Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Remember Me – když geniální příběh zůstane ve stínu
Remember Me – když geniální příběh zůstane ve stínu
autor: Lucie Jiříková , publikováno 26.6.2013
Seznam kapitol
1. Úvod
2. Příběh hry
3. Herní prostředí, soubojový systém
4. Speciální schopnosti, grafika, shrnutí
Remember Me – když geniální příběh zůstane ve stínu

Akční adventura Remember Me, na které několik posledních měsíců pracovalo vývojářské studio DONTNOND Entertainment, nám slibovala neotřelý pohled na svůj žánr. Zasazení do středně daleké budoucnosti, tedy roku 2084, a atraktivní prostředí futuristické Paříže mělo být zkrátka jen základním lákadlem tohoto dílka.


Vedle speciálních soubojových schopností byla Nilin obdařeně také dalšími nevšedními dovednostmi. Jedná se o Membrane a funkce pozměňování myšlenek. Membrane hlavní hrdince pomáhá při pohybu městem, jímž se po většinu času proplétá poskakováním po římsách a okapech ve výšce několika metrů nad zemí, zatímco funkce pozměňování myšlenek ji dopomůže k přetvoření přítomnosti.

Remember Me – když geniální příběh zůstane ve stínu

Tyto dvě funkce jsou bohužel poměrně nudné a především potom Membrane byla vyřešena docela nešťastně. Je totiž nutné ji na předem určených místech aktivovat, díky čemuž se podíváte, jak v minulosti danou oblastí procházela určitá osoba. Tato osoba vám pak například ukáže, kde jsou položené miny, nebo otevře dveře, které později můžete otevřít sami. Místo vodění za ručičku by však tvůrci udělali o mnoho lépe, kdyby dali tyto schopnosti do rukou Nilin a hráči tak byli nuceni přijít na to, kdy by je měli použít.

Remember Me – když geniální příběh zůstane ve stínu

Kromě některých soubojů s bosy, kteří mají speciální dovednosti a disponují velkými zásobami zdraví, je obtížnost této hry velice jednoduchá. Žádného velkého soustředění není potřeba ani při skákání po střechách domů, ani při průchodu městem všeobecně, jelikož hra je koridorová a nedá vám příležitost k žádnému záseku. Sice se v ní občas objeví jakési puzzly, například otáčení panely baráku tak, abyste si sestavili cestu na jeho vrchol, ale nejedná se o nic zásadního a občas to vzbuzuje spíše dojem, že to sem tvůrci nacpali, aby se neřeklo.

Remember Me – když geniální příběh zůstane ve stínu

Jedna z mých posledních výtek potom bude směřovat k velice podprůměrnému grafickému zpracování. Hra sice disponuje asi tím neplynulejším přechodem z videosekvencí do hratelných úseků a zpět, ovšem její vizáž je na úrovni konzolových her. Přesněji řečeno, měla jsem možnost zhlédnout tuto hru i na Xboxu a v grafickém zpracování jsem nenašla jediný rozdíl. Hra je i v nejvyšším možném rozlišení nedetailní, postavy jsou unylé a jejich obličeje mění výraz jednou za čas, pokud se to tímto způsobem vůbec dá nazvat.

Celkový dojem z Remember Me potom kazí i několik bugů v soubojích, které Nilin zaseknou v určitém místě a nedovolí ji přeskočit jinam, případně ji zavelí skočit na jiné místo, než ji zavelel sám hráč. Ke škodě je samozřejmě i skutečnost, že Neo-Paříž je naprosto neinteraktivní, to bychom ovšem na tuto hru kladli mnohem větší nároky, než na ní kladli její vývojáři.

Remember Me – když geniální příběh zůstane ve stínu

Sečteno a podtrženo, z námětu vysávání myšlenek se dalo vytěžit mnohem více. Příběh Remember Me je brilantní, ovšem hratelnost jako taková zůstala na půli cesty – Remember Me se z nějakého důvodu rozhodla jít cestou nejmenšího odporu a nezaplétat se do větších složitostí. Pokud si k tomu navíc připočítáme skutečnost, že se tvůrci vykašlali na nějakou optimalizaci pro PC a hráčům na konzolích a počítačích poskytli ten samý grafický hábit, nebo že herní doba nepřekročí ani 10 hodin, pochopíme celou skládačku. Nemohlo jít o srdeční záležitost, jelikož ani sami tvůrci k ní takto nepřistupovali.

Remember Me – když geniální příběh zůstane ve stínu



Tagy: remember me  games  game  hra  recenze  zkušenosti  názor  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
26.6.2013 19:17:53   89.24.139.xxx 81
S tou obtížností moc nesouhlasím. Hra mi přišla v soubojích dostatečně náročná a později až moc.
L. dobrá rec.
26.6.2013 19:33:56   89.102.244.xxx 71
Přesně tak. V pozdějších fázích hry jsem se na obtížnost Errorist s bossy docela trápil, zvlášť u těch dvou mizejících šmejdů Leaperů. Ale jinak s recenzí souhlas. Skládání komb mě nicméně celkem otravovalo a to poslední kombo (tuším 9 chvatů) jsem stejně nikdy neprovedl celé.
26.6.2013 20:26:05   89.29.115.xxx 87
A jaký smysl má hrát na nějakou extra vysokou obtížnost? Hra se bude odvíjet stále stejně ne?
26.6.2013 22:04:44   88.100.93.xxx 180
A jaký má smysl dát do mínusů příliš nízká obtížnost, když jde nastavit vyšší?
26.6.2013 22:21:11   89.29.115.xxx 139
Žádný, s tím souhlasím, že je hovadina tam něco takovýho psát a o autorce článku si myslím svoje. Myslel sem to jako celkově, já hraju hry vždy na nejnižší obtížnost a vždy mě baví, hraji je kvůli příběhu, ne nějakým výzvám těžší obtížnosti
26.6.2013 23:48:54   119.225.210.xxx 363
by som odporucil zohnat si niekde 10-15 rokov stare vydania casopisov typu Score/Level dokladne ich prestudovat a naucit sa ako sa ma pisat recenzia, prectoze tito recenzie su parodia a vysmech. Ako moze seriozny web vydat recenziu hry s 10 riadkami textu dokopi a 40 obrazkami. Tak isto dat slaba obtiaznost ako minus ? Nebolo uz scoho vyberat ?

Ked uz nieco robim tak poriadne, sustredte sa radsej na HW a benchmarky, ak uz ozaj chcete recenzovat hry tak si najmite niekoto kto sa vtom vyzna lebo momentalna situacia je dost kriticka...
27.6.2013 08:31:35   83.208.233.xxx 96
"Ako moze seriozny web vydat recenziu hry s 10 riadkami textu dokopi a 40 obrazkami."

Zřejmě PCT platí za stránky. Podobně to praktikuje u svých úvah p. Rybka, kde má často vůbec nesouvisející obrázky a tím navýší počet stránek ze 2 na 8.
1.7.2013 23:08:35   89.102.37.xxx 30
Jenže kvůli rybím úvahám dost lidí na PCtuning chodí a taky mají na rozdíl od tohohle rádoby inteligentně napsaného textu (recenze tomu říkat odmítám) hlavu a patu :-) Čímž ovšem nechci říct, že mě umělé nafukování textu obrázky netočí.
27.6.2013 07:38:01   82.100.9.xxx 150
U článků od Lucky mám vždy pocit, že ještě než se rozečtu, tak už jsem na konci.
27.6.2013 10:26:07   195.245.233.xxx 61
Nuž, treba iba upraviť konfiguračné súbory (najmä zapnúť podporu pre DX11, anizotropné filtrovanie a pre majiteľov kariet Nvidia aj HW podporu PhysX) a uvidíte, ako sa grafika zlepší.
Úpravu konfiguračných súborov si koniec-koncov vyžaduje každá hra založená na Unreal engine
27.6.2013 20:46:43   194.228.20.xxx 57
dzajroo napsal:
by som odporucil zohnat si niekde 10-15 rokov stare vydania casopisov typu Score/Level dokladne ich prestudovat a naucit sa ako sa ma pisat recenzia, prectoze tito recenzie su parodia a vysmech. Ako moze seriozny web vydat recenziu hry s 10 riadkami textu dokopi a 40 obrazkami. Tak isto dat slaba obtiaznost ako minus ? Nebolo uz scoho vyberat ?

Ked uz nieco robim tak poriadne, sustredte sa radsej na HW a benchmarky, ak uz ozaj chcete recenzovat hry tak si najmite niekoto kto sa vtom vyzna lebo momentalna situacia je dost kriticka...

Promiň, ale tohle už sou přehnaně specialistický rádobychytrý kecy, stylisticky ten text splňuje útvar recenze a nikde není dáno, že recenze musí bejt ultra dlouhá a obsáhlá. Ano, jsou v podstatě dalo by se říct kvalitnější recenze od zkušených redaktorů, ale to sou taky weby a média, jejichž obsah se zakládá na hrách, tohle mi jako doplněk k technickýmu rozboru her na PCTuningu nepřijde vůbec nevhodné, někdo kratší recenzi může i ocenit (pokud má teda hlavu a patu a jedná se o inteligentní názor, logický kritiky), protože si chce o hře něco počíst ale nechce se mu číst romány popisující neduhy herního mechanismu a chyby v hratelnosti a hromadu textu vytýkající hře kolikrát zde daný prvek už před lety byl v jiných x hrách, který je zde navíc využit s poloviční efektivitou, než jak to dokázaly staré tituly...
K tý obtížnosti je na názoru autora recenze, co vypíchne jako mínus a plus a na vytýkání příliš lehké obtížnosti nevidim nic špatnýho, jsou hry, kde to nevadí a jsou hry který sou pak díky tomu nezáživný, jsou lidi, kterym moc nízká obtížnost vadí...kvalita hry se dá posuzovat podle toho, jestli vytěžuje hráčovy kompetence nebo jestli je dělaná tak stupidně, aby jí mohl projít slintající bezmozek, protože v dnešnim modernim světě se nikdo nechce namáhat, všechno mít hned...

Čili jako recenze kratšího typu mi toto přijde celkem v pořádku, nějakej bližší rozbor by nikoho neurazil, ale za sebe bych doporučil, kdyby se takové recenze nevydávaly jako samostatnej článek, ale aby se propojila spolupráce s redaktorem, kterej dělá t echnickej rozbor hry a následně pak vydat kombinovaný článek 2 autorů, kterej na konci nabídne kompletní shrnutí a rating v podobě detailního hodnocení jak po stránce technický tak hratelnostní, bylo by to originálnější a podle mě PCTuningu prospěšnější, v současný situaci na tento web lidi mrknou na technickej rozbor hry, protože je zajímá a následně opožděný článek s recenzí hratelnosti spíš přehlídnou, protože na recenzi samotný hry zavítaj na renomovaný weby jako games.cz, eurogamer, ign...v podstatě ty, který vybírá sám redaktor na poslední stránce technickýho rozboru hry. Je to třeba můj dojem, možná se pletu a statistiky čtenosti těchto recenzí jenom rostou a sou to úspěšná čísla...i tak bych si ale myslel, že by bylo lepší to spojit + k tomu přidat jedinečný názor PCTuningu kterej by vedle vlastní recenze hratelnosti i pak zhodnotil výsledky hodnocení z těch zmíněných webů ze svého pohledu. To je můj nápad, jak by se to dalo zlepšit, ale možná je to až moc osobní vize, možná že většina čtenářů nebude souhlasit a hodí mi 50 palců dolů, ani tomuhle ale nevěřim, protože víc jak polovina lidí je líná číst tento román   tečka
28.6.2013 07:04:12   83.208.233.xxx 00
K poslednímu odstavci: Myslím, že více kratších článků bude mít větší čtenost než jeden dlouhý. I z toho dlouhého by si každý "vyzobl" to co ho zajímá a ostatní přeskočil. Viz. různé reakce lidí na recenze ze kterých vyplývá, že přeskočili rovnou na grafy :-)

Když to vyjde na dvě části, tak si to třeba z nedostatku jiného čtení přečtou i ti co by to jinak nečetli.
28.6.2013 14:20:42   89.177.56.xxx 51
No to je zase kousek k pohledání. První 2 odstavce by se pravděpodobně bez problémů vešly do 1-2 SMS či tweetů, třetí očividně patří na konec do verditku. Snaha o provázání jednotlivých odstavců nulová, navíc celá recenze až moc působí dojmem, že je napsaná podle nějaké šablony (jak je u autorky dobrým zvykem), díky čemuž nepůsobí uceleně, ale spíš jako mix nějakých osobních poznmámek o hře. Co se týče šíře obsahu, tak si troufám říct, že více informací o hře se dalo vyčíst z kdejakého preview.

Nechci tu nějak trollovat, ale copak si nikdo v redakci PCT nevšiml, že téměř pod každých autorčiným článkem patří kritické komentáře mezi ty nejvíce "palcované" - viz. minulý článek o Call of Juarez, kde příspěvky odsuzující autorčinu práci mají 100/10, 21/1, 83/20, 19/6, 42/5, 59/0 (!), 23/2 a 23/0? Cožpak to o něčem nevypovídá? Koneckonců i v této recenzi dostává od čtenářů v diskuzi pořádně na frak.
28.6.2013 19:18:38   93.99.81.xxx 20
Já taky nečetl celý, ale slovo "Membrane" mi přijde dost mimo. Ve hře je zcela určitě "Remembrane" od slova remember (pamatovat si) - odvíjí se od toho smysl této schopnosti...jestli to má být nějaký počeštěný tvar, tak budiž, ale i tak je to zvláštní..no nic, jen můj postřeh..
30.6.2013 21:40:46   83.240.16.xxx 20
Nedávno tu byl článek pana Šulce: https://pctuning.tyden.cz/multimedia/hry-a-zabava/27132-remember-me-futuristicka-pariz-s-nizkymi-naroky
Pan Šulc měl ve zvyku na konci článku uvádět odkazy na recenze, konečně jsem pochopil, proč to tentokrát neudělal.

Tato recenze ovšem, kdyby nebyla, ušetřila by něco místa na internetu a čas několika desítek nespokojených čtenářů.
V podstatě jsem si ucelil na recenzentku názor a její příspěvky budu prostě ignorovat.
2.7.2013 15:28:18   194.228.32.xxx 20
Podle mně grafika vypadá docela slušně. Asi jsem nenáročný.
Jinak téma mi silně připomnělo seriál Krajní meze - epizoda Fathers and Sons.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

34 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 9Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.