Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Batman: Arkham Origins — DirectX 11 a PhysX v akci
Batman: Arkham Origins — DirectX 11 a PhysX v akci
autor: Tomáš Šulc , publikováno 19.11.2013
Batman: Arkham Origins — DirectX 11 a PhysX v akci

Stejně jako u předchůdců je hlavním tahákem vizuálního zpracování nového Batmana podpora GPU akcelerovaných efektů PhysX. Do hry přidávají pěkně vypadající kouř nebo sníh. Nároky se zapnutým PhysX a nejvyššími detaily jsou velmi vysoké, po snížení detailů však Batmana rozjedou i majitelé slabších počítačů.


Oficiální požadavky hry

Batman: Arkham Origins — DirectX 11 a PhysX v akci

Minimální sestava
Procesor: Intel Core 2 Duo 2,4 GHz/AMD Athlon X2 2,8 GHz
Operační paměť: 2 GB
Grafická karta: nVidia GeForce 8600/ATI Radeon HD 3850
OS: Windows Vista/7/8 32bit

Doporučená sestava
Procesor: Intel Core i5 750 2,66 GHz/AMD Phenom II X4 965 3,4 GHz
Operační paměť: 4 GB
Grafická karta: nVidia GeForce GTX 560/AMD Radeon HD 6950
OS: Windows Vista/7/8 64bit

Minimální hardwarové požadavky Batman: Arkham Origins jsou jako obvykle velmi nízké a hru by při nejnižším nastavení detailů měli rozběhat i majitelé starších počítačů či slabých notebooků. Jako úplné minimum uvádějí vývojáři počítač osazený starším dvoujádrovým procesorem řady Intel Core 2 Duo nebo AMD Athlon X2, 2 GB operační paměti a několik generací starou grafickou kartou. Pozor je nutné dávat jen na operační systém, starší Windows XP totiž nejsou podporované. Dle mých zkušeností se hrou na zmiňované sestavě Batmana skutečně plynule rozběháte, počítejte však s nejnižším nastavením detailů.

Poměrně rozumně vypadají i požadavky na doporučenou sestavu. Stačit by měl počítač s moderním čtyřjádrovým procesorem, 4 GB operační paměti a generaci až dvě starou grafickou kartou střední třídy. Na takové sestavě však s plynulým hraním při nejvyšším nastavením detailů nepočítejte, vypnout bude nutné minimálně plnohodnotné vyhlazování hran. Ke zcela plynulému hraní při nejvyšším nastavení detailů včetně PhysX jsou potřeba nejvýkonnější grafické karty současnosti typu nVidia GeForce GTX 780 a podobně.

Testovací sestava

Batman: Arkham Origins — DirectX 11 a PhysX v akci

Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i7-3770K, který jsem přetaktoval na 4,5 GHz. Počítač byl dále osazen dvojicí 4GB DDR3 pamětí Geil na frekvenci 1866 MHz, systémovým pevným diskem Seagate Barracuda 7200.14 a to vše v desce MSI Z77 MPower. Všechny komponenty jsem napájel 850W zdrojem Nexus.

K testovaní jsem použil sadu desíti grafických karet zahrnující modely od AMD Radeon HD 7730 až po nVidia GeForce GTX 780. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 331.65 pro AMD Radeony pak Catalyst 13.11 Beta. V obou případech jde o nejnovější dostupné ovladače.

Metodika testování

Batman: Arkham Origins — DirectX 11 a PhysX v akci

Batman: Arkham Origins nemá na rozdíl od předchůdců vestavěný benchmark pro měření výkonu, testovat jsem proto musel vlastním hraní hry. K měření jsem vybral hned úvod kampaně hry jednoho hráče, kdy jsem procházel přibližně minutový úsek a framerate měřil pomocí programu Fraps.

Nastavení hry

Batman: Arkham Origins — DirectX 11 a PhysX v akci     

Vzhledem k vysokým nárokům na výkon grafické karty jsem měřil s několika různými nastaveními detailů. Nejméně náročný byl režim s vypnutými efekty DirectX 11, kdy jsem nastavení všech detailů s možností DX11 Enhanced o jeden stupeň snížil. Vyhlazování hran bylo nastavené v režimu FXAA High a akcelerované efekty PhysX úplně vypnuté. Druhým režimem bylo nejvyšší nastavení detailů s vyhlazováním FXAA High a vypnutými efekty PhysX. V nejnáročnějším režimu jsem pak měl zapnuté všechny detaily na maximu, plnohodnotné vyhlazování MSAA 4× a rozšířené efekty PhysX na úrovni Normal.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
23 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 10.7Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.