Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX
Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX
autor: Tomáš Šulc , publikováno 22.9.2009
Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX

Počítačové hry na motivy slavných sérií většinou bývají nic moc. Nový Batman je v tomto zásadní výjimkou a z recenzí si většinou odnáší velmi vysoká hodnocení. Průměr hry na Metacritics je dokonce přes 90 %!. Jaká je však technická stránka této hry a jak se tvůrci poprali s implementací GPU verze fyzikálního enginu PhysX od Nvidie?


Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX

Nový Batman Arkham Asylum je z technologického hlediska značně kontroverzní hrou, ale vezměme to postupně. Nejprve se krátce zaměřím na herní stránku hry. Můžete si o NVIDIA PhysX myslet cokoliv, ale mějte  na paměti, že Batman Arkham Asylum je v první řadě špičkovou počítačovou hrou. Ne nadarmo má na Metacritics průměrné hodnocení 92 (pro srovnání Half-Life 1 i 2 má 96), což už něco znamená. I mne hra chytla a strávil jsem u ní několik hodin, což se mi stalo naposled před rokem u GTA IV a že hru podporuje NVIDIA? Nejspíš si hoši umějí vybrat ty "správné tituly", tohle byl rozhodně dobrý tah, ze kterého bude společnost dlouho těžit.

No a teď k samotné technické stránce, vezmu to trochu netradičně. Pokud jste majitelem některé GeForce GTX karty, budete si chrochtat blahem. Hra vám pojede bez jediného kousnutí na nejvyšší detaily včetně vyhlazování hran i PhysX, prostě paráda. Trochu horší situaci budou mít majitelé starších GeForce založených na jádře G92b. Pokud vám stačí hraní bez vyhlazování hran, ani vy nemáte problém. V 1920 × 1200 px bez AA jede hra s PhysX High na GeForce 9600 GT v průměru 24 snímků za sekundu. Běda však, pokud zapnete vyhlazování hran a máte kartu s 512 MB paměti, kterých je v řadě 9000 většina. Batman chce pro AA a PhysX dohromady paměti víc a vy máte smůlu.

"Nejhůř" jsou na tom samozřejmě majitelé karet ATI Radeon. Prvním problémem je absence podpory vyhlazování hran, druhým pak samozřejmě PhysX. Na řešení s druhou kartou pro PhysX musíte zapomenout, takže co dělat? Nejjednodušší je samozřejmě hrát bez zapnuté fyziky, pak hra jede i na Radeonu HD 4670. Pokud si však chcete fyziku užít, budete potřebovat silný procesor. S Core i7 máte reálnou šanci zahrát si s PhysX na Normal, v případě běžných Core 2 Duo/Quad či Phenom II procesorů budete potřebovat opravdu silně přetaktovaný kousek. Na fyziku na High však zapomeňte, snad jedině kdybyste někde sehnali starou Ageia kartu, což však bude velmi obtížné.

Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX

Celkově je po technické stránce nový Batman hodně kontroverzní hrou a už teď je mi jasné, že se v diskusi pod článkem strhne boj o tom, jak NVIDIA ničí herní průmysl a jak si kvůli tomu polovina z vás Batmana z trucu nezahraje. Nebudu proto dnes posuzovat, zda Batman je či není dobře optimalizovanou hrou, to si každý rozmyslete sami, všechny grafy máte k dispozici.

Na závěr pouze dodám, že nový Batman nabízí "kromě skvělého herního požitku" i nejvyspělejší fyziku, kterou jsem kdy v počítačové hře viděl. Jen je velká škoda, že fyziku ve hře nelze pořádně využít (přinejmenším jsem na takové místo zatím nenarazil) a ze hry se tak nestane milník alá Half-Life 2. A že bude hru ve svých prezentacích hojně propagovat NVIDIA, což ji zdejší ATI fans neodpustí? Aby také ne, tentokrát k tomu má více než oprávněné důvody.

Poděkování

Děkujeme partnerům Acer, Asus, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili další vybavení na testy.

Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX   

Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX



Tagy: Batman  Arkham Asylum  PhysX  GPU  technické hodnocení  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
22.9.2009 05:58:39   83.69.40.xxx 373
moc bych se nedivil, kdyby se objevil crack, který obejde tu kontrolu jakou vlastníte kartu ....
22.9.2009 11:54:27   192.9.112.xxx 314
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
22.9.2009 12:52:09   85.207.234.xxx 181
Crack neni nutný. Na zahraničních fórech jsou postupy, jak obejít záměrné zmrzačení hry pro ATI karty a zprovoznit FSAA i Physx.
22.9.2009 14:11:25   192.9.112.xxx 1018
Podle mne je jen fáma PhysX na Radeonu.

Pokud PhysX využíva cuda knihovnu, jak to jako zprovozníš na Radeonu.

Samozřejmě by mi nevadil PhysX na Radeonech, ale to ať už si dohodne AMD s Nvidii.

Plus to, že ve hře jsou další protipirátská opatření, která znepříjemní hru v případě nelegálního užívání.
Což levicově založené anarchistické mládeži hojně zastoupené mezi čtenáři pctuningu jistě nemusí vonět.
22.9.2009 15:15:43   88.102.210.xxx 194
Tobě nestačí být otrok, ty to ještě propaguješ - tomu se říká kvalitní výrobek...
22.9.2009 06:03:05   147.229.43.xxx 2225
To mi prijde na zalobu, pokud hra nespusti physx i kdyz na to mam HW (ale mam taky kartu od ati).. Btw jak potom muze fungovat physx v kombinaci ATI ageia??
22.9.2009 06:56:48   86.49.64.xxx 6321
No tak pokud hodla Nvidia zatahnout PhysX pro majitele Ati karet timhle zpusobem, tak jejim smerem plivu a rikam FUJ!
Chapu to z obchodniho hlediska; 8800 GT z druhe ruky jen na fyziku (+ treba ATi jako GK) bude stacit jeste dlouho a Nvidia by neprodavala karty z nove generace a negenerovala obrat/zisk.


Chovani Nvidie ohledne jejich proprietalnich technologii (CUDA/PhysX) uz zacina byt pekne otravne, doufam, ze je neviditelna ruka trhu pekne nafackuje...
22.9.2009 07:03:44   90.205.37.xxx 4217
a vobec nemam pocit ze ta hra je nejako dobra, ale to je samozrejme subjektivny nazor. Co sa tyka PhysX, nejde ani tak o Nvidiu, ta sa chova primitivne uz dlho. Skor nechapem ako v dnesnej dobe mozu samotne herne studia odradit od kupy pocetnu skupinu ludi ktora vlastni karty od ATI a pripravit sa tym o balik penazi. Okrem toho za fyziku sa asi tazko da povazovat nejaky efekt s parou :-). Takze Nvidii "prajem" nech si este uziva PhysX ktory nechce dat nikomu inemu, uz coskoro si s nim bude moct vytriet rit.
22.9.2009 07:20:10   193.86.121.xxx 282
Ati nebo NVidia? Jestli Nvidia stihne do vánoc rychlejší řešení, než bude mít Ati a bude podporovat DX11, pak je rozhodnuto. Ale zatim to podle různých článků vypadá, že NVidia bude na vánoce s DX 11 kartou pěkně v háji a DX11 má údajně být přelomové... Tak uvidíme.
Jo, jinak mám momentálně Ati a když u téhle hry přejmenuju spouštěcí soubor na UT3.exe, jede mi to v pohodě i s vyhlazováním - to nastavím v ovládacím panelu Ati. Ale tenhle fígl asi znáte, funguje i jinde ;-)
22.9.2009 07:45:23   85.248.24.xxx 1411
skoda ze autor zahrnul len intel CPU a nejnasadil do testu aj nejeke to AMD-cko
22.9.2009 08:08:24   212.111.18.xxx 175
Elone myslím že výsledky by byly podobné.

Ale pozor viděl jsem na netu návod PSYHX jde u této hry rozjet i na ATI Na serveru czechgamer.com je na to návod... Chvilku hledejte
22.9.2009 11:06:28   217.11.246.xxx 76
Je to podvod. Physx na ati nerozjedes jen tak nejakym navodem. Kdyz to prezenu, je to jako bys rekl, ze nekdo diky cracku pari hry z Xbox360 na PS3. Jedine co diky navodu ziskas je, ze vypocty physx budou brat 1/5 casu oproti normalu, to zn. ze ty efekty budou proste zpomalene, ale cpu se tim odlehci a hra zrychli.
22.9.2009 11:36:02   89.185.238.xxx 83
To bych vůbec neporovnával - již delší dobu je známo, že PhysX na ATI může bez problémů běžet. Oficálně tomu tak (samozřejmě z jasných důvodů) není...
22.9.2009 13:12:36   217.11.246.xxx 70
Teoreticky samozrejmne ano. Kdyz se budem bavit v teoreticke rovine tak bude platny i ten muj priklad. Pokud budes mit interpreter, neni problem rozjet kod pro xbox na ps3. (o rychlosti se nebavim). Stejne tak je tomu u cuda. Pokud nemas rozhrani, nemuzes to na ati rozjet. Musel bys mit nejaky prekladac mezi cuda a stream a pokud vim nic takoveho neexistuje. Takze ano, na hardware AMD muze bezet CUDA kod, ale ve skutecnosti nebezi a neverim, ze se to nekomu nekdy povedlo. Neni to otazka nejakeho cracku, nebo umeleho omezeni, proste neexistuje rozhrani pro preklad.
22.9.2009 13:20:23   89.185.238.xxx 01
Škoda, že už ten článek nenajdu. Ale jestli si dobře pamatuji, tak se v něm psalo, že právě rozchodit PhysX na ATI je velmi jednoduchá záležitost, žádné složité překlady atd.
Ale jak říkám, již je to delší dobu, takže nechci tahat králiky z rukávu ...
Každopádně je faktem, že PhysX je pro ATI v tuto chvíli zapovězeno.
Doufejme, že se brzy chytí jako standard nějaké OpenCL nezávislé řešení, které nebude vázáno licencí nVidie, Intelu, nebo třeba od AMD/ATI
22.9.2009 13:21:06   85.207.234.xxx 46
Podvod to není a Ty ze sebe děláš hlupáka, když kategoricky popíráš něco, o čem nic nevíš. Ten postup funguje.
FSAA zprovozníš a FPS s Physx vyskočí.
Nvidia záměrně kriplí renderovací cestu pro ATI, tak možná se naberou FPS jinde, nebo se zefektvní počítání PhysX procesorem.
Nevím čím to je, je mi to ale fuk, protože to funguje.
22.9.2009 15:35:00   217.11.246.xxx 91
O tom kdo ze sebe dela hlupaka mame zcela rozdilny nazor. Neni zadnym tajemstvim, ze engine UT3 nativne nepodporuje antialiasing a proto se u tohoto enginu musi resit pres ovladace. Nvidia na Batmanovi spolupracovala tak se neni cemu divit, ze ma jiz pro tuto hru optimalizovane ovladace. Dukazem, ze to neni nejake zamerne omezeni je, ze staci presvedcit ovladace ATI karty prejmenovanim .exe souboru o tom, ze se jedna o UT3, pak antialiasing funguje. Ohledne Physx je situace zcela jina a uz jsem ji vysvetloval. Po uprave .ini souboru a pusteni nejakeho patche nenaucite zazracne ATI kartu novym kouskum. Pouze tim odlehcite procesoru, ktery nebude plytvat tolik prostredku na pocitani physx(nic se nezefektivni,proste se nepocita 5 sub-steps/frame, ale jen 1) a tim vam naroste framerate.Physx bezici na ATI se tedy opravdu nekona.
22.9.2009 08:34:52   194.202.236.xxx 2813
Myslim si ze tohle je uz trochu moc. Jestli nVidia sazi na to, ze je pred neschopnosti vydat moderni a konkurenceschopnou kartu zachrani jedna hra (byt povedena) tak to chce uz opravdu velky kus sebeduvery. Mimochodem pokud to chteji takhle vest dal, meli by postavit vlastni komplexni herni zarizeni (jako Playstation nebo Xbox) a nekurvit PC herni trh.
22.9.2009 08:39:23   213.160.168.xxx 50
a na akom dx ta hra bezi dx 9 alebo dx 10?
22.9.2009 08:47:45   86.45.0.xxx 124
myslim si, ze je to cisto dx9kova hra. A tiez ma demo vobec nechytilo. Ja hru urcite nekupim. Ale to je iba moj nazor.
22.9.2009 09:11:13   82.150.166.xxx 54
Vím, že tahle hra nemusí sednout každému, ale mě před chvíli dorazila a já už se nemůžu dočkat, až dorazím z práce a začnu hrát :-)
Hezký je nápis na DVD: Do not lend or make ilegal copies of this disc, ještě že tu máme v ČR ještě celkem rozumné zákony (ohledně autorských práv) a půjčování her nic nebrání.
Navíc myslím, že je dost, že nVidia konečně po letech procpala hezky zpracovaný PhysX do nějaké hry, protože předchozí tituly s hloupou implementací třeba v Mirrors Edge, Sacred 2 atd byly spíš k smíchu.
22.9.2009 11:49:05   192.9.112.xxx 05
No ale to co je v licenčních podmínkách, tedy že např. nesmíš zapůjčovat sw, není v rozporu se zákony. Je to licenční podmínka, kterou bys měl dodržet. Setkal jsem se s ní u povícero sw nejen u her.
22.9.2009 13:01:13   82.150.166.xxx 31
Víte jak ... licenční podmínky sice kvůli instalaci odkliknu, to ale neznamená, že bych se vzdal svých zákonných práv, které mi umožňují půjčit hru komukoliv chci.
22.9.2009 14:03:25   192.9.112.xxx 25
Hra ti nepatří, takže jí půjčovat nemůžeš.

Pokud to v licenci není uvedeno, licenci půjčovat nelze.

Ale je to fuk.
22.9.2009 14:33:24   195.22.40.xxx 63
Vzhledem k tomu, že jsem si hru koupil, tak mi patří. Jestli se Vám to nezdá, nezbývá než ověřit stejně jak jsem to udělal já, ve sbírce zákonnů.
22.9.2009 16:22:21   194.202.236.xxx 45
No tak jestli jsi koupil cely vyvoj te hry, tak ti patri, pokud jsi zaplatil osobni licenci k uzivani + poplatek za medium, tak si s ni rozhodne delat co chces nemuzes. Trubko !
23.9.2009 08:54:32   82.150.166.xxx 00
To si třeba s koupí auta kupujete celou továrnu? Nebo nedej bože aby jste se o rohlík ke snídani s někým podělil, to by jste šel hned sedět, protože jste poskytl licencovaný rohlík někomu jinému. Ale vážně, přečtěte si ty zákony, pak budete mít jasno a nebude tu šířit blbosti.
23.9.2009 10:00:10   62.209.192.xxx 00
tak zakony moc dobre neznam ale podle meho nazoru, pokud odkliknete licencni podminky tak snima souhlasite a tam se vetsinou uvadi jak se muze se softwarem disponovat a co se muze a co ne a myslim ze je pak jedno v jakym state to je! Jestli by to chtel nekdo brat do dusledku a chtel vas zazalovat tak ma realnou sanci i vyhrat. A vase srovnani s prodejem rohliku ci aut je zcestne, protoze zde si kupujete software a ne hardware.
23.9.2009 10:36:38   82.150.166.xxx 10
Licenční podmínky nemají větší váhu než zákony dané země. Tudíž licence říká nepučovat, ale zákon říká, že zakoupené DVD můžu pujčit komu chci (teda pokud za to nebudu chtít peníze).
Edit: Teď mě tak napadá, podle Vaší definice by byly nelegální všechny bazary s hrami (teda jestli sem si Vás text vyložil správně).
22.9.2009 08:49:56   194.228.94.xxx 1212
drk222 napsal:
To mi prijde na zalobu, pokud hra nespusti physx i kdyz na to mam HW (ale mam taky kartu od ati).. Btw jak potom muze fungovat physx v kombinaci ATI ageia??



No souhlasim s tebou... A ono to v USA nejakyho parana nas..e az je k soudu dostane, jelikoz tohle je dosti monopolni technika... A ze Nv se chova jako za lidoopu je zcela normalni, a jejich tupy mozky neberou ze si muzou privydelat (i kdyz maly penize ale aspon nejaky) na tom, ze frajer s Atinou si dokoupi jeste brecku od Nv jako fyzikalni akcelerator... No spatny ... Ale popravde v tyhle hre je videt invence Nv jako takove... kdyz se kouknete na grafy se zapnutym physx nejni vam neco kapanek divne na Ati?? Chapu ze ve hre je dle grafu natvrdo zaputych 60FPS ale at mi nikdo nerika ze je to u ati natvrdo zaply na 22FPS od plecky az po highend grafiku... Podle me tohle uz je do nebe volajici...
22.9.2009 09:52:19   94.113.160.xxx 140
Těch 22fps neni dáné grafikou, ale procerorem, protože on počítá PhysX a na víc než 22 framů zkrátka nemá. Je jasný, že při PhysX přes CPU se pak ATIny flákaj, protože spočítat grafiku pro 22fps pro ně neni zas až takovej problém.
22.9.2009 09:01:22   65.89.12.xxx 528
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
22.9.2009 09:13:49   62.209.192.xxx 60
no tak to je jednoduchy proste si odsleduj jak se ti hejbou fps kdyz maz zaply sli a bez neho. S takovouhle masinou nebud lama a ukaz nejakej skill.
22.9.2009 09:37:26   65.89.12.xxx 311
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
22.9.2009 20:46:49   62.24.76.xxx 62
ANO,taky sem rozpojil dvě 8800 GT SLI..
Když je jedna na obraz a druhá na PhysX,FPS je stabilní a nemám žádné propady výkonu.. Asi je to i tím,že při SLI primární karta renderuje obraz i PhysX a sekundární jen obraz... Jinak souhlasím s majiteli ATI karet. Že je to od nich prasárna,zvýhodnit jen svou značku a potencionální zákazníky držet jako rukojmí s podřadným FPS... PhysX měl být pro nás všechny ZDARMA a platit by měli vývojáři....
22.9.2009 09:10:05   79.127.176.xxx 1517
Nová hra se starým enginem? tak tady se asi myslelo na hráče co nemají ty nejnovější stroje na hraní.Co se týče PhysX, když je to technologie Nvidie, proč by jí musela nabízet někomu jinému? její věc... stejně jako že vydala optimalizované ovladače pro Batmana a Ati ne. A co se týče DX 11, tak převratný měl být už DX 10 .
22.9.2009 10:32:17   85.207.234.xxx 127
Autor nemluví zcela pravdu, když tvrdí, že majitelé ATI mohou na fyziku zapomenuot. Zapomněl uvést fakt (který velmi dobře zná), že renderovací cesta pro ATI je záměrně zrmzačená a existují navody, jak zprovoznit fyziku i FSAA i na ATI kartách. Viz Google.
22.9.2009 11:40:43   89.185.238.xxx 20
Ano, zmíňka o tom byla dokonce kdysi i zde na PCT, ale to už v tom nepřeberném množství článků asi nenajdu ...
22.9.2009 12:09:13   195.49.189.xxx 84
Catalyst 9.9 má totiž profil pre funkčné AA v tejto hre, stačí nastaviť AA v CCC. Catalyst 9.9 bol vydaný pred dvoma týždňami. Catalyst 9.8 bol preto asi zvolený zámerne.
22.9.2009 13:01:40   68.81.235.xxx 138
Prvne to byl Watchmen ted Batman priste se tu objevi recenze na treba Snehurku se sedmi trpaslicci. A z toho co se u nvidie rozjet na rozdil od karet ati da je me na bliti. Tohle je uplnej priklad jak se zviditelnit a pritom jejich kramy nejsou vubec nicim vijimecni. Pred ublabolovanim bych vam ale chtel rict ze mam kartu vod zelenych. Ta pujde co nevidet pryc kdyz ani neposlouzi jako physx accelerator. To sobe nvidia nas*ala do kalhot. nikdy vic k zelenacum. Blbej idiot Jsem-hung Chůj! At si delaj co chteji. Uz me to prestava bavit, budu jej totalne ignorovat a vse co vo nich priste uvidim preskocim, kdyz se to bude dat prehlidnout.
22.9.2009 13:25:01   84.42.172.xxx 63
No ja nevim, jestli nekdo hral Red Faction Guerilla, tak asi vi, k cemu tyhle PhysX a Havok veci jsou. Pokud nekdo chce udelat kvalitni fyziku ve hre, udelaji ji a nepotrebuje tyto nastroje, kdy vysledkem jsou akorat nejake rozbitne kachlicky na stenach a poletujici papirky.
22.9.2009 13:35:28   81.92.148.xxx 1111
by mě zajmalo co řešíte?! prostě nvidia přetáhla na svou stranu vyrobce her a ty preferujou physX který fungujou jen a pouze na grafikách od zelenejch od nvidie je to dobrej tah jak se zbavit konkurence a udělal by to každej zvás bejt ředitelem společnosti tak neřešte jestli to je svinstvo od nvidie nebo ne

... jo jinak mám GTX 260 OC
22.9.2009 14:18:11   192.9.112.xxx 64
Mno tak, že by zrovna těch pár her s PhysX byl ten zničující nástroj na konkurenci, to je dosti odvážné tvrzení.

Jinak pěkná recenze, ale přijde mi nesmysl vůbec testovat Radeony jak jsou blbý s PhysX když je to produkt nvidie. Prostě testovat software který záměrně nepodporuje určité HW produkty je kravina, když víme, že kdyby podporoval tak je to v pohodě.
22.9.2009 14:35:02   81.92.148.xxx 90
tak když vidim u každý recenze kde má nvidia physx ty komentáře tak si myslim že těch pár her stačí jinak myslim že testování ati karet není nic blbýho protože kdo má ati a chce si koupit tuto hru tak ví na čem je ;)
22.9.2009 15:05:15   94.112.138.xxx 33
Platicimu na zuby nehled a stejne je to i v pripade UT enginu, tam je prece odjakziva nVidia, navic v tech novejsich UT je tam primo animace na nVidiu. Vyvoj takoveho engine je nesmirne drahy (on to zas kazdy neumi...) a kdyz vas plati nvidia, tak to musite udelat hlavne pro ni.
BTW mam ale pocit, ze v tech novych hrach je 100 polozek na nastaveni grafiky, ale v realu funguje tretina a zbytek je na efekt, protoze na to lidi slysi, jak si hru muzou optimalizovat. Dnes je doba "tuneni", viz napr. novy desky.
22.9.2009 15:10:55   93.91.145.xxx 11
Co třeba tohle? Zkusme doufat... http://www.tomshardware.com/news/nvidia-ati-physx,5841.html
22.9.2009 16:32:02   193.86.150.xxx 30
Osobně mám sestavu Pentium D 930, 3GB RAM 800Mhz a pozor GeForce 7900GS 256MB. Musím podotknout, že mě hra jede na 1680x1050 a všechny detaily na maximum kromě antialisingu, protože ten nemůžu zapnout. Hra na něj potřebuje karty 8xxx +. A to vše s FPS kolem 20 ve velkých bitkách. Mimo mám kolem 25-28. UT Engine 3.5 prostě rulez
22.9.2009 18:25:50   77.78.83.xxx 23
Dobrý den pane Šulci, opravdu jenom trochu jsem nemohl najít v testu "Vliv procesoru na hru" také nějakého zástupce od AMD, abych zcela nestranně porovnal jak na tom jsou i ostatní procesory a ne pouze vyškálovaná tabulka s CPU Intel. Takže otázka zní: Copato pane Šulci, že vám vypadl test s AMD?
22.9.2009 18:50:55   94.113.131.xxx 58
Je to vrchol odpornosti, zakazovat akceleraci PhysX spolu s provozovanou kartou Radeon. FUJ. a to mám nvidii GTS250 doma, že se nestyděj.
22.9.2009 22:13:40   88.102.4.xxx 04
Carlos.H napsal:
Těch 22fps neni dáné grafikou, ale procerorem, protože on počítá PhysX a na víc než 22 framů zkrátka nemá. Je jasný, že při PhysX přes CPU se pak ATIny flákaj, protože spočítat grafiku pro 22fps pro ně neni zas až takovej problém.

Taky rotzdil ve vypocetnim vykonu cpu a gpu mluvi vse (cca 90 gfp 4core a cca 1.5 tfp gpu)
22.9.2009 23:10:03   88.102.4.xxx 11
Budu mluvit urcite za vice jak 100 procent zde prispivajich. Neslo by udelat srovnavi jeste s ATI 4870 X2 + 9800 GTX(pro vypocet physX) na jedne desce, kde primarni bude 4870 x2?
Nekde sem cetl , ze to jde
Aspon zareagujte, pokud to jde a stacilo by k nove 58x0 pro vypocet physx starsi 8-nebo 9 tisicovka...
23.9.2009 00:24:28   89.103.24.xxx 11
Ohledně omezení na 62fps, napadlo mě, že by možná pomohlo vypnout vertical sync. v ovladači grafické karty. Stařičký CS 1.6 byl tímto limitován na 60fps. Hru bohužel nevlastním, takže nemohu ozkoušet.
23.9.2009 01:13:28   80.188.215.xxx 00
Mám rovněž Q6600,3GB RAM a GTX 275 a hra mi nedosahuje ani výsledků GTX 260, O 60FPS se vším všudy na max si mohu nechat jen zdát, kde je chyba ?
24.9.2009 08:10:30   65.89.12.xxx 10
Testoval uz niekto okrem Morfeusa Batmana v SLI a bez SLI,pls? Je dobre pri zapnutej Physics (high) nechat SLI alebo Single GPU?
24.9.2009 10:44:43   87.244.197.xxx 00
Pekný test mám rád tieto testy tu na pctuningu. Len by som sa chcel opýtať či by nebolo lepšie pri teste PhysX zapnutom na max prejsť do lokácie kde sú tie zástavy vysiace z konštrukcie. Hral som totiž demo a musim povedať že to čo som tam zažil bol šok....FrameDrop bol v tejto časti obrovský a hra z pohodových 40FPS mi padla na smiešnych 17-22 FPS.
PS: 22FPS nie je na hranie hry dostatočných hra je sice "plynulá" ale je to oničom...minimum je 25FPS pod ktorých nesmie hra padnúť...
25.9.2009 08:25:08   82.119.233.xxx 00
Stretol sa uz niekto v tejto hre s poklesom FPS? Mam 2x GTX280 a mam nastavenia na single GPU pri batmanovy. Druhu vyuzivam na PhysX. Jak zapnem hru, napr challenge vo velkej hale, hra mi ide krasne plynulo v 1920x1200 s 4xAA, 60 FPS mi ukazuje FRAPS. Len po asi 5 minutach hrania sa fps znizia asi tak o 10 FPS. Stretol sa uz s tym niekto? Robi mi to aj pri zapnutom SLI aj pri Single GPU. Dik
26.9.2009 08:58:10   95.82.131.xxx 00
PersonalComputer napsal:
Mám rovněž Q6600,3GB RAM a GTX 275 a hra mi nedosahuje ani výsledků GTX 260, O 60FPS se vším všudy na max si mohu nechat jen zdát, kde je chyba ?


Hmm, no nejspíš to asi nebude čistá instalace systému a hra? Určitě máte PC v běžném provozu, nainstalováno a spuštěno spoustu programů v pozadí, plný disk atd.
26.9.2009 15:10:35   81.90.250.xxx 10
Pro odstraneni limitu 62FPS jako vetsina her postavenych na UT3 enginu disponuje souborem ..Engine.ini (v Demu BmEngine.ini ulozeny v uzivatelskem adresari\Documents\Eidos\Batma...\BmGame\Config\, kde je nutne nastavit polozku bSmoothFrameRate=False).


Kombinace ATI(3D) & nVidia(PhysX) je v ovladacich po verzi 185.65Beta_V64_W7 jiz blokovana (pri zjisteni pritomnosti jine nez nV GK v OS dojde k disablovani moznosti PhysX@GPU).

zduvodeni nV
Citace:
http://forum.beyond3d.com/showpost.php?s=85a8a5bcaa193e10abbba1fb30fd72a8&p=1319521&postcount=1


Pri vyuziti HD4870(3D) & 9800GTX+@PCIe-16x(PhysX_High) bylo v Demu v uvodnim souboji dosahovano pri 1920x1200 okolo 50-65FPS. Pri kombinaci CF HD4870(3D) & 9600GT@PCIe-1x pouze 35-50FPS (at uz z duvodu omezeni pruchodnosti PCIe, ci nizsiho vykonu GPU).

Vyuziti starsich ovladacu muze narazit staci, aby dalsi verze PhysX Enginu striktne vyzadovaly aktualni ovladace/CUDA
29.9.2009 13:21:35   87.197.97.xxx 10
http://www.techpowerup.com/index.php?104868

Cim dalej tym to vyznieva pre NV horsie... Pomaly v "TWIMTBP" hrach bude u ne-NVIDIA kariet schvalne obmedzene na 800x600
19.1.2010 09:11:56   77.48.94.xxx 00
Ahoj, mám problém. Nevím jak zapnout akceleraci fyziky ve hře. Mám Point of View GTX260 216SP Exo Edition a procák Core2 Duo E6850 2x3GHz. Když jsem prvně startoval hru, tak mi naskočilo menu kde jsem si nastavil detaily zobrazeni, rozlišení atd. Jenže v tom menu chyběla dole položka pro nastvení PhysX. Když hru spouštím teď, již se mi menu s nastavením grafických detailů nezobrazí a uvnitř samotné hry nemám šanci se do tohoto menu dostat. Akceleraci fyziky mám v ovladačích samozřejmě zapnutou.
Díky za pomoc, rád bych si tuhle hru užil s max fyzikou..

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

73 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 29.3Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.