Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Quantum Break: rozbor nastavení první DX12 hry
Quantum Break: rozbor nastavení první DX12 hry
autor: Petr Diviš , publikováno 19.4.2016
Quantum Break: rozbor nastavení první DX12 hry

Quantum Break je první hrou, která nativně využívá API DirectX 12 a kontroverzní UWP. Pro její chod je tedy nutné mít nainstalovaný operační systém Windows 10. Jak se povedla po technické stránce uvidíte v dnešním rozboru. Podíváme se i na jednotlivé položky grafického nastavení, jaké mají vliv na výkon a u jakých se vyplatí snížit kvalitu.


Závěr

Quantum Break: rozbor nastavení první DX12 hry

Pokud jste četli celý rozbor, tak už asi tušíte, že naše první setkání s Direct X12 nedopadlo úplně podle očekávání. Quantum Break je po technické stránce ukázka toho, jak by optimalizace hry vypadat neměla. Od příchodu DX12 se obecně očekává zlepšení grafiky a optimalizace. Hra Quantum Break však ukázala pravý opak.

Grafika hry nepředvádí žádné úchvatné orgie. Neuvidíte zde nic, co by nebylo už v jiných hrách pro DX11 a dost možná i DX9 neviděli. DX12 je zde možná maximálně využito na výpočty velkého množství post-processing filtrů včetně up-sample filtru do vyššího rozlišení. Ten se sice snaží dobře maskovat, že hra neběží v nativním nastaveném rozlišení, ale v pohybu si nižšího rozlišení všimnete hned. Nejvíce na grafice zaujme akorát kvalitní nasvícení a real-time odlesky. Také efekt časových poruch se celkem povedl.

Quantum Break: rozbor nastavení první DX12 hry

Asi největším problémem se jeví stabilita hry na grafických kartách Nvidia. Občasné resety ovladače i na referenční GTX 980 Ti dávají na vědomí, že je s hrou něco špatně. Je samozřejmě možné, že nějakou vinu na tom může mít i samotná Nvidia s neodladěnými ovladači. Ve hrách pro DX12 by ale ovladače měly hrát menší roli než tomu bylo u starších her pro DX11, takže problémy nejspíše vyřeší až oprava hry.

To samé možná platí i o výkonu, který na grafických kartách Nvidia neodpovídá jejich hrubému výkonu, nejspíše z důvodu odfláknuté konverze z XBOXu na PC. Herní konzole využívá grafický čip AMD s architekturou GCN, takže je logické očekávat, že špatně zkonvertovaná hra bude dělat méně problémů na PC s grafickou kartou Radeon s architekturou GCN – v našem případě Radeon R9 290. Na něm hra ve stejné sestavě fungovala bez problémově.

A takovým méně otravným bonusem je distribuce hry přes zatím mizernou platformu UWP. Proti Steamu, Originu anebo Uplay se jedná o velmi nevyspělé řešení. Hra například nefunguje v plnohodnotném fullscreen režimu, ale jen v bezrámečkovém okně. To neumožňuje využít DSR nebo VSR rozšíření rozlišení. Také je kvůli tomu vždy aktivní V-SYNC, který u her s nižším průběhem fps než je refresh rate není žádoucí. V takovém hra pak působí méně plynule, než když je V-SYNC deaktivován.

Z toho důvodu kdysi Nvidia do ovladačů přidala položku pro adaptivní V-SYNC, ten funguje jen vždy když fps je vyšší než je refresh-rate monitoru. Pro snímky na nižším fps se V-SYNC deaktivuje, aby se předešlo kolísání výkonu. To v Quantum Break nemůže fungovat. Samozřejmostí je tedy i omezení maximálního fps vaším monitorem. V mém případě tedy byl limit 80Hz / 80 fps (přetaktovaný BenQ GW2320 s nativním rozlišením 1920 × 1080 @ 60Hz), ale většina z vás uvidí maximálně 60 fps.

Quantum Break: rozbor nastavení první DX12 hry

Po technické stránce se tedy nejedná o žádnou revoluci. Ta se nekoná ani v samotné hratelnosti, ale hratelnost a příběh hry asi to jediné co mohu na hře opravdu pochválit. Samotná hra sice nemá kdoví jak propracovaný děj, ale dokáže hráče udržet u monitoru. Pokud vám hru udrží i váš hardware, tak si ji užijete, i když délka hrací doby také není velká. To vzhledem k vysoké ceně hry také není dobré, takže s jejím nákupem určitě počkejte do slev a případných oprav výkonu.

Za zapůjčení grafické karty GeForce GTX 960 Gaming děkujeme společnosti MSI

Quantum Break: rozbor nastavení první DX12 hry

Za zapůjčení grafické karty Radeon R9 290 DirectCU II děkujeme společnosti Asus

Quantum Break: rozbor nastavení první DX12 hry



Tagy: quantum break  remedy entertainment  directx 12  rozbor  nastavení detailů  výkon  uwp  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
19.4.2016 08:09:01   84.42.139.xxx 2912
Jestli to nebude tím, že nV nemá HW podporu AS?

BTW, není ve finále nějak málo grafů? Jen GTX960OC?
19.4.2016 08:48:04   10.6.17.xxx 2112
http://gamegpu.com/images/stories/Test_GPU/Action/Quantum_Break_/test/QB_1920.jpg

http://www.pcgameshardware.de/Quantum-Break-Spiel-15745/ Specials/Technik-Test-1191358/

http://www.overclock3d.net/reviews/gpu_displays/quantum_b reak_pc_performance_review/7

..je toho kopa
19.4.2016 10:07:53   10.6.17.xxx 1911
co vam minuskarom vadi?
19.4.2016 11:20:55   89.24.125.xxx 4613
Vadí jim, že jejich nVidia za 20 tisíc dohání R9 za 12 tisíc
Co si čekal, že Tě za to pochválí
19.4.2016 13:56:19   194.213.41.xxx 207
dyť ta spotřeba, bezchybné ovladače a podpora (ať už to znamená cokoliv) za ty love přeci stojí ne ??
27.4.2016 09:55:10   194.48.241.xxx 00
jo, kdyby za 12 :-)) R9-390 aneb R9-290 se dá sehnat za 8.800,-

http://www.czc.cz/gigabyte-gv-r939wf2-8gd-8gb/176618/produkt
19.4.2016 11:19:28   172.17.0.xxx 206
Taky by mne zajímalo srovnání alespoň 980Ti s R9 290, a taky nechápu, pročdo testu dáváte hi-end 980Ti a nějakou 290, kdyby alespoň 290X a proč ne zrovna FuryX? to by mne opravdu zajímalo.....
19.4.2016 11:22:03   172.17.0.xxx 269
Tady asi někdo nechce ukázat výkon Hi-end AMD GPU furyX že?
19.4.2016 12:31:05   95.105.237.xxx 110
Však posledný link čo dal Skaven tam je porovnanie 980ti s FuryX
19.4.2016 18:39:10   90.176.40.xxx 1210
Prostě se snažíme tvářit, že AMD nemá výkonnější karty než 290 a pochopitelně nemáme zájem ukazovat, že někde vychází něco výkonnější než GTX 980 Ti.
Ale vážně, my si ty karty z prstů necucáme. Vzorek Radeonu Fury X nemá k dispozici ani české zastoupení AMD, ne tak aby nám ležel v redakci, abychom si mohli na Fury X testovat cokoliv, kdykoliv se nám zamane. Kde si ho máme napískat? Když se na něj složíte, koupí se, a my jej budeme pravidelně milerádi dávat do testů. Jinak jsme bohužel odkázaní jen na to, co se nám do testlabu sehnat podaří.
19.4.2016 12:36:15   95.103.141.xxx 166
http://www.pcgameshardware.de/Quantum-Break-Spiel-15745/Specials/Technik-Test-1191358/

uplne dole je to krasne ukazane ako 300€ 390tka dava dole 980Ti
19.4.2016 08:47:03   194.160.30.xxx 325
tak ono celkovo dx12 hry bezia na nv zle v tomto ma po rokoch stachom ospevovana GCN architektura navrch a je to videt....ale to nic nemeni natom ze je to horsi port nez batman AK a cele dx12 aj s w10 je len na smiech rovnako ako bolo dx10 s vistou aj GFWL...v MS musia silno fetovat ked dokola opakuju tie iste chyby
19.4.2016 12:40:21   95.103.141.xxx 1210
horsie ako AK pri vydani to nieje.

Chapem frustraciu "Zelenych" ale proste Vás oklamal vyrobca, hra a API zato nemozu.

UWP je ako platforma velmi mlada, bude sa vyvijat. Schvalne kto s Vás si pameta na prve verzie Steamu ? to obla katastrofa, oproti tomu je UWP uplne nieco dokonale.. A prakticky aj je - kupis hru, stiahnes a hras... neriesis ziadneho dodatocneho klienta, acc mas previazane s windowsom a pod..
19.4.2016 13:22:34   194.213.198.xxx 72
Jako že si to na nVidia kartě lidi nezahrajou? Hmm to by vývojáři prodělali, už tak si odkrojili velkou část trhu použitím výhrandě DX12
19.4.2016 14:17:24   194.160.30.xxx 74
hral som batmana v den vydania a bolo to lepsie nez tento paskvil a to bol velmy velmy zly port...a cim ma oklamal vyrobca to je co za sprostost nehvoriac vyvojari nemaju pc na ktorom to spustia a skusia zahrat ci to funguje ci co?

to ze je UWP mlada platforma nic neospravedlnuje ostatne su tu xy rokov tak sa mohli inspirovat co je standard ak su v MS retardi a nevededia ze je zaklad vybrat si kde sa to nainstaluje a moznost nastavenia ci je hra vo fullscreene, vypnut zapnut v-sync atd lol
20.4.2016 07:18:36   188.75.145.xxx 50
Jo, já mam R9 380 a v Hitmanovi mi to přidá docela dost FPS když to přepnu z DX11 do DX12, sice Hitman asi nemá uplně plnou podporu ale znát to na FPS je. Ne že by to teda běželo kdoví jak skvěle (a ani to kdoví jak skvěle nevypadá) i v tom DX12, ale za to DX12 asi nemůže.
19.4.2016 10:16:03   194.228.11.xxx 2314
a) hra je šit
b) doprasený konzolkový port
c) obojí

c je správně a ještě bych možná dodal d. Tahle hra není primárně DX12, je to jen naroubované dx12 na šitbox a prachbídně přenesené na PC.
19.4.2016 10:57:42   188.120.212.xxx 64
a co je tedy ta hra primárně, na co je to DX12 naroubované?
19.4.2016 13:57:58   194.213.41.xxx 21
no co, má to prostě jen některé funkce dx12
19.4.2016 16:02:29   194.228.11.xxx 43
10 nebo 11 co já vím, ale jak píše nademnou, jen tam naroubovaly nějaké kraviny, protože šitbox nativně dx12 rozhodně neumí s tím loWarem co v tom je.
19.4.2016 11:33:23   90.177.38.xxx 140
Ono uz jen to ze to bezi na UWP je fail sam o sobe.
Nahradit dobre fungujici platformu .exe nevyzkousenou, locknutou a nedodelanou(v jakemkoliv ohledu) platformou je proste fail ze strany microsoftu..
20.4.2016 07:20:53   188.75.145.xxx 50
Tak co ty víš, třeba chtěj podpořit pirátsvtí, se jim zdá že za poslední roky si lidi hry moc kupujou tak se je od toho snažej odradit. Já bych hru u který nemam přístup k souborům hry nikdy nekoupil a už vubec když si ani nemůžu vybrat kam to nainstalovat. Platforma windows store je na tablety a mobily pro casual aplikace, rozhodně neni kožný přes to distribuovat plnohodnotný PC hry. Navíc si kvůli tomu nehodlam zakládat microsoft account, stačí že mě stim otravuje samotnej OS při instalaci.
19.4.2016 12:34:13   95.103.141.xxx 148
K miestu instalacie - da sa to nastavit v nastaveniach. Neviem kde je problem, takisto sa musia nastavit aj klienty Origin a pod..

To ze hra resetovala "skvele" NV drivere - no NV nema tak skvele drivere ako sa moze zdat a v nedavnej dobe aj WHQL obsdahovali zavaznu chybu... Nepripustne.

980Ti jednoducho nezvlada dobre DX12 co sa ukazalo ja horsich FPS. zato hra nemoze, stazujte sa u NV ze vas pri predaji oklamala.


Ale inac suhlasim QB nieje vydarene, hra je rozmazana (vzhladom na renderovaci engin ktory sklada 4 obrazky do vysledneho "vyssieho" rozlisenia), ma bugy a pod..
20.4.2016 07:25:12   188.75.145.xxx 31
No to je ale dost retardovanž řešení, MS počítá s tim že dnešní PCčkář ani neví kam chce hru instalovat tak je to pro jistotu někde v nastavení a při instalaci se to neptá. MS si myslí že jsme idioti nebo co. Každej kdo umí na PC spustit hru určitě i ví na jakej disk jí chce nainstalovat.
A jak je to s přesouvánim už nainstalovanejch her? U steamu to jde a je to jedna z vlastností díky který jsem se se steamem nakonec po letech smířil. Nemusim po přeinstalaci OS nic stahovat znova, stačí prostě ve steamu nastavit kde mam knihovnu s hrama a najednou mam všechny hry zase nainstalovaný a připravený ke spuštění. Přesun na jinej disk dodatečně taky neni problém, stačí spolu se složkou tý hry zkopírovat ten soubor appmanifest... a hru si to pak načte. Tohle dělam docela často, to co zrovna hraju hodně si přesunu na SSDčko a po dohrátí to většinou přesunu zase na plotnovej disk aby mi to zbytečně nezabíralo místo na SSD.
19.4.2016 13:07:13   194.213.198.xxx 22
"Hra například nefunguje v plnohodnotném fullscreen režimu, ale jen v bezrámečkovém okně. To neumožňuje využít DSR nebo VSR rozšíření rozlišení."

Nevím jak VSR, ale proč by DSR nemělo běžet ve fake full screenu. DSR na aplikaci která neběží v true full screenu normálně používám. Vždy lze DSR nastavit přímo ploše.

Tady akorát pozor, protože W10 se budou snažit zvětšit ikony, texty apod. S aktivním DSR je třeba skočit do nastavení a stáhnout to zvětšení ze cca 150% na 100%. U DSR faktoru 2x a více se mi to začalo uplatňovat a pak ta apka neběží v DSR rozlišení ale podstatně menším.
19.4.2016 13:40:11   85.238.28.xxx 10
lehce offtopic:

Mam dotaz ohledne dx12 a win10. Sdileni pameti GK se tedy jeste nekona?
19.4.2016 14:04:01   95.103.141.xxx 11
kukni vo fore vlakno o WDDM 2.0
19.4.2016 20:32:17   81.161.61.xxx 1010
pan redakto,na nvidiach to ide ako ide,nie preto ze je to konverzia z konzoly a ta pouziva cgn ako sucasne radeony..toto vase zdovodnenie je ako z materskej skoly..
Hra na nv ide naCENZURA,lebo nvidia nevie poriadne dx12..konkretne nevie asynchronne shadre..
Takto to zial u nvidie a jej dnesnej architekture chipu bude ..a Pascal je len refresh ..cize tam AS tiez necakajte..

Zial,toto pochopi clovek ktory fandiu nvidii velmi nelahko..a mozno mu neotvori oci ani cas
19.4.2016 21:41:07   90.176.40.xxx 74
Ahá, tak to děkujeme za objasnění.
20.4.2016 01:41:16   89.203.220.xxx 84
Ano, bohužel, tato hra je jen další důkaz, že v DX12 už na tom Nvidia není o moc lépe než AMD, ba právě naopak. Což se samozřejmě někomu nemusí líbit. Každopádně svádět vše na špatnou, nebo odfláknutou optimalizaci je trošku úsměvné. Takové hry tady byly vždy. O tzv. "Gameworks" produktech, které fungovaly perfektně jen na Nvidiích by se dalo vyprávět. Tehdy to byl problém AMD, dnes je to odfláknutá optimalizace a Nvidia za to prostě nemůže.
20.4.2016 07:42:00   85.248.30.xxx 20
http://wccftech.com/hitman-feature-implementation-dx12-async-compute-amd/

http://wccftech.com/async-compute-boosted-hit mans-performance-510-amd-cards-devs-super-hard-tune/

Takže Hitman má doteraz najlepšiu inplmentáciu využitia asynchrónnych shaderov a pridáva to výkonu na AMD grafikách 5-10%. To určite nerobí rozdiely. To je taký dorovnávací podieľ. Takže autorovo vysvetlenie nižších FPS u NV grafikách o konzolovom porte, ktorý viac sedí AMD pretože konzole majú HW od tejto firmy, dáva väčší zmysel. Počkal by som si na ovládače od NV a pár patchov ku hre. Rovnako sa tu niektorí naťahovali kvôli alfe Dooma a v bete je to už niečo iné. K tomu poslednému. Pamätám si, že keď vychádzali hry, ktoré sedeli viac NV a AMD grafiky strácali po ich vydaní viac ako sa očakávalo, bol web plný článkov o podvodoch NV a zámernom znižovaní výkonu. Dnes títo ľudia v opačnom garde píšu niečo iné pretože tentokát na začiatku viac stráca NV a nie ich obľúbená firma. Každá skupina ľudí si obhajuje svoje ako vie.
20.4.2016 08:35:40   89.203.220.xxx 30
Jenže DX12 nejsou pouze asynchronní shadery.
A to je přesně ono. Porovnávat výkon jen podle jedné featury je stejně zjednodušený pohled, jako svádět vše na špatnou optimalizaci. I když netvrdím, že ta hra je bůhvíjak kvalitní.
20.4.2016 11:20:21   85.248.30.xxx 20
"Jenže DX12 nejsou pouze asynchronní shadery."

To hovorím celú dobu. :-) Bola to reakcia na užívateľa rbclass a iných, ktorí sa tvária, že HW podpora pre AS je vlastne DX12. Pretože pokiaľ viem, tak s inými features z DX12, ktoré podporuje aj konkurencia, NVIDIA problém nemá. Ak sa mýlim, dajte mi prosím príklad kde to čo tvrdím neplatí. Proste vzhľadom na HW AMD v konzolách, je najviac pravdepodobné, že to je práve dôvod prečo je výkon NV grafík na začiatku taký aký je. Počkal by som na pár ďalších ovládačov a patchov. Ale je mi jasné, že launch je najdôležitejší a že podľa neho si utvorí názor väčšina ľudí, ktorí danú situáciu ďalej už nesledujú.
20.4.2016 15:52:34   81.161.61.xxx 03
tak ja ti odpoviem argumentami narozdiel od tvojich prazdnych slov..viac k tomu nemam co dodat

vsetko su to nove dx12 zalezitosti,kde nvidia pada drsne na hubu..kludne si predtym zatvarajte oci,mne je to jedno

http://www.pcgameshardware.de/Hitman-Spiel-6333/Spe cials/DirectX-12-Benchmark-Test-1188758/

https://www.youtube.com/watch?v=zK2BUeYqLVI

http://www.pcgameshardware. de/Grafikkarten-Grafikkarte-97980/Specials/PC-4K-Demo-Radeon-Geforce-Future-GPU-1187323/

http://www.pcgameshardware.de/Quantum-Break-Spiel-15745/ Specials/Technik-Test-1191358/

http://www.hardocp.com/article/2016/04/01/ashes_singulari ty_day_1_benchmark_preview/3#.VxeXTUfkir8

http://gamegpu.com/images/stories/Test_GPU/Action/Killer_Ins tinct/test/ki_2560.jpg

Tak zeby to fakt bolo kvoli zlej optimalizacii hry? To by bola velka nahoda
21.4.2016 07:57:42   85.248.30.xxx 20
Takže argumenty sú prvé testy konzolových portov, ktoré logicky na začiatku viac sedia kvôli HW konzol grafikám od AMD. Uvidíme po pár patch-och a ovládačoch. Zaujímavé, že keď vychádzali hry, ktoré na začiatku išli mizerne na AMD grafikách (ACU, Witcher, Project Cars,...) tak sa kritizovali za špatné optimalizácie. Po čase vyšlo pár patchov a ovládačov od AMD a výkon ich kariet sa dostal na očakávané miesta. Za všetko zlé okolo hier mohla samozrejme zlá NVIDIA. A dnes? Všetky hry sú očividne parádne optimalizované a opäť je chybou NVIDIe, že tentokrát ich grafiky majú na začiatku smolu. Je zaujímvé ako niektorí ľudia majú problém zostať konzistentný so svojimi názormi a menia ich podľa toho ako sa darí v danej hre AMD.

Čo sa týka AS, pozri si odkazy v mojom predchádzajúcom komentári. Podľa samotných vývojárov Hitmana dosiahli cez AS + 5-10% výkonu navrch (a to sa museli dosť snažiť). Zvyšok sa dosiahol zlepšením CPU vrstvy v direcx, ktorá sa ale týka rýchlosti a efektívnosti spracovania na strane CPU a nie GPU. Čím sa dokáže z GPU nahrabať vysšší výkon. A to hlavne v kombinácii slabších CPU a silných GPU. Plus sú všeobecne lepšie minimá a celkový priebeh FPS.
Samozrejme využitie AS závisí od ypu hry. Také AoS z toho zrejeme vytiahlo z princípu viac (aj keď pochybujem že oveľa). Ja nezatváram oči predtým ako NVDIA zvláda prechod na DX12 horšie oproti konkurencii. Ale nemám potrebu si vymýšľať argunmenty prečo to tak je.
21.4.2016 11:40:17   91.127.64.xxx 01
V hrach ktore spominas (Witcher3 napr) stacilo vypnut Gameworks a hra bezala prakticky rovnako ci uz na 390tke alebo 970tke. U Hitmana je ale rozdiel prakticky dvojnasobny pre 390tku. A prepac ale to mi pride dost vela, ked tie karty stoja porovnatelne aby to na jednej slo o 20FPS viac. To nieje optimalizaciou, ale tym ze NV ma HW limity ktore tajila (a ked niektore vysli na povrch tak to zabila vetou ze doslo k chybnej komunikacii s marketingovym oddelenim - tj priznala chybu, tj priznala to ze zakaznik kupil v mylnej predstave nieco co bolo prezentovane inac, vsetko priznala a le nic sa nezmenilo, na krabicach a plagatoch stale svietil chybny udaj, ludia podali hromadne zaloby co ma NV na salame, sak co). Jednoducho NV svojich zakaznikov oklamala, vedia to ludia ktory jej nato neskocili, a aj vela ludi ktory maju prave NV produkt a zistuju pravdu. A potom su tu fanboy-ovia ktory si to proste nepriznaju a veria tomu co im NV napise na obal.
21.4.2016 13:32:04   85.248.30.xxx 10
Môžem vedieť prečo si spojil a splietol dohromady problém GTX 970 s tematikou okolo DX12? Problem okolo GTX970 je fail. To nikde nepopieram. Ale sme sa predsa bavili na inú tému.
21.4.2016 19:24:20   91.127.64.xxx 11
Pretože je to jeden z nedavnych prevalenych failov NV, tak ako sa teraz prevalil DX12... jak bol fail pri 970, ktory NV presla mavnutim ruky, tak tak isto to je aj fail u DX12, ktore tiez "nejako" prejdu, a BFU to budu stale kupovat jak teple rozky.
19.4.2016 22:17:02   94.125.216.xxx 45
Nvidia a DX12 to nejde dohromady hlavně že to maju napsané na krabici XD
20.4.2016 07:16:49   188.75.145.xxx 40
To si fakt někdo koupí přes windows store? A aby se hra při instalaci nezeptala kam instalovat je v době SSD disků naprosto směšný, dneska maj lidi 120 nebo 250 GB systémový SSDčko a je prostě nemyslitelný aby se tam každá hra automaticky instalovala.
20.4.2016 07:27:13   188.75.145.xxx 30
PS: To že hra neběží na PC v rozlišení který si nastavim je ňákej vtip ne? Proboha PC neni konzole!! Každej ať si hraje v takovym rozlišení na který má HW, tahle hra je celkově totální fail.
21.4.2016 11:42:33   91.127.64.xxx 10
Ja poznam mnozstvo ludi ktory chcu len hru kupit a zapnut. Nechcu riesit instalacny proces, a pod. Kto chce tak si dokaze zmenit miesto instalacie uplne bezproblemov, a kto nechce tak to asi nechce a nepotrebuje aby sa ho nato hra pytala..

Je mi jasne ze tu na fore sa nachadzaju ludia co sa do toho rozumeju, ale drviva vacsina hracov taketo "detaily" proste riesit nechce.
22.4.2016 00:42:58   109.230.62.xxx 00
Ako sa daju pri tejto hre merat fps, ked pri nefunguju klasicke merace (fraps, precision x..... ) Dik

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

52 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 22.8Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.