Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Civilization V — tahová strategie v DirectX 11
Civilization V — tahová strategie v DirectX 11
autor: Tomáš Šulc , publikováno 29.10.2010
Civilization V — tahová strategie v DirectX 11

Podzim vždy znamená příchod těch nejočekávanějších herních hitů roku. Sem rozhodně patří i pátý díl slavné strategické série Civilization, na který se zaměříme v tomto článku. Hra vás totiž možná překvapí svými vysokými nároky na výkon procesoru i podporou DirectX 11.


Fog of War Quality

Civilization V — tahová strategie v DirectX 11

Civilization V — tahová strategie v DirectX 11
Fog of War Quality High/Minimum

Nastavení Fog of War sníží kvalitu efektu, kvůli kterému nevidíte neodhalenou mapu. Z pěkně animovaných mraků se v nejnižším nastavení stanou nechutné černé kostky. Nicméně framerate se zvednul z 40 fps na 65.

Terrain Detail Level

Civilization V — tahová strategie v DirectX 11

Civilization V — tahová strategie v DirectX 11
Terrain Detail Level High/Minimum

Také rozdíly v detailnosti terénu jsou vidět na první pohled, nižší kvalita je při pohledu zblízka opravdu šeredná. Vliv na výkon byl přitom pouhé čtyři snímky za sekundu.

Terrain Tessellation Level

Civilization V — tahová strategie v DirectX 11

Civilization V — tahová strategie v DirectX 11
Terrain Tessellation Level High/Low

Teselace je jediný vizuálně výraznější DirectX 11 efekt ve hře. Nicméně i tak jsou rozdíly stěží rozeznatelné a rozdílná poloha hor je daná náhodnou generací terénu. Nicméně pokud jsem teselaci vypnul, na testované scéně skočil počet fps z 45 na 61.

Terrain Shadow Quality

Civilization V — tahová strategie v DirectX 11

Civilization V — tahová strategie v DirectX 11
Terrain Shadow Quality High/Low

Snížením stínů terénu přijdete logicky o stíny vrhané prostředím, tedy například horami. Snížení však větší počet fps nepřineslo.

Water Quality

Civilization V — tahová strategie v DirectX 11

Civilization V — tahová strategie v DirectX 11
Water Quality High/Low

Velký je rozdíl při nízké a kvalitě vody, framerate však poskočil jen mírně (z 48 na 52 fps).



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
63 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 23.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.