Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Civilization V — tahová strategie v DirectX 11
Civilization V — tahová strategie v DirectX 11
autor: Tomáš Šulc , publikováno 29.10.2010
Civilization V — tahová strategie v DirectX 11

Podzim vždy znamená příchod těch nejočekávanějších herních hitů roku. Sem rozhodně patří i pátý díl slavné strategické série Civilization, na který se zaměříme v tomto článku. Hra vás totiž možná překvapí svými vysokými nároky na výkon procesoru i podporou DirectX 11.


Civilization V — tahová strategie v DirectX 11

Civilization V — tahová strategie v DirectX 11

Civilization V — tahová strategie v DirectX 11

Protože je civilizace tahovou strategií, stačí k plynulému hraní bohatě okolo 25 fps v průměru, při nižších hodnotách se už hra přeci jen znatelně trhá. Pokud vám stačí režim bez vyhlazování hran, dosáhnete těchto hodnot s nejvyšším nastavení detailů v rozlišení 1280 × 1024 px s kartou na úrovni ATI Radeon HD 5670, ve vyšších rozlišení 1680 × 1050 to už chce GeForce GTX 275/Radeon HD 4870 a ve Full HD potřebujete DirectX 11 grafickou kartu jako GeForce GTS 450 či Radeon HD 57x0.

Z výsledků si všimněte velkého přínosu DirectX 11 rozhraní na počet fps. ATI Radeon HD 5670 výrazně deklasuje NVIDII GeForce GT 240, GeForce GTS 450 překonává Radeon HD 4890 atd. Přínos DirectX 11 jednoduše není v lepších efektech jako je teselace, ale ve výrazně větším počtu snímků za sekundu, což rozhodně není špatné.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
63 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 23.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.