Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava The Bureau: XCOM Declassified — efekty PhysX v akci
The Bureau: XCOM Declassified — efekty PhysX v akci
autor: Tomáš Šulc , publikováno 4.9.2013
The Bureau: XCOM Declassified — efekty PhysX v akci

Necelý rok po XCOM: Enemy Unknown se na trh dostává další díl slavné série. Stejně jako předchůdce běží i The Bureau: XCOM Declassified na starší technologii Unreal Engine 3. Přesto vypadá grafika hry velmi dobře. Příjemným bonusem pro majitele nejvýkonnějších grafických karet GeForce jsou GPU akcelerované efekty PhyX.


Screen Space Reflection

The Bureau: XCOM Declassified — efekty PhysX v akci
Screen Space Reflection On (po najetí myší se zobrazí Off)

Vypnutí efektu odlesků má ze všech nastavení s přehledem největší dopad na výkon. Po jeho vypnutí vzrostl framerate z 39 na 61 fps!

PhysX Particles

The Bureau: XCOM Declassified — efekty PhysX v akci
PhysX Particles On (po najetí myší se zobrazí Off)

Zatímco při střelbě se zapnutými PhysX částicovými efekty jsou vidět odletující jiskry a vířící se prach, po jeho vypnutí se takovéto efekty přestanou vykreslovat. Současně však vzrostl framerate z 20 na 27 fps.

PhysX Cloth

The Bureau: XCOM Declassified — efekty PhysX v akci
PhysX Cloth On (po najetí myší se zobrazí Off)

Nastavení PhysX Cloth zapíná a vypíná fyzikální akceleraci látek, jako jsou například vlajky. S vypnutým efektem jde o statické objekty, po zapnutí vlajka vlaje ve větru. Framerate po vypnutí efektu vzrostl z 24 na 26 fps.

Minimální vs. maximální nastavení grafiky

The Bureau: XCOM Declassified — efekty PhysX v akci
Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší)
Nejvyšší nastavení detailů — Plná kvalita
Nejnižší nastavení detailů — Plná kvalita

The Bureau: XCOM Declassified — efekty PhysX v akci
Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší)
Nejvyšší nastavení detailů — Plná kvalita
Nejnižší nastavení detailů — Plná kvalita

Rozdíly mezi nejvyšším a nejnižším nastavením detailů jsou spíše menší. Jde o horší stínování a chybějící efekt ambientní okluze, nižší rozlišení textur, chybějící odlesky. Ostatních rozdílů si všimnete jen výjimečně. Přesto je rozdíl ve výkonu mezi nevyšším a nižším nastavením detailů (v obou případech s vypnutými efekty PhysX) velký. S AMD Radeonem HD 6870 jsem ve Full HD rozlišení naměřil nárůst z 31 na 96 na první a z 38 na 122 fps na druhé scéně.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
27 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 11.9Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.