Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX
Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX
autor: Tomáš Šulc , publikováno 22.9.2009
Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX

Počítačové hry na motivy slavných sérií většinou bývají nic moc. Nový Batman je v tomto zásadní výjimkou a z recenzí si většinou odnáší velmi vysoká hodnocení. Průměr hry na Metacritics je dokonce přes 90 %!. Jaká je však technická stránka této hry a jak se tvůrci poprali s implementací GPU verze fyzikálního enginu PhysX od Nvidie?


Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX

Jak jsem již psal, hra byla zároveň vyvíjena pro PC a herní konzole. To znamená, že nastavení hry je vře opravdu poskrovnu a jak uvidíte, rozdíly v grafice také nejsou největší. Omluvte také posunuté srovnávací screeny. Kvůli tomu, že se vše nastavuje ještě před spuštěním hry a hra se ukládá automaticky pomocí checkpointů není vůbec snadné udělat stejný screenshot podruhé.

Bloom

Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX

Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX
Bloom Yes/No

Prvním nastavením je Bloomm, který ovlivňuje to, jak moc vás oslňuje ostré světlo. Rozdíly v grafice ve hře nejsou velké, na srovnávacím screenu si jej všimnete pouze na zdi na pravé straně. Také vliv na framerate byl minimální, u GeForce GTX 260 jsem naměřil jeden snímek za sekundu.

Dynamic Shadows

Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX

Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX
Dynamic Shadows Yes/No

Nastavením Dynamic Shadows jednoduše vypnete všechny stíny ve hře. Jde o jediné vizuálně okamžitě znatelné nastavení hry, ale fps se o mnoho nezvednou, v mém případě to byly dva snímky za sekundu.

Motion Blur

Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX

Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX
Motion Blur Yes/No

Motion Blur zapíná rozmazání obrazu při rychlých pohybech, jeho vliv na výkon je nulový.

Distortion

Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX

Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX
Distortion Yes/No

Distortion by měl měnit to, jak moc a jak detailně lze zničit některé objekty. Rozdílů jsem si však nevšiml žádných a ani rozdíl ve výkonu jsem nenaměřil.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
73 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 29.3Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.