Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava The Bureau: XCOM Declassified — efekty PhysX v akci
The Bureau: XCOM Declassified — efekty PhysX v akci
autor: Tomáš Šulc , publikováno 4.9.2013
The Bureau: XCOM Declassified — efekty PhysX v akci

Necelý rok po XCOM: Enemy Unknown se na trh dostává další díl slavné série. Stejně jako předchůdce běží i The Bureau: XCOM Declassified na starší technologii Unreal Engine 3. Přesto vypadá grafika hry velmi dobře. Příjemným bonusem pro majitele nejvýkonnějších grafických karet GeForce jsou GPU akcelerované efekty PhyX.


Oficiální požadavky hry

The Bureau: XCOM Declassified — efekty PhysX v akci

Minimální sestava
Procesor: Intel Core 2 Duo 2,4 GHz/AMD Athlon X2 2,7 GHz
Operační paměť: 2 GB
Grafická karta: nVidia GeForce 8800/ATI Radeon HD 3870
OS: Windows Vista/7/8

Doporučená sestava
Procesor: Quad Core Processor
Operační paměť: 4 GB
Grafická karta: nVidia GeForce GTX 560/AMD Radeon HD 6950
OS: Windows 7

Oficiální minimální hardwarové požadavky jsou jako obvykle velmi nízké a s detaily ořezanými na minimum byste The Bureau: XCOM Declassified měli rozběhat i na starších sestavách. Jako minimum vývojáři uvádějí počítač se starším dvoujádrovým procesorem, 2 GB operační paměti a grafickou kartou starou tři až čtyři generace. Nutností pro hraní je operační systém Windows Vista a novější, starší XP nejsou popdorované. Dle mých zkušeností se hrou si na takové sestavě skutečně můžete plynule zahrát, počítejte však s detaily sníženými na úplně minimum i nízkým rozlišením.

Jako doporučenou sestavu uvádějí vývojáři počítač s čtyřjádrovým procesorem, 4 GB operační paměti a generaci starou grafickou kartou vyšší střední třídy. Na počítači tohoto typu už The Bureau: XCOM Declassified poběží poměrně obstojně i na vysoké nastavení detailů, s GPU akcelerovanými efekty PhysX však nepočítejte. K plynulému hraní s nimi jsou potřeba nejvýkonnější grafické karty současnosti.

Testovací sestava

The Bureau: XCOM Declassified — efekty PhysX v akci

Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i7-3770K, který jsem přetaktoval na 4,5 GHz. Počítač byl dále osazen dvojicí 4GB DDR3 pamětí Geil na frekvenci 1866 MHz, systémovým pevným diskem Seagate Barracuda 7200.14 a to vše v desce MSI Z77 MPower. Všechny komponenty jsem napájel 850W zdrojem Nexus.

K testovaní jsem použil sadu desíti grafických karet zahrnující modely od AMD Radeon HD 6670 až po nVidia GeForce GTX 780. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 326.80, pro AMD Radeony pak Catalyst 13.8 Beta.

Metodika testování

The Bureau: XCOM Declassified — efekty PhysX v akci

The Bureau: XCOM Declassified nemá vestavěný benchmark, výkon jsem proto měřil při vlastním hraní. K testování jsem zvolil jednu z úvodních částí hry s větší přestřelkou, při které jsem se kryl za zdí a brokovnicí střílel na vzdálené protivníky. Testovací scéna byla přibližně minutu dlouhá a framerate jsem měřil pomocí programu Fraps.

Nastavení hry

The Bureau: XCOM Declassified — efekty PhysX v akci

The Bureau: XCOM Declassified — efekty PhysX v akci

The Bureau: XCOM Declassified — efekty PhysX v akci

Vzhledem k poměrně vysokým nárokům hry jsem výkon grafických karet měřil ve třech různých nastaveních. Nejméně náročným byly střední detaily (vše na Medium, Screen Space Reflection vypnuto) s vypnutými dodatečnými efekty PhysX. Středním režimem byla kombinace nejvyšších detailů a vypnutých efektů PhysX a nejnáročnějším pak nejvyšší detaily se zapnutými dodatečnými efekty PhysX. Jako obvykle jsem testoval v trojici rozlišení 1600 × 900, 1920 × 1080 a 2560 × 1440 px.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
27 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 11.9Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.