Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Ridge Racer: Unbounded — odbytá konverze z konzolí
Ridge Racer: Unbounded — odbytá konverze z konzolí
autor: Tomáš Šulc , publikováno 10.4.2012
Ridge Racer: Unbounded — odbytá konverze z konzolí

Série Ridge Racer dosud vycházela jen pro herní konzole. S pokračováním Unbounded se to mění a série se konečně dostává i na PC. Společně s tím přišla i změna vývojáře a herního enginu. Vizuální stránka je poměrně pěkná a bez vysokých hardwarových nároků, konzolový původ však nezapře — chybí téměř veškerá nastavení.


Oficiální požadavky hry

Ridge Racer: Unbounded — odbytá konverze z konzolí

Minimální sestava
Procesor: AMD Athlon X2 5000+ 2,6 GHz / ekvivalentní procesor Intel
Operační paměť: 2 GB
Grafická karta: nVidia GeForce 8800 GT / ATI Radeon HD 4850
OS: Windows XP / Vista / 7

Protože má Ridge Racer konzolový původ a s „vyšperkováním“ PC verze to vývojáři rozhodně nepřeháněli, jsou minimální hardwarové nároky opravdu minimální. Abyste hru rozjeli, měli byste mít počítač s dvoujádrovým procesorem (postačí v zásadě jakýkoliv), 2 GB operační paměti a grafickou kartou z posledních tří generací. Co se týče grafické karty, uvedené nVidia GeForce 8800 GT a ATI Radeon HD 4850 určitě postačí. Rozhodně bych však doporučil výkonnější procesor než archaický dvoujádrový Athlon X2 architektury K8, rozumným minimem je novější AMD Athlon II X2, případně procesory Core 2 od Intelu.

Testovací sestava

Ridge Racer: Unbounded — odbytá konverze z konzolí

Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i5-2500K, který jsem přetaktoval na 4,7 GHz. Počítač byl dále osazen dvojicí 4GB DDR3 pamětí Geil na frekvenci 1866 MHz, systémovým pevným diskem Samsung SpinPoint T a to vše v desce MSI Big Bang Marshal. Všechny komponenty jsem napájel 850W zdrojem Nexus.

K testovaní jsem použil sadu desíti grafických karet zahrnující modely od nVidia GeForce GT 440 až po AMD Radeon HD 6970. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 296.10, pro AMD Radeony pak Catalyst 12.3 WHQL. Oboje ovladače byly v nejnovější WHQL verzi.

Metodika testování

Ridge Racer: Unbounded — odbytá konverze z konzolí

Ridge Racer: Unbounded nemá vestavěný benchmark, testoval jsem proto vlastním hraním hry. K testování jsem zvolil úplně první závod kampaně, kdy jsem se jedno kolo závodu držel na konci startovního pole a výkon měřil programem FRAPS.

Nastavení hry

Ridge Racer: Unbounded — odbytá konverze z konzolí

Výkon jsem měřil v rozlišeních 1280 × 1024, 1680 × 1050 a 1920 × 1200 px. Rád bych dále uvedl, že to bylo při maximálním nastavení detailů, bohužel však nemohu — Ridge Racer: Unbounded žádné nastavení detailů nnabízí. Konverze hry pro PC je tak jednoduchá, že ve hře ani v žádné pomocné aplikaci opravdu nenajdete nastavení detailů a jediné, co můžete ovlivnit, je rozlišení a úroveň anizotropního filtrování. Překvapením proto není ani absence podpory vyhlazování hran, ani tu jsem nemohl vyzkoušet. U karet AMD Radeon jsem proto zapnul alespoň post processing vyhlazování MLAA, nVidia své post processing vyhlazování v ovladačích podporuje zatím jen u nové GeForce GTX 680, kterou však v metodice prozatím nemám.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
26 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 8.2Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.