Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Batman: Arkham Origins — DirectX 11 a PhysX v akci
Batman: Arkham Origins — DirectX 11 a PhysX v akci
autor: Tomáš Šulc , publikováno 19.11.2013
Batman: Arkham Origins — DirectX 11 a PhysX v akci

Stejně jako u předchůdců je hlavním tahákem vizuálního zpracování nového Batmana podpora GPU akcelerovaných efektů PhysX. Do hry přidávají pěkně vypadající kouř nebo sníh. Nároky se zapnutým PhysX a nejvyššími detaily jsou velmi vysoké, po snížení detailů však Batmana rozjedou i majitelé slabších počítačů.


Batman: Arkham Origins — DirectX 11 a PhysX v akci

Po stránce technického zpracování jde Batman: Arkham Origins ve stopách svých předchůdců. Ačkoli hra změnila vývojáře, stále běží na vylepšené technologii Unreal Engine třetí generace a na jejím vývoji se spolupodílela společnost nVidia. Přestože je hra papírově napěchovaná efekty jako teselace nebo dynamické měkké stíny s variabilní ostrostí, působí grafika hry jako celek jen průměrně a rozdíly proti předchozím dílům nejsou velké. Z šedého průměru AAA her po stránce technického zpracování Batmana vytahuje implementace enginu PhysX včetně GPU akcelerovaných efektů. Jejich přínos však ocení jen majitelé výkonnějších karet nVidia GeForce.

Batman: Arkham Origins — DirectX 11 a PhysX v akci

Nároky na výkon počítače jako obvykle nejvíce závisejí na nastavení detailů. Pokud chcete hrát „se vším na maximu včetně PhysX,“ měli byste v počítači mít zmiňovanou výkonnou kartu řady nVidia GeForce. Pro plynulé hraní ve Full HD rozlišení je optimální volbou třeba GeForce GTX 660 Ti nebo GTX 760. Pokud se bez PhysX obejdete a nevyžadujete ani plnohodnotné vyhlazování, jsou nároky rázem o kus nižší a ve Full HD rozlišení si vystačíte i s kartami typu GeForce GTX 650 Ti nebo Radeon HD 7790. Obávat se není třeba ani nároků na výkon procesoru, s výjimkou velmi slabých modelů (např. novodobé Intel Pentium) hru pohodlně plynule rozběháte třeba na dvoujádrovém Core i3 od Intelu nebo čtyřjádrovém AMD Phenomu II X4.

Batman: Arkham Origins — DirectX 11 a PhysX v akci

Pokud budete muset výrazně snižovat detaily, je vám k dispozici celá řada nastavení. Přestože vám většina z nich sama o sobě příliš nepomůže, v součtu fungují překvapivě účinně a po snížení všech detailů na minimum vyletí framerate na několikanásobek původní hodnoty. Rozdíl v grafice přitom není nijak dramatický, a Batman: Arkham Origins si tak mohou ve sníženém rozlišení plynule zahrát i majitelé starších karet jako například legendární GeForce 8800 GT.

Poděkování

Děkujeme partnerům Asus, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili vybavení na testy.

Batman: Arkham Origins — DirectX 11 a PhysX v akci Batman: Arkham Origins — DirectX 11 a PhysX v akci

Batman: Arkham Origins — DirectX 11 a PhysX v akci Batman: Arkham Origins — DirectX 11 a PhysX v akci



Tagy: batman arkham origins  unreal engine 3  directx 11  physx  gpu  test  recenze  rozhor  vliv nastaveni na vykon  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
19.11.2013 06:10:37   46.149.115.xxx 2010
Další díl hry o fetišismu na kožený oblečky...
Proč ale core i3 vede o tolik nad core i5 ?
19.11.2013 17:02:05   85.135.73.xxx 30
asi to bude kombinací rozdílu v architekturách (SB vs. IB) a menšího taktu na jádro.. a asi taky batman používá jen dvě jádra
19.11.2013 06:19:46   185.16.181.xxx 1815
Zajímalo by mne, kolik těch her s Physix akcelerovaných skrz GPU vlastně je a bude. Batman, tuším že Metro, Mafie 2,Mirror´s edge a pak už si nevzpomínám. Za poslední dobu tedy dvě hry a do budoucna to asi taky moc nadějně nevypadá. Píšu to proto, že teď vybírám novou VGA a rozhoduju se mezi nVidií a Radeonem a vidím to na ten Radeon...
19.11.2013 06:35:40   85.207.22.xxx 101
Borderlands 2 mělo supr PhysX, teda krom DLCček na ty už se vykašlali
19.11.2013 07:11:24   83.240.16.xxx 73
Nutno podotknout, že Metro využívalo především CPU PhysX a rozhodně nebylo tak "optimalizované" jako tenhle Badman.
Stejně tak takové masné "optimalizci" unikl i Bordelands 2, u kterého ovšem ani s GPU physX nebylo radno pouštět na víc jak medium.
19.11.2013 07:31:02   85.70.64.xxx 410
To nový metro je rozmazanej paskvil se zoomovacim FOVem. Je to fakt škoda, přitom ten první díl byl tak pěknej.
19.11.2013 07:28:55   178.143.145.xxx 31
starsi Batman tiez..

a je ich viac..

http://www.geforce.com/games-applic ations/technology/physx?title=&sort_bef_combine=%20&sort_order=&sort_by=
19.11.2013 09:10:58   89.173.96.xxx 132
Za posledne 2 roky vyslo 10 hier, ktoré GPu PhysX podpoovali: Batman: Arkham City a Origins, Borderlands 2, Metro 2034, Hawken, Planetside 2, Warframe, Rise of Triad, XCOM a COD (GPU physX pre COD príde s patchom).

Na budúci rok to bude Witcher 3, Project Cars a Star Citizens. Môžeme ešte predpokladať, že ju bude mať aj pokračovanie COD a Batmana (tentokrát opäť od Rocksteady a na novom engine a dúfajme, že už aj s novým PhysX API verzie 3 a vyššie). Nové hry budúci rok už by mali používať nové PhysX SDK s výrazne lepšou optimalizáciou na CPU. Plus z rozhovoru s Milesom Maclinom (vedúcim vývoja PhysXu) vyplýva, že majú v pláne podporu FLEXu (čo je zjednodušene akýsi zjednocujúci nástroj pre GPU PhysX efekty) aj cez DirectCompute a teda by mal ísť aj na kartách od AMD. Momentálne má zatiaľ iba podporu CUDy. Podpora pre CPU sa zvažuje. Vac o FLEXe sa môžeš dočítať tu: http://physxinfo.com/news/11860/introducing-nvidia-flex-unifi ed-gpu-physx-solver/

Takže si sám musíš vybrať či ťa tie hry, ktoré by mali mať podporu pre GPU Physx zaujímajú alebo nie. Výber je na tebe.
19.11.2013 17:06:42   83.240.16.xxx 20
No já si myslím, že bude určitě přínosem, když se PhysX vymaní úplně z "nVidia exclusive" principů a jeho obchodní záměr nVidia posune úplně do softwarové sféry. To umožní jeno masovější nasazení a v konečném důsledku i optimalizace a vývoj konkurenčních systémů.
Na licenci se ostatně dá taky dobře vydělat.
19.11.2013 23:39:11   62.197.220.xxx 10
Tak nám k tomu zoznamu pribudol po novom aj nový Assassin's: http://physxinfo.com/news/11902/t urbulence-effects-will-be-added-to-assassin%E2%80%99s-creed-iv-with-a-patch/
19.11.2013 14:23:17   89.177.15.xxx 56
Záleží co hraješ a taky v jak vysokém rozlišení. Pokud rád hraješ i starší tak tam je lepší GF, dokonce jsem narazil na hru která na Radeonech nejede - je slyšet jen zvuk ale obraz není.
Ale obecně jsou Radeony lepší na vyšší rozlišení, protože NV má vždy největší podporu pro soudobá mainstreamová a ve vyšších už je to slabší.
A k tomu PhysX, někde najdeš seznam, z těch starších si pamatuji že bylo pár map pro UT3, pak Cryostasis byl dost založen na PhysX pak Ghost Recon... Ono jich je celkem dost jenže často fungují jen na CPU verzi, těch akcelerovaných přes grafiku bude tak kolem dvaceti.
Pokud máš ještě starší monitor s 1650x1050 tak ti bohatě postačí GTX660 - jde vše naplno a je levná. Na fullHD bude lepší GTX760 no a na vyšší či když budeš chtít extrémní antialiasing tak je dobrou volbou R9 280X.
A ještě je tu drobný rozdíl v ovladačích - NV má logičtěji uspořádané rozhraní a taky nepotřebuje asistenci MS frameworku.
Ve spotřebě je to zhruba nastejno - Radeony i GF mají stejnou výrobu takže rozdíly jsou minimální. Dřív AMD/ATi bodovala hlavně cenou, ale to už dnes také neplatí - třeba i za minimální výkonový rozdíl mezi GTX660 a R9 270 si AMD nechá slušně připlatit.
Dále by se dalo zařadit do plusu pro AMD nové API Mantle a z toho možnost budoucího výkonnostního profitu, ale z historie je známo že spousta nadějných technologií ATi pohořela takže je to třeba brát s velkou rezervou
19.11.2013 15:47:39   89.173.96.xxx 20
Zoznam hier využívajúcich PhysX je tu: http://physxinfo.com/.
19.11.2013 15:19:23   82.100.59.xxx 20
alice in wonderland, ještě nějaké budou, rozhodně to není rozhodovací faktor při koupi, ale když už to tam je, tak to potěší
19.11.2013 06:41:31   180.6.97.xxx 34
testujete physX a MSAA dohromady? To by to neslo zvlast? Me treba hrany moc nezajimaji, ale efekty bych si tam pridal a rad bych videl ci to utahnu nebo ne. diky
19.11.2013 06:48:30   82.117.156.xxx 11
khorghan napsal:
Další díl hry o fetišismu na kožený oblečky...
Proč ale core i3 vede o tolik nad core i5 ?


No vypadá to že je to kvůli vyšší frekvenci CPU... Njn unreal 3 engine....
19.11.2013 07:29:31   85.70.64.xxx 133
Protože hry ještě stále nedokážou využít plně potenciál víc než dvou jader a u většiny her co jedou na pravěkejch enginech je lepší dvoujádrák na vysoký frekvenci. Proto se starší hry tak strašně sekaj na AMDčkách, protože maj malej výkon na 1 jádro.
19.11.2013 07:27:32   85.70.64.xxx 97
Kde maj tu revoluci kterou měl přinést DX10 v roce 2007? Máme rok 2013 a po tý chvíli pokusů a testování hraju opět hry primárně v DX9. Proč? A proč tam dávat 10 nebo 11? Kromě vyšších nároků mi to herní zážitek nijak nezlepší - naopak, přidá to otravný a obtěžující nereálný efekty kterejma jsou hry hlavně na unreal enginu doslova přeplněný.
19.11.2013 12:38:35   194.213.41.xxx 21
Revoluce se nekoná, hry vypadají stále v podstatě stejně jak na DX9 nebo DX11, jen v DX11 je navíc pár efektů, kterých si člověk při hraní ani skoro nevšimne.
19.11.2013 17:20:55   83.240.16.xxx 40
Z mojeho pohledu je to přínos především v oblasti dynamických stínů (a dalších světelných efektů). A dokud na to můj štrot stačí, tak si je vždycky rád zapnu. Dobrý příklad pro to je Stalker, u kterého je ten rozdíl mezi DX9 a DX10/11 dost podstatný.
Teselace je zajímavá věc, ale v současných hrách je využitá asi blbě nebo nevím, protože výsledný vizuální efekt je marginální. Ale upravovat LOD teselací vzdálených low poly objektů se mi zdá jako dobrá věc každopádně.

Jinak máte pravdu v tom, že některá studia se snaží zaujmout "technologickou vyspělostí engine" a v té snaze pak hru zbytečně přeplácají efekty. To mi třeba trochu vadilo na Crysis 3, které mi díky tomu připadlo místy spíš komixově.
20.11.2013 21:03:02   90.179.94.xxx 20
Teselace je u této hry pro sníh použita skvěle: http://international.download.nvidia.com/geforce-com/international/comparisons/batman-arkham-origins/batman-arkham-origins-directx-11-snow-tessella... (ušetří fyziku)
22.11.2013 15:09:59   85.70.64.xxx 00
U stalkera hlavně zapnutí DX11 způsobovalo rozmazání hry včetně textu. Tohle ale dělá hodně DX11 her, lidi to bohužel neviděj a nevěřej mi to a přitom je to opravdu humus. Asi to hrajou v nenativnim rozlišení na ňákym 17" LCDčku nebo co že to neviděj.
19.11.2013 07:30:14   178.143.145.xxx 11


oprava linku : http://goo.gl/QSeGuG
a je ich viac..

>
19.11.2013 08:19:34   87.197.126.xxx 30
zakazdym ked porovnavate zmenu vykonu s distortion efektom tak vzdy na mieste kde nie je pouzity Ten efekt sa pouziva napriklad na miestach kde stupa teply vzduch a deformuje obraz na pozadi, alebo pri roznych inych zakriveniach priestoru.
20.11.2013 22:34:26   94.112.38.xxx 10
Jo, to je tady fakt standard. To samé jak s testováním rozlišení textur, kde výsledek vždy vyzní jako tak, že to nastavení je na nic, protože nemění FPS. Nebo ten zmiňovaný DOF v úzké chodbě.

Kdysi jsem na to upozorňoval, ale už jsem rezignoval :-)
19.11.2013 08:26:18   87.197.126.xxx 30
To iste DOF ako distortion. Preco kvalitu DOF porovnavate v interieroch ked je z 99% hry pouzity v exterieroch a ten pod DX11 ma na vykon pomerne slusny vplyv... sorry za spam.
19.11.2013 08:28:08   178.40.89.xxx 41
Nechápem tie rozdieli medzi i3 a i5 teda prečo je i3 o cca 18% lepšia než i5 (i keď pri 72 resp 59fps to až taký problém nieje). Ano, vyššia frekvencia ale i5 3330 má turbo boost na 2 jadrá 3,2GHz čo potom oproti 3,3GHz i3 bez turba predstavuje rozdiel len 3%... tak nechápem kde sa potom vzalo 18% výkonového rozdielu v praxi - 900/1080p. Nemáte na doske náhodou vypnutý turbo boost ??? Inak si to neviem vysvetliť...
19.11.2013 08:36:39   85.70.64.xxx 31
Asi je ta hra optimalizovaná tak aby podpořila prodej levnejch procesorů.
19.11.2013 14:12:59   83.69.40.xxx 13
Moc pěkná demonstrace. Už jen proto, že na kartách ATI (verze bez PhysX) jsou vypnuté stíny, aby vše vypadalo hůře...
19.11.2013 14:40:09   94.125.216.xxx 21
nechapu jak to MSAA moze byt tak narocne by s tim meli neco udelat nebo pouzivat neco inaciho
19.11.2013 16:05:20   217.168.213.xxx 45
Tohle umělé upřednostňování (physx) jednoho výrobce gk před druhým je prasárna..
19.11.2013 16:24:35   89.173.96.xxx 53
Ako si si mohol všimnúť, tak sa dá PhysX pustiť aj na CPU (áno viem že to nie je zrovna výhodné). :-)

Mantle je potom podľa teba čo?
19.11.2013 16:25:24   89.173.96.xxx 50
Jo a myslel som GPU PhysX na CPU. Základná fyzika bez GPU akcelerácie samozrejme tiež spadá pod PhysX.
19.11.2013 17:12:43   83.240.16.xxx 42
Mantle? No to je asi zvláštní druh mandlí

Teď vážně, co jsem zatím četl, tak mantle podle oficiálních správ má být open-source, nVidia sice ocenila jeho přínos ale oficiálně ho zatím odmítá (něco ve smyslu "už je openGL a DX, tak není přece potřeba kutit další, ale je potřeba optimalizovat ty už zaběhly, po vzoru mantlu"). Mám mimochodem pocit, že nVidia má zase prsty v právě openGL.

Takže nemám pocit, že situace s Mandlem je stejná jako s PhysX.
19.11.2013 23:19:58   89.177.15.xxx 40
jsem si všíml že Stach ve svých hodnoceních grafik už dává Mantle do plusů a to přitom na světě není jediná hra která by ho využívala
Se tam chodím čas od času pobavit. Je to sranda, podívat se na nadpis recenze a vědět kdo je automatickým vítězem.
Jako srandokaps se to ale čte dobře a pak ty diskuse
19.11.2013 23:31:13   62.197.220.xxx 11
Len zacitujem Stacha:

Citace:
Mantle je low level API … to je něco, za co nemusíš vývojářům her platit aby to používali … pokud to totiž funguje je to velice jednoduchý a laciný způsob jak zvýšit efektivitu HW a tím i možnosti vizuálu her, to je něco co vývojáři her hlavně ty pro konzole chtějí a potřebují


Z toho vyplýva, že ten človek netuší vôbec, čo to low level API je. Viac myslím ani písať nemusím.
19.11.2013 23:27:39   62.197.220.xxx 10
Mantle je podľa všetkého mix low level API a High level API. High level API na úrovni DX alebo OGL si viem predstaviť ako niečo čo môže byť open source a k čomu môže to svoje implementovať viac výrobcov HW. Low level API je ale niečo šité na mieru HW (proste využvanie inštrukcií, ktoré pozná iba daný HW a ktoré korelujú s jeho architektúrou). To je niečo čo využije iba špecifikcký výrobca. Takže z tohto hladiska by som povedal, že Mantle z časti bude pre všetkých a z časti bude exkluzívny pre AMD. Teda rovnaký prístup ako má NVIDIA s PhysX.

Ale na druhej strane nevie podľa mňa nikto dôveryhodne povedať čo v skutočnosti Mantle je (ja som čerpal hlavne z posledných správ z geeks3D.com). Takže nás toto API môže ešte všetkých prekvapiť. No uvidíme prvý pokus v decembri s BF4.
20.11.2013 12:40:43   46.13.243.xxx 10
I tak to může ve skutečnosti být. Osobně mám o Mantle kusé informace a jak říkáte, netuším, co to ve skutečnosti je.

Osobně si tím ale hlavu nelámu, čas ukáže, zda to má nebo nemá význam používat a jestli je to tak open sourcové jak AMD tvrdí.
19.11.2013 17:46:45   94.112.85.xxx 00
netopířího hrdiny?
http://www.pravidla.cz/hledej.php?qr=netop%EDr
19.11.2013 17:48:35   94.112.85.xxx 00
.. a navíc vám to jaksi mrší linky, soudruzi.
23.11.2013 14:40:56   46.234.167.xxx 00
Ahoj,
pokud zapnu MSAA, tak jsou okamžiky (nejspíše v závislosti na osvícení scény), kdy jsou některé textury a Batman jakoby v "negativu" - zde video http://www.youtube.com/watch?v=6YkaGUG87b0&feature=youtu.be

Máte někdo taky takový problém? Hra origo a GPU R9 290, nejnovější ovladače.
25.11.2013 10:26:17   88.100.43.xxx 00
...mi ukaz ten SB prosesor
25.11.2013 10:27:26   88.100.43.xxx 00
ee patri to k druhemu prispevku

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

23 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 10.7Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.