Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava YouTube vs tvůrci: Příjmy z reklam už jen pro správná videa
YouTube vs tvůrci: Příjmy z reklam už jen pro správná videa
autor: Michal Rybka , publikováno 16.9.2016
YouTube vs tvůrci: Příjmy z reklam už jen pro správná videa

YouTube před nedávnem (opět) změnil community guidelines. Jednoduše řečeno značně přitvrdil pravidla, která videa lze monetizovat a která ne. Někdo říká, že už bylo načase, protože řada pravidel existovala, ale nevymáhala se. Zajímavější otázkou ale je, jaký je vlastně vztah mezi vlastníky platformy a tvůrci, kteří pro ni tvoří obsah.


Dneska frčí drama a šílenosti, normální obsah je na tom o poznání hůř. Nemluvím ani tak o našem kanálu AlzaTech, kde jsme se za rok a půl dopracovali z 2000 odběratelů na 15 000, to je na naše podmínky celkem dobré. Jsou tu ale i další zajímavé kanály, které jsou efektivně neznámé, přestože nabízejí unikátní a zajímavý obsah – jako například Vojenská akademie Vyškov a její historické přednášky majora PhDr. Stanislava Balíka.

Kanál má pouze 115 odběratelů, ale je to naprostá pecka – věnuje se nejen starší vojenské historii, ale v dlouhém seriálu Islámský stát se podrobně věnuje kontroverznímu vztahu Západu a muslimského světa, který kvůli spoustě chyb Západu vedl k vzestupu ISIS.

Je to fascinující materiál, který by asi vyrazil kde jakému sluníčkáři dech – nepopisuje totiž islamisty jako drobnou skupinku, kterou lze vyřešit pár drony s Hellfiry, ale jako hnutí, které vzniklo a sílilo kvůli opakovaným chybám Západu. A teď ho máme už skoro doma.

Je to tak – zatímco politici vedou svoji propagandu, staří vojáci musí říkat těm mladým pravdu, protože ti mladí budou ti, co budou muset chyby politiků napravovat. A tohle je přesně to, co mě na YouTube fascinuje: Pozvolna dospívá a mimo stupidit vyráběných prankstery se na něm začínají objevovat vážně zajímavé věci. Inteligentní, náročné věci, i když někdy vyslovované opravdu neobvykle.

I diváci začínají na YouTube sledovat náročnější obsah – tak například se ukazuje, že 69% lidí pod 35 let sleduje na YouTube politická videa. Pro nejmladší generaci se YouTube stává primární platformou, nahrazuje zcela jak televizi, tak i rozhlas a ostatní média, včetně textového webu. Skutečně, pokud čtete tuto úvahu, patrně patříte mezi ty starší. Mladší čekají na video.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
127 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 53.1Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.