Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Grand Theft Auto V: Rozbor hry a nastavení detailů
Grand Theft Auto V: Rozbor hry a nastavení detailů
autor: Petr Diviš , publikováno 21.4.2015
Grand Theft Auto V: Rozbor hry a nastavení detailů

PC verze Grand Theft Auto V je tady. Po více než roce a půl od vydání původní verze pro generaci konzolí Xbox 360 a PlayStation 3 vyšla i nejlépe vypadající verze pro PC. Jaké jsou možnosti nastavení detailů, jak jednotlivé detaily ovlivní vzhled hry a jejich vliv na výkon? To vše se dozvíte v našem technickém rozboru.


Advanced Graphics

Další nastavení už jen doladí hru do nejmenších detailů. Pokud i po nastavení všech položek v základní nabídce grafiky máte dostatek výkonu, můžete si hru ještě vylepšit následujícími nastaveními:

Long Shadows

Nastavení by mělo ovlivnit, jestli i hodně objekty hodně vzdálené od hráče budou vrhat stín. Vliv na obraz i výkon by to tedy mělo mít v ranních a večerních hodinách. Ale vypnutím nebo zapnutím se nic nezměnilo. Ani z debat kolem tohoto detailu toho moc nevyčtete. Pokud opravdu víte, které stíny se tím změní, dejte nám to vědět v diskuzi.

High Resolution Shadows

Pokud by se vám zdálo, že je vám základní nastavení stínů na Very High málo, můžete nastavit ještě vetší rozlišení stínů. Rozdílů si můžete všimnout jedině ve first person režimu. Nároky jsou v testované venkovské scéně celkem vysoké (efekt je při běžném hraní téměř neviditelný). Po aktivaci efektu poklesl výkon z 48 fps na 44 fps.

Grand Theft Auto V: Rozbor hry a nastavení detailů
Nastavení ON (po najetí myší se zobrazí OFF)

High Detail Streaming While Flying

Pokud letíte v letadle a aktivujete tuto volbu, budou se častěji načítat detailnější objekty. Nastavení zvyšuje hlavně nároky na pevný disk (ideální je mít hru na SSD), jinak může naopak docházet ke špatnému vykreslování (objekty se vykreslí pozdě - známá věc i ze starších dílů GTA). Na testovacím PC jsem si nevšiml, že by to nějak ovlivnilo výkon.

Extended Distance Scaling

Výrazně zvyšuje detailnost vzdálených objektů. Vzdálenější objekty při maximálním nastavení mají více polygonů a lepší textury. Trávník a keře se vykreslují do delší vzdálenosti a nároky na výkon jsou celkem vysoké. Zvýší se tím i nároky na paměť grafiky. Po aktivaci maximálního nastavení klesl výkon z 46 fps na 41 fps.

Grand Theft Auto V: Rozbor hry a nastavení detailů
Maximální nastavení (po najetí myší se zobrazí minimální)

Extended Shadow Distance

Poslední grafická volba zvyšuje maximální dohlednost stínů. Na následujícím screenu si vlivu tohoto detailu můžete všimnout na nejvzdálenějších budovách a stromech. Vliv na výkon je nízký, v testovaném úseku klesl výkon z 47 fps na 46 fps.

Grand Theft Auto V: Rozbor hry a nastavení detailů
Maximální nastavení (po najetí myší se zobrazí minimální)



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
299 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 146.3Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.