Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Zaklínač 3: Divoký Hon – to už tu dlouho nebylo (a nebude)
Zaklínač 3: Divoký Hon – to už tu dlouho nebylo (a nebude)
autor: Lucie Jiříková , publikováno 25.5.2015
Zaklínač 3: Divoký Hon – to už tu dlouho nebylo (a nebude)

Po dvou nepříjemných odkladech je Zaklínač 3: Divoký Hon konečně na světě. Předsunutá hodnocení na zahraničních serverech přitom znějí celkem jednoznačně a mnoho z vás tohle akční RPG jistě už dávno hraje. V dnešní recenzi proto nebudeme dělat překvapené, ale rovnou si povíme, proč je v Sapkowskeho digitálním světě tak dobře.


Zaklínač 3 je hrou s otevřeným herním světem. Velikost herního světa CD Projekt Red srovnávají s bájným RPG The Elder Scrolls: Skyrim. Prý je o 20 % větší, než ten ve Skyrimu, čemuž bez větších problémů věřím. Bez problémů se tu můžete ztratit, a to i přestože svět Zaklínače není tak generický. Ale proč to vlastně píšu. Se Skyrimem totiž Zaklínač 3 snese ještě jedno srovnání. A to je právě samotné pojetí hry.

Zatímco Skyrim byl čistě sandboxovou záležitostí, v níž příběh stéká jenom tak po okraji, Zaklínač 3 bez sebevětších problémů dokazuje, že hry s otevřeným světem mohou být vedeny velmi silným příběhem. Hlavní i vedlejší příběhové questy jsou tak bravurně napsány, rozvrženy a propleteny, že prostě nemůžete sejít z cesty. A když se vám to náhodou povede, necháte se navést HUDem. Aktuální a již vyřešené questy opět najdete pohromadě na jednom místě, samozřejmě příslušně rozřazené, a je jen na vás, který si označíte.

Novinkou je, že každý quest ve hře je označený levelem, na němž byste ideálně měli být, abyste během plnění úkolu nenarazili na větší problémy. Příšery, které jsou představeny jak v questech, ale které potkáte i na určitých neutrálních místech, zde plní funkci jakési přírodní barikády. Pokud nebudete dostatečně připraveni, zkrátka dostanete po čuni a následuje načítání. Pár příček sice můžete nahnat získáním informací o nepříteli, případně namíchanými lektvary, petardami a vybavení slušnou zbrojí, více levelů však nepřeskočíte, ani kdybyste se rozkrájeli. Dokonce i na lehčí obtížnost je hon na některé protivníky opravdu těžký.

Zaklínač 3: Divoký Hon – to už tu dlouho nebylo (a nebude)

Protivníci a různé příšery jsou další neskutečně propracovanou záležitostí Zaklínače 3. Generické příšery se opět nekonají. Kromě drobné havěti, jako jsou vlci nebo topivci, se ve hře setkáte především s většími potvorami, s nimiž budete bojovat i na etapy. Tak třeba hned v úvodu představený gryf. (Následuje spoiler) Abyste ho dostali, musíte zjistit, co na něj platí, sehnat a připravit návnadu a nakonec za ním běžet přes louky a lesy. Grif se vždy na chvíli zastaví a pak pokračuje ve svém vzteklém tažení. A co pak jeho příběhové pozadí… až vám ho je při souboji líto.

Zaklínač 3: Divoký Hon – to už tu dlouho nebylo (a nebude)

Na vedlejší questy narážíte jen tak mimochodem, tak jak to znáte i z jiných her. Zde jsou ale setkání o něco uvěřitelnější. O tom jsme tu ale už mluvili. Některé vedlejší úkoly pak můžete najít na vývěskách, kde si přečtete i spousty informací o místním dění. Zkrátka stejně jako byste to četli na vývěsce na vašem místním úřadě, což opět přispívá k uvěřitelnosti.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
107 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 39.9Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.