Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX
Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX
autor: Tomáš Šulc , publikováno 22.9.2009
Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX

Počítačové hry na motivy slavných sérií většinou bývají nic moc. Nový Batman je v tomto zásadní výjimkou a z recenzí si většinou odnáší velmi vysoká hodnocení. Průměr hry na Metacritics je dokonce přes 90 %!. Jaká je však technická stránka této hry a jak se tvůrci poprali s implementací GPU verze fyzikálního enginu PhysX od Nvidie?


Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX

Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX

Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX

Po nastavení fyziky na High se framerate při hraní bez vyhlazování hran propadne u GeForce karet jen minimálně (proti PhysX Normal), o cca dva snímky za sekundu. Naopak u karet ATI Radeon ještě vzrostou nároky na výkon procesoru a fps spadne na 14, což už je nehratelné.

Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX

Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX

Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX

Také po zapnutí vyhlazování hran se opakuje situace z minulé kapitoly. Na GeForce GTX kartách je hra naprosto plynulá, u GeForce 9600 GT a GTS 250 se ve dvou vyšších rozlišeních propadne framerate kvůli nedostatku paměti do pekel. Mimochodem všimněte si také nárůstu výkonu GeForce GTX 260 po přidání PhysX karty, napříkald v rozlišení 1920 × 1200 px včetně AA vzrostl framerate z 31 na 55 snímků za sekundu, tedy o více jak tři čtvrtiny. To jasně ukazuje, jak velké množství výpočetních prostředků si PhysX bere.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
73 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 29.3Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.