Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava XCOM: Enemy Unknown — legenda v Unreal Engine 3
XCOM: Enemy Unknown — legenda v Unreal Engine 3
autor: Tomáš Šulc , publikováno 17.10.2012
XCOM: Enemy Unknown — legenda v Unreal Engine 3

Nový XCOM: Enemy Unknown je předělávka osmnáct let staré klasiky. Za tu dobu se mnohé změnilo. XCOM je kupříkladu plně trojrozměrný a běží na technologii Unreal Engine 3. I pod tímto kabátkem se ale skrývá kvalitní tahová strategie. V rozboru jsme změřili její na nároky na výkon počítače a prošli jsme nastavení detailů.


Anti-Aliasing

XCOM: Enemy Unknown — legenda v Unreal Engine 3
Anti-Aliasing High (po najetí myší se zobrazí Low)

Jak už bylo řečeno, nový XCOM nepodporuje plnohodnotný režim vyhlazování hran, ale jen post processing vyhlazování. Při vyhlazení tak dojde k mírnému rozmazání celého obrazu, což je dobře patrné na kovovém mostku a dřevěných bednách. Výkon po vypnutí vyhlazování vzrostl o jeden snímek za sekundu.

Texture Details

XCOM: Enemy Unknown — legenda v Unreal Engine 3
Texture Details High (po najetí myší se zobrazí Low)

Rozdíl v nižší kvalitě textur je patrný na všech plochách, kvalita je však snížena jen nepatrně. Nastavení nemá žádný vliv na výkon.

Effects

XCOM: Enemy Unknown — legenda v Unreal Engine 3
Effects High (po najetí myší se zobrazí Low)

Nastavení efektů mění kvalitu částicových efektů. Rozdíly však ve hře nejsou znát, nezměnil se ani výkon.

Minimální x maximální nastavení grafiky

XCOM: Enemy Unknown — legenda v Unreal Engine 3
Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší)
Nejvyšší nastavení detailů — Plná kvalita
Nejnižší nastavení detailů — Plná kvalita

XCOM: Enemy Unknown — legenda v Unreal Engine 3
Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší)
Nejvyšší nastavení detailů — Plná kvalita
Nejnižší nastavení detailů — Plná kvalita

Rozdíly mezi maximálním a minimálním nastavením detailů téměř žádné nejsou a na první pohled si jich vůbec nevšimnete. Až při detailním zkoumání snímků v plné kvalitě si všimnete horší kvality některých stínů, nižšího rozlišení textur a chybějícího efektu post processing vyhlazování. Rozdíly jsou ale skutečně minoritní a při reálném hraní si jich téměř nebudete všímat. Přesto je rozdíl ve výkonu znát, s AMD Radeonem HD 6670 v rozlišení 1920 × 1080 px vzrostl výkon z 32 na 46 fps u první a z 33 na 50 fps u druhé scény.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
56 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 28Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.