Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Counter-Strike: Global Offensive — vylepšený CS: Source
Counter-Strike: Global Offensive — vylepšený CS: Source
autor: Tomáš Šulc , publikováno 22.8.2012
Counter-Strike: Global Offensive — vylepšený CS: Source

Původní Counter-Strike se stal legendou. V posledních letech se však dostává do pozadí, přichází proto jeho nová verze s podtitulem Global Offensive. Hra opět běží na starším enginu Source, hardwarové nároky jsme proto tentokrát zkoušeli se staršími kartami jako Radeon HD 4850 nebo GeForce GTS 250.


Counter-Strike: Global Offensive — vylepšený CS: Source

Snižovat detaily budou muset u Counter-Strike: Global Offensive skutečně jen majitelé několik roků starých sestav, slabších notebooků a počítačů s integrovanými grafickými akcelerátory. Vliv nastavení na výkon jsem proto tentokrát měřil se slabým AMD Radeonem HD 6570 v rozlišení 1920 × 1200 px se zapnutým vyhlazováním hran (4× MSAA i FXAA).

Global Shadow Quality

Counter-Strike: Global Offensive — vylepšený CS: Source

Counter-Strike: Global Offensive — vylepšený CS: Source
Global Shadow Quality High (po najetí myší se zobrazí Very Low)

Nastavení kvality stínů vypne jen minoritní stíny jako jsou stíny rukavic na rukou, stíny na bombě a podobně. U zbylých stínů se jen mírně sníží kvalita. I tak ale snížení nastavení zvýšilo výkon z 48 na 62 snímků za sekundu.

Model/Texture Detail

Counter-Strike: Global Offensive — vylepšený CS: Source

Counter-Strike: Global Offensive — vylepšený CS: Source
Model/Texture Detail High (po najetí myší se zobrazí Low)

Rozdíl v rozlišení textur je dobře patrný na první pohled, rozdílů v modelech (geometrii) jsem si naopak vůbec nevšiml. Rychlost vykreslování hry po snížení nastavení vzrostla jen nepatrně o jeden snímek za sekundu.

Effect Detail

Counter-Strike: Global Offensive — vylepšený CS: Source

Counter-Strike: Global Offensive — vylepšený CS: Source
Effect Detail High (po najetí myší se zobrazí Low)

Ačkoliv by nastavení efektů dle popisu mělo měnit kupříkladu dohlednost, na testované scéně zmizel jen jeden z detailů na budově. Výkon se po snížení vůbec nezměnil.

Shader Detail

Counter-Strike: Global Offensive — vylepšený CS: Source

Counter-Strike: Global Offensive — vylepšený CS: Source
Shader Detail Very High (po najetí myší se zobrazí Low)

Nastavení shaderů snižuje především kvalitu povrchů, rozdíly jsou ale patrné třeba i na zbrani. Výkon po snížení tohoto nastavení vzrostl z 44 na 48 snímků za sekundu.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
101 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 47.3Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.