Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Dark Souls III: Nevyměknem!
Dark Souls III: Nevyměknem!
autor: Lucie Jiříková , publikováno 25.4.2016
Dark Souls III: Nevyměknem!

Série krutých, ale zároveň i zcela spravedlivých akčních RPG Dark Souls se vrací na naše počítače už ve třetím díle. Protože se tvůrci rozhodli tento zážitek naservírovat širšímu publiku, byl vývoj oproti předešlým dvěma hrám sledován ještě pozorněji. Hrozilo totiž, že Dark Souls III ztratí to, kvůli čemu jsme ho tak milovali – nemilosrdnost a vysokou obtížnost. A jak to dopadlo?


Svět Dark Souls III je opět otevřený v tom smyslu, že mezi jednotlivými územími můžete podle libosti přecházet a to nejen po svých vlastních nohách, ale také za pomoci Bonfiru, která plní funkci rychlého cestování. Jednotlivé lokace jsou potom čistě koridorové – ve hře se obvykle proplétá několik různých stezek a slepých uliček vedoucích k pokladu. Všechny cesty se nakonec sbíhají do širšího prostranství, nebo nádvoří, kde se odehrávají souboje s tužšími příšerami a bossy.

Dark Souls III: Nevyměknem!

V porovnání s Dark Souls II je nový díl série o něco komplexnější – uliček a skrytých pokladů je pocitově o něco víc. A samozřejmě nechybí ani skryté cesty a další odbočky, na něž si hráč přichází postupně, třeba i po pár desítkách hodin hraní.

Na druhou stranu, lokace jsou na sebe navázány spíše lineárně, takže se vám určitě nestane, že byste nedopatřením sešli z cesty a následně bloudili někde docela jinde. V tomto hra skutečně vychází vstříc začínajícím hráčům, ale jsem přesvědčená, že ani stávající fanoušci nad touto vlastností nos neohrnou.

Příběh hry je stejně jako u předchozích dvou dílů vyprávěn v náznacích. Hráči si mohou jenom domýšlet, o co vlastně jde, takže by se dalo říci, že skutečné obrysy příběhu dávají Dark Souls III samotní hráči. Každý má přitom svou vlastní interpretaci, takže dva příběhy se nejspíše nikdy neshodnou a vy budete neustále drženi v jistém oparu nevědomosti.

Ale na jednom se – díky poměrně jasnému úvodnímu videu – i přesto nejspíš shodneme. Hráči vystupují jakožto Unkindled, nerozdmýchaní bojovníci, kteří se z blíže nespecifikovaného důvodu snaží najít Pány (Lord sof Cinder). Páni totiž opustili trůny, takže ani běžné problémy světa teď nemá kdo řešit. Jenže to je tak nějak celé, alespoň na pár dalších hodin.

Z informací výše vyplývá, že pokud patříte mezi milovníky jasně definovaných a vyprávěných příběhů, příběh v Dark Souls III vás opět neosloví. Hra v tomto směru zůstává bez výhrad věrná své původní nátuře, takže potěší hlavně stávající publikum.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
62 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 18.2Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.