Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Quantum Break: rozbor nastavení první DX12 hry
Quantum Break: rozbor nastavení první DX12 hry
autor: Petr Diviš , publikováno 19.4.2016
Quantum Break: rozbor nastavení první DX12 hry

Quantum Break je první hrou, která nativně využívá API DirectX 12 a kontroverzní UWP. Pro její chod je tedy nutné mít nainstalovaný operační systém Windows 10. Jak se povedla po technické stránce uvidíte v dnešním rozboru. Podíváme se i na jednotlivé položky grafického nastavení, jaké mají vliv na výkon a u jakých se vyplatí snížit kvalitu.


Oficiální požadavky hry

Quantum Break: rozbor nastavení první DX12 hry

Minimální sestava

  • Operační systém: 64 bit: Windows 10
  • Procesor: Intel Core i5-4460, 2.70GHz nebo AMD FX-6300
  • Operační paměť: 8 GB RAM
  • Pevný disk: nespecifikováno, ale hra vyžaduje cca 60GB
  • Grafická karta: 2GB VRAM, NVIDIA GeForce GTX 760 nebo AMD Radeon R7 260x

Doporučená sestava

  • Operační systém: 64 bit: Windows 10
  • Procesor: Intel Core i5 4690, 3.9GHz nebo ekvivalentní AMD
  • Operační paměť: 16 GB RAM
  • Pevný disk: nespecifikováno, ale hra vyžaduje cca 60GB
  • Grafická karta: 4GB VRAM, NVIDIA GeForce GTX 970 nebo AMD Radeon R9 390

Minimální požadavky hry jsou poměrně agresivní. Poprvé vidíme 8 GB RAM jako úplné minimum pro spuštění hry na minimální detaily. Také poprvé vidíme jako minimum operační systém Windows 10. Hra totiž běží pouze na systému kompatibilním s DX12 a hardware, navíc se spouští z Windows store, který je dostupný pouze pod Windows 10. Grafická karta by měla obsahovat minimálně 2 GB VRAM a je požadován poměrně slabý Radeon R7 260X nebo silnější GTX 760.

Na doporučené sestavě se HW požadavky ještě výrazněji zvyšují. požadováno je 16 GB operační paměti a grafická karta na úrovni GTX 970 nebo R9 390 – zde si rovnou můžeme říct, že se jedná o nevyvážený požadavek! Na jedné z těchto grafik vám hra poběží i na Ultra detaily plynule a na druhé určitě budete muset detaily snižovat.

V doporučeních ještě Microsoft uvádí „ultra“ sestavu, která se liší požadavkem na GeForce GTX 980 Ti a Radeon Fury X.

Testovací sestava

Quantum Break: rozbor nastavení první DX12 hry

Hlavní testovací PC je založeno na starším, ale stále dobrém procesoru Intel Core–i7 2600K (Sandy Bridge), který je přetaktován na 4,5 GHz. Šestnáct gigabajtů RAM by mělo s rezervou zajistit, aby testované hry měly dostatek operační paměti. Hry jsou instalovány na 1TB SSD disk, a tak z případných nepřiměřeně dlouhých časů načítání můžeme vinit špatnou optimalizaci a nikoliv na pomalý HDD.

Na herní rozbory byla zapůjčena referenční GeForce GTX 980 Ti, která ve většině případů slouží jako referenční grafická karta pro hodnocení grafiky hry a zjištění samotných nároků hry na videopaměť. A také ji využiji k tomu, abych vás informoval o tom, zda si danou hru v plných detailech zahrajete i v rozlišení 4K (3840 × 2160).

Druhá grafika je nižší mainstreamový model GeForce GTX 960 v přetaktované edici od MSI. Tato grafika svým výkonem pokrývá široké spektrum podobných grafik (výkon kolem modelů: GTX 680, GTX 770, HD 7970, R9 280, R9 380), a tak bude použita v rozborech pro ukázání vlivu detailů na výkon.

Quantum Break: rozbor nastavení první DX12 hry

Quantum Break: rozbor nastavení první DX12 hry

Druhá sestava obsahuje procesor AMD FX 8370 přetaktovaný na 4,5 GHz, stejně jako Intel Core i7-2600K. Operační paměti je dnes již standardních 8 GB. Na této sestavě se pouze hrají hry a pořizují screenshoty, takže kromě systému je celá paměť dostupná pouze pro hry. Grafická karta je zde továrně přetaktovaný ASUS Radeon R9 290 DirectCU II. Hlavním účelem této sestavy je porovnání chování hry na grafice AMD vs. Nvidia.

Quantum Break: rozbor nastavení první DX12 hry

Na obě sestavy byl nainstalován nejnovější operační systém Windows 10 s podporou DirectX 12, takže obě sestavy jsou již dnes připraveny na DirectX 12 hry, jako dnes testovaný Quantum Break. Ale jak jste si mohli přečíst v našem herním mini-testu Windows 10, nový systém se vyplatí používat i na hry pro DirectX 11.

Metodika testování a nastavení hry

Quantum Break: rozbor nastavení první DX12 hry

Protože rozbory her a nastavení detailů nejsou a nebudou běžným benchmarkováním několika grafik, a protože ne každý efekt se projeví na jakékoliv scéně, bude se vždy testovaná lokace lišit podle detailu a nastavení, které právě zkoušíme. Quantum Break nemá quick save, ale umožňuje během hraní měnit detaily a navíc je možné si i vybírat jednotlivé mise.

Test detailů byl tedy proveden s přesností na pixel. Pouze u porovnání 16× HQAF, které se aktivuje přes ovladače grafické karty, nebylo možné přesně na pixel dodržet scénu. Jak ale uvidíte, v tomto případě to nevadilo.

Test vlivu jednotlivých detailů bude proveden na grafické kartě GTX 960 při následujícím referenčním nastavení detailů. Jedná se maximální detaily se sníženým rozlišením textur na medium, neboť 2 GB VRAM jsou na maximální texturové detaily nedostatečná kapacita a dochází ke snížení výkonu. Po delším testování ale mohu prozradit, že ani medium textury nejsou při 2 GB VRAM grafické karty (minimálně ty od Nvidia) vhodné a budete muset nastavit Low.

Quantum Break: rozbor nastavení první DX12 hry



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
52 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 22.8Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.