Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Call of Duty: Black Ops 3 – Rozbor hry a nastavení detailů
Call of Duty: Black Ops 3 – Rozbor hry a nastavení detailů
autor: Petr Diviš , publikováno 12.11.2015
Call of Duty: Black Ops 3 – Rozbor hry a nastavení detailů

Sérii Call of Duty asi není třeba představovat. Activision nás novými díly zásobuje každý rok a každý rok se také vedou debaty o kvalitách celé série. Nejnovější díl nese název Black Ops 3 a tak se na něj samozřejmě podíváme v našem rozboru. Podíváme se jaké jsou možnosti nastavení, jakou má grafiku a jak se povedla optimalizace výkonu.


Závěr

Call of Duty: Black Ops 3 – Rozbor hry a nastavení detailů

Pokud jste četli celý rozbor a nepřeskočili rovnou na závěr, tak asi tušíte, že moc pozitivních slov k technické stránce hry nelze napsat. Na plné čáře zklamala optimalizace, o tu se snad vývojáři z Treyarchu ani nesnažili. Když si uvědomíme, že se jedná o klasickou naskriptovanou koridorovou střílečku, jsou požadavky hry na paměť naprosto nesmyslné. Hra na maximální detaily nevypadá úplně špatně a pokud by měla nároky jako například Battlefield Hardline, dal by se závěr napsat podobě.

Pokud detaily (hlavně rozlišení textur a stínů) výrazně snížíte, tak se dočkáte slušného nárůstu výkonu a hra se pak stane bez problémů hratelnou i na normálních PC. Jenže pak hra vypadá velmi špatně a poměr výkon ku vizuální sránka je zase na míle vzdálen slovu optimalizace.

Call of Duty: Black Ops 3 – Rozbor hry a nastavení detailů

Optimální nastavení pro běžné herní počítače se hledá velice špatně. Nutností je snížení textur na úroveň High a to samé platí pro kvalitu stínů. Poté to již na PC s 16GB RAM běží krásně pokud je osazena grafická karta s velkým množstvím paměti (minimálně 4GB). Na PC s 8 GB RAM, jako má například naše sestava AMD, je nutné textury zredukovat ještě více.

Jediná trochu pozitivní zpráva je pro hráče multiplayeru. Úrovně pro multiplayer mají o něco nižší nároky díky menší rozloze a jednodušší grafice.

Call of Duty: Black Ops 3 – Rozbor hry a nastavení detailů

Call of Duty: Black Ops 3 nejspíše trpí na výrazný memory-leak. Nic jiného tak nesmyslné nároky na paměť způsobit ani nemůže. Je tedy více než pravděpodobné, že časem vydají autoři opravný patch a nároky hry výrazně klesnou. Podobně jako například u hry Dying Light, která v prvních verzích přetékala přes 8 GB RAM a aktuální opravená verze se vejde bez problémů do 5GB RAM. Hra ale byla otestována v takovém stavu v jakém byla vydána, a ten je opravdu velice špatný.

A jak se Call of Duty: Black Ops 3 líbí vám? Nebojte se podělit o své názory v diskuzi.



Tagy: Call od Duty  Black Ops 3  Treyarch  Activision  rozbor  nastavení detailů  výkon  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
12.11.2015 06:32:24   213.192.10.xxx 175
Jenom chci autorům doporučit, že porovnání detailů by fungovalo o 100% lépe kdyby lightbox mezi přepínáním obrázků neměl tu bílou polochu s načítacím kolečkem a obrázek by se překreslil okamžitě čímž by divák ihned rozpoznal rozdíly.
12.11.2015 07:16:00   90.176.40.xxx 1418
Hm... Ono je vůbec nejlepší si to otevřít do tabů, kde jsou ty obrázky 1:1 a přepínat si to přes CTRL+Tab (anebo ctrl+pg up/down)
12.11.2015 09:43:48   90.176.40.xxx 1511
Pluskujete a mínuskujete pěkně. Řeknu to ještě jinak, tak chytří jsme taky, a existuje bambilion dalších (a asi i lepších) možností, jak by to ještě šlo udělat, kdyby to někdo udělal (roletka se seznamem nastavení, přepínání všech možností nastavení přes radiobuttony, nějaký interaktivní HTML5 bazmek, nebo třeba šílenosti, co používají na Dpreview na porovnávání výřezů z testovací fotky, tahátka „před a po“, jaká jsou na GeForce.com), ale je prakticky jisté, že to nic nezmění na tom, že pravděpodobnost, že někdo něco takového naroubuje do redakčního systému, je limitně blízká nule.
A pořád to nemění nic na tom, že u některých nastavení je naprosto nežádoucí automatické zmenšování velkých obrázků (např. při porovnávání kvality AA), které lightboxy dělají v případě, že se obrázek nevejde na obrazovku.
12.11.2015 13:06:55   109.69.214.xxx 416
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
12.11.2015 06:39:52   194.228.11.xxx 302
Předem díky za článek, takové tu vidím moc rád. Souhlas s kolegou nademnou, byť na druhou stranu ty rozdíly mezi min/max jsou docela tragické rozuměj skoro žádné.

Že je to další rozbitá srajda, která je špatně optimalizovaná se lze dočíst všude, stačí projet recenze na Steamu, nechápu proč to lidi kupují v takovém stavu, dokud se najdou hlupáci co budou kupovat takového rozbité hry (nedejbože předobjednávat), tak vydavatele nebude nutit nic vydat hru v ok stavu.

Začíná to být občasná realita dnešní doby a vůbec se mi to nelíbí.


Chtěl bych se tu ale zeptat ostatních, jaké nastavujete FOV a proč? Co je podle vás ideál na dnes klasických 24" (60-70cm od očí), případně 27" ?
12.11.2015 08:19:06   91.139.10.xxx 11
Já to mám momentálně na 85 na 27" monitoru. Kdybych to dal na víc, tak bych si pak musel koupit větší monitor, protože bych neviděl panáčky v zadních liniích A pak asi i úměrně stoupá náročnost na hw, čím větší FOV, tím míň FPS, nebo se pletu?
12.11.2015 09:11:50   188.175.34.xxx 01
Ono bude záležet nejen na velikosti panelu ale i na rozlišení - na vysokých rozlišeních (velkých panelech) větší FOV (zkrátka se toho do té plochy vleze objektů/detailů).
12.11.2015 10:12:24   213.192.39.xxx 00
24" 70cm. FOV mi sedi nejvic 80. Je to zlata stredni, kdy je fisheye akceptovatelny. Pri FOV 70 a min je vse logicky rozmazanejsi, kdyz se rozhlizim. FOV 90 je pro mne jiz nezkousnutelne vzhledem k deformaci objektu, kdyz jsou primo predemnou a kdyz jsou u kraje obrazovky(natahuji se). Proste FOV 80 tzn 360stup. otocka je na 4 obrazovky. Takhle si nastavuju( pokud to jde) vsechny 3Dcka. Najdu si bod a otocim o obrazovku doprava. Tohle kdyz to udelam 4x resp. 5ta obrazovka musi byt v puvodni pozici.
12.11.2015 10:39:27   194.228.11.xxx 20
jj taky si myslím, že cca těch 80 je ideál u té 24" (1200p u mě).

bullpit já si právě nejsem jistý, jestli nebo jak moc to žere fps, nemám to teď na jaké hře zkusit, BO3 se sosá hrozně pomalu těch 50gb, to je další věc co nechápu, co na té hře má 50gb ...
12.11.2015 11:20:20   213.192.39.xxx 11
No nemelo by to byt moc vzdaleno narustu FOVu. Cili +10% FOV +10% GPU load. Samozrejme dle sceny,ale ramcove, pokud se bude generovat scena o 10% sirsi, mela by byt o 10% narocnejsi.
12.11.2015 13:18:06   188.175.34.xxx 11
Scéna je sice o 10% širší, ale detaily jsou interpolovány na stejné rozlišení, tzn. bude jich míň a tím o něco klesne náročnost.

Chtělo by to blíže otestovat...
12.11.2015 13:42:57   194.160.30.xxx 00
to je blbost napr v bf4 sa to da tusim nastavit od 70-90 cize na max by som to mal o 20% narocnejsie co absolutne neni...
12.11.2015 12:38:16   91.139.10.xxx 00
Já to stahoval od pátku 2x v sobotu mi najednou přestal fungovat "steam overlay" a nemohl jsem používat "alt+tab" chat a print screen ve hře Zkusil jsem veškerý možný tipy a triky a nakonec přeinstaloval steam i BO3. No a stejně dál nemůžu používat chat ve hře, což je dost otrava. Už jsem psal na support steamu, tak uvidím co poradí.
12.11.2015 12:55:22   192.168.0.xxx 70
K tomu FOV:
Protože za dob klasických 4:3 monitorů se ve hrách používal horizontální FOV kolem 75ti (Unreal Tournament měl třeba 80)tak ideální FOV s podobnou perspektivou (vertikální FOV kolem 60) je na 16:10 monitoru vhodné cca 85° a na 16:9 cca 91°.

Ideálnější jsou tedy hry, kde se volí vertikální FOV (z hlavy mě napadá třeba Shadow Warrior)a Horizontální se sám dopočítává podle poměru stran monitoru. U takových her není třeba posuvník FOV vlastně řešit a nedělají problémy ani třeba s 21:9.
12.11.2015 07:12:27   194.213.41.xxx 54
0 smysl dělat takovou věc u CoD.. lol dyt je to copy paste předchozího..
12.11.2015 07:15:26   194.228.11.xxx 00
Myslím to obecně. Ideál je někde mezi 70-90 bych řekl podle vzdálenosti monitoru, já ho mám cca těch 60-70cm od očí a většinou dávám tak těch 80,90 teda.
12.11.2015 07:14:27   194.213.41.xxx 53
navíc je to celý nějaký divně plastikový ...hnus
12.11.2015 08:15:08   194.160.30.xxx 41
Q3 engine pozliepany dokopy s narokmy vyssimy ako crysis 3 pritom to vyzera odost slabsie niekde asi sudruhovia spravili chybu a predsa len lepit efekty na 15r engin neni to prave....grafika hry odpoveda dakemu phenom x4 s gtx 560ti toto je vtip
12.11.2015 08:29:56   194.228.11.xxx 94
Jj je to smutny, mají (Activision) miliardy, ale udělat nový engine to ne, na druhou stranu proč by to dělali, když každý rok stádo tupých ovcí koupí Cod zase a zase ať je sebedebilnější, vypadá sebeblběji a je sebešpatně optimalizovaný :/
12.11.2015 08:45:05   88.103.247.xxx 21
No, ale pořád to šlape lépe a hlavně vypadá o dost lépe než tolik vychvalovaný Fallout 4. Je fakt, že to je koridorovka a F4 v podstatě otevřený svět, ale takový FarCry 4 vypadá o dost lépe a je to loňská hra s otevřeným světem...
12.11.2015 08:57:44   194.228.11.xxx 85
Jo tak to je srovnání bláta s louží, Fallout 4 vypadá dost hnusně, já to teda nehrál, ale prý se tam vytrarily rpg prvky a celkově se z toho stala taková tupoučká konzolovka pro ovce.

Dokud lidi budou kupovat takovy sračky a budou kupovat šitovní lowzole současné, tak to lepší nebude..

Já se těším na Tomb Raidera a DeusEx nový... to by konečně mohly být hry co vypadají trochu jak z roku 2015
12.11.2015 09:32:16   109.69.214.xxx 92
"tupoučká konzolovka pro ovce"
"Já se těším na Tomb Raidera"

Je ti jasné, že Tomb Raider je konzolovka jako víno, tak hra začínala na PS1.
12.11.2015 09:45:46   188.175.34.xxx 41
Deus Ex už taky dávno nepatří "nám", ale "tamtěm"...
12.11.2015 09:50:25   194.160.30.xxx 10
f4 ma engine este z oblivionu a boh vie ci to nebol len modifikovany z cias morrowindu takze blbe prirovnanie dalsej starej hry a este len na konzolach to vyzera hnusne...
12.11.2015 09:51:27   194.160.30.xxx 00
f4 ma engine este z oblivionu a boh vie ci to nebol len modifikovany z cias morrowindu takze blbe prirovnanie dalsej starej hry a este len na konzolach to vyzera hnusne...
12.11.2015 11:05:19   84.242.82.xxx 30
Je to hnusné i na PC mám vše max a děs. Na to, že je to ačková hra se moc nepředvedli.
12.11.2015 09:04:39   84.242.82.xxx 30
Souhlas na 100%
12.11.2015 09:19:41   93.99.208.xxx 23
Teda trochu offtopic, ale Fallout 4 mě poslední dva dny dost baví. A to jsem hrál F1F2, F3 mě nebavil a k FNV jsem se nikdy nedopracoval. Skepticky jsem spustil F4 a chodim spát o dost dýl než obvykle. Možná je to počátečním nadšením, ale už teď v tom mám přes 10h.
12.11.2015 12:28:19   82.150.184.xxx 90
Jéééj, ty stíny na low jsou boží. Takhle špatně nevypadaly stíny ani na PS2.
12.11.2015 12:55:36   83.240.91.xxx 50
Už před příchodem next gen konzol jsem říkal že ačkoliv jsou to PC v krabičkách tak my PC hráči se budeme potýkat s brutálními nároky na paměť.
12.11.2015 15:33:06   85.207.39.xxx 40
Otřesná grafika a přišerná optimalizace s porovnáním Crysis 3 nebo možnná dokonce Crysis 1. Dneska potřebujete i na průměrně vypadající hry počítač mnimálně za 50 000...
12.11.2015 16:33:26   194.228.11.xxx 01
V zátokách už vyšel fix, který opravuje výkon cpu. Za chvíli zase vyjde ramfix a kdo ví co všecko za patche ... hnus.
12.11.2015 17:19:20   188.175.34.xxx 10
Ze zátoky se ohledně nového CoD ozývá opravdu hodně nářků, přisuzoval jsem to vadnému releasu...

Zvláštní situace - jednoduché ponaučení zní, že předobjednávky jsou jednoznačně zločinem proti lidskosti...
12.11.2015 17:26:09   217.77.161.xxx 10
Je nechapu jednu vec - od te doby co lze na Steamu vratit hry po chvili hrani (a zjisteni jak je to sracka) - Steam Refund - tak jak si vydavatele furt muzou dovolit vydavat nedodelane/zabugovane hry?

Vzdyt z pohledu prodeju musi byt lepsi radeji oznamit zpozdeni vydani hry a hru vydat treba o 2 mesice pozdeji bez zavaznych chyb - nebude potreba vracet penize hracum, budou lepsi recenze a nazory hracu = proda se vice kopii.
12.11.2015 17:31:42   188.175.34.xxx 00
Ale to je gró věci přece, ty si snad myslíš, že podstatou tohoto problému je PC verze, která tvoří maximálně 1/5 prodejů (vychází i na staré generaci konzol)? Kdepak, zamysli se znovu...
12.11.2015 17:39:22   188.175.34.xxx 00
Nebo si fakt myslíš, že PC s "módou" vracení her a DRM free je pro molocha značky Activision zemí zaslíbenou? To nemůžeš myslet vážně
12.11.2015 18:01:56   83.240.91.xxx 00
Hoho s těmi soudy nad prodeji PC vs. konzol verzí bych se krotil.
12.11.2015 18:45:23   188.175.34.xxx 00
Jsou vyjímky, ale v tomhle případě se myslím nepletu...
12.11.2015 20:01:26   89.203.220.xxx 120
Každopádně jedna věc se vývojářům nedá upřít. Vymyslet nějakou totální zabugovanou fantasmagorii, navíc s nesmyslnými HW nároky a ještě na tom vydělat, to už skutečně stojí za recenzi.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

56 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 25.6Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.