Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Fallout 4: rozbor hry a vliv nastavení detailů na obraz a výkon
Fallout 4: rozbor hry a vliv nastavení detailů na obraz a výkon
autor: Petr Diviš , publikováno 23.11.2015
Fallout 4: rozbor hry a vliv nastavení detailů na obraz a výkon

Dlouho očekávané pokračování legendární RPG hry Fallout je konečně zde. Příběh čtvrtého dílu se odehrává v okolí post-apokalyptického Bostonu. Jak se povedla grafika nového dílu a jak je na tom s optimalizací si odpovíme v dnešním rozboru. Podíváme se na jednotlivé nastavení detailů a jaké mají vliv na výkon.


Maximální vs. minimální detaily

V menu nastavení grafiky vám hra umožní globálně nastavit všechny detaily zároveň. Na výběr je z možností: Ultra, High, Medium a Low. Díky tomu, že se sníží všechny detaily najednou, přinese rozdíl mezi jednotlivými stupni velký nárůst výkonu. Nevýhodou je, že se ořežou i ty detaily, které nesnižují tolik výkon, ale v obraze poznat jsou (například AF).

Jediný detail, který i při ultra profilu zůstává na nastavení High, je Godrays - důvod je vzhledem k jeho náročnosti pochopitelný. Naopak při nastavení Low stále zůstává aktivní nenáročné a téměř neviditelné SSAO. Ke změření detailů maximum vs. minimum využiji profily a ve dvou odlišných scénách se podíváme jak narůstá výkon s jednotlivými stupni detailů.

Náhledové obrázky pro lepší porovnání doporučuji rozkliknout do plného rozlišení – nejrychlejší je kliknout na obrázek kolečkem myši.

Scéna 1 – Venkov

Fallout 4: rozbor hry a vliv nastavení detailů na obraz a výkon

V první scéně výkon s detaily škáluje krásně a snížením detailů se dostanete na cca 2,3× vyšší průměrný výkon. Tato scéna je ukázka běžné herní scény. Takto vám hra bude škálovat s detaily ve většině hry mimo městské části.

Obrázky seřazeny postupně od Ultra po Low:

Fallout 4: rozbor hry a vliv nastavení detailů na obraz a výkon
Detaily ULTRA -pro zvětšení klikněte-

Fallout 4: rozbor hry a vliv nastavení detailů na obraz a výkon
Detaily HIGH -pro zvětšení klikněte-

Fallout 4: rozbor hry a vliv nastavení detailů na obraz a výkon
Detaily MEDIUM -pro zvětšení klikněte-

Fallout 4: rozbor hry a vliv nastavení detailů na obraz a výkon
Detaily LOW -pro zvětšení klikněte-

Scéna 1 – Město

Fallout 4: rozbor hry a vliv nastavení detailů na obraz a výkon

V druhé scéně výkon s detaily škáluje podobně a snížením detailů se dostanete na cca 2,5× vyšší průměrný výkon. Tato scéna je ukázka náročnější městské scény. Takto vám hra bude škálovat s detaily ve většině hry co se odehrává ve městě.

Obrázky seřazeny postupně od Ultra po Low:

Fallout 4: rozbor hry a vliv nastavení detailů na obraz a výkon
Detaily ULTRA -pro zvětšení klikněte-

Fallout 4: rozbor hry a vliv nastavení detailů na obraz a výkon
Detaily HIGH -pro zvětšení klikněte-

Fallout 4: rozbor hry a vliv nastavení detailů na obraz a výkon
Detaily MEDIUM -pro zvětšení klikněte-

Fallout 4: rozbor hry a vliv nastavení detailů na obraz a výkon
Detaily LOW -pro zvětšení klikněte-

V obou případech můžete vidět, že hra velmi dobře škáluje se snižováním detailů. Na nejnižší nastavení by hru bylo opravdu možné plynule hrát i na výrazně slabších grafických kartách – těch co jsou uvedeny v minimálních požadavcích. Hra pak ale vypadá velice špatně. Největší podíl na tom má deaktivované AF.

Při nastavení o stupeň výše - Medium, je naopak je naopak grafika hry stále použitelná. Stíny už jsou vyhlazeny, je aktivní AF a dohlednost objektů je také vyšší. Přitom nároky jsou stále velice nízké a hra by bez problémů běžela na nějaké grafice typu GTX 660 plynule.

Maximální detaily místy nejspíše přetěžují samotný engine, který už má své nejlepší léta za sebou.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
85 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 39.3Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.