Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Need for Speed: Rivals — závody s limitem 30 fps
Need for Speed: Rivals — závody s limitem 30 fps
autor: Tomáš Šulc , publikováno 19.12.2013
Need for Speed: Rivals — závody s limitem 30 fps

S Rivals se slavná série Need for Speed (opětovně) dočkala řady změn. Změnil se celkový koncept hry, vývojové studio i technické zpracování. Hra běží na technologii Frostbite třetí generace, kterou tvůrci převzali z nedávno vydané střílečky Battlefield 4. Grafika hry vypadá skvěle a rozumné jsou i nároky na výkon počítače.


Need for Speed: Rivals — závody s limitem 30 fps

Nejnovější Need for Speed s podtitulem Rivals dává naději, že se série po mnoha letech konečně vymaní z přešlapování. Vydavatelství EA totiž provedlo restrukturalizaci, jejímž výsledkem bylo založení studia Ghost Games Need for Speed: Rivals je prvotinou tohoto studia. Hra běží na technologii Frostbite třetí generace, kterou si vývojáři půjčili z Battlefieldu 4. Úprava enginu pro použití v závodní hře se povedla. Grafika hry vypadá skvěle, zmínit musím především měnící se cyklus dne a noci včetně dynamického počasí a kvalitu efektů obecně.

Need for Speed: Rivals — závody s limitem 30 fps

Od částí hráčů sbírá sbírá PC verze Rivals kritiku za omezení maximální snímkové frekvence na 30 fps. Pokud však na vašem počítači hra stabilně poběží na tomto limitu, neměli byste mít s plynulostí problémy. Alespoň mně se hra při 30 fps subjektivně zdála naprosto plynulá i při velmi rychlé jízdě okolo 300 km/h. Problémy jsem neměl ani s odezvou hry při ovládání auta. Snažit se o prolomení limitu pak nemá žádný smysl. Technicky to sice možné je, na zámku fps je však postaven celý mechanismus hry a po zvýšení frameratu nad 30 fps se podivně zrychlí i celá hra.

Need for Speed: Rivals — závody s limitem 30 fps

Aby vám hra běžela plynule, je nezbytně nutné, aby běžela na zmíněném limitu 30 fps a ideálně pod něj vůbec nespadla. Naštěstí toho lze dosáhnout i na průměrně výkonném počítači. S grafickou kartou (nižší) střední třídy typu nVidia GeForce GTX 660 nebo AMD Radeon HD 7850 byste neměli problém ani při nejvyšším nastavení detailů. Pokud máte kartu slabší, bude nutné detaily o něco snížit. Problémem ovšem je, že nastavení není mnoho a nárůst výkonu není velký. Majitelé velmi slabých karet typu GeForce GT 630, Radeon HD 7730 nebo ekvivalentně výkonných starších modelů si proto nové Need for Speed dost možná plynule vůbec nezahrají. Totéž platí o hráčích se slabými procesory typu Intel Core 2 Duo, Pentium nebo AMD Phenom II X2/X3/X4 a některé slabší modely řady FX.

Poděkování

Děkujeme partnerům Asus, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili vybavení na testy.

Need for Speed: Rivals — závody s limitem 30 fps Need for Speed: Rivals — závody s limitem 30 fps

Need for Speed: Rivals — závody s limitem 30 fps Need for Speed: Rivals — závody s limitem 30 fps



Tagy: need for speed  rivals  ghost games  frostbite  destruction  engine  test  recenze  rozhor  vliv nastaveni na vykon  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
19.12.2013 05:28:51   89.176.183.xxx 1864
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
19.12.2013 05:41:45   85.207.22.xxx 623
jinými slovy tě styl NFS nebaví, ale proč srovnáváš nesrovnatelné mi nedochází
19.12.2013 06:40:10   81.91.211.xxx 3912
Čistě subjektivní názor, nesrovnávám nesrovnatelné. Srovnávám ovladatelnost aut a celkový dojem z jízdy. Nerozebírám vůbec to co jde v GTA5 dělat, srovnávám čistě jen jízdu. A pokud mi přijde lepší jezdit v autě, v tak komplexní hře, jako je GTA5, než v NFS, která je čistě závodní, tat je asi něco špatně. Dřívější tituly NFS jsem měl moc rád, jako bylo NFS porsche nebo underground.
19.12.2013 05:43:38   85.207.22.xxx 131
Podle někoho nejmenovaného, kdo vydal FIFA14, nemá průměrný PC GTX660 nebo ekvivalentní, tohle sem prostě nemůžete napsat :-D
19.12.2013 06:35:37   81.91.211.xxx 513
onish napsal:
Zkoušel jsem to na PS3 a když to srovnám s GTA5, tak NFS je ubohá nuda. Nehledě na to, že v NFS je svět uzavřený a jezdíte v koridorech (oproti GTA otevřenému světu). Bohužel i ovladatelnost aut mi přišla v GTA5 lepší. Za mně: velké zklamání a vyhozené peníze. Žádné zlepšení oproti předchozím verzím nevidím a rozhodně bych neřekl, že "vývojáři přestali přešlapovat v blátě".


Čistě subjektivní názor, nesrovnávám nesrovnatelné. Srovnávám ovladatelnost aut a celkový dojem z jízdy. Nerozebírám vůbec to co jde v GTA5 dělat, srovnávám čistě jen jízdu. A pokud mi přijde lepší jezdit v autě, v tak komplexní hře, jako je GTA5, než v NFS, která je čistě závodní, tat je asi něco špatně. Dřívější tituly NFS jsem měl moc rád, jako bylo NFS porsche nebo underground.
19.12.2013 07:38:05   147.32.102.xxx 202
Také nemám pocit, že by přestali přešlapovat na místě. Grafické zpracování je pěkné, ale herně je to kopie Hot Pursuit a to pro mě není zrovna dobrá známka. Mě se líbil herní model staré Most Wanted a Carbon + jakž takž Undercover. Starší NFS jsem nehrál, takže nevím, ale víc mě bavilo se honit proti hordám policajtů, než se postrkovat s jedním policajtem. Kde jsou ty časy, kdy jste proráželi zátarasy vaším MB SLR nebo Carrerou GT a trefovali zadek auta, aby vás to moc nezpomalilo a při tom jste to auto zrušili, honění bounty a pak jen zajet na stadion a schovat se před policajtama. Nevím, rozhodně bych ocenil další krok směrem NFS Shift, blíže k simulátoru, ale to už nebude brzy potřeba, jelikož se nám PC hráčům dostane ekvivalent Forzy a GT v podobě Project C.A.R.S. a jestli bude hra ještě vymakanější, než byla v alphě (a to bude), tak věřím, že je to jednoznačný kandidát na závodní hru roku. Nemluvě o tom, že od dob Richard Burns Rally čekám na pořádný rally simulátor a ten je stále v nedohlednu, takže si musíme vystačit s mody apod. do RBR. (Omlouvám se, že jsem se silně odchýlil od tématu)
19.12.2013 07:57:36   176.74.128.xxx 175
Hledám dobrou odreagovačku v autech a pořád se mi nějak nedaří najít to pravé...

Protože sem první díl GRID pařil jako závislák, tak sem se těšil na GRID 2, ale to byl pro mě propadák.
Tohle NFS Rivals mě zaujalo dle recenzí a tak sem zkusil chvíli hrát, ale nakonec taky pryč s tím. Snad poslední NFS co mě bavilo bylo Porsche Unleashed...

Když se tak zamyslím, tak poslední hra kde sem si v autech jízdu užil byl Driver San Francisco a to prosím není hra přímo závodní. Nebo pak destrukční Flat Out.

Nicméně pořád si můžu i po těch letech zapařit Trackmanii a ta je zatím stále nepřekonaná...
19.12.2013 09:03:42   15.203.233.xxx 92
Plne s tebou suhlasim. Ten Grid 2 ma totalne sklamal, tesil som sa ako male dieta. NFS skoda reci. Ostava nam hrat stare veci dookola
Pre mna su naj Grid, Burnout Paradise, Flatout seria a Split/Second bolo tiez zabavne.
19.12.2013 15:27:56   82.99.186.xxx 60
taky se pridam... totalni zavislak na gridu... grid 2 byla pro me nejocekavanejsi hra a nahle z ni byl nejvetsi propadak. U NFS se clovek muze jen koukat na pekne obrazky, ale hrat to radeji ani nezkouset.
19.12.2013 16:44:24   85.207.22.xxx 10
Já z GRIDu přešel na ToCA Race Driver 3 (dá se říct předchozí díl) hmm to nám to ten vývoj her spěje dobře
19.12.2013 21:03:53   178.248.252.xxx 00
mě nejvíc bavilo staré death rally a teď Blur, pokud se bavím o MP
19.12.2013 08:22:34   78.45.168.xxx 281
já se nemůžu zbavit dojmu, že grafika je naleštěná bída a působí hrozně uměle. Jsou hry, kdy si říkám, že to už fakt vypadá skoro jak realita (F1 2013). Tady mě to nenapadne. Zklamání. NFS jsou už pryč.
19.12.2013 09:50:33   78.45.82.xxx 231
Je uzasny, jak jde neco zprasit.. BF4 jde hrat pri jakemkoliv frameratu a hra ma stale stejnou rychlost. Zajimalo by me, jak se jim povedlo, ze na stejnem enginu je treba presne 30fps, aby to slo hrat a vice akorat hru zrychli.. S necim takovym jsem se naposled setkal u >12 let stary hry (baldrus gate 2).
Za chvili by si mohli rict, ze rozliseni 1280x720 je tak akorat a vsechny ostatni by mohli zablokovat..
19.12.2013 11:12:43   80.188.226.xxx 30
Sice to je trošku OT, ale chtěl bych se zeptat redakce, zda-li plánuje i tech. rozbor hry Assassins Creed IV Black Flag?
19.12.2013 11:31:00   78.99.221.xxx 210
Citace:
Alespoň mně se hra při 30 fps subjektivně zdála naprosto plynulá i při velmi rychlé jízdě okolo 300 km/h. Problémy jsem neměl ani s odezvou hry při ovládání auta. Snažit se o prolomení limitu pak nemá žádný smysl. Technicky to sice možné je, na zámku fps je však postaven celý mechanismus hry a po zvýšení frameratu nad 30 fps se podivně zrychlí i celá hra.

1. ano, pokial clovek nevyskusa 60fps tak sa hra subjektivne zda uplne plynula, ale nie je to tak
2. prelomenie limitu ma zmysel, zlepsi sa odozva a lepsie sa na to pozera
3. nie je pravda ze sa podivne zrychli i cela hra, pouzivate nespravny unlock parameter, hra ide aj so 60fps v klasickom rezime, ziadny 2x zrychleny cas
4. spravny parameter je: -GameTime.MaxSimFps 60 -GameTime.ForceSimRate 60
odporucam vyskust a najlepsie pretestovat 

Inak kto sa stazuje na nejaku fyziku tak si treba uvedomit ze seria NFS bola a vzdy bude arkada, ziadny simulator...
19.12.2013 12:17:59   95.102.215.xxx 61
v kapitole vyber recenzii kdo dal 8/10 tak nevie hodnotit. Ale sak co ked nieco prihodia tak najhorsie je 5/10 a priemer je 10/10 tak potom to 8/10 je logicke
19.12.2013 14:14:05   94.125.216.xxx 233
je to nehorazna sračka ze to neni ani možne
19.12.2013 15:26:59   192.108.125.xxx 61
Nechapem ako moze restrukturalizacia nejakeho studia ktore robila NFS na ine studio ktore robi NFS a predpokladam vacsinou s tych istych ludi priniest nejaku zmenu.

Podla komentarov co som tu cital, ocividne moc neprinieslo.

Ak by sa NFS posunul viac k simulatoru - realnosti jazdy, destrukcnemu modelu a prip. tam zapracovali aspon nejaky jednoduchy pribeh, tak by to mohlo znamenat zmenu.
Vypada to tak, ze je to zial len dalsia uboha arkadovka na novom engine.
19.12.2013 18:02:17   90.179.94.xxx 81
Mohl by se autor přestat navážet do Carbonu a hlavně Undergroundu? EA Black Box bylo náhodou slušný studio(příběh v Most Wanted), v porovnání hry od Criterion Games mi příjdou povrchní a dětinský(ne každý touží jezdit v supersportu).
19.12.2013 20:57:36   178.248.252.xxx 23
Prvně, The run se mi líbilo, byl sice koridor style jak CoD, ale mělo to na závodní hru pěkně vystavený příběh. Chicago bylo zpracované vážně dobře, našel jsem si tam i barák, kde jsem bydlel.

na hd6970 na třech fullHD mi to jede celkem dobře na nejnižší detaily. ale mám propady. Když si přepnete kameru na 1st person, zvýší se fps mnohem víc, než řešením detailů... Podpora eyefinity je ale příkladná, ne jako u CoD, kde pořád neví, že existuje i jiný poměr stran než 16:9
v 3rd person pohledu je hra divná, 30fps a stejně mi připadá, že to jede pomalu.
20.12.2013 00:10:08   85.70.64.xxx 62
Už předchozí 2 díly NFS byly tak nehorázný sračky že by měli lidem ještě platit za to že to ukradnou. Kdybych si to koupil, tak bych to šel reklamovat a chtěl bych vrátit prachy. Jedna velká nudakterá je ještě ke všemu zabitá odpornou grafikou s nesmyslnejma nárokama a celý se to seká jak svině (30 FPS). Měli by to zabalit a nedělat to pro PC vubec, jenom se ztrapňujou.
20.12.2013 00:49:50   92.40.248.xxx 21
Ja jsem paril nejvice asi NFS Shift, Pak prvni dil, porche, nfs world, undergroundy, carbon... U NFS Shift jsme si s kamosem na kvalitnich volantech uzili spousty zabavy online... NFS Shift melo blize k simulatoru nez k arkade, clovek hned poznal co ma predni nahon, zadni, 4x4 a zavody byly neuveritelne vtahujici, intenzivni a blizke realite, kolo na kolo... Modifikace meli opravdu patricny vliv na chovani aut, clovek si mohl vyladit pretacivost, nedotacivost grip na ukor stability na nerovnostech atd dle vlastnich pocitu, potreb... NFS Shift je u me nejlepsi dil z cele serie, vrele doporucuji pro majitele kvalitnich volantu jako logitech driving force a lepsich... S temito volanty dava hra jako celek skvely pozitek z jizdny s pocitem unikatni propojenosti s autem.... Clovek vylozene citi kdy uz musi v te ktere zatacce dat nohu z plynu a kdy naopak na to dupnout aby se vyhrabal ze smyku a podobne - NFS Shift + Dobry volant = luxus! :-)
20.12.2013 05:50:30   88.212.45.xxx 60
[quote=Eddward]
Citace:

Inak kto sa stazuje na nejaku fyziku tak si treba uvedomit ze seria NFS bola a vzdy bude arkada, ziadny simulator...


NFS sice mozno nie je simulator, no v casoch Need For Speed 4: High Stakes islo tie auta vcelku dost porozbijat a hlavne to malo aj efekt na jazdne vlastnosti vozidla. Napriklad rozbitie svetiel na nocnej trati bol v celku problem, taktiez pri nejakych narazoch zacala naprava tahat do jednej strany alebo to sposobilo horsiu ovladatelnost aut. Bolo by fajn keby sa k takemu niecomu NFS vratilo... ale to je asi len moje zbozne prianie.
22.12.2013 17:44:15   82.99.140.xxx 72
Jeste tu nikdo nezminil, ze tato hra nepodporuje volanty a gamepady. Toto kdyz jsem zjistil, spadla mi celist a neveril jsem. Hral jsem krome Run postupne vsechny NFS, ale takovyhle zasadni fail snad zadny dil jeste nemel....

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

42 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 19.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.