Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava GamesCom 2015: herní žně! Co budeme zanedlouho hrát?
GamesCom 2015: herní žně! Co budeme zanedlouho hrát?
autor: Pavel Dobrovský , publikováno 25.8.2015
GamesCom 2015: herní žně! Co budeme zanedlouho hrát?

Strhané rysy, kruhy pod očima a roztěkaný pohled patří k základní diagnóze návštěvníka GamesComu. Druhotné příznaky jsou propocená trika, kulhání, a větší než rozumné užívání kolínské (nyní s pomerančovou variací). Dává to smysl: od rána do večera běhají v rozlehlých výstavních halách a sledují nejnovější hry. A stejně se to nedá stihnout!


Mad Max

Další filmovou licencí – a kupodivu také od Švédů, tentokrát těch ze studia Avalanche – je Mad Max. Jeho autoři mají za sebou úspěšnou sérii kaskadérských akcí Just Cause a Mad Max z ní mohutně čerpá. Především tu jde o zběsilé ježdění otevřenou pouští, harpunování nepřátelských aut a plnění desítek malých misí, vedle kterých stojí hlavní příběhová linie o Maxově hledání svého ikonického auta Interceptor.

Dějová linka jde tedy mimo Millerův nejnovější film, ale zachovává šílenost a bizarnost jeho postav  a akce, jakou známe z Just Cause. Max může v autě udělat prakticky cokoliv, kdykoliv po nepřátelích může vystřelit brokovnicí nebo je harpunovat. Jakmile z auta vystoupí, dojde na souboje připomínající model známý z herní série Batman – tedy rychlé vrstvení komb, odrážení útoků a omračování a dobíjení ležících nepřátel. Některé mise lze dokončit stealthově (ale tak nějak to není ono) anebo k nim přistupovat z různých směrů. Do nepřátelského opevnění se tedy můžete proplížit, přelézt plot, projet hlavní bránu, a tak podobně. Důležité pro úspěch hry je, aby fungoval prvek přežívání (Max potřebuje v poušti vodu a jídlo), zlepšování auta a odemykání dalších možností postavy, a aby to celé neztratilo po několika hodinách hraní momentum.

GamesCom 2015: herní žně! Co budeme zanedlouho hrát? GamesCom 2015: herní žně! Co budeme zanedlouho hrát? GamesCom 2015: herní žně! Co budeme zanedlouho hrát?

K hernímu Mad Max jsem skeptický. Už několikrát jsem v rámci různých výstav hrál ukázkové úrovně, ale nedokázaly mě přesvědčit. Řemeslně je vše zvládnuté na jedničku, obsah však příliš nevybočuje ze škatulky „otevřený svět, ve kterém si můžete dělat co chcete.“ Prezentace na výstavách však byly vždy omezené krátkým časem. Je tedy možné, že až na začátku září Mad Max vyjde pro Xbox One, PlayStation 4, Windows a Linux (!), bude zjištěno, že je to pecka.

Dark Souls III

Jednotlivé hry ze série Dark Souls, každá s prodeji přes 2 milióny kusů, mají mezi hráči složité postavení. Kdo je hrál a byl ochoten překonat jejich vysokou náročnost, vzpomíná na jednotlivé souboje v temném gotickém světě jako na něco výjimečného. Kdo o hře pouze slyšel, kolikrát od fanatických obdivovatelů a zapálených hráčů, ten nepochopí, proč někoho baví do nekonečna umírat. You died – zemřel jsi. To je slogan, který trilogii proslavil široko daleko. Umíráte totiž často, vždy z vlastní hlouposti nebo nešikovnosti, a ten samý motiv se opakuje v třetím díle. K vývoji se po absenci v Dark Souls 2 a odskoku k Bloodborne vrací duchovní otec série Hidetaka Miyazaki a studio From Software, a jestli neznáte předchozí díly, budou následující řádky znít poněkud divně.

Model umírání a oživování, při kterém se restartují všichni nepřátelé, je zachován. Miyazaki se dokonce vyjádřil ve smyslu, že hra je navržena tak, aby hráči hojně umírali. Stejně tak zůstává zachován temný svět plný kreatur a mechanika riskování-odměny, kdy do dalšího střetu jdete s tím, že ho možná nepřežijete a přijdete o všechny zkušenosti nasbírané od posledního tábořiště (místo pro ukládání pozice a utrácení zkušeností na vylepšování postavy a spoustu dalšího). Nově se objevují šermířské a lučištnické postoje, ze kterých se dá udělat prudký drtivý výpad. Souboje jako takové jsou mnohem svižnější než v předchozím díle a poskytují větší prostor pro speciální útoky, k nimž patří populární útok do zad.

GamesCom 2015: herní žně! Co budeme zanedlouho hrát? GamesCom 2015: herní žně! Co budeme zanedlouho hrát?

Změnou prošla i architektura herního světa. V porovnání s minulou hrou bude map méně, nahrazují to však rozlehlostí a vzájemnou propojeností. Miyazaki chce v Dark Souls III spojit všechny příběhové nitky a vysvětlit mytologii svého světa, ze které jsou po mnohých náznacích v minulých hrách hráči trochu zmatení. Finální díl Dark Souls (ale čtvrtý v sérii Souls, protože se počítá Demon's Souls) vyjde v prvním pololetí příštího roku pro obvyklý trojlístek Xbox One, PlayStation 4 a Windows.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
38 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 17.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.