Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava F1 2016 – rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon
F1 2016 – rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon
autor: Petr Diviš , publikováno 14.9.2016
F1 2016 – rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon

Závody F1 nám Codemasters přinášejí pravidelně každým rokem. Ročník 2016 se vydařil, v recenzích je velice chválen po stránce hratelnosti a my se tedy podíváme na technickou stránku hry. Jako vždy se budeme věnovat vlivu jednotlivých detailů na kvalitu obrazu a výkon. Samozřejmě zhodnotíme i optimalizaci hry.


Závěr

F1 2016 – rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon

Rozbor hry F1 2016 opět ukázal na to, že někdy ve hrách nemá smysl vždy nastavovat detaily na maximální úroveň. Například v této hře se dočkáte velkého poklesu výkonu mezi detaily Ultra High a High. Rozdíly v obraze jsou přitom velmi malé, neodpovídající vlivu na výkon. Největší vliv přitom má detail odlesků na vozech, který i při High nastavení vypadá podobně, ale výkon je výrazně vyšší.

Nároky na výkon PC hra nemá nijak vysoké a i testovaná grafická karta GeForce GTX 960 2GB si poradila s hrou na High detaily perfektně. S touto slabou kartou si tedy hru zahrajete na téměř maximální detaily plynule. Grafika přitom je velmi pěkná, ale přece jen detaily nedosahují takové úrovně jako u dříve uvedeného Project CARS. F1 2016 vypadá na stejných tratích přece jen více uměle. Hlavně atmosférické efekty zde nedosahují tak pěkného zpracování. To lze ale opět omluvit výrazně vyšší plynulostí hry, která je v tomto případě zásadní.

F1 2016 – rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon

Technická stránka hry mě vcelku potěšila. I na slabší sestavě AMD (díky procesoru AMD FX8370) se hra hýbala svižně a i na starším HDD se načítala rozumně. Po stránce optimalizace je tedy rozdíl proti Project CARS výrazný a ty samé tratě si v F1 2016 projedete na výrazně vyšším framerate. I když jak jsem zmínil, propracování grafiky je v případě Project CARS více detailní. Vzhledem k nárokům a plynulosti nemám ke hře F1 2016 žádné větší výtky.

Hra je spíše určena fanouškům závodů F1 a tak nemohu ani kritizovat špatné ovládání hry na klávesnici (hlavně v menu hry). U této hry se spíše počítá s ovládáním přes volant, kdy zážitek bude na úplně odlišné úrovni. Ale i na klávesnici si s aktivovanými asistencemi zahrajete samotné závody bez problémů.

Hru F1 2016 každopádně mohu doporučit všem fanouškům této série. Hra má pěkně zpracovanou kariéru (tu jsem hrál delší chvíli a málem sem i zapomněl na testování do rozboru) navozující pocit příběhu. Technická stránky hry je také povedena a hru si díky nízkým nárokům zahrajete na téměř čemkoliv co lze alespoň trochu považovat za herní počítač. Pokud vaše PC nějak zvládá i jiné dnešní 3D hry, tak kvůli F1 2016 rozhodně nebudete muset upgradovat.

F1 2016 – rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon

Za zapůjčení grafické karty GeForce GTX 960 Gaming děkujeme společnosti MSI

F1 2016 – rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon

Za zapůjčení grafické karty Radeon R9 290 DirectCU II děkujeme společnosti Asus

F1 2016 – rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon



Tagy: F1 2016  codemasters  ego engine  rozbor  nastavení detailů  výkon  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
14.9.2016 06:40:54   10.242.3.xxx 3110
Díky za recenzi. Hrát to ale stejně nebudu.
Skončil jsem u F1 2011.
Co se změnil motor na 1,6 fabii s megaturbem a půlku výkonu dělají baterky jsem s celou formulí po cca 20 letech intenzivního sledování skončil.
Celkem 4x jsem byl přímo na závodech - Maďarsko 2x, Monza, SPA a byl to zážitek z toho kosmického řevu a adrenalinu.
Nyní to není královna motorsportu, ale služka s autíčkem na baterky. FUJ!!!
14.9.2016 09:25:17   89.203.220.xxx 206
JJ, F1 už mně dnes nebaví ani sledovat, natož hrát. Pravidla jako zákaz vývoje motorů, zákaz doplňování paliva, kvalifikace s plnou nádrží, nutnost použití několika typů pneumatik během závodu a podobné nesmysly udělaly s F1 pouhou frašku. Ale pokud by Codemasters jednou vydali třeba F1 1950-2017 tak proč ne.
14.9.2016 11:48:50   188.175.34.xxx 14
Autodromy mě bavily snad jen v Grand Turismu - vyhledávám odlišné zážitky - rallye.

Štve mě, že se upouští od her s motorkami (ať už sim, nebo arkády) - dneska prakticky existuje jen MotoGP, že? Když si vzpomenu na zážitky s Motocross Madness, Motoracer (později Redline Racer), tak na mě doléhá nostalgie a smutek.

Tak mě nutí k zamyšlení... Že zrovna formule jsou méně okrajový zážitek, než mašiny, a tvůrci se jim věnují víc.
14.9.2016 12:02:42   212.20.106.xxx 14
V DriveClub jsou motorky a je do hodně chválený jako celej DriveClub
14.9.2016 12:24:01   188.175.34.xxx 23
Mě štve, že u velkých pánů chcípla ryzí motorková arkáda...

Jeden z mých přátel kdysi, když jsme hráli GT2 na ps1 nahlas snil, že stejnou hru udělají s motorkami, pro motorkáře.
14.9.2016 12:28:23   188.175.34.xxx 02
Mluvím o tom i proto, že hry, které jsem uvedl byly i pěknými přehlídkami technologie (byly vysokorozpočtové).
14.9.2016 12:41:33   188.175.34.xxx 23
Bývalo to tak úspěšné odvětví, že vznikaly i parodie (Road Rash)...

Fakt musím zamáčknout slzu...
14.9.2016 14:42:08   146.185.28.xxx 43
Road Rash je jenom jeden a občas si ho pustím i dnes. Prostě jak mu vlepíš facku, skopneš do zdi, přejedeš chodce, příjemná kamera... To prostě žádná nová hra nemá.
14.9.2016 13:58:33   85.70.161.xxx 30
Zdravím,

hodně mě to láká si to letos koupit, především kvůli multiplayeru... tak bych se chtěl zeptat, jestli máte někdo osobní zkušenosti s 2016 a jak byste zážitek z multiplayeru ohodnotili? Díky.
14.9.2016 14:45:21   146.185.28.xxx 14
kámoš jezdil něejakej eRfactor nebo tak něco a teď jezdí nějaký RPGL nebo co... prej se to dá hrát jen na volantu, bo už je to tak realné.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

23 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 11.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.