Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Batman: Arkham Origins — DirectX 11 a PhysX v akci
Batman: Arkham Origins — DirectX 11 a PhysX v akci
autor: Tomáš Šulc , publikováno 19.11.2013
Batman: Arkham Origins — DirectX 11 a PhysX v akci

Stejně jako u předchůdců je hlavním tahákem vizuálního zpracování nového Batmana podpora GPU akcelerovaných efektů PhysX. Do hry přidávají pěkně vypadající kouř nebo sníh. Nároky se zapnutým PhysX a nejvyššími detaily jsou velmi vysoké, po snížení detailů však Batmana rozjedou i majitelé slabších počítačů.


Batman: Arkham Origins — DirectX 11 a PhysX v akci

Pokud ponecháte vypnuté rozšířené efekty PhysX a plnohodnotný režim vyhlazování hran, jsou nároky Batman: Arkham Origins poměrně rozumné a majitelé moderních počítačů střední třídy hru bez problémů plynule rozběhají. U slabších či starších počítačů však může nastat problém, vliv jednotlivých nastavení na výkon jsem proto změřil s AMD Radeonem HD 6870 ve Full HD rozlišení.

Anti-Aliasing

Batman: Arkham Origins — DirectX 11 a PhysX v akci

Batman: Arkham Origins — DirectX 11 a PhysX v akci
Anti-Aliasing MSAA 4× (po najetí myší se zobrazí Off)

Jak jsem již zmínil výše, režim plnohodnotného vyhlazování hran je na výkon velmi náročný a zapínat by jej měli jen majitelé patřičně výkonných karet. Jeho výhodou je dobrá kvalita vyhlazení hran bez nežádoucích efektů. Framerate však po zapnutí režimu MSAA 4× klesnul z 53 na 23 fps. Alternativou pro majitele slabších počítačů je vyhlazování FXAA. Jeho nevýhodou je mírné rozmazání celého obrazu, výkon však spadl jen lehce na 50 fps.

Geometry Detail

Batman: Arkham Origins — DirectX 11 a PhysX v akci

Batman: Arkham Origins — DirectX 11 a PhysX v akci
Geometry Detail DX11 Enhanced (po najetí myší se zobrazí Normal)

Po snížení kvality geometrie se vypnou některé pokročilé efekty jako je například teselace. Rozdíly v grafice hry však v praxi nejsou příliš znát. Výkon po snížení nastavení přesto poskočil slušně z 21 na 26 fps.

Dynamic Shadows

Batman: Arkham Origins — DirectX 11 a PhysX v akci

Batman: Arkham Origins — DirectX 11 a PhysX v akci
Dynamic Shadows DX11 Enhanced (po najetí myší se zobrazí Off)

Po snížení kvality stínů se přestanou vykreslovat všechny dynamické stíny, například ty vrhané hlavním hrdinou. Výkon po snížení nastavení vzrostl 19 na 25 fps.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
23 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 10.7Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.