Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Splinter Cell: Blacklist — tichý zabiják v DirectX 11
Splinter Cell: Blacklist — tichý zabiják v DirectX 11
autor: Tomáš Šulc , publikováno 28.8.2013
Splinter Cell: Blacklist — tichý zabiják v DirectX 11

Pokračování Splinter Cell s podtitulem Blacklist se na obrazovky vrací po třech letech. Ačkoliv hra stejně jako předchůdce Conviction běží na starší technologii Unreal engine 2.5, vypadá její grafika díky množství vylepšení skvěle. Odpovídají tomu však i hardwarové nároky, pro „vše na maximum“ je potřeba skutečně výkonný počítač.


Splinter Cell: Blacklist — tichý zabiják v DirectX 11

Stejně jako původní Splinter Cell z roku 2002 běží i aktuální, v pořadí již sedmé pokračování zavedené akční sealth série s podtitulem Blacklist, na enginu Unreal druhé generace. Ten během let prošel mnoha vylepšeními a sami vývojáři jej označují jako Lead. Grafika hry se proti tři roky starému předchůdci Conviction opět o něco zlepšila a Blacklist patří bez přehánění mezi nejkrásnější hry současnosti. Líbí se mi animace, detailnost herního prostředí a především hra světla a stínu. Ta je u Splinter Cellu tradičně na naprosté špičce. Propagované technologie HBAO+ a teselace naopak dle mého názoru nemají na grafiku hry velký vliv.

Splinter Cell: Blacklist — tichý zabiják v DirectX 11

Hardwarové nároky hry záleží ze všeho nejvíc na nastavené úrovni detailů. Na nejvyšší nastavení detailů s plnohodnotným vyhlazováním hran je Splinter Cell: Blacklist skutečně velmi náročný a pro plynulé hraní budete bez přehánění potřebovat ty nejvýkonnější grafické karty současnosti. Jakmile však detaily trochu snížíte, vypnete teselaci a místo plnohodnotného vyhlazování si vystačíte s post processing efektem FXAA, nároky výrazně klesnou a ve Full HD rozlišení hru rázem plynule rozjedete třeba na GeForce GTX 650 nebo Radeonu HD 7750. Obávat se naopak nemusíte nároků na výkon procesoru, plynule jsem hru rozběhal i na slabém dvoujádrovém procesoru Intel Pentium.

Splinter Cell: Blacklist — tichý zabiják v DirectX 11

Pokud budete muset snižovat detaily, vyplatí se nejvíce vypnout teselaci. Její přinos je malý, zatímco nároky na výkon grafické karty poměrně vysoké. Dále doporučuji vypnout plnohodnotný režim vyhlazování hran a parallax occlusion mapping. Poté snižujte další nastavení, jako je kvalita stínů či úroveň ambientní okluze. Po úplném snížení všech detailů na minimum hru bez problémů rozběháte i na starších sestavách. Postačí třeba i starší GeForce 8800 GT nebo Radeon HD 4850.

Poděkování

Děkujeme partnerům Asus, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili vybavení na testy.

Splinter Cell: Blacklist — tichý zabiják v DirectX 11 Splinter Cell: Blacklist — tichý zabiják v DirectX 11

Splinter Cell: Blacklist — tichý zabiják v DirectX 11 Splinter Cell: Blacklist — tichý zabiják v DirectX 11



Tagy: splinter cell  blacklist  unreal engine  test  recenze  rozbor  vliv nastaveni na vykon  nvidia  geforce  amd  radeon  intel  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
28.8.2013 07:38:49   194.228.24.xxx 171
I přes to, že série Splinter Cell šla vždy cestou okolo mě, mechanismus této hry mi není cizí. Myslím, že je na čase vlézt této sérii do cesty!

Vždy mě však pobaví zelené světlušky okola Sama!
28.8.2013 08:33:56   85.70.64.xxx 1541
Grafiku podporující DX9 už mam 2 roky ale stejně všechno hraju v DX9. Výhody DX10 a 11 zatim nepřevážily nevýhody. Grafika prakticky nerozeznatelná a ty nový efekty stejně vypínam protože je nesnášim (DOF, Motion Blur, post efekty......)Pro herní zážitek je důležitá je hlavně kvalita modelů a textur, a to verze DirectX moc neovlivní. Nedávno jsem si s nastavenim dost hrál v tom novym Bioshocku a zjistil jsem že většina těch novej efektů je mi ukradená a radši dam přednost FPS stabilně na těch 60 než abych měl 35 a moderní trapný kreslený šmoulojdní efekty. Nejlepší grafiku má stejně furt FarCry 1.
28.8.2013 08:34:13   85.70.64.xxx 511
DX11 jsem chtěl říct v první větě samozřejmě.
28.8.2013 15:08:35   83.240.16.xxx 111
proč mi jen ten váš post připoměl Babicu?
28.8.2013 15:21:40   165.72.200.xxx 30
Stejny neopakovatelny britky humor?
28.8.2013 16:21:04   85.70.64.xxx 512
Co je vtipnýho na tom že všechny ty Directy byly jenom tahák jak lidi donutit přejít z Win XP a koupit si novou grafárnu.
28.8.2013 16:24:26   85.70.64.xxx 311
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
28.8.2013 19:05:46   85.70.64.xxx 104
Mimochodem ty nesmyslný odlesky to je typická vlastnost všech her na unreal enginu. V unreal enginu by se snad leskla i černá díra.
28.8.2013 08:57:43   95.102.215.xxx 1118
ten engine je uz fakt zastaraly ... (grafika je na dnesnu dobu hnusna..)
alebo bud to ,ze ubisoftaci nevedia dobre optimalizovat.., lebo takyto graficky humac ma daleko od Crysis 3 (dajmetomu ,alebo dokonca aj od C1) ,a pritom je to zhruba rovnako narocne..., menej nez 3-ka ,ale ako 1-tka asi nie.., tie dx11 efekty su v tychto hrach naozaj len na okrasu ,dokonca,ani nie su vidiet.., ked som pozeral na hlavu S.Fishera, (s touto postavou ste po cely cas) -je to hnus ,ako keby mal na hlave vtacie hniezdo s odpadkamy

https://pctuning.tyden.cz/ilustrace3/Sulc/splintercell_blacklist/texture2.jpg

,no fakt ut engine je uz za zenitom..., uvidime aka bude 4-ka ,no ak tam nepridaju uz normalnu (alebo aspon dajaku fyziku) ,ale bude tam stale skrypt ,nech idu do p-cka..

ked uvidim nativnu dx 11 hru ,kde bude fyzika ako prostriedok na prechadzanie levelov (nie len na okrasu) ,gafika na urovni ,aj vyditelna tesselacia atd.., tak poviem -toto je next gen ,zatial sa k tomu priblizil iba crysis3 (len ten ma inak napada..) vynimkou je ta fyzika na prechadzanie levelov.., uvidime ci sa tvorcovia hier spamätaju ,a zacnu robyt hry ako kedysi..- s napadom a bez obmedzenia ,kvoli starym srotom(krabice) ,i ked maju vyjst nove ,co som zatial vydel ,tak hry sa nikam nepohli ,co su ohlasene.., stale to iste.., tvorcovia su lenivy ohladne fyziky..(cest vynimkam..)
28.8.2013 10:36:09   89.173.96.xxx 30
Unreal Engine 4 bude obsahovať APEX tak ako aj súčasná verzia a teda bude mať možnosti na použitie PhysXu. Samozrejme to neznamená, že vývojári nebudú môcť použiť iný fyzikálny engine. Je to vec výberu.
28.8.2013 09:25:49   85.207.111.xxx 173
Chtělo by to screen 4x TXAA a 4x MSAA, aby šlo vidět jak TXAA všechno pekně rozmaže .
28.8.2013 11:19:02   84.47.29.xxx 105
"Už do nízkých rozlišení doporučuji alespoň GeForce GTX 670 nebo Radeon HD 7870, do středních GeForce GTX 760 nebo Radeon HD 7950"

Are you kidding me?
Do nizkych rozlisni malo byt asi GTX660 ne?
Referencna GTX670 je minimalne rovnako vykonna ako GTX760. Nereferencne daleko viac, na ktore sa ani GTX760 po OC nedotahuje, prave preto ze ma cely blok jadier menej.
2.9.2013 09:33:26   178.143.212.xxx 00
Mas pravdu, ale nie v tejto hre.. Tu uz vidno, ze zrejme doslo k nejakej optimalizacii v jadre GK104. Hra je skutocne ''rychlejsia'' na 760GTX. A nebude to len ovladacmi.. 760GTX tu dosahuje vykon HD7970GE aj po zapnuti TXAA.
28.8.2013 14:18:45   81.161.61.xxx 39
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
28.8.2013 14:19:45   81.161.61.xxx 06
akurat nemam plnohodnotne vyhladzovanie
28.8.2013 14:47:31   94.125.216.xxx 311
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
28.8.2013 15:07:12   89.102.233.xxx 1015
Je to nádherná hra už jsem jí dohrál.
Jsem rád že jsem si to mohl v pohodě užít na max detail s 4x MSAA kolem 60FPS.
CF naštěstí funguje na 100%.
V té začáteční misi se mi líbili ty kapky jak pršelo.

Splinter Cell je prostě fakt super. Líbí se mi hlavně že to není jen ledajaká střílečka ,ale prostě hra o taktice a přemýšlení když se máte schovávat
Doporučuji hrát aspoň na hard
28.8.2013 16:43:33   85.207.22.xxx 54
už to vidím, Oddělení Marketingu v Ubi: „Dáme Samovi na záda laser show a umocníme to Anamorphic Lens Flares efektem”
*facepalm*
Nevadily mi světýlka v předchozích dílech, ale použít A.L.F. tam kde je to nežádoucí jen kvůli tomu, že je to "moderní, trendy, cool" je debilita. Jde to aspoň nějak vypnout ?
29.1.2014 06:29:50   31.192.72.xxx 00
Ico33 napsal:
ten engine je uz fakt zastaraly ... (grafika je na dnesnu dobu hnusna..)
)

jaha prej hnusna grafika hochu mel by ses probrat vipada to nahodu dost dobre a spatna optimalizace? pekna blbost uz od doby co vysla hra bez patchu to parim bez padu na 52 fps a to mam dm 6 jadroa gtx 760 hlavne ze tady spomínas crysisi 3 ktery je snad nejvetsi shit ze vsech 3 dílu vseci pisu jak to ma nejhezci grafiku i kdyz to tak není chyby tam dost textur strasne bugu a mohl bych pokracovat rozhodne blacklist ! dalekop lepsi jak BF4 Cod ghost a tebn tvuj shit crysis 3

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

52 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 25.2Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.