Dead Rising 3: zombie akce, co vás nenechá vydechnout |
autor: Lucie Jiříková , publikováno 5.9.2014 |
Seznam kapitol |
---|
1. Úvod, žánrové vymezení hry |
2. Příběh hry |
3. Náplň hry, hlavní a postranní mise |
4. Výroba předmětů |
5. Výroba předmětů, garáže, záchytné body |
6. Soubojový systém hry |
7. Levelování, nakupování komb a dovedností |
8. Grafika, HW náročnost, jízdní model, závěrečné hodnocení |
Jedna z nejlepších zombie akcí nakonec rozšířila pole své působnosti a zamířila i na naše počítače. Jaká je a jak se na počítači hraje? Budete ke kosení stovek zombií potřebovat gamepad, nebo si vystačíte s obvyklou kombinací myši a klávesnice? Na tyto, ale i další otázky si odpovíme v naší dnešní recenzi.
Stejně jako i všechno ostatní ve hře je jízdní model nenáročný, těžce arkádový, ale zároveň velice zábavný. S auty se jednoduše manévruje a v zatáčkách dobře smykuje. Z vysokých rychlostí se dá zabrzdit prakticky na pár metrech, nebo spíš centimetrech. Více než chování aut samotných tak budete řešit, jak dlouho vám auto vydrží, než se vznítí a bouchne, a zdali ho raději nemáte zkombinovat s jiným automobilem, nebo ho rovnou nevyměnit za jiné, ať už kvůli jeho bytelnosti a poškození, tak třeba i kvůli rychlosti.
Co se týče ovládání, Dead Rising 3 si na PC vedle gamepadu můžete pohodlně zahrát i za použití kombinace klávesnice a myši.
A nyní asi to nejbolestivější. Grafika hry. Jsem z ní trošku rozčarovaná. Je sice pravda, že na obrazovce se to hemží zombíky kam se podíváte, což je pro výpočetní výkon počítače určitě zabíračka, ale ať mi nikdo neříká, že pár detailů navíc by naše mašiny neutáhly. Hlavně postava Nicka, ale i další postavy by si pár pixelů navíc určitě zasloužily. Grafika navíc běží uzamčená na 30 FPS, což je prostě málo. Alespoň že namísto původní 720p je maximální rozlišení hry nakonec vyšší.
I přes výtky o odstavec výše musím dodat, že jako celek tahle hra po vizuální stránce funguje obstojně. Stovky samostatně se hýbajících a na vás vytrvale útočících zombie jsou hrůzostrašné, při západu slunce pak mají hordy třeba na mostech svoje téměř až romantické kouzlo. Město Los Perdidos je navíc k prasknutí narváno zajímavými obchůdky a zákoutími, takže jeho čtyři čtvrtě jsou odlišné a zapamatovatelné. A tak je to v podstatě i s celou touhle hrou. Ačkoliv se na ní najdou silné trhliny (srdceryvný příběh do tohohle mišmaše fakt nepasuje, úkoly se ve většině případů opakují), stále se jedná o chutný celek, který byste si neměli nechat ujít. A to zvlášť v případě, že máte dostatek fantazie a chuti experimentovat. Více než co jiného je totiž Dead Rising 3 šikovné pískoviště, které vám neříká, jak máte hrát a co přesně dělat, ale namísto toho vám dá prostředky k tomu, abyste se mohli realizovat.
Minimální hardwarové nároky Dead Rising 3:
- OS: Windows 7 64-bit, Windows 8 64-bit
- Procesor: Intel Core i3-3220 @ 3,30 GHz (nebo Intel Core 2 Quad Q9550 @ 2,83 GHz) / AMD Phenom II X4 945 @ 3,00 GHz
- Operační paměť: 6 GB RAM
- Místo na disku: 30 GB
- Grafická karta: NVIDIA GeForce GTX 570 / AMD Radeon 7870
- DirectX: Version 11
Doporučené hardwarové nároky Dead Rising 3:
- OS: Windows 7 64-bit, Windows 8 64-bit
- Procesor: Intel Core i5-4570 CPU @ 3,20 GHz nebo ekvivalentní AMD
- Operační paměť: 8 GB RAM
- Místo na disku: 30 GB free
- Grafická karta: NVIDIA GeForce GTX 670 2GB / AMD Radeon 7970 2GB
- DirectX: Version 11.1 nebo vyšší

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz
1. Create a “user.ini” file in the same folder as deadrising3.exe (for Windows 8.1 users it’s located at: C:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common).
2. Enter the following line in the file: “gmpcr_unlock_frame_rate = True” (no quotes).
Ani nevim k cemu to je- aby se zesynchronizovala grafika s monitorem bo co. Ja to proste zaskrtavam vzdycky, snad nedelam chybu, ale ja ani zadnešj rozdil nevidim. To same antialiasing. To jako abych si vzal mikroskop rozeznat 16 od osmi. Kdyz hraju, nic nevidim. Kdybych to dal vedle sebe, ale takhle fakt je mi to taky jedno. asi nejsem moc narocnej. Hlavne at se neseka a jedem. Kdo vyrostl na 640x480 tak je ve vyhode
Kazdopadne bych za to ten litr nebo kolik nedal ani omylem. Vyhazovani penez oknem. Tohle me muze bavit tak 3 dny a to opravdu nejsem schopen financne ustat
Podívejte se do nečtenějších článků. A to je ještě výsledek dvou výjimečně dobrých týdnů, kdy v jednom byla premiéra Haswellu-E (něco podobného už hrozí jen jednou za tři roky, a přesto je to stále o čtyřicet tisíc pozadu za článkem o hrách), a v tomto launch R9 285 (jak často se objevují nové grafické čipy, asi taky víte.)
Ne že bychom nechtěli víc článků o hardwaru, ale jednak nemáme dost lidí na to, aby je psali, jednak si nemůžeme dovolit zahodit nejčtenější články kvůli tomu, aby je nahradily HW recenze se čtvrtinovou čteností (tolik atraktivního hardwaru opravdu nevychází)
Takze ludia - nebudte hovada
Dakujem. Posielam vela lasky.
PS: Nekupujte tiez v minimarkete pri drazdiaku tesco mozarellu, nech naskladnia nieco pozivatelne. Ta zmes umelej hmoty s gumou nema so syrom nic spolocne.
https://pctuning.tyden.cz/navody/upravy-modding/3646-opticky_tuning_pocitace_aneb_pryc_se_sedi
https://pctuning.tyden.cz/hardware/graficke-karty/3445-prvni_recenze-gigabyte_radeon_9500
https://pctuning.tyden.cz/hardware/procesory-pameti/3602-512_kbyte_pod_kapotou-athlon_xp_barton
https://pctuning.tyden.cz/software/ladeni-windows/3925-%C3%9Apravy_vzhledu_winxp_1-vymette_pavuciny
https://pctuning.tyden.cz/navody/upravy-modding/3848-pc_custom-panel_cooler_master_llc-u01
https://pctuning.tyden.cz/hardware/graficke-karty/3797-asus_v9950-geforcefx_5900_lepsi_nez_ultra
Nechtěl bych vidět ten fičák, kdybychom se v dnešní době pokusili vydat něco takového
presne ataky isty odrb ako Dayz Z kde som vyplajzol 25 eu do vrecka nenakemu ruskemu programatorovi co si to dobre spocital..ved len v predvianocnom akcii steamu sa predalo 800 000 kopii Day Z..si to vynasobte 25 Eu krat 1 200 000 co asi maju komlpet..
a teraz sa na komunity fore ukazuje ze to bol jeden tunel..cela Day Z lebo uz od rku 2013 nic zasadne neupdatovali, len chyby plataju..
Psat do diskuze ze nejsou lidi a cas, je znamka toho, ze PCTuning jde vazne do kopru, protoze to je smutnej argument.
A školství a čeština jde do kopru. Těch, co by toužili psát, ale neposkládají kloudnou větu, je vagón. :|
Na jednu stranu svet pocitacu uz neni tak prekotny jak driv, ale hry podle mne nejsou to co to zachrani.
Jsou takové, že má smysl věnovat jednomu článku se vším všudy maximálně dva pracovní dny (=16 hodin na kus) a ani tak to není žádný vývar. Jakékoliv propracovanější testy jsou spíš díky tomu, že to autory baví, než že by se to vyplatilo dělat.
Na Živě kdysi bývaly HW recenze, dnes je z něj agregátor recenzí zahraničních, EHW jde do útlumu a jeho roli přebírají další weby pod cnews (opět dostává přednost přebírání zahraničních článků), ze Svethardware je taky už jen agregátor zahraničních novinek s občasnou recenzí, DIIT jakbysmet (a ještě mu vznikl odštěpný závod CDR, který je na mizerných překladech kde čeho už vysloveně postavený). Protože přeložit to je levnější a efektivnější, než něco fotit, měřit, vyrábět grafy, sepsat to. Přeložený článek má třeba o třetinu nižší prokliky na první stránku než HW recenze, utluče se za čtyři hodiny. Slušný test za čtyři dny.
Buďte rádi, že PCT funguje aspoň tak, jak funguje.
A hardwarove naroky si moze clovek precitat tu, pekny rozbor, ktory len potvrdzuje ze hra okolo optimalizacie ani len neisla...
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2014-vs-dead-rising- 3-pc
Ted cekam, ze to bude kinhdom come.
Dobre to resili na farcry3 kde proste je rychlocestovani na mape. Kdyz se to vezme je sandbox mozna jednoduss vyrobit nez koridor. Takhkle naserou na jeden plac celou hru, ale koridorovka musi byt o to rozmanitejsi atd. A jinak je mi jedno jestli mise budu plnit v poradi 1 2 3 4 5 6 nebo 5 1 3 6 2 Porad je to jedno a to samy da se rict- jedes mise