Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava BattleForge — první DirectX 11 hra přichází
BattleForge — první DirectX 11 hra přichází
autor: Tomáš Šulc , publikováno 2.11.2009
BattleForge — první DirectX 11 hra přichází

Ačkoliv je hra BattleForge na trhu už od března tohoto roku, ve světě počítačového hardwaru se o ní ve větším měřítku začalo mluvit až v posledních několika týdnech. Čím to? Před pár dny vyšel patch, který pod Windows 7 rozjíždí podporu DirectX 11. Ano, BattleForge je první hrou s podporou tohoto nového rozhraní.


BattleForge — první DirectX 11 hra přichází

Jak jste viděli z grafů, nároky BattleForge jsou obrovské. Většina z vás tedy bude muset téměř jistě sahat po nižších detailech. Já sám hru zkoušel plynule rozběhat v rozlišení 1920 × 1200 px včetně 4× AA na ATI Radeonu HD 4890, kdy BattleForge jede na nejvyšší nastavení v průměru 25 snímků za sekundu, což už je citelně trhané.

Shadow Quality

BattleForge — první DirectX 11 hra přichází

BattleForge — první DirectX 11 hra přichází

BattleForge — první DirectX 11 hra přichází
Shadow Qualiity Very High/Off

Nastavení detailů není mnoho, prvním z nich je Shadow Quality. Po snížení tohoto nastavení na minimum ve hře úplně vypnete stíny, čímž jsem si pomohl o pět snímků za sekundu.

Texture Quality

BattleForge — první DirectX 11 hra přichází

BattleForge — první DirectX 11 hra přichází

BattleForge — první DirectX 11 hra přichází
Texture Quality High/Low

Druhým nastavením je texture kvality, které snižuje rozlišení textur (ty jsou po snížení rozmazané). Rozdíl v počtu fps jsem však nezaznamenal.

Shader Quality

BattleForge — první DirectX 11 hra přichází

BattleForge — první DirectX 11 hra přichází

BattleForge — první DirectX 11 hra přichází
Shader Quality High/Low

Shader Quality o něco sníží efektnost výbuchů, kouře a podobných detailů. Výrazně se vám však zvýší framerate, v mém případě to bylo z 25 na 60 fps!

SSAO

BattleForge — první DirectX 11 hra přichází

BattleForge — první DirectX 11 hra přichází

BattleForge — první DirectX 11 hra přichází
SSAO Very High/Off

Screen Space Ambient Occlusion je jedno z klíčových nastavení hry. Podrobně jsem se jím zabýval v první kapitole. Pokud se jej rozhodnete vypnout, zvýší se počet fps opravdu výrazně, v mém případě to bylo z 25 na 42 snímků za sekundu.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
79 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 36.3Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.