Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Dark Souls III: Nevyměknem!
Dark Souls III: Nevyměknem!
autor: Lucie Jiříková , publikováno 25.4.2016
Dark Souls III: Nevyměknem!

Série krutých, ale zároveň i zcela spravedlivých akčních RPG Dark Souls se vrací na naše počítače už ve třetím díle. Protože se tvůrci rozhodli tento zážitek naservírovat širšímu publiku, byl vývoj oproti předešlým dvěma hrám sledován ještě pozorněji. Hrozilo totiž, že Dark Souls III ztratí to, kvůli čemu jsme ho tak milovali – nemilosrdnost a vysokou obtížnost. A jak to dopadlo?


Klíčovým prvkem Dark Souls III jsou opět souboje. Při soubojích je třeba taktizovat a co nejrychleji určit slabé místo v nepřítelově obraně. Dokud se vám to nepodaří, budete se cítit jako komár, který se rozhodl k smrti ubodat slona. Nutnost poznání slabých míst jde tak daleko, že bez ní protivníkovi nedokážete uštědřit žádné podstatnější zranění. Takže v první vlně vždy zkoušíte, co na nepřítele platí, přičemž třeba hned několikrát umřete. V druhé vlně pak s připravenou taktikou vyrazíte do ostrého boje, načež se vám dost možná konečně povede potvoru přemoci.

Během soubojů je k dispozici klasický útok, silný útok, obrana, úskok stranou, úkrok vzad či do strany, běh. Pokud navíc disponujete správným vybavením, můžete útočit jednou, nebo dvěma rukama (šavle/štít – dvě šavle), čímž se opět styl útoku trošku mění. K dispozici jsou pochopitelně i různé bomby, firebally, vrhací dýky a další vymoženosti, které najdete i v jiných RPG.

Dark Souls III: Nevyměknem! ;

Souboje opět vyžadují velmi precizní provedení. Strávíte hodiny uhýbáním, utíkáním, úskoky a obecně čekáním na to, až na nepřítele budete moci zaútočit bez toho, že byste od něj dostali pořádnou pumelici. Ovládání je přesné, rychlé, jediné co občas hapruje, je systém zaměřování. Hra z nějakého důvodu občas sama přepne z jedné postavy na druhou, a nebo se již stávající zaměření zcela ztratí. U hry jako je Dark Souls III se něco takového dá odpustit jen velmi těžko. Nicméně nejedná se o nic, kvůli čemu by se to nedalo hrát. Jenom doufejme, že to tvůrci brzy opraví.

I v případě soubojů a vůbec možností útoků do hry přibylo několik novinek, přičemž všechny jsou docela povedené. Nejvíce viditelná, ale zároveň i nejméně důležitá je možnost zabíjet nepřátele při seskoku z výšky (podobně jako Assassin’s Creed). Méně viditelný je zase přepracovaný systém kotrmelců, kdy všechny tři druhy kotoulů (rychlý, klasický a zpomalený) mají jasně stanovené hranice zatížení, kdy rychlý je vytyčený do maximálního zatížení 30 %, klasický mezi 30–70 % a pomalý nad 70 %. Nově tak nemusíte dlouze studovat, kolik si toho na sebe ještě můžete obléci, abyste na bojišti skákali kotouly jako čamrdy, což je docela osvěžující změna.

Nepříliš viditelný je i systém battle artů. Každá zbraň má nový útok, kdy hrdina například nabrousí svou mačetu a po předem vyhrazenou dobu s ní potom uděluje větší poškození. Takto na papíře to zní určitě velmi lákavě, ale ve skutečnosti se nejedná o žádnou novinku měnící hratelnost. Ba co víc, je docela možné, že na tuto možnost úplně zapomenete a budete si i nadále hrát to svoje. Jedinou výjimkou jsou asi battle arty u mečů, kdy samotným battle artem může být jiný postoj, na což se nabalují nové útoky, které jsou velmi užitečné třeba při prolamování krytu.

Soubojový systém oproti Dark Souls II tedy o trošku nabobtnal, přičemž stále platí, že pokud si na možnosti zvyknete, hru si skvěle užijete. A to i přestože budete často umírat – ostatně na tuhle mechaniku si zvyknete už v prvních minutách hraní, takže vám to nepřijde jako trápení, ale jako běžná věc.

Situace se samozřejmě zlepšuje společně s tím, jak levelujete. Na úrovni 20 už nepřečkáte tři rány mečem, ale dokážete jich schytat třeba hned pět. To trošku vyvažuje pomalu narůstající síla nepřátel, nicméně i zde se bohužel občas stane, že zatímco jednoho bosse budete pižlat jen velmi těžko, hned následujícího přejedete jako parní válec. Někdy vám to zkrátka „sedne“, čemuž se autoři mohou jen těžko bránit.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
62 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 18.2Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.