Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava F1 2016 – rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon
F1 2016 – rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon
autor: Petr Diviš , publikováno 14.9.2016
F1 2016 – rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon

Závody F1 nám Codemasters přinášejí pravidelně každým rokem. Ročník 2016 se vydařil, v recenzích je velice chválen po stránce hratelnosti a my se tedy podíváme na technickou stránku hry. Jako vždy se budeme věnovat vlivu jednotlivých detailů na kvalitu obrazu a výkon. Samozřejmě zhodnotíme i optimalizaci hry.


Rozlišení obrazovky (Resolution)

F1 2016 – rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon

F1 2016 – rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon

Vliv rozlišení jsem na všech grafických kartách zkoušel při detailech High. Testoval jsem na náhodně vybrané trati, neboť výkon na všech je přibližně stejný. V tomto ohledu se nedočkáte nějakého překvapení, na rozdíl od dříve testovaného Project CARS, kde se tratě svými nároky výrazně lišily. Zde maximálně hraje roli počasí. Pro testování jsem vybral denní závod za slunečného počasí.

Na sestavě Intel s grafickou kartou Nvidia GTX 960 OC hra běží i v rozlišení 1920 × 1080 na vysokých 80 fps a grafická karta si s detaily HIGH může troufnout i na vyšší stupeň rozlišení. I v QHD 2560 x 1440 se hra pohybovala kolem 50–60 fps.

Na sestavě AMD se opět ukazuje limit slabého procesoru AMD FX8370 OC. Ten se ale projevil až na vysokých 89 fps a tak pouze omezil nejnižší dvě rozlišení, S Radeonem R9 290 není problém hrát v rozlišení 2560 × 1440 naprosto plynule. S odřenýma ušima by se dalo i 3200 × 1800 označit za hratelné.

Z testu nemůžeme samozřejmě vynechat ani měření GeForce GTX 980 Ti. Zvládne hru F1 2016 rozjet plynule i ve 4K rozlišení v referenčních detailech – High? Podívejme se na to:

F1 2016 – rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon

 Hra F1 2016 na referenční GeForce GTX 980 Ti s detaily na High běží ve 4K rozlišení přibližně na 43 fps. Berte ale v potaz to, že testujeme referenční GTX 980 Ti, která běží kolem 1070 MHz (kartu limituje chladič a temp target). Nereferenční karty jsou běžně taktovány na frekvencích přes 1300MHz v boostu s vyšším TDP limitem a nabízejí tak o přibližně 15 až 20 % výkonu více než referenční řešení. Po přetaktování na 1400 MHz se výkon ve „4K“ vyhoupl na cca 55 fps. Grafická karta tak poskytuje dostatek výkonu i pro rozlišení 3840 × 2160.

Refresh Rate

Zde si můžete nastavit obnovovací frekvenci monitoru, pokud vám to váš displej umožňuje. Většina z vás zde uvidí pouze klasických 60 Hz.

Fullscreen

Přepínač mezi režimem v okně a plného obrazu.

Aspect Ratio

Zde si volíte poměr stran obrazovky. Není jediný rozumný důvod měnit toto nastavení z Auto.

VSync / VSync Inteval

Volbou, kterou asi znáte ze všech her, vypínáte synchronizaci obrazu s refreshem monitoru. Bez synchronizace se snímky zobrazují okamžitě s kratším lagem, ale při pohybu vidíte roztrhaný obraz. Se synchronizací jsou snímky vždy celé, ale pokud fps klesne pod refresh monitoru (třeba 60 fps), hra naopak začne působit trhaněji než bez V-sync.

Jestli zapnout, nebo nezapnout V-sync, záleží na vás. Neřeší to asi jen majitelé monitorů s FreeSync a G-Sync.

Anti-Aliasing

Hra podporuje pouze méně náročné metody vyhlazování využívající post-processing. Na jejich vliv se podíváme v následující kapitole.

Anisotropic filtering

Zde nastavujete kvalitu filtrace textur. Je možné nastavit všechny stupně včetně detaiktivace AF. Hra pak filtruje pouze trilinearně a textury v dálce vypadají rozmazaně. Vliv na výkon je naprosto zanedbatelný a není tak důvod detail snižovat – 65 fps vs. 67 fps.

F1 2016 – rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon
Nastavení na 16x AF (po najetí myší se zobrazí OFF)



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
23 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 11.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.