Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava BattleForge — první DirectX 11 hra přichází
BattleForge — první DirectX 11 hra přichází
autor: Tomáš Šulc , publikováno 2.11.2009
BattleForge — první DirectX 11 hra přichází

Ačkoliv je hra BattleForge na trhu už od března tohoto roku, ve světě počítačového hardwaru se o ní ve větším měřítku začalo mluvit až v posledních několika týdnech. Čím to? Před pár dny vyšel patch, který pod Windows 7 rozjíždí podporu DirectX 11. Ano, BattleForge je první hrou s podporou tohoto nového rozhraní.


Oficiální požadavky hry

BattleForge — první DirectX 11 hra přichází

Minimální požadavky
Procesor: Intel Pentium 4 1,8 GHz / AMD Athlon 64 1,8 GHz
Operační paměť: 1 GB
Grafická karta: NVIDIA GeForce 6600 / ATI Radeon X700 (podpora Pixel Shader 2.0)
OS: Windows XP / Vista / 7

Doporučené požadavky
Procesor: Intel Core 2 Duo 2 GHz  / AMD Athlon X2 2,0 GHz
Operační paměť: 2 GB
Grafická karta: NVIDIA GeForce 8600 / ATI Radeon HD 2600

Minimální požadavky hry zní na dnešní dobu naprosto směšně. Nicméně až za chvíli uvidíte nároky hry, myslím, že se mnou budete souhlasit, že na GeForce 6600 GT si BattleForge příliš nezahrajete ani při nejnižším nastavení, osobně bych doporučoval alespoň karty o generaci novější. Totéž platí i pro doporučenou sestavu. Na té už vám sice hra na nízké detaily v rámci možností pojede, nicméně na vysoké detaily samozřejmě rychle zapomeňte.

Testovací sestava

ProcesorIntel Core i7 @ 3,61 GHz
Základní deskaAsus P6T DeLuxe
RAMKingston 3× 2 GB DDR2, 1700 MHz



Grafická karta
NVIDIA GeForce 9600 GT
NVIDIA GeForce GTS 250
NVIDIA GeForce GTX 260 (192 SP)
NVIDIA GeForce GTX 280
NVIDIA GeForce GTX 295
ATI Radeon HD 4670
ATI Radeon HD 4850
ATI Radeon HD 4870
ATI Radeon HD 4890
ATI Radeon HD 5870
OvladačeGeForce 191.07
ATI Catalyst 9.10
Pevný disk — systémovýWestern Digital VelociRaptor
Pevný disk — dataWestern Digital WD3200AAKS
ZdrojGigabyte Odin 1200 W
Operační systémWindows 7 Ultimate 64bit

Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i7 920, který jsem přetaktoval na 3,61 GHz. Počítač byl dále osazen trojicí 2GB DDR3 pamětí Kingston na frekvenci cca 1700 MHz, systémovým pevným diskem Western Digital VelociRaptor a to vše v desce Asus P6T DeLuxe. Jako zdroj posloužil 1200W Gigabyte Odin.

K testovaní jsem dále použil sadu osmi grafických karet zahrnující modely od Radeonu HD 4670 až po GeForce GTX 295. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 191.07, pro ATI Radeony pak Catalyst 9.10. Oboje ovladače jsou poslední verifikované a žádné novější bety určené speciálně pro hru v době testování dostupné nebyly.

Metodika testování

BattleForge — první DirectX 11 hra přichází

BattleForge má vestavěný benchmark, k testování jsem proto využil právě ten. Dostanete se k němu při nastavování detailů hry a jde o cca 30sekundovou scénu, ve které probíhá souboj na mostě. Hra samotná vám pak zároveň ukáže také průměrný počet fps.

Nastavení hry

BattleForge — první DirectX 11 hra přichází

BattleForge jsem testoval na nejvyšší nastavení a to včetně SSAO nastaveného na Very High. Dále jsem měl MT Rendering nastavený na auto-detect, což by mělo zajistit podporu vícejádrových procesorů.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
79 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 36.3Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.