Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Far Cry Primal – rozbor hry a nastavení detailů
Far Cry Primal – rozbor hry a nastavení detailů
autor: Petr Diviš , publikováno 2.3.2016
Far Cry Primal – rozbor hry a nastavení detailů

Dnes se podíváme na technickou kvalitu hry Far Cry Primal. Hru z období, kdy se na našem území pohybovali lvi a šavlozubí tygři. Nároky hry jsou na maximální detaily velmi vysoké a tak vám přinášíme další rozbor. Dozvíte se, jaká nastavení detailů nejvíce ovlivní výkon a jaký mají vliv na kvalitu obrazu.


Závěr

Far Cry Primal – rozbor hry a nastavení detailů

Far Cry Primal je velmi povedená hra. Prostředí doby kamenné je zde vykresleno opravdu úžasně. Hra sice obsahuje některé podivné prvky jako žihadlové bomby anebo telepaticky ovládanou sovu, ale jinak po stránce hratelnosti je Far Cry Primal povedeným dalším dílem série Far Cry. Po technické stránce také těměř není co vytknout, protože po mírném snížení detailů běží i na slabších grafických kartách velmi dobře.

Vyladit výkon na staré GTX 670 OC tedy nebyl celkem žádný problém. Stačilo snížit kvalitu stínů a výkon se rázem vyhoupl mnohem výše. Optimalizaci hry tedy nelze hodnotit pouze podle maximálního možného nastavení, které je opravdu přestřelené a stíny výrazně užírají výkon, pokud jsou nastaveny na Ultra. Hra je tedy optimalizovaná velmi dobře. Během hraní jsem nenarazil na žádné problémy s neočekávanými pády výkonu nebo nestabilitou.

Far Cry Primal – rozbor hry a nastavení detailů

Při testování jsem ovšem narazil na pár překvapení. Tím prvním byl výkon vyhlazování FXAA. Ačkoliv SMAA metoda nabízí výrazně lepší kvalitu obrazu v pohybu, primitivnější FXAA svými nároky nároky nemile překvapilo. Na podobné chování jsem v žádné jiné hře zatím nenarazil. FXAA vždy bylo bráno jako nenáročná a nekvalitní metoda vyhlazení obrazu. Naopak SMAA je vždy mírně náročnější, ale výrazně kvalitnější (hlavně zde použitá metoda Temporal SMAA).

Také aktivace 16x HQAF přinesla nečekaný objev. Poprvé v historii testů jsem jej nemohl doporučit, neboť filtraci textur zde spíše škodí. Dále také překvapilo nevyužití efektů Nvidia GameWorks, kterými bylo Far Cry 4 doslova okořeněno. Minimálně kvalitní stíny PCSS by se zde hodily, neboť na nejvyšších stupních jsou až nereálně ostré. Jinak je grafická stránka hry opravdu dobrá.

Far Cry Primal – rozbor hry a nastavení detailů

Poslední věc, která mě potěšila, je velmi dobrá zvuková kulisa. Ta výborně dokresluje atmosféru a zintenzivní zážitek ze hry. Na tento drobný detail se občas zapomíná, ale dobré ozvučení občas dělá zázraky. Pokud jste hráli oba předchozí díly, bude se vám jistě Far Cry 4 líbit také. Jen se nezapomeňte vyzbrojit alespoň grafickou kartou na úrovni testované GTX 670, abyste si hru užili na slušném framerate.



Tagy: far cry primal  ubisoft  ubisoft montreal  denuvo  rozbor  nastavení detailů  výkon  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
2.3.2016 11:14:45   194.160.210.xxx 563
V poslednej dobe mám veľmi často dojem, že vyššie detaily neznamenajú aj vyššiu vizuálnu kvalitu. Áno, vidím rozdiel medzi nastavením high a low - vidím, že to je iné, ale často neviem jednoznačne určiť ktorá snímka zodpovedá nastaveniu LOW a ktorá HIGH (ultra atď), bez toho aby som si pozrel popis. Samozrejme nie je to tak v každom nastavení (napr. textúry na low vyzerajú naozaj strašne). Ale konkrétne u tejto hry, mne osobne prídu napr. tiene na low reálnejšie a krajšie než na ultra. Ale celkovo sa často neviem rozhodnúť či nastavenie high je naozaj vizuálne kvalitnejšie než low.
2.3.2016 12:58:48   109.238.215.xxx 210
Ano je to tak. Dobrej tip na článek nebo zamyšlení. Která hra vypadá vizuálně-technologicky nejvyvinutěji ve světě lesku a třpytek. A která hra vypadá nejlépe v "matném" světě s ohledem na uvěřitelnost při srovnání s realitu.
2.3.2016 13:54:35   80.188.34.xxx 150
jak se říká, někdy je méně více
2.3.2016 14:28:39   188.175.16.xxx 25
Asi tak bych se chtěl vyjádřit k té přesycené barevné paletě.
3.3.2016 12:51:20   165.72.200.xxx 50
Ony ty obskurni barvy puvodne byly reakci na pouzivani TN LCD monitoru. Jenze vydavatele nepochopili, ze tyhle ksunty uz dneska pouziva malokdo a ze s IPS / VA to vypada hnusne. (A na CRT samozrejme taky. ;o) )
2.3.2016 15:07:48   185.99.176.xxx 55
Zrovna jsem to chtěl napsat taky. Zrovna u těch stínů to bije přímo do očí. Každopádně podobné benchmarky stejně nehraju, i když bohužel třeba optimalizaci CS:GO zprasili tak, že se budu muset poohlédnout po nějaké GTX950 a přetaktovat na úroveň 960, aby byl nějaký výkon jaksepatří zadarmíko.
2.3.2016 18:07:27   188.75.145.xxx 131
Vyšší detajly často znamenaj horší kvalitu, protože nastavení všechno na HIGH zapne motion blur, DoF, často taky FXAA a další věci který požitek ze hry a grafiky snižujou a přesto jsou braný jako "HIGH". Doufam že rozmach VR donutí konečně vývojáře přestat používát rozmazávací efekty, už mi to fakt leze krkem jak je každá hra rozmazaná.
2.3.2016 22:51:50   90.180.255.xxx 51
V každé hře se to dá vypnout...
8.3.2016 04:20:09   188.75.145.xxx 00
Opravdu? A co třeba Dying Light?
8.3.2016 04:20:41   188.75.145.xxx 10
mam na mysli chromatickou vadu obrazu která mi ve hrách opravdu vadí, zvlášť když je tak silná jako v DL a nejde vypnout
8.3.2016 09:49:06   57.66.185.xxx 00
Ano, mas pravdu. Pri tych Ultra tienoch to vyzera akokeby sa hra odohravala skor na mesiaci kde su tiene dokonale ostre. Tu na zemi to tak nie je a tak mi paradoxne realistickejsie pripadali low nastavenia. Teda aspon podla screenshotov, hru som este nevidel. Mozno ze ma niekedy vecer z nudy osvieti a kupim si ju.
2.3.2016 17:45:10   188.75.145.xxx 130
S tou nepodporou antialiasingu mě dnešní hry pěkně štvou, před 10 lety bych tomu nevěřil kdyby mi někdo řekl že v roce 2016 nebudou hry podporovat reálnej HW antialiasing ale jenom rozmazávací post processingy.
2.3.2016 17:48:07   188.75.145.xxx 41
Ale potěšila mě zmínka o tom že hra netrpí na input lag, na to jsem hodně citlivej a hry kde je silnej input lag prostě odmítam hrát, natož kupovat. V tomhle směru se to poslední rok, dva lepší. Ty input lagový masakry jako byl třeba Crysis 3 a jiný hry z tý dobu už nás snad znova nečekaj.
2.3.2016 17:59:56   188.75.145.xxx 80
a konečně jde v ňáký hře nastavit pořádnej FOV bez tweakování, z toho mam radost
3.3.2016 07:40:30   10.6.17.xxx 31
no, hra neladena jednym vyrobcom gpu(tj. ziadne kurvitka), a hned mame zaujimave vysledky
http://cdn.techfrag.com/wp-content/uploads/201 6/03/Far-Cry-Primal-benchmarks-AMD-vs-Nvidia-1.png

http://cdn.techfrag.com/wp-content/uploads/201 6/03/Far-Cry-Primal-benchmarks-AMD-vs-Nvidia-3.png

http://a.disquscdn.com/get?url=http%3A%2F%2Ftpucdn.com%2Freviews%2FPerformance_Analysis%2FFar_Cry_Primal%2Fimages%2F2560_144 0.png&key=WjrXS7XRQOE41oq9gVlycA&w=800&h=610

http://tpucdn.com/reviews/Performance_Analysis/Far_Cry_Prima l/images/3840_2160.png
5.3.2016 15:00:17   78.98.25.xxx 10
Priznávam sa , naozaj nevidím rozdiel medzi Ultra a low na screenshotoch v tomto článku , len tie tiene na low vyzerajú lepšie ako na ultra

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

74 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 32.2Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.