Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Need for Speed: Rivals — závody s limitem 30 fps
Need for Speed: Rivals — závody s limitem 30 fps
autor: Tomáš Šulc , publikováno 19.12.2013
Need for Speed: Rivals — závody s limitem 30 fps

S Rivals se slavná série Need for Speed (opětovně) dočkala řady změn. Změnil se celkový koncept hry, vývojové studio i technické zpracování. Hra běží na technologii Frostbite třetí generace, kterou tvůrci převzali z nedávno vydané střílečky Battlefield 4. Grafika hry vypadá skvěle a rozumné jsou i nároky na výkon počítače.


Need for Speed: Rivals — závody s limitem 30 fps

Nároky Need for Speed: Rivals na výkon grafické karty sice nejsou nijak přehnané a většina hráčů s lepšími počítači si zahraje plynule i při nejvyšším nastavení, majitelé slabších počítačů však budou muset nastavení detailů o něco snížit. Vliv jednotlivých nastavení na výkon jsem tentokrát měřil s kartou nVidia GeForce GTX 650.

Motion Blur

Need for Speed: Rivals — závody s limitem 30 fps

Need for Speed: Rivals — závody s limitem 30 fps
Motion Blur On (po najetí myší se zobrazí Off)

Efekt Motion Blur rozmazává obrat při rychlém pohybu. Rozdíly v grafice jsou dobře patrné na první pohled, vliv na framerate však nastavení nemá.

Lighting Quality

Need for Speed: Rivals — závody s limitem 30 fps

Need for Speed: Rivals — závody s limitem 30 fps
Lighting Quality Ultra (po najetí myší se zobrazí Low)

Nastavení Lighting Quality mění detailnost a ostrost dynamických stínů. Rozdíly jsou na testovací scéně vidět, vliv na výkon jsem však při změně nastavení nezaznamenal.

Headlight Shadows

Need for Speed: Rivals — závody s limitem 30 fps

Need for Speed: Rivals — závody s limitem 30 fps
Headlight Shadows On (po najetí myší se zobrazí Off)

Efekt Headlight Shadows do hry přidává stíny, které v noci vrhají světlomety automobilů. Rozdíl je na testovací scéně dobře vidět, výkon po vypnutí efektu vzrostl z 14 na 15 fps.

Ambient Occlusion

Need for Speed: Rivals — závody s limitem 30 fps

Need for Speed: Rivals — závody s limitem 30 fps
Ambient Occlusion HBAO (po najetí myší se zobrazí Off)

Efekt ambientní okluze přidává stíny do tmavých míst, kam se neodrazí sluneční paprsky. Rozdíly jsou ve hře dobře vidět, výkon po vypnutí efektu vzrostl z 14 na 17 fps.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
42 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 19.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.