Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Call of Duty: Infinite Warfare – rozbor hry a nastavení detailů
Call of Duty: Infinite Warfare – rozbor hry a nastavení detailů
autor: Petr Diviš , publikováno 17.11.2016
Call of Duty: Infinite Warfare – rozbor hry a nastavení detailů

Přesně po roce tu opět máme další díl ze série Call of Duty: Infinite Warfare. O kvalitách samotné hry (nebo celé série) si dnes povídat nebudeme a podíváme se na technickou stránku hry. Ta opravdu nemile překvapila. Dnešní rozbor vám opravdu přijde vhod, neboť nároky hry na paměť jsou otřesné.


Oficiální požadavky hry

Call of Duty: Infinite Warfare – rozbor hry a nastavení detailů

Minimální sestava

  • Operační systém: 64 bit: Windows 7 nebo vyšší
  • Procesor: Intel Core i3-3225 @ 3.30GHz nebo podobný AMD.
  • Operační paměť: 8 GB RAM
  • Pevný disk: 70 GB volného místa
  • Grafická karta: AMD Radeon HD 7850 2 GB nebo NVIDIA GeForce GTX 660 2 GB

Oficiální požadavky jsou uvedeny pouze minimální. To je PC na kterém asi hru lze vůbec spustit na minimální detaily. Jak vidíte nejedná se o nijak krvavé požadavky, ale v této konfiguraci hra poběží pouze s minimálními detaily (hlavně co se textur týče). Požadavky na kapacitu pevného disku jsou vysoké ale řekl bych, že hra vyžaduje ještě více místa než je uvedeno – složka hry ve Steam knihovně v reálu zabírá přes 75 GB!

Doporučená sestava uvedena není, ale opět platí to samé jako u Black Ops 3 – Ideálně 8 GB a více grafická karta v sestavě, kde je minimálně 16 GB RAM a aktivní swap soubor, anebo 32 GB RAM bez swapu.

Testovací sestava

Call of Duty: Infinite Warfare – rozbor hry a nastavení detailů

Hlavní testovací PC prošlo mírnou změnou a testovací platforma je založena na modernějším chipsetu Intel Z170. Sestavu pohání procesor Intel Core i7 6700K. Operační paměti je celých 32 GB – to by mělo zajistit hladký chod všech nadcházejících her. Hry jsou instalovány na 1 TB SSD disk, a tak z případných nepřiměřeně dlouhých časů načítání můžeme vinit špatnou optimalizaci a nikoliv na pomalý HDD.

Na herní rozbory byla zapůjčena referenční GeForce GTX 980 Ti, která ve většině případů slouží jako referenční grafická karta pro hodnocení grafiky hry a zjištění samotných nároků hry na videopaměť. A také ji využiji k tomu, abych vás informoval o tom, zda si danou hru v plných detailech zahrajete i v rozlišení 4K (3840 × 2160).

Druhá grafika je nižší mainstreamový model GeForce GTX 960 v přetaktované edici od MSI. Tato grafika svým výkonem pokrývá široké spektrum podobných grafik (výkon kolem modelů: GTX 680, GTX 770, HD 7970, R9 280, R9 380), a tak bude použita v rozborech pro ukázání vlivu detailů na výkon.

Call of Duty: Infinite Warfare – rozbor hry a nastavení detailů

Grafické karty s čipem GTX 1050 Ti a GTX 970 se do testu dostaly kvůli nevhodnosti GTX 960 k provedení rozboru a sehnal jsem je pouze na tento test. Dále uvidíte proč nebylo možné na GTX 960 otestovat vliv detailů na výkon. Do budoucna počítám s přidáním GTX 1060 (pokud bude k dispozici), která doplní testování detailů u her náročnějších na VRAM (má 3× více VRAM než GTX 960) nebo výkon GPU. Jedná se defakto o náhradu GTX 960, která již z mainstreamu ustupuje do low-endu.

Call of Duty: Infinite Warfare – rozbor hry a nastavení detailů

Druhá sestava obsahuje procesor AMD FX 8370 přetaktovaný na 4,5 GHz, stejně jako Intel Core i7 6700K. Operační paměti je dnes již standardních 8 GB. Na této sestavě se pouze hrají hry a pořizují screenshoty, takže kromě systému je celá paměť dostupná pouze pro hry. Grafická karta je zde továrně přetaktovaný ASUS Radeon R9 290 DirectCU II. Hlavním účelem této sestavy je porovnání chování hry na grafice AMD vs. Nvidia.

Tato sestava se rozboru nezúčastnila – neboť je na testování této hry kvůli menší kapacitě paměti RAM také nevhodná. Sestava hru spustí rozumně jen v minimálních detailech. Grafická karta ASUS Radeon R9 290 byla tedy otestována v sestavě Intel.

Call of Duty: Infinite Warfare – rozbor hry a nastavení detailů

Na obě sestavy byl nainstalován nejnovější operační systém Windows 10 s podporou DirectX 12, takže obě sestavy jsou již dnes připraveny na DX12. Ale jak jste si mohli přečíst v našem herním mini-testu Windows 10, nový systém se vyplatí používat i na hry s podporou stále aktuálního DirectX 11.

Metodika testování a nastavení hry

Call of Duty: Infinite Warfare – rozbor hry a nastavení detailů

Protože rozbory her a nastavení detailů nejsou a nebudou běžným benchmarkováním několika grafik, a protože ne každý efekt se projeví na jakékoliv scéně, bude se vždy testovaná lokace lišit podle detailu a nastavení, které právě zkoušíme. Call of Duty: Infinite Warfare umožňuje změnu detailů přímo během hry, a kromě změny kvality textur není vyžadován restart.

Všechny detaily jsou tak otestovány s přesností na pixel ve stejné scéně i když hra nepodporuje rychlé uložení pozice.

Test vlivu jednotlivých detailů bude proveden na grafické kartě GTX 1050 Ti se 4 GB VRAM při následujícím referenčním nastavení detailů. Hra se hýbala při tomto nastavení celkem plynule. A je tedy vidět, že hra je hlavně náročná na velikost paměti, než výkon GPU.

Detaily a rozlišení se nastavují v Advanced Video a to je rozděleno na 5 sekcí. Na ty se postupně podíváme.

Call of Duty: Infinite Warfare – rozbor hry a nastavení detailů

Call of Duty: Infinite Warfare – rozbor hry a nastavení detailů

Call of Duty: Infinite Warfare – rozbor hry a nastavení detailů

Call of Duty: Infinite Warfare – rozbor hry a nastavení detailů

Call of Duty: Infinite Warfare – rozbor hry a nastavení detailů



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
28 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 12.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.