Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Střílíme do svých řad: Hry, u kterých byli recenzenti mimo
Střílíme do svých řad: Hry, u kterých byli recenzenti mimo
autor: Lucie Jiříková , publikováno 9.4.2015
Střílíme do svých řad: Hry, u kterých byli recenzenti mimo

Hráči a herní recenzenti. I když tyto skupiny spojuje zájem o hraní videoher, hodnocení jednotlivých titulů se někdy dost významně liší. Proč tomu tak je? Jaké hry obdržely nejvíce protichůdná hodnocení? U jakých titulů jsme se my recenzenti, třeba i zde na PC Tuningu, nejvíce sekli? A jsou samotní hráči v hodnocení objektivnější?


Battlefiled Hardline

  • Datum vydání: 5. února 2015
  • Vývojář: Viscerals Games
  • Vydavatel: Electronic Arts
  • Průměrné hodnocení recenzentů: 70 % (22 hodnocení)
  • Průměrné hodnocení hráčů: 3,7 b (440 hodnocení)
  • Odchylka v hodnocení: 34 %

Battlefield Hardline se před vydáním tvářila jako naprosto nový titul, který má s klasickým Battlefieldem společný snad jen engine. Bohužel tato skutečnost se potvrdila pouze v singleplayeru, který byl zaměřený na klasickou policejní práci a hodně se soustředil na příběh. V multiplayeru se podobnost s předchozími Battlefield hrami Battlefield Hardline nedá popřít, a to i přestože se v ní  nacházejí multiplayerové módy a mapy, z nichž je cítit, že se Visceral Games opravdu snažili do hry vpašovat své nápady a konečně udělat něco jinak.

Rozdílné hodnocení bych přičetla skutečnosti, že hráči už jsou nejrůznějšími Battlefield hrami unavení a od Battlefield Hardline čekali větší změny. Ty se jim bohužel nedostali, takže si své rozhořčení došli vylít na Metacritics. Hře Battlefield Hardline v recenzi na PC Tuningu udělil Sam Sadovski 7 bodů z 10, což je myslím naprosto objektivní. Battlefield Hardline, například v módech Crosshair a Rescue je minimálně ve hře s kamarády docela zábavný. Srovnejte to s jinými tituly, které těch 37 % dostanou oprávněně.

Call of Duty: Advanced Warfare

  • Datum vydání: 3. listopadu 2014
  • Vývojář: Sledgehammer Games
  • Vydavatel: Activision
  • Průměrné hodnocení recenzentů: 78 % (18 hodnocení)
  • Průměrné hodnocení hráčů: 4,5 b (956 hodnocení)
  • Odchylka v hodnocení: 33 %

Stejně jako od Battlefield Hardline čekali hráči od Call of Duty: Modern Warfare mnoho. Změna vývojářského studia měla stagnující sérii rozvířit, což se jí povedlo, ale jen napůl. Příjemným překvapením byla poměrně smysluplná kampaň pro jednoho hráče, která sice obsahovala spoustu klišé, ale ta vyvažovala řadou skvělých momentů. Na druhou stranu tu byl pozměněný multiplayer, kterému především hráči vyčítali přidání vysokých skoků, s čímž přišla i frenetičtější hratelnost. Dalším, hráči často zmiňovaným problémem byla nevyváženost zbraní a špatně fungující matchmaking. Na tom, že ve hře mohla být lepší grafika a zajímavější mapy se pak oba tábory shodly.

Rozdílné hodnocení v tomto případě přičítám na vrub skutečnosti, že do hodnocení na Metacritics si spousta hráčů přišla vybýt aktuální frustraci s nemožností připojení do hry. Dalším problémem pak může být očekávání samotných hráčů. Bohužel je třeba si uvědomit, že Call of Duty se proslavila jako vojenská arkáda a tak to i zůstane. Kdyby Activision dovolili změnit koncept Call of Duty od základu, byli by sami proti sobě. Vždyť Call of Duty je schopná prodat stovky tisíc kopií jen v rámci prvních 24 hodin od vydání hry.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
119 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 27.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.