Nové SimCity – luxusní město... plné chyb. |
autor: Lucie Jiříková , publikováno 26.3.2013 |
Seznam kapitol |
---|
1. Žánrové zařazení hry |
2. Tabulky, grafy, úkoly |
3. Zaměření města, kooperace |
4. Glass Box, velikost map, shrnutí |
Budovatelská strategie SimCity nás baví už od roku 1989. Za tu dobu jsme se dočkali již pěti pokračování, mezi něž počítám i dnes recenzované SimCity z 5.března 2013. Poslední verze slibovala spoustu změn v čele s neskutečně vykoumaným enginem GlassBox, který měl hře poskytovat zcela skutečný náboj. Jenže...
Vezměme to ale pěkně popořadě. Na první pohled nás v této hře uchvátí překrásná grafika, která je však u hry vydané v roce 2013 už téměř samozřejmostí. Každý baráček ve vašem městě skutečně žije svým vlastním příběhem – jakmile vytyčíte stavební zónu, začne se na ní budovat, poté přijedou stěhováci a nakonec i samotní nájemníci.
V případě např. obytných zón jsou tito nájemníci vidět u svých baráků, nebo na cestě do práce, či za nákupy. Každičký baráček má také vlastní názory k dění ve městě a náladu, kterou toto dění ovlivňuje. Pokud v okolí postavíte parky, nebo důležité budovy, jako je radnice, škola, fotbalový stadion atp., Simíci – jak se těmto malým obyvatelům města říká – jsou spokojeni, hodnota pozemků stoupá a tím se dočkáte proměny baráčku z malé chatičky či karavanu až na velkou luxusní vilu.
Tato souvztažnost však funguje také naopak – jakmile v okolí budete mít čističku odpadu, nebo spalovnu odpadků, Simíci budou nespokojeni a na luxusní vily v takové čtvrti rovnou můžete zapomenout. Vylepšení stavebních zón se zkrátka nedočkáte a namísto toho se můžete těšit na znečištěné okolí.