Tiskové zprávy


Redakce nenese zodpovědnost za obsah tiskových zpráv.

23.1.2018

Evropský průzkum mezi lídry v IT ukazuje, že dodržování pravidel GDPR zůstává nejasným a pomalým procesem.

 Více než 70 procent respondentů vyjádřilo obavy ohledně dodržení termínu pro zavedení regulace ochrany údajů, vyplývá ze zjištění společnosti NetApp.

Více než 70 procent respondentů vyjádřilo obavy ohledně dodržení termínu pro zavedení regulace ochrany údajů, vyplývá ze zjištění společnosti NetApp. 

P r a h a – Podle průzkumu uskutečněného v roce 2017 má více než 70 procent evropských ICT ředitelů a IT manažerů obavy, že jejich organizace nemusí být schopna dodržet lhůtu pro splnění obecných zásad ochrany údajů (GDPR) k závaznému termínu 25. května 2018.

Studie vypracovaná společností NetApp na základě celoevropského výzkumu uvádí, že pouze 37 % respondentů investovalo dodatečné finanční prostředky do zajištění souladu s regulací dat. Pokud se podniky chtějí připravit na budoucnost a vyhnout se vysokým pokutám, mělo by být toto číslo mnohem vyšší.

Klíčová zjištění z průzkumu provedeného mezi 750 ICT řediteli a IT manažery ve Francii, Německu a Velké Británii jsou následující:

  • Odpovědnost za dodržování pravidel nakládání s daty není vždy jasná.
  • Chybí komplexní pochopení toho, co spadá pod GDPR.
  • Přípravy na GDPR postupují pomalu

Společnosti se potýkají se zodpovědností za dodržování předpisů: Podle Jana Jiskry, manažera NetApp pro Česko a Slovensko: „Jádrem plnění termínu GDPR je dodržování pravidel. Zatímco původce dat zůstává jejich vlastníkem, podle GDPR je odpovědný také každý, kdo tyto údaje zpracovává. V našem průzkumu však 51 % respondentů uvedlo, že odpovědnost za dodržování předpisů spočívá na společnosti, která data produkuje, 46 % uvádí, že je v rukou společnosti, která data zpracovává, a 37 % účastníků průzkumu se domnívá, že odpovědnost za dodržování dat je v rukách třetích stran, tedy poskytovatelů cloudu. Avšak všechny tyto strany budou individuálně zodpovědné za data, která zpracovávají. Vícero odpovědí respondentů průzkumu sice naznačuje základní pochopení této sdílené odpovědnosti" za osobní údaje. Nízké hodnoty ovšem odhalují také atmosféru nejistoty mezi ICT řediteli a IT manažery v regionu EMEA."

Firmy jsou si stále více vědomy GDPR, ale další osvěta je nezbytná:
Nedostatek komplexního pochopení toho, do čeho všeho zasahuje GDPR, zvyšuje zmatek při dodržování předpisů. Porozumění je nejvyšší v Německu, ale i tam pouze 17 % respondentů říká, že plně rozumí GDPR. Francie je druhá s 15 %, následovaná Spojeným královstvím s 12 %. Většina respondentů tvrdí, že alespoň „nějak" rozumí GDPR (47 %). Na druhou stranu pouhý rok do termínu 2018, 9 % dotázaných stále nevědělo, co vůbec GDPR je. Tento nedostatek pochopení se také odráží v tom, že 73 % dotázaných respondentů připouští, že má určité obavy ohledně lhůty, po níž bude podnikům hrozit vysoká pokuta, pokud nebudou předpisy GDPR splněny.

Přípravy na GDPR postupují pomalu:
Německo bere přípravy na GDPR nejseriózněji, více než čtvrtina tamních respondentů (27 %) tvrdí, že již najali specifický personál s odbornými znalostmi v oblasti ochrany údajů; Francie je druhá s 20 % a Spojené království za ní se 17 %. Nicméně 14 % respondentů ještě nezahájilo ani přípravu na GDPR. Tato příprava se ale brzy stane zásadní vzhledem k rostoucímu objemu dat v rámci podniků. Podle údajů IDC se předpokládá, že do roku 2025 se na internet připojí 80 miliard zařízení.[1]

Dodržování GDPR má nízkou prioritu:

Pokud jde o zavádění cloudu, pouze něco málo přes čtvrtinu respondentů (29 %) považuje dodržování nařízení za klíčovou motivaci. To naznačuje, že podniky se stále nezaměřují na problematiku dodržování předpisů – a to i při zásadních rozhodnutích, jako je zavedení cloudových řešení. 

Dr. Dierk Schindler, šéf oddělení Legal & Global Legal Shared Services v NetApp pro region EMEA, to komentuje slovy: „Vzhledem k tomu, že cloud nadále mění způsob, jakým podnikáme, je GDPR významným právním předpisem. Stanovuje základy pro naši budoucnost založenou na datech a poskytuje silnou motivaci pro všechny podniky, které zpracovávají údaje občanů EU, aby vytvořily pevný rámec pro dodržování soukromí v oblasti ochrany údajů. Mezi vedoucími zaměstnanci a IT manažery však stále panuje nejistota v oblasti dodržování zásad ochrany dat, což je zarážející, neboť právě to je jádrem GDPR. Pochopení toho, co znamená dodržovat GDPR a schopnost přijímat odpovědnost za veškerá data, s nimiž pracují, přímo ovlivní možnost vyhnout se budoucím pokutám. Vzhledem k tomu, že pouze polovina respondentů základního šetření NetApp alespoň nějak" chápe, co GDPR je, máme před sebou ještě dlouhou cestu.“

 

[1] https://www.forbes.com/sites/michaelkanellos/2016/03/03/152000-smart-devices-every-minute-in-2025-idc-outlines-the-future-of-smart-things/#79117b014b63

23.12.2017

Moderní cyklonavigace Mio Cyclo 405 - dokonalý společník pro jízdu na kole

Skvělými funkcemi nabitá cyklonavigace pro náročné uživatele Mio Cyclo 405 nabízí daleko více než jen mapy celé Evropy s doživotními aktualizacemi. Plochá 4" antireflexní dotyková obrazovka, Strava Live, zprávy ze sociálních sítí, LAP, sdílení map, ANT+ a desítky dalších...

Jezděte a objevujte

Představte si, že jedete na kole belgickým venkovem nebo kopírujete trasu Tour de France při stoupání na alpský vrchol. Nebylo by senzační, kdybyste s sebou měli důvěryhodného společníka, který vás povede a případně podpoří? Právě to dělá cyklopočítač Cyclo 405. Díky kompletním mapám Evropy s aktualizacemi po celou dobu životnosti zařízení můžete na kole vyrazit, kamkoli budete chtít. Jezdit na dovolené a nikdy se neztratit. Projíždět nejznámější cyklistické trasy v Evropě a současně sledovat svůj výkon. 

Navržen pro sledování výkonu

Není nic horšího, než když s nadšením poprvé vyrazíte na kolo s novým cyklopočítačem a zjistíte, že když svítí na obrazovku sluníčko, tak na ní nic nevidíte. Právě proto je Cyclo 405 vybaven 4” plochou antireflexní dotykovou obrazovkou, na které jsou mapy, navigace i statistiky během jízdy dokonale čitelné. Nové uživatelské rozhraní zařízení Cyclo je ještě intuitivnější. Je natolik uživatelsky komfortní, že Cyclo připravíte a vyrazíte na výlet během několika minut, přičemž pravděpodobně ani nebudete muset číst návod k použití. A přesto získáte veškeré potřebné údaje o výkonu a statistiky. Dokonalé vyvážení jednoduchosti a funkčnosti. Cyklopočítač je vybaven integrovaným snímačem ANT+, takže je plně kompatibilní s volitelným monitorem tepové frekvence ANT+ a snímači otáček kola a kadence šlapání.

Zavedení faktoru „zábavy“  

Unikátní funkce Surprise-Me™ vám dá na výběr ze tří rozdílných tras založených na době, vzdálenosti nebo cíli. Jedná se o dokonalý způsob, jak prozkoumat nová místa nebo si oživit své tréninkové trasy. Cestou můžete přijímat skupinové zprávy z aplikací sociálních sítí (WhatsApp, Twitter a Facebook) prostřednictvím připojení k mobilnímu telefonu přes Bluetooth. Nová funkce měření okruhů vám umožní zaznamenávat časy dosažené mezi jednotlivými místy nebo na stanovených vzdálenostech a snadno se ovládá jedním ze tří tlačítek, které rovněž umožní rychlé nahrávání. Připojte se k MioShare a budete moci své jízdy přímo synchronizovat s aplikací Strava™, abyste je mohli analyzovat a sdílet s ostatními. Cyklopočítač je kompatibilní se segmenty Strava a tréninkem uvnitř i venku.

Hlavní funkce

  • Plochá 4” antireflexní dotyková obrazovka čitelná na přímém slunci
  • 3 tlačítka pro zapínání, funkci Lap a snadné listování
  • Předinstalované cyklistické mapy celé Evropy (38 států) OpenStreetMap, připravené k okamžitému použití ihned po rozbalení
  • Voděodolnost IPX7
  • Výdrž baterie až 15hodin
  • Barometr
  • Segmenty Strava Live – pro trénink uvnitř i venku
  • Skupinové zprávy ze sociálních sítí pro přijímání zpráv (WhatsApp, Twitter, Facebook Messenger) prostřednictvím propojení s mobilním telefonem přes Bluetooth®
  • Funkce LAP (OKRUH) – umožňuje uživatelům označit různé etapy nebo okruhy jízdy ve specifických intervalech, čímž je motivuje ke zlepšování jejich výsledků při každé etapě nebo okruhu
  • Funkce Surprise Me™ (Překvap mě) – stačí nastavit čas, vzdálenost nebo cíl a vybrat ze 3 překvapivých tras
  • Vestavěný senzor ANT+ – kompatibilní s měřičem tepové frekvence ANT+ a snímače rychlosti a tempa
  • Umožňuje propojení s elektronickými přesmykači Shimano Di2 a zaznamenávání informací o řazení z elektronických přesmykačů Shimano Di2. Podporuje dálkové ovládání Shimano Di2 pro přepínání stránek na ovládacím panelu a zapínání/vypínání nahrávání
  • Funkce Actual Track Resistance – umožňuje připojení k trenažéru ANT+ prostřednictvím protokolu FE-C a zajišťuje odpovídající odpor během tréninku uvnitř
  • Aplikace pro stolní počítače – jeden základní nástroj pro snadnou správu vašeho zařízení, stahování nových tras a sdílení zážitků


Česká společnost Dial Telecom získala vysoký rating 3A 1 v hodnocení stability společností od Dun & Bradstreet

Nová generace analýzy firem stanovuje řadu vlastních indikátorů rizik a hodnotí tak míru rizika s nimi obchodovat. Pouze 6 % českých firem má nižší riziko selhání než Dial Telecom.

Dial Telecom, a. s., přední český poskytovatel datových a hlasových služeb, získal vysoké hodnocení 3A 1 v metodě stanovené Dun & Bradstreet. Jde o globálního poskytovatele ekonomických informací, který vyhodnocuje nejrůznější rizika firem, ale i zemí. Indikátor rizika Dial Telecomu, např. pro obchodování s ním, je v tomto případě 1 – tedy „minimální riziko selhání“. Zároveň Dial Telecom získal přístup k hodnocení svých i potenciálních obchodních partnerů ve světě. 

Certifikace Dun & Bradstreet vyhodnotila českého telekomunikačního operátora Dial Telecom na základě řady ekonomických a dalších ukazatelů jako společnost s výbornou finanční situací, s velmi nízkým rizikem selhání v partnerských vztazích a bezproblémovém obchodování. Pouze 6 % českých firem má nižší riziko selhání. 

Dohled nad finančním zdravím svých partnerů

Dial Telecom se tak s registrovaným číslem D-U-N-S® 49-505-6938 zařadil do projektu, v němž automaticky získává upozornění na změny ve finančním zdraví svých stávajících klientů ve světě, ale získá také informace o stabilitě partnerů budoucích. Umožňuje mu to lépe řídit finanční a investiční rizika. 

Jde o významnou podporu pro prodejní i finanční oddělení společnosti. Pomocí kompilace historických dat a monitoringu finančního zdraví svých klientů tak mohou mnohem lépe vyhodnocovat obchodní potenciál partnerů a předvídat dopad svých investic. 

Nová generace analýzy zdraví firem

Mezi klíčové finanční ukazatele patří kromě standardních růstových ukazatelů (Cash Flow, Likvidita, údaje z rozvahy) také doba obratu krátkodobých pohledávek nebo závazků, rentabilita, ROI/ ROE/ ROA, poměrové ukazatele, analýza zkušeností (Platby ve splatnosti ad.) a řadu dalších. 

Nová generace analýzy Dun & Bradstreet pak poskytujte informace o subjektech z více než 240 zemí, a to mimo jiné o rizicích, o dodavatelích, řízení a realizaci cíleného marketingu, CRM (řízení vztahů se zákazníky), tržbách a integraci údajů. Certifikaci v ČR provádí Bisnode Česká republika, a.s.

8.12.2017

Jak je na tom váš dodavatel s licencemi Microsoft? Ve FORPSI žádný problém…

Odklon některých českých poskytovatelů cloudových služeb od pronájmu licencí produktů Microsoft dostává jejich zákazníky do značně obtížné situace. Tisíce až desetitisíce zákazníků, kteří využívají právě produkty na této platformě, se spoléhají na výkonné a profesionální datacentrum, jež např. při pronájmu virtuálních serverů pro ně značně složité licencování zajistí. O případném přechodu k jiným softwarovým produktům většina zákazníků vzhledem k obtížím s takovým přechodem spojeným neuvažuje. Naštěstí jsou zde např. nadnárodní datacentra, která s licencováním produktů Microsoft nemají dlouhodobě žádný problém. Jde zejména o u nás velmi dobře známé služby značky FORPSI a FORPSI Cloud společnosti INTERNET CZ. 

Proč některá datacentra neumí poskytovat tolik potřebné licence Microsoft?

Provoz firemních serverů v datacentru není pouze otázkou financí a zabezpečení, ale rovněž bezproblémového a časově nenáročného provozu. Získá-li zákazník kromě serverhostingu ve vybrané konfiguraci fyzického či virtuálního serveru také zajištění bezpečného provozu a softwarových licencí, jde o výhodnou kombinaci služeb, které obvykle nabízejí důvěryhodní poskytovatelé. Někteří poskytovatelé ale v poslední době uvažují o ukončení pronájmu licencí Microsoftu svým zákazníkům a někteří již dokonce od pronájmu licencí MS upustili.

Jednou z nejdůležitějších změn v licencování produktů společnosti Microsoft za poslední dobu byla změna způsobu licencování Windows Serveru. Poskytovatelé postupně přecházejí z dřívějšího modelu „per CPU“ na nový model „per Core“. Nově již není počet licencí, a tím i finanční náklad poskytovatele, určen počtem procesorů, ale počtem jader. Nutno podotknout, že z pohledu licenčních podmínek jsou rozhodující počty procesorů a jader fyzického serveru, na kterém poskytovatel vytváří virtuální servery svých zákazníků. Poskytovatelé z pochopitelných důvodů volí pro virtualizaci vysoce výkonné procesory s velkými počty jader, což s přechodem na nový licenční model znamená někdy značné zvýšení nákladů na licence pro daný server.

Zákazníci nemohou získat vlastní licence MS pro sdílenou infrastrukturu

Mnozí poskytovatelé cloudových služeb se proto rozhodli jít cestou nejmenšího odporu a spolupráci se společností Microsoft ukončují. Nadále tak budou svým zákazníkům nabízet pouze bezplatné open source produkty. Někteří z těchto poskytovatelů pak doporučují svým zákazníkům, aby si v případě potřeby licence na produkty Microsoftu pro pronajaté virtuální servery zakoupili sami. Zákazníkům tím ovšem poskytují službu nikoliv cloudovou, ale spíše medvědí.

V kontextu licencování produktů Microsoftu existuje pojem „sdílená infastruktura“. Tímto termínem se označuje infrastruktura, v níž je na jednom fyzickém serveru provozováno více serverů virtuálních, které využívají různí zákazníci. Fyzický server tedy není vyhrazen jedinému zákazníkovi, ale sdílí jej více zákazníků. A právě sdílená infrastruktura představuje pro jakéhokoliv běžného zákazníka prakticky nepřekonatelnou překážku.

Licenci, která by dovolovala použití ve sdílené infrastruktuře, zákazník prakticky nemá možnost zakoupit. V žádném případě není možné ve sdílené infrastruktuře použít např. klasickou „krabicovou“ verzi Windows Serveru. Z technického hlediska zde žádný problém není, vše bude fungovat, jak má. Pokud si zákazník v dobré víře takovou licenci zakoupí, může ji na virtuálním serveru bez problému nainstalovat. Porušuje tím ovšem smluvní ujednání se společností Microsoft, takže je to pak prakticky totéž, jako by na serveru použil pirátskou kopii daného softwaru. Poskytovatel cloudové služby v této situaci nenese žádnou zodpovědnost, vše je na zákazníkovi. Jak tedy může zákazník využívat produkty Microsoftu, aniž by musel zevrubně studovat obsáhlé a komplikované licenční podmínky?

Vyberte si důvěryhodného poskytovatele cloudových služeb a serverhostingu

Naštěstí existují spolehliví provozovatelé sdílené infrastruktury, kteří nemají s licencováním a následnou cenotvorbou žádný problém. Pokud zákazník potřebuje určité produkty, očekává, že mu je provider poskytne v rámci nabízených služeb, aniž by jej obtěžoval starostmi se získáním licence. Důvěryhodný poskytovatel cloudových služeb a serverhostingu tak přejímá veškerou odpovědnost rovněž za správné použití softwaru podle licenčních podmínek Microsoftu. Na zákazníkovi zůstává v souladu se smluvními podmínkami poskytovatele již jen péče o správu vlastního serveru.

Společnost INTERNET CZ, která nabízí hostingové a cloudové služby pod značkou FORPSI a FORPSI Cloud, uvedené podmínky komplexní péče o zákazníky splňuje a spolu s pestrou nabídkou konfigurací virtuálních serverů v cloudu přináší zákazníkům také jistotu, že o správné použití licencovaných produktů Microsoftu je postaráno.

30.11.2017

Brněnský moderní ubytovací projekt Domeq nově zasíťován vysokorychlostním připojením Dial Telecomu

Nově otevřený objekt má zasíťováno všech studentských 159 pokojů i společné prostory. Projekt je reakcí na vysokou poptávku po luxusním ubytování v blízkosti centra Brna.

Dial Telecom, a. s., přední český poskytovatel datových a hlasových služeb, připojil do své vysokorychlostní metropolitní sítě nový ubytovací projekt Domeq. Nově otevřená ubytovna pro studenty a cizince tak nyní může ve 159 luxusních pokojích nabídnout individuální internetové připojení a IPTV a rovněž WiFi připojení ve společných prostorách. 

Domeq je posledním přírůstkem do bývalého průmyslového areálu Ponávka, což je dnes inovativní, víceúčelový, moderní byznysový park v širším centru Brna. Moderní projekt Domeq se nachází jen pár minut od centra Brna, díky zastávkám MHD umístěným přímo u kampusu se mohou nájemci dostat do práce nebo do školy doslova pár minut. 

Areál plný zeleně v centru Brna v sobě spojuje ateliéry z 19. století, studentský kampus a moderní kancelářské prostory. V okolí Domequ tak mohou nájemníci trávit příjemné chvíle v inspirativním prostředí. Ať už se potřebují soustředit, nebo si užít společenský život. 

Vysokorychlostní připojení jako služba pro Domeq

V prostředí Domequ mohou využít mnoho služeb vytvořených na míru studentům. Díky přítomnosti velkých firem i start-upů se tak okolí podobá moderní městské čtvrti.

Jako spolehlivého dodavatele jedné ze stěžejních moderních služeb dnešní doby – internetového připojení a televize pak byl vybrán operátor Dial Telecom a.s. 


Jak živě streamovat z autokamery přímo na internet a sítě? Novinkou je Mio MiVue 786 WIFI!

Soubory rychle a snadno přenesete do aplikace MiVue Pro pro chytré telefony. Vždy budete mít v telefonu bezpečně uloženou záložní kopii obrazového záznamu. Pokud chcete své zážitky z jízdy sdílet, můžete také vysílat na Facebook. Pro zvýšení pohodlí získáte také bezdrátové aktualizace firmwaru a bezpečnostní kamery.

Živé vysílání na Facebook z kamery do vozu

V určité chvíli budete potřebovat obrazový záznam vaší jízdy. Každý bude. Nikdy nevíte, kdy se stanete účastníkem dopravní nehody, kterou nezaviníte, a bude se řešit zákonná odpovědnost. To je noční můra každého řidiče. Palubní kamera MiVue 786 WIFI vám poskytuje duševní klid a jistotu, že nad vámi na silnici nikdo nezíská neoprávněnou výhodu. 

Zážitky, které si natočíte, však nemusí být jen negativní - je spousta nádherných míst, spousta aktivit, kdy autokameru využijete, ať už jde o focení, nahrávání z auta, nebo přímo i živé vysílání na Facebooku!

Přes integrované WIFI tak můžete sdílet nahrávky přes sociální média, zálohovat videa a spravovat dvě kamery pomocí aplikace MiVue Pro. Možnost živého vysílání přes Facebook dělá tuto kameru jednoznačně leaderem na trhu.
 

Mimořádná kvalita obrazu – přesný záznam

Kamera MiVue 786 WIFI používá optický snímač Sony™ a 140° širokoúhlý objektiv, takže umožňuje nahrávat obrazový záznam v naprosto zřetelném rozlišení 1080p full HD s frekvencí 30 snímků/s. Umožní vám zachytit poznávací značky*, dopravní značky a značení, které můžete využít pro podporu vaší verze událostí. Nahrává zřetelně i za špatných světelných podmínek.

Bezpečnostní funkce – pro jízdu bez obav

Kamera MiVue 786 WIFI je vybavena upozorněními týkajícími se bezpečnosti, která se aktualizují po dobu životnosti zařízení. Také je vybavena systémem ADAS (Advanced Driver Assistance System) včetně funkcí varování při vybočení z jízdního pruhu (LDWS), varování před čelním střetem (FCWS) a varování před mikrospánkem řidiče (FA). 

G–sensor zaregistruje náhlou změnu pohybu a střet a automaticky spustí tísňový záznam události, který nelze přepsat. Můžete řídit v klidu s vědomím, že vaše palubní kamera dává pozor za vás.
 

Integrované GPS – nahrávání polohy a rychlosti

V každém záznamu jsou uloženy údaje o souřadnicích GPS a vaše rychlost; to je v případě potřeby důležitý důkaz. Modul GPS je na rozdíl od jiných palubních kamer na trhu celý uložen uvnitř jednotky. GPS umožnuje nastavení varování při překročení vámi definované rychlosti.
 

Adaptabilní se zadní kamerou A20 nebo Smartboxem

Kamera MiVue 786 WIFI je kompatibilní se zadní kamerou MiVue A20 a společně s ní zajišťuje kompletní bezpečnost, protože nahrává i pohled zadním sklem. Pokud přidáte kabelově připojenou sadu (např. MiVue Smartbox), palubní kamera bude pro zvýšení bezpečnosti nahrávat i v parkovacím režimu.

10.11.2017

Přídavek Tac-Ops DLC pro hru Arma 3 vychází už 30. listopadu

Studio Bohemia Interactive právě dnes představuje nejnovější stahovatelný obsah (DLC) pro PC exkluzivní vojenskou akci Arma 3. Vydání je naplánováno už na konec tohoto měsíce – konkrétně 30. listopadu. Arma 3 Tac-Ops DLC Singleplayer Mission Pack prověří hráčské schopnosti ve třech odlišných vojenských operacích.

Arma 3 Tac-Ops DLC Mission Pack nabízí velkou spoustu jednotlivých misí, které nabízí skutečný pocit z bojových situací v nestřežené válečné zóně. Hráči budou vést své kolegy ve zbrani skrz situace, jenž vyžadují pečlivé plánování, využívání takticky výhodných pozic a přesné střelby. Stejně tak je ale třeba se spolehnout i na přizpůsobení se novým podmínkám, které se mohou měnit z minuty na minutu. Kompletní kampaň nabídne minimálně 8 hodin nabitých hratelností, která je pochopitelně dále určena obtížností a odlišným přístupem každého hráče. Autoři sami doporučují si každou z misí zkusit několikrát a vyzkoušet si odlišné cesty, se kterými se v nich pochopitelně rovněž počítá. V některých operacích je dokonce možné celý průběh zažít z pohledu úplně jiné jednotky.

Mezi klíčové prvky přídavku Arma 3 Tac-Ops DLC Mission Pack patří:

  • 3 operace pro jednoho hráče – balíček misí nabízí tři náročné vojenské operace určené především zkušeným hráčům série Arma:

Všemu navzdory – Zachycuje občanskou válku zuřící devět let před kampaní „Východní vítr“ napříč republikami Altis a Stratis.

Odrazový můstek – Posily jednotek NATO, které reagují na krizi „Východní vítr“, musí nejprve obsadit strategický ostrov Malden.

Ocelový Pegas – Během invaze do Altisu se jednotky NATO pokusí o troufalý vzdušný útok, vedoucí k otevření druhé fronty.

  • Autentický boj – Prožijte si skutečný vojenský konflikt v misích, které odmění hráče za pečlivý průzkum, opatrnost a trpělivost namísto zběsilé střelby do všech stran. Bojujte bok po boku ostatních vojenských sil a doveďte svou jednotku k vítězství.
  • Proměnlivé bitevní pole – Vyzkoušejte si, jak moc mohou vaše rozhodnutí o splnění (a nesplnění) vedlejších misí ovlivnit situaci na bojišti.
  • Znovuhratelnost – Okuste části některých misí z perspektivy jiných jednotek a pociťte tak všechny aspekty obří vojenské operace. Otestujte si nové taktiky a zkuste dosáhnout stejných cílů jinými prostředky.
  • Videa After Action Report (AAR) – Zdokonalte svou virtuální vojenskou taktiku a bojové plány díky praktickým radám od našich vojenských expertů a konzultantů.
  • A je toho mnohem více – Poslechněte si nově složený hudební doprovod, odemkněte nové achievementy na Steamu a využijte zcela nového skriptovacího sytému tvorby pokročilých scénářů Arma 3.

 

Arma 3 Tac-Ops DLC Mission Pack je právě teď k dispozici v předobjednávce s 10% slevou na Steamu a na Bohemia Store za cenu 4,49 € / 5,39 $ / 4,04 £ (běžná cena: 4,99 € / 5,99 $ / 4,49 £). Další možností, jak si DLC koupit, je pořízení Arma 3 DLC Bundle 2, díky kterému lze ušetřit více než 25 % ze samostatné koupě DLC balíčků Arma 3 Tac-Ops Mission Pack, Arma 3 Jets, Arma 3 Laws of War a chystaného Arma 3 Tanks.

Pokud chcete o hře Arma 3 zjistit více informací, navštivte oficiální stránky www.arma3.com a sledujte naše sociální sítě na Facebooku, Twitteru, YouTube a Steamu, kde můžete očekávat nejčerstvější informační servis.

 

31.10.2017

Pro zákazníky FORPSI Cloud se otevírá další datacentrum

Aruba Cloud, evropský poskytovatel cloudových služeb, na jehož platformě jsou založeny i služby FORPSI Cloud, rozšiřuje své působení v Polsku. Společnost otevřela datacentrum ve Varšavě, které nejenže splňuje požadavky místních zákazníků, ale zároveň se stane jedním z dalších pilířů pro rozšíření služeb na další trhy ve střední a východní Evropě.

INTERNET CZ, a. s. (www.forpsicloud.cz), která je členem skupiny Aruba Group – světového leadera na trhu webhostingu, emailů, certifikovaných emailů PEC a registrace domén, a jedné z předních světových společností v oblasti datacenter a cloudových služeb, oznamuje, že bylo oficiálně otevřeno nové datacentrum skupiny v Polsku DC8 - PL1 (www.arubacloud.com). Nachází se ve Varšavě, v prostorách lídra polského trhu datacenter s vysoce spolehlivým zabezpečením stupně Tier III+. Osmé datacentrum skupiny Aruba v Evropě splní nejen požadavky místních zákazníků, ale zároveň se stane dalším z pilířů pro rozšíření služeb na další trhy ve střední a východní Evropě.

Otevření nového datacentra v Polsku je logickým krokem v rozvoji společnosti, která buduje svou pozici na tamním trhu více než dva roky. Od vstupu na polský trh získala společnost Aruba Cloud téměř 15 tisíc zákazníků, což vedlo k rozhodnutí dále v Polsku investovat. Polské datacentrum má za cíl oslovit zákazníky, pro které je uložení dat výhradně v Polsku prioritou. Je to také dalším krokem ve strategii rozšíření cloudových služeb na východ, hlavně na Ukrajinu, kde je znatelný vysoký zájem o cloudový model.

Stejně jako české datacentrum DC3 – CZ1, vyniká i to polské využitím nejmodernějších technologií. V souladu s globální strategií Aruby jsou datacentra vybavena infrastrukturou dodanou pouze renomovanými výrobci, s nimiž Aruba v rámci Evropy spolupracuje již roky. Mezi hardwarem nalezneme například nejnovější servery společnosti Dell s SSD disky a procesory Intel (Xeon® E5). 

V novém datacentru mohou zákazníci využívat všechny typy IaaS (infrastruktura jako služba) poskytované na ostatních trzích, včetně tří typů cloudových služeb: Virtuální cloud servery (Cloud VPS SSD), veřejný (Cloud PRO) a Private Cloud, a také velké množství dalších nástrojů včetně Cloud Backup. 

Kromě čistě technických předností cloudové infrastruktury Aruba/FORPSI Cloud, je pro skupinu také velmi důležitá bezpečnost dat a dodržování nových předpisů. Všechny cloudové služby FORPSI jsou prostřednictvím Aruba Group v souladu s ustanoveními Kodexu chování CISPE pro ochranu dat. Kodex CISPE předcházel zavedení obecného nařízení o ochraně údajů (GDPR) a je v souladu s požadavky nového nařízení EU, které vstoupí v platnost v roce 2018. Uživatelé služeb Aruba/FORPSI Cloud si tak mohou být jisti, že poskytovatel služeb nezpracovává jejich data ve svůj prospěch nebo za účelem dalšího prodeje třetím osobám, neprovádí profilování údajů subjektů pro marketingové účely a podobně. Toto je jen jedno  z mnoha nařízení, kterými se FORPSI Cloud v rámci Aruba Group, člena sdružení CISPE, řídí.

Jen několik dní po slavnostním otevření Datacentra pro globální cloudové služby mohu s hrdostí oznámit, že jsme učinili další strategický krok v rozšiřování naší celoevropské sítě datacenter. Nové datacentrum ve Varšavě je určeno pro trhy střední a východní Evropy, tedy oblasti, které se stále více zaměřují na IT a zejména na cloudová řešení. DC - PL1 se stává již osmým datacentrem skupiny, jejíž vizí je zaměření na trh informačních technologií v celoevropském měřítku,řekl Stefano Cecconi, CEO společnosti Aruba S.p.A..

Otevření datacentra v Polsku je pro nás významnou událostí. Doposud byli místní zákazníci Aruba Cloud nuceni používat své služby prostřednictvím naší mezinárodní sítě datacenter, což nám ovšem nezabránilo  získat téměř 15 tisíc uživatelů. Uvážíme-li místní, velmi konkurenční trh, kde působí jak silné národní značky, tak globální giganti, jedná se o velmi dobrý výsledek. To je zároveň důležitý ukazatel pro Aruba Group, pro níž polský trh nabývá na stále větším významu, a to nejen z důvodu růstu polské ekonomiky, ale také z důvodu možnosti budoucí expanze na sousední trhy,říká Marcin Zmaczyński, Country Manager CEE, Aruba Cloud.Otevření datacentra ve Varšavě nám dává příležitost oslovit více zákazníků v Polsku a také možnost expanze dále na východní trhy, zejména na Ukrajinu, kde stále více společností začíná uvažovat o přesunu své IT infrastruktury do cloudu. Zatímco  v současnosti je náš růst v tomto regionu poháněn zejména popularitou VPS, v příštích letech vidíme potenciál v oblasti veřejného a privátního cloudu pro firemní zákazníky. Jelikož s otevřením datacentra v Polsku očekáváme rychlejší růst počtu nových zákazníků, plánujeme v blízké době také rozšiřovat naše místní oddělení obchodu a zákaznické podpory," dodává Zmaczyński.  


Altron spustil vlastní 100TB cloudovou službu aCloud Backup

Společnost Altron ukončila pilotní provoz služby aCloud Backup a převedla ji do komerčního plného provozu. Cloudová služba je určena k zálohování firemních dat a celých virtuálních serverů ve vyhrazené infrastruktuře Altronu. 

Podle Gartneru, se více než bilion dolarů výdajů na IT do roku 2020 přesune do cloudu. Trh pro cloudové služby tak vyrostl do stavu, kdy představuje významné procento celkových výdajů na IT. Kritická firemní data dnes představují významnou hodnotu, o kterou je potřeba pečovat – zajistit jejich vysokou dostupnost a bezpečnost, a to kdykoliv a kdekoliv. Prostřednictvím nové služby aCloud Backup tak společnost Altron dává firmám možnost efektivně zálohovat velké objemy dat mimo svou infrastrukturu a zpětně se k nim dostat pomocí šifrovaného spojení. Data se nacházejí v chráněném prostoru datového centra Altron, kde jsou zašifrována a přístup k nim má pouze zákazník.

Bezpečně zálohovaná data představují důležitý základ pro každé podnikání. Proto jsme na naší platformě spustili novou službu Altron aCloud Backup, která snadno a bez investic do hardware zajistí ochranu dat pro případ jejich poškození nebo ztráty,uvedl Robert Urbaník, Head of Security ve společnosti Altron.

Pro provoz služby Altron aCloud Backup se využívá technologie Veeam Cloud Backup a Veeam Backup & Replication s dostupností 99,9 % a zastřešené dohledovým centrem Altron. Dostupná je standardně v kapacitě do 1 do 100 TB nebo individuálně s možností zvolit si počet zálohovaných serverů podle potřeby.

Ceny za službu v závislosti na konfiguraci začínají od 743 Kč. Bližší informace o Altron aCloud Backup, přístup k demo aplikaci a přesnému kalkulátoru ceny jsou k dispozici na adrese http://acloudbackup.altron.net

4.10.2017

Vzniklo datacentrum pro globální cloud: jeden z největších komplexů datacenter v EU otevírá vlastník FORPSI

Aruba v těchto dnech otevírá dveře svého nového datacentra na severu Itálie. Pozvání obdrželi hlavní zástupci nejvýznamnějších italských společností, úřadů a také speciální hosté.

INTERNET CZ, a. s. (www.forpsicloud.cz), která je členem skupiny Aruba Group – světového leadera na trhu webhostingu, emailů, certifikovaných emailů PEC a registrace domén, a jedné z předních světových společností v oblasti datacenter a cloudových služeb, oznamuje otevření největšího komplexu datacenter v Itálii. Datacentrum pro globální cloud je také jedním z největších cloudových hubů v Evropě a využívá strategické pozice na severu Itálie, pouze hodinu cesty od Milána, v italském Ponte San Pietro (Bergamo), v dosahu tří mezinárodních letišť a další dopravní infrastruktury. 

Slavnostní otevření se uskuteční v areálu datacentra za účasti klíčových osobností, mezi nimiž budou členové italské vlády a známí zastánci digitalizace, kteří se zasazují o digitální transformaci. Speciálním hostem pak bude bývalý italský astronaut Umberto Guidoni

V průběhu budou diskutována dvě hlavní témata: první se zaměří na digitální transformaci  s důrazem na digitální vývoj společnosti; druhé téma bude cíleno na Průmysl 4.0 a éru automatizace výrobních procesů a správy dat. Obě tato témata budou představena prostřednictvím případových studií zákazníků za účasti expertů z předních společností v oboru, jako jsou například Intel či VMWare.

Datacentrum pro globální cloud bylo navrženo a vybudováno s cílem překonat současné standardy na trhu, zejména  v oblasti spolehlivosti a výkonu. Vzhledem k celosvětovému trendu exponenciálního růstu produkovaných dat je datacentrum pro globální cloudové služby připraveno na další rozšiřování, a to nejen díky obrovské rozloze celého komplexu. V datacentru pro globální cloud nalezneme řešení od jednotlivých dedikovaných serverů až po komplexní fyzické a cloudové infrastruktury  v datových sálech, ale také dedikovaná datacentra  s technologiemi disaster recovery a obchodní kontinuity. 

V komplexu je zajištěn rozsáhlý outsourcing IT infrastruktury, konektivita od několika různých poskytovatelů, dále pak routing a dostatečné zásoby hardwaru. Nalezneme zde také víceúčelové prostory pro širokou škálu logistických potřeb, zejména dočasné kancelářské prostory, skladiště a pracovní stanice pro zákazníky.

 

Datacentrum pro globální cloud je připojeno na hlavní národní a mezinárodní poskytovatele konektivity vlastním systémem optických kabelů, který zajišťuje duální připojení na Milan Internet eXchange (MIX) s prakticky neomezenou kapacitou přenosu. To je skvělou příležitostí pro všechny společnosti, které po květnu 2018 budou nuceny dodržovat ustanovení GDPR. Aruba i všechny obchodní značky v rámci její skupiny věnují těmto nařízením zvýšenou pozornost a poskytované služby (www.forpsicloud.cz) již nyní splňují všechny podmínky. 

Aruba je také jedním ze zakládajících členů CISPE – koalice evropských poskytovatelů cloudových služeb. Tato koalice již vytvořila kodex chování specificky koncipovaný tak, aby splňoval všechny podmínky GDPR, čímž zákazníkům a koncovým uživatelům zajišťuje kontrolu nad jejich daty.

Jednou z klíčových vlastností datacentra je energetická efektivita. Aruba pro svá datacentra využívá energii z certifikovaných obnovitelných zdrojů. V případě datacentra pro globální cloud jde například o vodní a fotovoltaickou elektrárnu. Chlazení pak zabezpečuje geotermální chladicí systém, jenž garantuje optimální výsledky s výraznou úsporou energie. Všechny systémy a vybavení byly navrženy a vybudovány tak, aby splňovaly a překračovaly nejvyšší standardy určené dle certifikace ANSI/TIA 942-A Rating 4 (dříve Tier 4).  

Jsme hrdí, že můžeme oficiálně představit naše datacentrum pro globální cloudové služby, ambiciózní projekt, který se nám, i přes svou velikost a komplexnost, podařilo dokončit ve velmi krátkém časovém úseku. Je to pro nás důležitým milníkem a zároveň pouze prvním krokem k vybudování všech dalších důležitých systémů v rámci komplexu,“ řekl Stefano Cecconi, CEO společnosti Aruba S.p.A. „Cílem této dvoudenní akce je oslavit dosažení tohoto prvního úspěšného kroku a představit datacentrum obchodní sféře a velkým organizacím a také otevřít dveře datacentra lidem mimo obor a místním obyvatelům, kteří nás nadšeně přijali.

Zajistěte si místo v datacentru pro globální cloud. Spojte se s naším týmem expertů a zeptejte se na více informací prostřednictvím naší oficiální webové stránky www.datacenter.it

 

30.9.2017

Registrace .SK domény nyní bez omezení a až na 10 let; SK.NIC spustil o víkendu nový systém i pravidla registrace

S přechodem na nový registrační systém uvolnil slovenský správce .SK domény také pravidla pro její registraci. Nejvýznamnějšími změnami jsou podle českého registrátora FORPSI zrušení omezení registrace pro subjekty, které neměly sídlo nebo bydliště na Slovensku a možnost zaregistrovat si doménu .SK až na 10 let. U zmíněného registrátora  přitom můžete .SK doménu pořídit již za 180 Kč bez DPH, což je nejnižší cena v rámci desítky největších českých registrátorů. 

Dlouho očekávaný a několikrát odložený nový systém registrace a správy .SK domén přináší od 2. září 2017 řadu pozitivních změn. Pro Českou republiku a obecně země v Evropském hospodářském prostoru je nejpřínosnější ta změna, že s novými pravidly, spojenými s nasazením nového registračního systému, zmizela podmínka registrace .SK domén pouze se slovenským IČ a sídlem (případně bydlištěm u fyzických osob) na Slovensku. 

Pro firmy a fyzické osoby mimo Slovensko se tak mění podstatný fakt, že se s novou registrací stanou skutečnými majiteli .SK domény. Doposud měly pouze dvě možnosti, a sice zřídit si dceřinou společnost nebo organizační složku na Slovensku, nebo využít služeb některého z registrátorů vedeného u SK-NIC, který jim doménu zaregistroval na svůj identifikátor a přenechal k užívání. 

Doména až na 10 let a výrazně jednodušší pravidla

Změny v registraci .SK domény přináší zjednodušení životního cyklu domény, možnost registrace domény až na 10 let a kromě výše zmíněného odstranění omezení asi nejdůležitější nový systém s API pro registrátory. Odpadne nutnost uzavírání smluv a autorizace změn v papírové podobě, nyní je možno potvrdit změny pohodlně elektronickou cestou, což kromě zjednodušení administrativy přináší i finanční úsporu v podobě zrušení administrativního poplatku za změnu registrátora.

SK-NIC nyní spravuje více než 360 000 domén s .SK koncovkou, z toho FORPSI pro své české i slovenské zákazníky registruje přes 18 000 domén. 

Odstávka systému ohlášená definitivně v datech 31. 8. – 2. 9. 2017 znamenala pro majitele domén i registrátory omezení provádění změn, převodu nebo objednávání nových domén. Prodlužování .SK domén, které expirovaly v tomto čase, pak bylo nutné vyřešit s předstihem. 
 

Registrace domény .SK za akčních 180 Kč

Po ohlášeném výpadku při přechodu na nový systém je nyní již možné registrovat nebo prodloužit .SK doménu bez problémů. Aktuálně nejnižší cenu na českém trhu nabízí registrátor FORPSI, u kterého je možné zaregistrovat doménu za 180 Kč bez DPH. Více informací o nabídce domén lze získat na stránkách registrátora https://www.forpsi.com/domain/pricelist/.

 

29.9.2017

Dial Telecom: Kam zabydlet firemní data, když už přerostou přes hlavu?

S rostoucím objemem dat, které musí firemní či výrobní IT infrastruktura zvládnout v souvislosti s rozvojem firmy logicky stoupají také nároky na hardware a související služby. Firmy tak brzy dospějí do stádia, kdy je pro ně výhodnější umístit svou serverovou architekturu do moderně vybavených housingových center. Pojďme se podívat na nejčastější otázky, které je potřeba před přesunem dat vyřešit, tak, jak je uvádí telekomunikační společnost Dial Telecom, provozovatel např. známého pražského housingového centra NAGANO.

Co si lze představit pod pojmem housingové služby, které nyní nabízejí IT provideři?
V klasickém pojetí je to „ubytování“ serverové architektury klienta ve specializovaném housingovém sále. Ten je vybaven profesionálními technologiemi pro napájení, konektivitu i zabezpečení a neustálým odborným dohledem. Klient, který by chtěl své servery provozovat ve stejně komfortních podmínkách svépomocí, by oproti službám housingových center zaplatil mnohonásobně vyšší částky.
 

Jaké jsou hlavní výhody umístění firemní infrastruktury do profesionálního housingu? Jsou mezi nimi i některé na první pohled nečekané benefity?
Zákazník, který své servery do kolokačního centra svěří, nemusí řešit žádné problémy s konektivitou. Ta je škálována dle požadavku klienta v řádech Gigabitů až desítek Gigabitů.

Vybavení datacentra velkokapacitními UPS a záložními agregáty zajistí vykrytí případných výpadků energie v rozvodné síti a tím pádem rovněž 24/7 dostupnost pro firmu klíčových aplikací a systémů.

Třetí kategorií je zabezpečení klientských dat proti zneužití zvenčí a samotné fyzické zabezpečení datového sálu.

Mezi ne tak zřejmé benefity bych zařadil například zabezpečení proti živelným katastrofám, efektivní řešení zálohy dat a zpravidla levnější ceny za traffic do zahraničí. 
 

Jaké jsou hlavní benefity toho, když firma přenese své servery do datacentra? 
Hlavním benefitem housingu jsou jednoznačně úspory za hardware, energie a doplňkové služby, ale i za náklady na vnitrofiremní správu IT. Firmy tak mohou správu IT nezbytnou pro jejich fungování nechat v rukou odborníků a soustředit se na svůj hlavní obor podnikání. Dobrou zprávou také je, že nabídka služeb housingových center je rozmanitá i na našem trhu.


 

Jak ale poznat, komu v rozmanité nabídce lze bezpečně svěřit svá data? Neboli – na co by se měla firma při výběru housingu zaměřit, či jaké hlavní požadavky by měl provider splňovat?
Firmy by měly v první řadě zvážit, jaké klíčové požadavky na poskytovatele housingu mají. Například pokud firma očekává vysoký traffic směrem do internetu, měla by volit providera, který zajistí dostatečnou konektivitu za dobrou cenu. Pokud chce klient na serverech v housingových centrech provozovat klíčové firemní aplikace, měl by vybrat poskytovatele nabízejícího dohled a technickou podporu 24/7, redundantní UPS a vlastní záložní agregát. Společnosti, které spravují citlivá data nebo údaje o zákaznících, by měly volit housingové centrum dle kvality zabezpečení dat před krádežemi nebo DoS útoky. Dodal bych ještě, že ačkoliv se pohybujeme ve světě jedniček a nul, vstřícný přístup, ochota a odbornost zaměstnanců providera by stále měla zůstat jedním z klíčových rozhodovacích faktorů.
 

Je to řešení pro velké společnosti, nebo na něj „dosáhnou“ i menší a střední firmy?
Housing v profesionálním centru je dnes tak dostupný, že na něj dosáhnou i fyzické osoby. Pronajmout si lze od jedné serverové žiletky po desítky racků a k tomu zvolit vhodnou kapacitu napájení, konektivitu a doplňkové služby.
 

Dá se obecně říci, že jsou housingové služby mezi českými firmami oblíbené? Sleduje spíše rostoucí nebo klesající zájem?
Poptávka po klasickém housingu s ohledem na rozšíření virtualizace a poměrně vysokou míru nasycení trhu spíše stagnuje. Proto je nutné nabízet stále lepší a levnější služby než konkurence. A nabídku škálovat tak, aby byla finančně dostupná širokému spektru klientů.
 

V současné IT džungli hrozí riziko ztráty či zneužití dat, zvláště pokud jsou uložena někde mimo firmu. Jaké záruky mají uživatelé těchto služeb, nabízených firmami jako Dial Telecom? Jinými slovy: do jaké míry jsou jejich data uložená u externích společností v bezpečí?
Do zabezpečení klientských dat proti útoku z internetu i bezpečnost infrastruktury v kolokačním centru se investují nemalé prostředky. Ostatně datová bezpečnost je jeden z hlavních motivů, proč klienti tyto služby využívají. Přístup osob do těchto prostor je pečlivě monitorován a logován, racky jsou uzamykatelné. Jak už jsem uvedl, je zde zajištěna nepřetržitá dodávka elektrické energie a data je možno redundantně zálohovat – riziko jejich ztráty tedy prakticky nehrozí. Sály jsou vybaveny také hasicím přístrojem na bázi inertních plynů, který nepoškodí samotné vybavení. Na páteřní optickou sít je sál připojen z jednoho místa. Už na tomto spoji je pečlivě monitorován internetový provoz a díky pokročilým technologiím jsou u v této přední linii spolehlivě odfiltrovány případné hrozby.

 

 

 

 

31.8.2017

MPLS VPN pro bezpečné propojení poboček firmy

Stabilní a zabezpečené datové přenosy jsou jednou z priorit ekonomicky smýšlejících firem, ale i těch, co dbají na důkladné zabezpečení vlastních i zákaznických dat. Mezi velmi využívaná pokročilá datová řešení patří služby VPN pro data, hlas, video i internet (MPLS L3VPN) a IPsec VPN.

Služba MPLS VPN je díky své flexibilitě a rozsahu určena velkým, středním i malým firmám, které si nechtějí lámat hlavu s implementací či nákladným přizpůsobováním své dosavadní IT infrastruktury. Nezbytnou podmínkou jsou alespoň dvě pobočky.

Služba je vhodná k propojení lokálních počítačových sítí, aplikací či hostingových center s možností kombinace datové, hlasové, video i internetové komunikace v rámci jedné přípojky.

Mezi firmami, které už nastoupily na tento trend, jsou například Alza, Vltava Labe Press, Rádio svobodná Evropa a další. V čem spatřují hlavní výhody?

Univerzální řešení pro data, hlas, video i internet

Kombinace výhod virtuálních privátních sítí a rozšířené standardizované technologie založené na protokolu MPLS (Multiprotocol Label Switching), to je servis MPLS L3VPN. MPLS zefektivňuje datové přenosy díky tomu, že jednotlivým datovým packetům přiřazuje štítky (labely). Data jsou pak směřovány podle těchto štítků namísto nutnosti forwardování na základě zkoumání obsahu samotných packetů, forwardování dat je tak násobně rychlejší.

Mezi výhody patří především flexibilita a škálovatelnost přípojek, cenově efektivní řešení a v neposlední řadě i přirozená podpora IP protokolu, který je využíván většinou klientských aplikací v IT.

MPLS L3VPN, kterou v ČR poskytuje operátor Dial Telecom (www.dialtelecom.cz), je díky své jednoduché implementaci do běžného ICT prostředí a širokým možnostem použití vhodná pro pokrytí potřeb hlasové, datové i video komunikace. Využití protokolu MPLS pro datovou komunikaci je pevně etablovaným globálním standardem rozsáhlých komunikačních sítí, což zajišťuje kompatibilitu s nově vyvíjenými IT aplikacemi.

MPLS L3VPN poskytuje "full mesh" topologii (komunikace každý s každým), která umožní snadno a efektivně propojit všechny firemní pobočky do jediné privátní sítě. Ta může výrazně snížit provozní náklady na spolehlivou komunikaci uvnitř firmy. Mezi výhody tohoto způsobu připojení patří také bezpečnost dat. Přístup do internetu je realizován pouze z jednoho bodu, odpadá tak nutnost "hlídat" počítače a zařízení všech zaměstnanců či poboček.

Technologii lze využít v mnoha variantách odlišných zejména kapacitou linky a parametry zařízení, a to na optických, metalických i bezdrátových přenosových technologiích. Velmi často je využíváno řešení zálohovaných linek, kde je jako záložní variantu možné využít například levného ADSL připojení.

Bezpečnostní rozšíření o IPsec VPN

Jedná se o rozšíření standardního IP protokolu založené na přísnější autentizaci a šifrování přenášených dat. IPSEC VPN umožní využít klasické přípojky do internetu na více pobočkách jako plnohodnotnou zabezpečenou privátní síť. Pobočky v rámci této sítě komunikují každá s každou na základě klasického protokolu IP. Pro průchod dat je využita síť internet, data skrze ni proudí šifrovaným tunelem.

Během přenosu tak nemůže dojít k jejich rozluštění ani změnám. Díky technologii IPsec VPN tedy mohou být firemní pobočky plnohodnotně připojeny kdekoliv na světě bez toho, aby IT technici museli řešit jejich zabezpečení.

Dalším využitím protokolu IPsec je možnost vzdáleného přístupu do sítě pro jednotlivé uživatele z jejich počítačů. Na VPN koncentrátoru poskytovatele služby MPLS VPN je možné nakonfigurovat přístup pro jednotlivé uživatele. Ti se do sítě připojí jednoduše tak, že na svém počítači aktivují klienta, který naváže IPsec tunel k VPN koncentrátoru, a potom již mohou pracovat s aplikacemi ve vnitřní síti poskytovatele.

Možnost vzdáleného přístupu přitom může být omezena pouze do definovaných segmentů sítě, aby se snížilo riziko úniku citlivých dat. V praxi to může znamenat třeba to, že se zaměstnanci mohou dostat k firemnímu e-mailu, ale nemohou přistupovat na sdílené disky s důležitými firemními daty.

 

28.8.2017

MIO přichází s chytrými hodinkami MiVia Run 350

Stylové běžecké hodinky MiVia Run 350 od světoznámé značky MIO jsou konečně na světě. Čím si opět Mio hodlá získat svoje fanoušky? Hodinky se spoustou funkcí a přenosem dat přes mobilní aplikaci překvapí zřejmě svojí všestranností a komfortním používáním. Jakmile začnete používat tohoto profesionálního kouče jako svého osobního trenéra a monitor aktivit, jednoduše bez něho nebudete moci běhat ani žít.

Integrovaný optický monitor srdečního tepu zajistí, že budete mít na zápěstí poradce se všemi důležitými daty v reálném čase. Ale skutečnou bombou je funkce Osobního trenéra, který je krok před vámi. Tato jedinečná funkce nezobrazuje pouze informace o vás, ale ve skutečnosti i kombinuje vaši úroveň tělesné kondice, zákonitosti a výsledky z předchozích cvičení, aby vytvořila pro každý den přizpůsobené doporučení cvičení. Takže už se nemusíte zabývat přípravou plánu nebo běžeckého programu; Trenér vše promyslí za vás a jediné co tak potřebujete udělat je pouze sledovat „Dnešní doporučení“ (Today’s Recommendation) a dostanete se do formy!

Osobní Trenér

Hodinky MiVia Run 350 jsou vybavené kombinací odborných programů, které zajistí, že když použijete funkci Osobního trenéra, budete skutečně pracovat s dlouhodobým tréninkovým plánem jasně zaměřeným na výsledky. Kouč bude každý den vybírat ze tří různých osobních tréninků: Tempo Run (tempový běh), Long Slow Distance Run (dlouhý pomalý distanční běh) a Interval Training (intervalový trénink), jejichž cílem je vyvinout odolnost vůči únavě, zlepšit běžecké dovednosti, rozvíjet svalovou hmotu a zvýšit VO2 Max (maximální využití kyslíku). Na základě výsledků cvičení v kombinaci s inteligentními technologiemi VO2 Max Estimation (odhad VO2 Max), Training Effect (tréninkový efekt) a Recovery Advisor (poradce ohledně regenerace) vypočítá kouč vaše vlastní osobní doporučení pro další den. Takže díky kouči a specializované technologii v pozadí budete vždy vědět, jak zvýšit VO2 Max, jaká intenzita tréninku vám přinese požadované výsledky a co je nejdůležitější: kdy se máte hýbat a kdy je čas si odpočinout. Kouč vám tedy pomůže dlouhodobě zvýšit aerobní vytrvalost a úroveň tělesné kondice; budete trénovat jako profesionál!

Snadné použití tréninkových programů

Nicméně pokud se chcete raději držet svého tréninkového plánu, je to také možné. MiVia Run 350 obsahuje také snadno použitelné tréninkové programy na základě vzdálenosti, času, intervalu nebo tempa. Můžete tedy zlepšit svou vytrvalost běháním podle upozornění na tempo, nebo použít intervalový trénink, abyste se dostali mimo svou pohodlnou zónu a zlepšili svoji kondici.

Na obrazovce také vidíte, v jakém pásmu srdečního tepu se aktuálně pohybujete, takže můžete trénovat v preferovaném pásmu srdečního tepu. K dispozici je 5 pásem srdečního tepu, každé s vlastními výsledky pro vaše tělo a úroveň tělesné kondice:

  1. Střední (50 až 60 % maximálního srdečního tepu).
  2. Spalování tuků (60 až 70 % maximálního srdečního tepu).
  3. Aerobní (70 až 80 % maximálního srdečního tepu).
  4. Anaerobní (80 až 90 % maximálního srdečního tepu).
  5. Max. úsilí (90 až 100 % maximálního srdečního tepu).

Konektivita s telefonem

Protože žijeme v době, kdy musíte být neustále dostupní, MiVia Run 350 lze připojit k telefonu. Budete  upozorňováni na příchozí hovory a zprávy. Hodinky jsou kompatibilní s aplikacemi WhatsApp, Facebook Messenger, Skype a Twitter. Takže nikdy nezmeškáte hovor nebo zprávu, ani když běžíte! Samozřejmě, když nechcete být při běhu rušeni, funkci můžete vypnout a soustředit se jen na své cvičení a tělo.

Tracker činností

Kromě toho, že budou vaším společníkem při běhu, fungují hodinky MiVia Run 350 také jako špičkový monitor aktivit. Během dne budou počítat vaše kroky, uraženou vzdálenost a spálené kalorie. V noci budou zaznamenávat váš spánek, například jeho kvalitu, efektivitu a dobu. Data pak můžete analyzovat v aplikaci MiVia a dokonce si můžete vést spánkový deník.

Mio MiVia Run 350 fungují jako váš osobní kouč s Today’s Recommendation (denní doporučení), a díky specializovaným funkcím VO2 Max Estimation (odhad VO2 Max), Recovery Advisor (poradce ohledně regenerace) a Training Effect (tréninkový efekt), v kombinaci s řadou tréninkových programů založených na úrovni vaší tělesné kondice, jsou hodinky MiVia Run 350 jediným společníkem při běhání jakého potřebujete!

Technické specifikace: 

  • Velikost: 44.7 x 37.4 x 15.8 mm
  • Tepová frekvence: Optický senzor tepové frekvence
  • Voděodolnost: 3ATM, vhodné pro plavání a koupání
  • Doba nabíjení: 2.5 hod
  • Váha: 51.5g
  • Vibrační upozornění: ano
  • Paměť: 100 hodin záznamu cvičení
  • Velikost displeje: 1.28"
  • GPS: ano
  • Bluetooth s nízkou spotřebou energie (BLE 4,0)
  • Pokročilá analýza srdečního tepu od Firstbeat

Výdrž baterie:

  • Až 5 týdnů v režimu hodinek
  • Až 10 hodin v GPS módu
  • Až 8 hodin při GPS a OHR

Co umí aplikace MiVia Run? 

Aplikace MiVia™ Run je zdarma a je optimalizována pro použití se zařízením MiVia Run. Umožňuje zaznamenávat a monitorovat váš běh, sledovat aktivity a dodržovat zdravý životní styl, aby vám pomohla dosáhnout vašich cílů cvičení.

Hlavní funkce:

Denní náplň se zobrazením polohy - Na řídicím panelu se zobrazují všechny aspekty vašeho života s každodenními aktivitami a analýzy všech detailů vašeho cvičení se zobrazením polohy.

Sledujte váš pokrok - Aplikace MiVia přesně analyzuje vaše cvičení a poskytuje roční, měsíční a týdenní souhrny. Tento tréninkový deník vás nepřetržitě motivuje, abyste posouvali hranice svých schopností.

Prostřednictvím Personal Coach (osobního trenéra) se přizpůsobí vašemu tělu a kondici - Stačí se řídit pomocí „Dnešního doporučení“ (Daily Recommendation) Personal Coach (osobního trenéra): ten zná intenzitu, jakou potřebujete ke zlepšení vaší kondice. MiVia vás dovede ke splnění osobních cílů v každém cvičení.

Soupeřte s lidmi z celé zeměkoule - Nic vás nenamotivuje lépe než přátelská soutěž. Uložte data z kompatibilních fitness hodinek nebo zařízení a sdílejte je prostřednictvím naší online sítě, abyste mohli s přáteli porovnat své pokroky v týdenním počtu kroků, kalorií nebo uběhnutých vzdáleností.

Inteligentní oznamování příchozích hovorů, rychlých zpráv a aplikací WhatsApp, Line, Facebook, Twitter a Skype z mobilního zařízení do náramku MiVia Run. Samozřejmě, když nechcete být při běhu rušeni, funkci můžete vypnout a soustředit se jen na své cvičení a tělo.

 


Dial Telecom implementoval technologii BGP FlowSpec proti bezpečnostním hrozbám

Dial Telecom, a. s., přední český poskytovatel datových a hlasových služeb, implementoval ve své páteřní síti technologii BGP FlowSpec, umožňující efektivně reagovat na kybernetické bezpečnostní hrozby.

Technologie BGP FlowSpec, definovaná dokumentem "RFC 5575", umožňuje odklánět, omezovat velikost či zcela zahazovat provoz konkrétních, specificky popsaných datových toků (flows), čímž zásadním způsobem zrychluje, zlepšuje a zpřesňuje řízení nežádoucího datového provozu, jako jsou například DDoS útoky, nezávisle na použité platformě, tedy na různých zařízeních různých výrobců.

"V návaznosti na sofistikovaný systém detekce provozních anomálií tak BGP FlowSpec tvoří další krok v bezpečnostní politice naší páteřní sítě, do níž spadá též členství v projektu FENIX a aktivní participace v rámci platformy CSIRT.CZ," říká Zbyněk Pospíchal, člen týmu network managementu ve společnosti Dial Telecom, a.s.

Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.