Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Civilization V — tahová strategie v DirectX 11
Civilization V — tahová strategie v DirectX 11
autor: Tomáš Šulc , publikováno 29.10.2010
Civilization V — tahová strategie v DirectX 11

Podzim vždy znamená příchod těch nejočekávanějších herních hitů roku. Sem rozhodně patří i pátý díl slavné strategické série Civilization, na který se zaměříme v tomto článku. Hra vás totiž možná překvapí svými vysokými nároky na výkon procesoru i podporou DirectX 11.


Civilization V — tahová strategie v DirectX 11

Civilizace 5 je poměrně náročnou hrou a je tak pravděpodobné, že mnoho z vás bude muset snižovat detaily. Jako obvykle jsem proto postupně projel všechna nastavení a zjišťoval jejich vliv na počet fps a vizuální stránku hry. Tentokrát jsem vliv nastavení otestoval na GeForce GTS 450 v rozlišení 1680 × 1050 px s čtyřnásobným vyhlazováním hran, kdy se framerate v náročných scénách pohyboval okolo 25-30 snímků za sekundu a hra se sice dala hrát, nicméně naprosto plynulá nebyla.

Leader Scene Quality

Civilization V — tahová strategie v DirectX 11

Civilization V — tahová strategie v DirectX 11
Leader Scene Quality High/Minimum

První nastavení nemá vliv na hru samotnou, ale na ingame videa ve hře s jednotlivými veliteli. Zatímco rozdílu ve vizuální stránce jsem si nevšiml, rozdíl v rychlost byl obrovský a framerate se z původních 50 snímků za sekundu ztrojnásobil.

Overlay Detail

Civilization V — tahová strategie v DirectX 11

Civilization V — tahová strategie v DirectX 11
Overlay Detail High/Low

Overlay je nastavení, které by mělo měnit ty nejmenší detaily na celé scéně. Rozdílů jsem si ale nevšimnul, různá velikost a posunutí terénu jsou dané náhodným generováním mapy zmiňovaném v první kapitole. Stejně tak byl nulový vliv na výkon.

Shadow Quality

Civilization V — tahová strategie v DirectX 11

Civilization V — tahová strategie v DirectX 11
Shadow Quality High/Low

Naopak obrovský je vliv nastavení stínů. Vypnout se totiž jednak stíny u všech jednotek a zároveň se nasvícení scény přepne z dynamického na statické, takže rozdíl v grafice hry je patrný na první pohled. Nicméně velký je vliv také na výkon, u GeForce GTS 450 se framerate zvedl o 15 snímků za sekundu.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
63 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 23.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.