Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Call of Duty: Ghosts — test nároků překvapivě pěkné hry
Call of Duty: Ghosts — test nároků překvapivě pěkné hry
autor: Tomáš Šulc , publikováno 12.11.2013
Call of Duty: Ghosts — test nároků překvapivě pěkné hry

Nové Call of Duty s podtitulem Ghosts je i tentokrát postavené na zastarávajícím enginu IW, který má svůj původ v Quake III Arena. Protože však hra vychází i na novou generaci konzolí, byla grafika přece jen vylepšena a rozdíly jsou znát. Nároky na výkon počítače závisí na nastavení detailů, po jejich snížení si plynule zahrají i majitelé slabších strojů.


Anti-Aliasing

Call of Duty: Ghosts — test nároků překvapivě pěkné hry
Anti-Aliasing 4× MSAA (po najetí myší se zobrazí Off)

Call of Duty: Ghosts podobně jako většina dnešních her nabízí několik režimů vyhlazování hran. V principu má uživatel na výběr mezi klasickým plnohodnotným vyhlazováním, které je nejkvalitnější, a post processing vyhlazováním, které opraví méně chyb a mírně rozmazává obraz. Alternativou pro majitele karet nVidia GeForce je pak ještě jejich kombinace v podobě speciálního vyhlazování TXAA.

Pakliže máte dostatečně výkonný počítač, rozhodně doporučuji používat plnohodnotné vyhlazování v režimu 4× MSAA. Nevýhodou jsou jeho vyšší nároky, framerate po jeho zapnutí spadl z 42 na 30 fps. Při zapnutí post processing vyhlazování FXAA se sice nezměnil, rozdíly v kvalitě vyhlazování jsou ale patrné na první pohled (rozmazaný strom, neopravené dráty elektrického vedení atd.).

Shadows

Call of Duty: Ghosts — test nároků překvapivě pěkné hry
Shadows Yes (po najetí myší se zobrazí No)

Po snížení nastavení stínů se výrazně sníží kvalita většiny z nich. Kompenzací je alespoň nárůst výkonu z 31 na 35 fps.

Texture Resolution

Call of Duty: Ghosts — test nároků překvapivě pěkné hry
Texture Resolution Extra (po najetí myší se zobrazí Normal)

Rozdíl při snížení kvality textur je dobře patrný, vliv na výkon jsem nenaměřil.

Normal Map Resolution

Call of Duty: Ghosts — test nároků překvapivě pěkné hry
Normal Map Resolution Extra (po najetí myší se zobrazí Low)

Při snížení kvality efektu Normal Mapping se sníží efekt plastičnosti některých předmětů a povrchů. Výkon po snížení vzrostl jen mírně z 30 na 31 fps.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
80 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 28Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.