Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Far Cry Primal – rozbor hry a nastavení detailů
Far Cry Primal – rozbor hry a nastavení detailů
autor: Petr Diviš , publikováno 2.3.2016
Far Cry Primal – rozbor hry a nastavení detailů

Dnes se podíváme na technickou kvalitu hry Far Cry Primal. Hru z období, kdy se na našem území pohybovali lvi a šavlozubí tygři. Nároky hry jsou na maximální detaily velmi vysoké a tak vám přinášíme další rozbor. Dozvíte se, jaká nastavení detailů nejvíce ovlivní výkon a jaký mají vliv na kvalitu obrazu.


Vylepšení grafiky přes ovladače VGA

To, že nastavení grafiky nemusí končit jen tím, že ve hře nastavíte všechno na maximum, už víte z předchozích rozborů. Grafiku her je možné ještě doladit přes ovladače grafické karty.

Far Cry Primal k velkému překvapení nepoužívá MSAA metody vyhlazování. Proč překvapení? Protože předchozí díl Far Cry 4 MSAA  podporoval. Zde se musíte spokojit jen s post-processing metodami FXAA a SMAA. Kvůli tomu se opět nepodíváme na aktivaci TRAA. Na druhou stranu SMAA zde funguje perfektně a vegetaci vyhlazuje pěkně a redukuje shimmering.

Podíváme se alespoň na to, jak hře pomůže aktivace 16xHQAF přes ovladače grafické karty.

16x High Quality AF

Dnešní hry, až na výjimky (Watch Dogs), zapínají nějakou úroveň anizotropního filtru, ale ve většině případů není kvalita anizotropního filtrování nastavitelná ve hře tou nejkvalitnější možnou. Jednoduchým nastavením 16× HQAF přes ovladač grafiky si můžete aktivovat nejkvalitnější možný filtr pro všechny hry včetně těch, které AF vůbec nepodporují. Minimálně na grafikách Nvidie bez výjimek funguje aktivace 16× HQAF bez problémů a v této kapitole si budeme ukazovat, jaký se zvýší kvalita obrazu proti původnímu AF a zaměříme se i na případné rozdíly proti filtraci u AMD...

Pokud jste nikdy AF filtr přes ovladač grafiky neaktivovali, zde máte jednoduchý návod:

Nvidia grafické karty:

Otevřete ovládací panel a zvolte nabídku: Nastavení 3D > Spravovat nastavení 3D, kde najdete rozličné položky, které lze v nvidia ovladači nastavit. Buď ponechte Globální nastavení (kvalitní AF doporučujeme mít na rychlých grafikách stále aktivní), anebo si vyberte v nabídce Nastavení programu přímo profil pro hru Far Cry Primal. Rozdíl je jen v tom, že globální nastavení funguje pak na jakoukoliv hru, kterou pustíte, kdežto nastavení konkrétního programu jen pro vybranou hru či aplikaci. Ve zvolené nabídce se zaměřte na dvě položky: Anizotropní filtrování a Filtrování textur – kvalita. Obě položky pak nastavte podle následujícího obrázku:

Far Cry Primal – rozbor hry a nastavení detailů

AMD grafické karty:

Postup je podobný. Od ovladačů Radeon Software Crimson Edition AMD změnilo vzhled svých ovladačů. Všechna nastavení grafiky jsou nyní pohromadě na jednom místě v podobě dlaždicového menu. Zvolte nabídku: Hraní, zde si můžete vybrat zda editovat Globální nastavení nebo jen profil hry (kvalitní AF doporučujeme mít na rychlých grafikách stále aktivní).

V nastavení Globální grafika (případně Profil grafiky) se zaměřte na dlaždice s názvem: Úroveň anizotropního filtrování, Kvalita filtrování textury a nastavte je podle následujícího obrázku na 16x a Vysoká.

Far Cry Primal – rozbor hry a nastavení detailů
 

A jak se obraz při 16x HQAF změnil proti in-game nastavení? Rozdíl poznat je! Bohužel v negativním slova smyslu! Aktivace 16x HQAF způsobí větší šum textur, než když volbu AF necháte na hře. Toto platí hlavně pro grafické karty NVidia. Na Radeonu R9 290 také došlo k přeostření textur a zvýšení shimmeringu, ale nebyl tak výrazný jako na GTX 980 Ti. Engine očividně nesnáší externí aktivaci AF, protože stejně se choval i předchozí díl Far Cry 4. Nejkvalitnějšího zobrazení tedy docílíte nastavením textur na Vysoká a AF v ovladačích nastavíte na nastavení aplikace.

Far Cry Primal – rozbor hry a nastavení detailů
16x HQAF přes ovladače (po najetí myší se zobrazí AF in-game)

A výkon? Ten se nijak výrazně nezmění. Na GTX 670 byl rozdíl mezi in-game AF a 16x HQAF pouze 52 fps vs. 50 fps. Vzhledem k negativnímu vlivu na obraz aktivaci 16x HQAF poprvé v historii rozborů doporučuji neaktivovat!



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
74 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 32.2Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.