Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Titanfall: pravý next-gen multiplayerových akčních her
Titanfall: pravý next-gen multiplayerových akčních her
autor: Lucie Jiříková , publikováno 26.3.2014
Seznam kapitol
1. Titáni
2. Piloti
3. Speciální schopnosti, získávání zkušeností, herní rovnováha
4. Multiplayerové módy
5. Singleplayer, příběh, grafika, závěrečné shrnutí
Titanfall: pravý next-gen multiplayerových akčních her

Od akční hry Titanfall vývojářského dua Jasona Westa a Vince Zampelly jsme očekávali, že stanoví nový standard multiplayerových akčních her stejně, jako to dokázali v roce 2007 s Call of Duty: Modern Warfare. A povedlo se to. Co je na Titanfallu tak revolučního a znamená to, že tahle hra nemá žádnou chybu?


Jak jste si nejspíš sami všimli, všechny zmíněné multiplayerové módy jsou týmovou variací. Tato skutečnost vychází ze samotného příběhu hry, v němž proti sobě bojují povstalci a vláda kvůli planetě Frontier. Singleplayer je přitom v podstatě multiplayerem – v několika oddělených mapách se zde střetnete s týmem znepřátelené strany, přičemž se občas dočkáte krátkého filmečku mezi jednotlivými segmenty, nebo hlášení v pravém horním rohu obrazovky.

Titanfall: pravý next-gen multiplayerových akčních her

Nebudu lhát, ale tohle je na singleplayer docela málo. Osobní vyprávění, o které se autoři snaží, je hodně slabé a navíc splyne v tom mumraji, který je všude okolo vás. Kvůli singleplayeru si tedy Titanfall v žádném případě nekupujte a vlastně ho ani nezkoušejte hrát. Singleplayer není Titanfallu není moc zábavný.

Titanfall: pravý next-gen multiplayerových akčních her

Na závěr recenze jsem si nechala hodnocení grafiky. Ta je totiž úžasná a to i přestože ve hře nebyly použity nejmodernější technologie. Při rozlišení 1920 × 1080 a maximálních detailech se hra drží na 60 FPS i na PC sestavě Intel Core i5-3570K 3.4GHz, 16 GB RAM a Nvidií GeForce GTX 670. Technické stránce a rozboru hardwarové náročnosti jsme se ostatně už věnovali v samostatném článku.

Titanfall: pravý next-gen multiplayerových akčních her

Co do detailnosti textur a dalších prkotin je tedy Titanfall spíše průměrnou hrou, její síla se však ukrývá v impozantních scenériích, v jejich souznění s ostatními prvky na mapě, v důležitých detailech a bohaté členitosti terénu, z které se vám bude točit hlava. Celkem 15 multiplayerových map (nejvíce se mi zamlouvalo prostředí pouště a tropického pobřeží, ale k zahození nejsou ani ostatní), se velikostně usídlilo někde mezi mapami z CoD a Battlefieldu. Na rozdíl od svých rivalů však vyniká úžasnou vertikálností, což je živnou půdou pro ovládací prvky, které nám Titanfall nabízí. Všechny mapy jsou navíc docela dobře vyvážené.

Titanfallu toho nelze moc vytknout – snad jen málo herních módů a vyloženě slabý singleplayer. Někteří z vás k tomu budou možná zklamaní i grafikou. To jsou ale všechno jen maličkosti, které titána jen těžko svrhnou z trůnu současného krále next-gen multiplayerových her.

Titanfall: pravý next-gen multiplayerových akčních her



Tagy: titanfal  herní recenze  hry  multiplayer  ea  modern warfare  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
26.3.2014 05:53:07   95.82.146.xxx 376
Zdravím do redakce a slečnu Lucii. Děkuji za "recenzi" - hra vypadá zajímavě, ale nějak nechápu proč jsou všude obrázky s konzolí? LB a RB to prozrazuje :-) - pokud jste to nehrála na gamepadu - (Uff FPS na PC hrát na gamepadu? - docela úchylný :-) ) - doufám že se k tomu redakce vyjádří - myslím, že není poprvé co se řeší obrázky ;-)

Howgh
26.3.2014 06:36:34   185.16.181.xxx 2833
Poprvé za těch asi 12 let, co čtu PCtuning, si troufnu zaprudit: nepatří recenze her trošku někam jinam? Co to má s tuningem společného? Líbí se mi rozbor nároků her na HW, to čtu rád, taky hodně hraju, ale ty recenze, to už se to může rovnou jmenovat PCgamer. Jasně, není to každý den, ale je to podobné, jako kdyby v Reflexu vyšel recept Lucky Bílé na super babiččinu bábovku. Tak snad zítra bude nějaký pěkný test, těším se ;-)
26.3.2014 07:55:04   37.48.41.xxx 819
Hlavně příspěvky Rybky ..................................................... To jsem chtěl říct. Nestojím o BAN, proto tečky.
26.3.2014 09:43:52   90.177.175.xxx 103
Mrkněte se vedle článků na boxík nejčtenější... teď zpátky... Jednoduchá pomoc, neklepejte, nečtěte, nebudou.
26.3.2014 15:02:29   88.102.74.xxx 121
Pan Rybka narozdíl od jiných opravdu umí psát a občas (ne vždy) se trefí do tématu, který veřejnost (tu IT část) pálí či zajímá. Mnoho těch co ho čte nemá nutkání jeho články komentovat, nicméně na čtenosti se to pochopitelně projevuje..

Co se recancu hry týká, číst to nebudu. Titanfall není next gen ani náhodou, je to jen klasický re-hash věcí co už byly v enginu, který je letitý (nicméně naštěstí prostý některých zásadních chyb, kterých je třeba plný Frostbite 2 a 1/2).

Tvůrci CoD nepochybně tenhle typ hry umí, ale jsou tam některé zásadní "chyby" v principech hry, které jsou pro mě neakceptovatelné.

Jestli sem na PCtuning recenze her patří nebo ne, to nevím, ale řekl bych, že dost modderů a overclockerů jsou současně i hráči. Ostatně můj první popud k OC bylo pochopitelně víc výkonu ve hrách.
26.3.2014 07:32:29   109.107.210.xxx 327
Mně to teda jako "next-gen" nepřipadne vůbec. Jediné, co tam je nápadité, je přidání parkouru ve stylu Mirror's edge, jinak jsou to obšlehlé věci z BF a TF, celkem zajímavě promíchané.

Například: Hřiště se nedá ničit, mechové nemají nějak zásadně odlišné abilities, na hřišti nejsou fixed battlestations, v podstatě jsou to jen kulisy a kryt pro pěšáky. Z mého pohledu modernější a hezčí CoD (což je míněno jako těžká urážka). Hratelné to asi chvíli bude, ale jako "next gen"? Ani náhodou!
26.3.2014 12:21:30   85.70.230.xxx 56
Také to nějak nechápu. Grafika je prý průměrná a takovýchto mecha akcí už bylo vymyšleno habaděj.(Hawken, MechWarrior, atd.) Snad jen zmiňovaný Mirror's Edge tomu něco přidává.
26.3.2014 07:49:52   81.161.61.xxx 102
aaaa ide sa hodnotit bez skusenosti hrania..tesim sa
26.3.2014 09:55:38   91.186.73.xxx 347
Nemuzu si pomoct ale tohle dalsi tragicke zpracovni clanku od autorky. Nikdy nic poradneho nenapsala. Struktura clanku je o nicem. Jen milion obrazku a par reci okolo. S porovnanim recenze od pana Sulce: https://pctuning.tyden.cz/multimedia/hry-a-zabava/29454-titanfall-test-naroku-strilecky-na-enginu-source

je to jak vytvor prace decka z 5.tridy. Nejsem prvni ani posledni kdo si stezuje na uroven obsahu clanku od autorky.
26.3.2014 12:58:44   83.240.16.xxx 181
Připadá mi, jako by Lucka vykradla myšlenky z pár videorecenzí a překlopila je do svého kopáč-stylu + (zřejmě jako obvykle) si někde "vypůjčila" obrázky.
27.3.2014 13:44:27   86.4.137.xxx 20
hej su skopirovane lebo je tam napisane pres X cize z PS4 alebo X-One ?
26.3.2014 10:40:27   151.88.22.xxx 84
morke napsal:
Hlavně příspěvky Rybky ..................................................... To jsem chtěl říct. Nestojím o BAN, proto tečky.


Rybka má některé články velice čtivé,a jakožto milovník starých strojů se na ně velmi těším.Ale ty jsi zatím nic kromě kritiky nepředvedl,takže ...... a ...... ty .......!!
26.3.2014 14:04:50   192.109.140.xxx 67
PANE BOZE, VED TO MA DO NEXT-GEN DALEKO! BF4 nesiaha ani po kotniky kde je toho ooovela viacej.
26.3.2014 15:29:41   188.120.197.xxx 81
A nejhorší na tom je, že Bf4 taky není žádnej zázrak...
26.3.2014 15:50:45   88.102.74.xxx 130
BF4 má syndrom "mezi slepými jednookým králem", hraje se to prostě proto, že většina podobných kvalitních her.. nu prostě nejsou. Herní průmysl v určitých odvětvích spadnul do úplné žumpy, z které občas vyplave něco co se "jakž takž dá". Což je tak vše co se dá o BF4 říct.. jakž takž se to dá. Po tom co to x-krát patchnuli to aspoň trochu funguje. Ale to je tak vše..
26.3.2014 15:42:58   213.47.130.xxx 86
toto ma byt recenzia? je to strasne, kazi to uroven stranky.
a pravy next-gen ? ani nahodou....
26.3.2014 18:28:39   158.193.64.xxx 64
Táto stránka nemá úroveň ...
26.3.2014 19:23:52   81.90.174.xxx 41
Já jsem byl jeden z mnoha co dostal BETA-test key a na 60€ to fakt neni. je to dobrý ale prostě to nebylo ono někdo z toho bude paf ale já asi ne
26.3.2014 21:08:39   88.101.221.xxx 213
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
26.3.2014 22:02:15   119.225.210.xxx 190
Slecna/Pani Lenka evidentne hru videla na pulte obchodov, odtial asi aj prevzala ten nadpis "Pravy next-gen..."

Mohla by my autorka clanku prosim vysvetlit co si pod tym "pravym next-genon" prestavuje ?

Ja hru sice vlastnim ale ziadny next-gen tam nevidim skor "old-gen" tak isto vysvetlim preco:

- hra je postavne na Source Engine ktory bol prvykrat pouzity pri vydani hry Half-Life 2, nasledovne upgradnuty v roku 2005 na nativnu podporu 64bit procesorov. cize zaklat tvori 10 rokov stary engine

- Textury v hre dokonca aj na ultra nastaveniach daleko zaostavaju za top AAA hrami vydanimi 2 roky dozadu, aj ked treba uznat ze pri hrani hra posobi celkom peknym grafickym spracovanim (kedze hra ma zbesile tempo hrac nema moc casu sa zastavovat a "kochat" texturami)

- hra ABSOLUTNE NEPODPORUJE multi-GPU konfiguraciu ci uz SLI alebo CF -> nvidia sice ohlasila ze autory z respawn sice pracuju na patchi ktory implementuje SLI plus prida dalsie vychytavky ako HBAO + TFAA + 4K no nasledne clanok odstranila

- hra pri VYPNUTOM V-syncu locknuta na 60hz na vsetkych monitoroch (aj 120hz pripadne 144hz maju lock na 60hz)
Pri zapnutom V-syncu sa hra prisposoby refresh-rate monitora (120hz monitor = 120fps lock) no pri tomto nastaveni hra trpi velkym microshutteringom aj pri single GPU konfiguraci -> bug ktory potvrdili aj vyvojari a pracuju na fixe ktory je stale v nedohladne.

- co sa hratelnosti tyka, dalo by sa povedat ze zaklad hry je 90% copy/paste Call of Duty zvysnych 10% tvori implementovay wall-run (ktory bol uz do urcitej miery implementovay v unreal tournament 2003) a roboti, ak by hra vysla v novembri pod nazvom CoD:Titanfall myslim ze nikto by nebol prekvapeny, no samozrejme pre zname dovody toto nebolo mozne -> byvali clenovia z Infinity Ward (pod Activision/Blizzard) ktory stali za najlepsimi dielami CoD odisli a zalozili nove studio respawn entertainment ktore je pod EA.

-Ziadna Single-Player kampan, kedze je v style multi-player tutorialu co moze byt minut pre ludi preferujucich SP v hrach no pre ludi zameranych na MP je tento bod bezpredmetny

- Celkovo treba uznat ze hra je prijemne spestrenie medzi dnesnimi FPS multiplayerovkami (aj ked tie najlepsie by sa dali spocitat na prstoch jednej ruky), ziadna revolucia sa ale nekona, skor malinka evolucia s obstojnou grafikou, celkovy dojem hry vsak kazia technicke problemy hry (ktore by mali byt fixnute v nasledujucom patchi ktory zatial bohuzial nema datum).

Teraz sa vratim spat a poprosil by som autorku clanku o vysvetlenie jej pojatia "praveho next-genu"

Dakujem
27.3.2014 15:20:07   83.69.40.xxx 60
Tak už jen kvůli nadpisu (asi záměr na flame) nečtu s despektem. Paradoxně si tohle přečte hodně lidí a reklama na PCT se evidentně vyplatí. i záporná reklama, je dobrou reklamou, že?

Tohle je hodně smutné, zvláště, když PCT nezajímá kvalita a spokojenost čtenářů. Dobře, že tu ze světa her píše pěkné rozbory pan Šulc.
29.3.2014 21:57:56   88.101.233.xxx 11
Doufám že vám za tuto recenzi dobře zaplatily Je to stejná hra jako COD akorát že tam přidali titány a umožnily postavám pouzivat jetpack. K otevření některých zbraní je potřeba si zahrat příběhovou kampan ktera je stejna jako multiplayer. Co se tyce next genu. Next gen to neni uz z toho duvodu ze next gen znamená další generace konzolí - a ty už ani ted nezvladaji nové hry. Nejenom grafika ale hratelnsot se musela u her ořezat. Grafika neurazí ale dech mi taky nevyrazí. Mody jsou fail. Stejně tak jako u kazdeho dilu cod i tady jsou vzdy jen sliby a výsledek stojí za ***.
1.4.2014 08:22:50   90.181.93.xxx 20
"Pravý" nextgen na egine, grafikou a herními mechanizmi rovnou z učebnic dějepisu...

Asi všichni zapoměli na Crysis 2007. Stále impozantně vypadající a se zničitelným prostředím. Doporučuji srovnat si Crysis a co přinesla na tehdejší poměry to byl NextGen. Od té doby vyzvaná akorát far cry a battlefieldy zůstává na vrcholu dodnes.

I absolutně zabugovaný Battlefield 4 nebo 3 je pro mě zábavnější hrou. Které mě neomrzela po hodině hraní.

TitanFall je pouze Counter-Strike mod od tvůrců CoD "Ant that´s a sin!"
6.4.2014 07:35:32   62.168.43.xxx 00
tohle ma byt jako recenze ??
jedine co si z toho po precteni pamatuju ze autorka je ocividne zatizena na slovo "frenetický"
13.4.2014 08:09:18   77.48.99.xxx 00
Opravdový next-gen byl Crysis z roku 2007. Crytek to s implementací technologií tehdy lehce přehnal a udělal technicky naprosto nadčasovou hru. I dneska Crysis 1 (klidně čistý, nebo modovaný) doslova rozdrtí většinu her po grafické stránce, Titanfall rovněž.

Na Titanfallu není nic next-gen. Hra je uměle locknutá na 60 FPS bez ohledu na V-sync (TF2 jedoucí na stejném enginu mi klidně může jet 100+ FPS, ale Titanfall prostě NE, protože debilové z Respawn Entertainment), jede na zastaralém enginu, nepodporuje multiGPU konfigurace a co se týče herních mechanik... to je Call of Duty přes kopírák, jen s pár přidanými věcmi.

Ano, líbí se mi parkour, dává to hře vertikalitu a širší možnosti dynamického boje... které Respawn pohřbili klasickými statickými mody jako Hardpoint Domination.... pche.

Titáni... moc prkenní, nedokáží se pořádně hejbat a jsou moc velké cíle, které se dají docela snadno zničit. Mechy v Hawkenu se aspoň umí pořádně pohybovat.

Ale co mne štve nejvíce na tomhle paskvilu, tak je totálně promrhaný potenciál. Proč tu nemáme boje ve vesmíru, třeba jakousi vesmírnou obdobu epického Titan mode z BF 2142? Proč nemůžeme bojovat třeba pod vodní hladinou, v jeskyních a dalších zajímavých prostředích? Titáni by to dovolili, jsou to hermeticky uzavřené stroje. Protože West a Zampella nikdy nedělali nic jiného než Call of Duty a myslí si, že v téhle mlíkárně je budoucnost FPS her... měli by zažít Vlada Napichovače...

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

56 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 3.2Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.