Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Nejlepší modifikace: Když úpravci trumfnou původní hru
Nejlepší modifikace: Když úpravci trumfnou původní hru
autor: Lucie Jiříková , publikováno 17.7.2014
Seznam kapitol
1. Team Fortress, Dear Esther
2. No More Room in Hell, Counter Strike
3. Black Mesa
4. The Stanley Parable
5. DotA
6. DayZ
Nejlepší modifikace: Když úpravci trumfnou původní hru

Herní mody. Prodlužují herní zážitek, nebo do hry vnášejí funkce, na něž by její tvůrci ani nepomysleli. Někdy ze hry udělají nesrovnatelně lepší zážitek, který si nakonec vyslouží samostatně stojící verzi, nehynoucí čest a slávu. Moderská scéna je neskonale kreativní, proto jsme věnovali nejlepším a nejzajímavějším výtvorům pár řádků.


No More Room in Hell

Cenami ověnčený mod No More Room in Hell je stejně jako předešlý mod Dear Esther vystavěn na Source Enginu. Při tvorbě modu se vývojářský tým inspiroval zombie horory George Romera. Název hry pak přímo odkazuje na film Úsvit Mrtvých (Dawn of the Dead), v níž zazní věta: When there's no more room in hell, the dead will walk the earth (Když už není v pekle místo, budou mrtví chodit po Zemi).

Pokud jste viděli nějaký z filmů George Romera, asi vás nepřekvapí, že v No More Room in Hell se hráči ocitají ve světě poničeném zombie apokalypsou a ve dvou herních módech se snaží plnit dílčí úkoly, nebo přežít vlny zombie a to až v osmi hráčích najednou. Hra je přitom koncipována jako survival horor, to znamená, že zásoby nábojů a zbraní jsou omezené a tak je nutné vždycky dobře rozmýšlet, kdy je ten správný čas po nich sáhnout.

Hra umí opravdu skvěle vystihnout beznadějnou situaci přeživších ve světě zamořeném zombiemi, ale vedle toho si udržuje výbornou hratelnost a přichází s několika zajímavými nápady včetně možnosti volby hráčů zalarmovat v případě pokousání zombie své parťáky a nechat se jimi zabít, nebo si nehodu ponechat jako tajemství a pokusit se o nález léku. Výborná alternativa k Left 4 Dead a spol.

Counter-Strike

  • Datum vydání: 12. června 1999
  • Žánr: FPS
  • Původní hra: Half-Life
  • Vývojář: Minh Le a Jess Cliffe, od 4. bety pod hlavičkou Valve
  • Stránky hry: www.counter-strike.net/

Příběh jako z pohádky. Původně multiplayerový mód do hry Half-Life vyvíjeli dva počítačoví nadšenci téměř na koleni. Velice záhy po započetí vývoje si jich ovšem všimla společnost Valve a nabídla jim práci, načež modeři kývli a začali tím jeden z největších herních veletočů všech dob. Counter-Strike, hojně označovaný zkratkou CS, definoval žánr multiplayerových FPS a stal se jednou ze stálic eSportu.

V současné době je na nás nové CSko hrnuto s železnou pravidelností každý rok. Do hry přibyla i velkolepá singleplayerová kampaň, CS série však stále těží především z povedeného multiplayeru. V něm proti sobě vystupují dva týmy – tým teroristů a tým protiteroristické skupiny a v jednotlivých módech plní vytyčené a dílčí úkoly, za něž jsou na konci hry odměněni penězi. Postupem času si hráči mohou otevírat nové zbraně a další vybavení (např. tlumiče), to však nemá na průběh hry tak velký vliv.

Zbraně ve hře vycházejí z opravdových modelů zbraní a jejich výběr se pro každou stranu konfliktu mírně liší. V CS původně byly pouze čtyři typy map, ty však kreativní komunita brzy doplnila svými výtvory stejně jako dalšími modifikacemi včetně fotbalového modu SoccerJam, Warcraft 3 Modu, nebo Zombie Modu, v němž se jeden z hráčů stává zombie a snaží se nakazit všechny ostatní hráče.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
94 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 18.2Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.