Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Rise of the Tomb Raider: Tohle si s Larou musíte prožít
Rise of the Tomb Raider: Tohle si s Larou musíte prožít
autor: Lucie Jiříková , publikováno 3.2.2016
Rise of the Tomb Raider: Tohle si s Larou musíte prožít

Když nám Crystal Dynamics s vydavatelem Square Enix přibližně před dvěma roky přinesli remake klasické akční adventury Tomb Raider, bylo jasné, že u jedné hry nezůstane. Tomb Raider se dočkal spousty skvělých hodnocení a vedle toho dokázal vygenerovat i solidní zisky. A tak tu máme Rise of the Tomb Raider, příběhový sequel.


Při jakémkoliv pohybu po úbočí hor a uvnitř tajuplných jeskyní se jako obvykle musíte pekelně soustředit a to nejen kvůli rozmístění různých příček, ale nově i kvůli nastraženým pastem. Ty je třeba ve správný okamžik přeskočit, nebo je v případě nouze rozstřelit.

Velkou část hratelnosti tvoří také prostorové hádanky, pocitově mi ale přijdou jednodušší, nežli v předchozím díle. Tvůrci vyloženě prohospodařili příležitosti, v nichž nám mohli pořádně zašmodrchat hlavy. Namísto toho si povětšinou vystačíte s rozstřelením nějakého předmětu, případně s rozhrnutím kamenů.

To je na můj vkus hodně málo, zvlášť když si uvědomíte, že ve hře je zabudovaný detektivní mód, který vám všechny aktivní předměty v okolí zvýrazní. Jenže na druhou stranu se rozhodnutí tvůrců nelze divit, neboť hra míří v první řadě na konzole a tudíž i na sváteční hráče, nehledě na to, že – jak už jsem se zmínila na začátku – Rise of the Tomb Raider je hodně filmový a případné záseky by pocit ze sledování filmu mohly kazit.

Mezi další aktivity patří objevování skrytých jeskyní, v nichž se nacházejí poklady. Na skryté jeskyně už nejsme upozorňováni tak výrazně jako v předchozí hře, takže objevování je ještě zábavnější. Jeskyně navíc nabízejí výzvy v podobě drobné logické hádanky, přičemž obtížnost těchto hádanek se pomalu stupňuje, takže alespoň na nějakou tu výzvu během hraní narazíte.

Rise of the Tomb Raider: Tohle si s Larou musíte prožít

Výzvou jsou i samotné přestřelky či plíživé mise, tedy alespoň pokud hrajete na obtížnost „Seasoned Raider“ nebo „Survivor“, kdy se vám neregeneruje zdraví v soubojích a nepřátelé mají citlivější smysly (takže vás lépe odhalí) a o něco vyšší zdraví (takže se hůře zabíjejí).



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
59 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 15.1Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.