Tiskové zprávy


Redakce nenese zodpovědnost za obsah tiskových zpráv.

10.11.2017

Přídavek Tac-Ops DLC pro hru Arma 3 vychází už 30. listopadu

Studio Bohemia Interactive právě dnes představuje nejnovější stahovatelný obsah (DLC) pro PC exkluzivní vojenskou akci Arma 3. Vydání je naplánováno už na konec tohoto měsíce – konkrétně 30. listopadu. Arma 3 Tac-Ops DLC Singleplayer Mission Pack prověří hráčské schopnosti ve třech odlišných vojenských operacích.

Arma 3 Tac-Ops DLC Mission Pack nabízí velkou spoustu jednotlivých misí, které nabízí skutečný pocit z bojových situací v nestřežené válečné zóně. Hráči budou vést své kolegy ve zbrani skrz situace, jenž vyžadují pečlivé plánování, využívání takticky výhodných pozic a přesné střelby. Stejně tak je ale třeba se spolehnout i na přizpůsobení se novým podmínkám, které se mohou měnit z minuty na minutu. Kompletní kampaň nabídne minimálně 8 hodin nabitých hratelností, která je pochopitelně dále určena obtížností a odlišným přístupem každého hráče. Autoři sami doporučují si každou z misí zkusit několikrát a vyzkoušet si odlišné cesty, se kterými se v nich pochopitelně rovněž počítá. V některých operacích je dokonce možné celý průběh zažít z pohledu úplně jiné jednotky.

Mezi klíčové prvky přídavku Arma 3 Tac-Ops DLC Mission Pack patří:

  • 3 operace pro jednoho hráče – balíček misí nabízí tři náročné vojenské operace určené především zkušeným hráčům série Arma:

Všemu navzdory – Zachycuje občanskou válku zuřící devět let před kampaní „Východní vítr“ napříč republikami Altis a Stratis.

Odrazový můstek – Posily jednotek NATO, které reagují na krizi „Východní vítr“, musí nejprve obsadit strategický ostrov Malden.

Ocelový Pegas – Během invaze do Altisu se jednotky NATO pokusí o troufalý vzdušný útok, vedoucí k otevření druhé fronty.

  • Autentický boj – Prožijte si skutečný vojenský konflikt v misích, které odmění hráče za pečlivý průzkum, opatrnost a trpělivost namísto zběsilé střelby do všech stran. Bojujte bok po boku ostatních vojenských sil a doveďte svou jednotku k vítězství.
  • Proměnlivé bitevní pole – Vyzkoušejte si, jak moc mohou vaše rozhodnutí o splnění (a nesplnění) vedlejších misí ovlivnit situaci na bojišti.
  • Znovuhratelnost – Okuste části některých misí z perspektivy jiných jednotek a pociťte tak všechny aspekty obří vojenské operace. Otestujte si nové taktiky a zkuste dosáhnout stejných cílů jinými prostředky.
  • Videa After Action Report (AAR) – Zdokonalte svou virtuální vojenskou taktiku a bojové plány díky praktickým radám od našich vojenských expertů a konzultantů.
  • A je toho mnohem více – Poslechněte si nově složený hudební doprovod, odemkněte nové achievementy na Steamu a využijte zcela nového skriptovacího sytému tvorby pokročilých scénářů Arma 3.

 

Arma 3 Tac-Ops DLC Mission Pack je právě teď k dispozici v předobjednávce s 10% slevou na Steamu a na Bohemia Store za cenu 4,49 € / 5,39 $ / 4,04 £ (běžná cena: 4,99 € / 5,99 $ / 4,49 £). Další možností, jak si DLC koupit, je pořízení Arma 3 DLC Bundle 2, díky kterému lze ušetřit více než 25 % ze samostatné koupě DLC balíčků Arma 3 Tac-Ops Mission Pack, Arma 3 Jets, Arma 3 Laws of War a chystaného Arma 3 Tanks.

Pokud chcete o hře Arma 3 zjistit více informací, navštivte oficiální stránky www.arma3.com a sledujte naše sociální sítě na Facebooku, Twitteru, YouTube a Steamu, kde můžete očekávat nejčerstvější informační servis.

 

31.10.2017

Pro zákazníky FORPSI Cloud se otevírá další datacentrum

Aruba Cloud, evropský poskytovatel cloudových služeb, na jehož platformě jsou založeny i služby FORPSI Cloud, rozšiřuje své působení v Polsku. Společnost otevřela datacentrum ve Varšavě, které nejenže splňuje požadavky místních zákazníků, ale zároveň se stane jedním z dalších pilířů pro rozšíření služeb na další trhy ve střední a východní Evropě.

INTERNET CZ, a. s. (www.forpsicloud.cz), která je členem skupiny Aruba Group – světového leadera na trhu webhostingu, emailů, certifikovaných emailů PEC a registrace domén, a jedné z předních světových společností v oblasti datacenter a cloudových služeb, oznamuje, že bylo oficiálně otevřeno nové datacentrum skupiny v Polsku DC8 - PL1 (www.arubacloud.com). Nachází se ve Varšavě, v prostorách lídra polského trhu datacenter s vysoce spolehlivým zabezpečením stupně Tier III+. Osmé datacentrum skupiny Aruba v Evropě splní nejen požadavky místních zákazníků, ale zároveň se stane dalším z pilířů pro rozšíření služeb na další trhy ve střední a východní Evropě.

Otevření nového datacentra v Polsku je logickým krokem v rozvoji společnosti, která buduje svou pozici na tamním trhu více než dva roky. Od vstupu na polský trh získala společnost Aruba Cloud téměř 15 tisíc zákazníků, což vedlo k rozhodnutí dále v Polsku investovat. Polské datacentrum má za cíl oslovit zákazníky, pro které je uložení dat výhradně v Polsku prioritou. Je to také dalším krokem ve strategii rozšíření cloudových služeb na východ, hlavně na Ukrajinu, kde je znatelný vysoký zájem o cloudový model.

Stejně jako české datacentrum DC3 – CZ1, vyniká i to polské využitím nejmodernějších technologií. V souladu s globální strategií Aruby jsou datacentra vybavena infrastrukturou dodanou pouze renomovanými výrobci, s nimiž Aruba v rámci Evropy spolupracuje již roky. Mezi hardwarem nalezneme například nejnovější servery společnosti Dell s SSD disky a procesory Intel (Xeon® E5). 

V novém datacentru mohou zákazníci využívat všechny typy IaaS (infrastruktura jako služba) poskytované na ostatních trzích, včetně tří typů cloudových služeb: Virtuální cloud servery (Cloud VPS SSD), veřejný (Cloud PRO) a Private Cloud, a také velké množství dalších nástrojů včetně Cloud Backup. 

Kromě čistě technických předností cloudové infrastruktury Aruba/FORPSI Cloud, je pro skupinu také velmi důležitá bezpečnost dat a dodržování nových předpisů. Všechny cloudové služby FORPSI jsou prostřednictvím Aruba Group v souladu s ustanoveními Kodexu chování CISPE pro ochranu dat. Kodex CISPE předcházel zavedení obecného nařízení o ochraně údajů (GDPR) a je v souladu s požadavky nového nařízení EU, které vstoupí v platnost v roce 2018. Uživatelé služeb Aruba/FORPSI Cloud si tak mohou být jisti, že poskytovatel služeb nezpracovává jejich data ve svůj prospěch nebo za účelem dalšího prodeje třetím osobám, neprovádí profilování údajů subjektů pro marketingové účely a podobně. Toto je jen jedno  z mnoha nařízení, kterými se FORPSI Cloud v rámci Aruba Group, člena sdružení CISPE, řídí.

Jen několik dní po slavnostním otevření Datacentra pro globální cloudové služby mohu s hrdostí oznámit, že jsme učinili další strategický krok v rozšiřování naší celoevropské sítě datacenter. Nové datacentrum ve Varšavě je určeno pro trhy střední a východní Evropy, tedy oblasti, které se stále více zaměřují na IT a zejména na cloudová řešení. DC - PL1 se stává již osmým datacentrem skupiny, jejíž vizí je zaměření na trh informačních technologií v celoevropském měřítku,řekl Stefano Cecconi, CEO společnosti Aruba S.p.A..

Otevření datacentra v Polsku je pro nás významnou událostí. Doposud byli místní zákazníci Aruba Cloud nuceni používat své služby prostřednictvím naší mezinárodní sítě datacenter, což nám ovšem nezabránilo  získat téměř 15 tisíc uživatelů. Uvážíme-li místní, velmi konkurenční trh, kde působí jak silné národní značky, tak globální giganti, jedná se o velmi dobrý výsledek. To je zároveň důležitý ukazatel pro Aruba Group, pro níž polský trh nabývá na stále větším významu, a to nejen z důvodu růstu polské ekonomiky, ale také z důvodu možnosti budoucí expanze na sousední trhy,říká Marcin Zmaczyński, Country Manager CEE, Aruba Cloud.Otevření datacentra ve Varšavě nám dává příležitost oslovit více zákazníků v Polsku a také možnost expanze dále na východní trhy, zejména na Ukrajinu, kde stále více společností začíná uvažovat o přesunu své IT infrastruktury do cloudu. Zatímco  v současnosti je náš růst v tomto regionu poháněn zejména popularitou VPS, v příštích letech vidíme potenciál v oblasti veřejného a privátního cloudu pro firemní zákazníky. Jelikož s otevřením datacentra v Polsku očekáváme rychlejší růst počtu nových zákazníků, plánujeme v blízké době také rozšiřovat naše místní oddělení obchodu a zákaznické podpory," dodává Zmaczyński.  


Altron spustil vlastní 100TB cloudovou službu aCloud Backup

Společnost Altron ukončila pilotní provoz služby aCloud Backup a převedla ji do komerčního plného provozu. Cloudová služba je určena k zálohování firemních dat a celých virtuálních serverů ve vyhrazené infrastruktuře Altronu. 

Podle Gartneru, se více než bilion dolarů výdajů na IT do roku 2020 přesune do cloudu. Trh pro cloudové služby tak vyrostl do stavu, kdy představuje významné procento celkových výdajů na IT. Kritická firemní data dnes představují významnou hodnotu, o kterou je potřeba pečovat – zajistit jejich vysokou dostupnost a bezpečnost, a to kdykoliv a kdekoliv. Prostřednictvím nové služby aCloud Backup tak společnost Altron dává firmám možnost efektivně zálohovat velké objemy dat mimo svou infrastrukturu a zpětně se k nim dostat pomocí šifrovaného spojení. Data se nacházejí v chráněném prostoru datového centra Altron, kde jsou zašifrována a přístup k nim má pouze zákazník.

Bezpečně zálohovaná data představují důležitý základ pro každé podnikání. Proto jsme na naší platformě spustili novou službu Altron aCloud Backup, která snadno a bez investic do hardware zajistí ochranu dat pro případ jejich poškození nebo ztráty,uvedl Robert Urbaník, Head of Security ve společnosti Altron.

Pro provoz služby Altron aCloud Backup se využívá technologie Veeam Cloud Backup a Veeam Backup & Replication s dostupností 99,9 % a zastřešené dohledovým centrem Altron. Dostupná je standardně v kapacitě do 1 do 100 TB nebo individuálně s možností zvolit si počet zálohovaných serverů podle potřeby.

Ceny za službu v závislosti na konfiguraci začínají od 743 Kč. Bližší informace o Altron aCloud Backup, přístup k demo aplikaci a přesnému kalkulátoru ceny jsou k dispozici na adrese http://acloudbackup.altron.net

4.10.2017

Vzniklo datacentrum pro globální cloud: jeden z největších komplexů datacenter v EU otevírá vlastník FORPSI

Aruba v těchto dnech otevírá dveře svého nového datacentra na severu Itálie. Pozvání obdrželi hlavní zástupci nejvýznamnějších italských společností, úřadů a také speciální hosté.

INTERNET CZ, a. s. (www.forpsicloud.cz), která je členem skupiny Aruba Group – světového leadera na trhu webhostingu, emailů, certifikovaných emailů PEC a registrace domén, a jedné z předních světových společností v oblasti datacenter a cloudových služeb, oznamuje otevření největšího komplexu datacenter v Itálii. Datacentrum pro globální cloud je také jedním z největších cloudových hubů v Evropě a využívá strategické pozice na severu Itálie, pouze hodinu cesty od Milána, v italském Ponte San Pietro (Bergamo), v dosahu tří mezinárodních letišť a další dopravní infrastruktury. 

Slavnostní otevření se uskuteční v areálu datacentra za účasti klíčových osobností, mezi nimiž budou členové italské vlády a známí zastánci digitalizace, kteří se zasazují o digitální transformaci. Speciálním hostem pak bude bývalý italský astronaut Umberto Guidoni

V průběhu budou diskutována dvě hlavní témata: první se zaměří na digitální transformaci  s důrazem na digitální vývoj společnosti; druhé téma bude cíleno na Průmysl 4.0 a éru automatizace výrobních procesů a správy dat. Obě tato témata budou představena prostřednictvím případových studií zákazníků za účasti expertů z předních společností v oboru, jako jsou například Intel či VMWare.

Datacentrum pro globální cloud bylo navrženo a vybudováno s cílem překonat současné standardy na trhu, zejména  v oblasti spolehlivosti a výkonu. Vzhledem k celosvětovému trendu exponenciálního růstu produkovaných dat je datacentrum pro globální cloudové služby připraveno na další rozšiřování, a to nejen díky obrovské rozloze celého komplexu. V datacentru pro globální cloud nalezneme řešení od jednotlivých dedikovaných serverů až po komplexní fyzické a cloudové infrastruktury  v datových sálech, ale také dedikovaná datacentra  s technologiemi disaster recovery a obchodní kontinuity. 

V komplexu je zajištěn rozsáhlý outsourcing IT infrastruktury, konektivita od několika různých poskytovatelů, dále pak routing a dostatečné zásoby hardwaru. Nalezneme zde také víceúčelové prostory pro širokou škálu logistických potřeb, zejména dočasné kancelářské prostory, skladiště a pracovní stanice pro zákazníky.

 

Datacentrum pro globální cloud je připojeno na hlavní národní a mezinárodní poskytovatele konektivity vlastním systémem optických kabelů, který zajišťuje duální připojení na Milan Internet eXchange (MIX) s prakticky neomezenou kapacitou přenosu. To je skvělou příležitostí pro všechny společnosti, které po květnu 2018 budou nuceny dodržovat ustanovení GDPR. Aruba i všechny obchodní značky v rámci její skupiny věnují těmto nařízením zvýšenou pozornost a poskytované služby (www.forpsicloud.cz) již nyní splňují všechny podmínky. 

Aruba je také jedním ze zakládajících členů CISPE – koalice evropských poskytovatelů cloudových služeb. Tato koalice již vytvořila kodex chování specificky koncipovaný tak, aby splňoval všechny podmínky GDPR, čímž zákazníkům a koncovým uživatelům zajišťuje kontrolu nad jejich daty.

Jednou z klíčových vlastností datacentra je energetická efektivita. Aruba pro svá datacentra využívá energii z certifikovaných obnovitelných zdrojů. V případě datacentra pro globální cloud jde například o vodní a fotovoltaickou elektrárnu. Chlazení pak zabezpečuje geotermální chladicí systém, jenž garantuje optimální výsledky s výraznou úsporou energie. Všechny systémy a vybavení byly navrženy a vybudovány tak, aby splňovaly a překračovaly nejvyšší standardy určené dle certifikace ANSI/TIA 942-A Rating 4 (dříve Tier 4).  

Jsme hrdí, že můžeme oficiálně představit naše datacentrum pro globální cloudové služby, ambiciózní projekt, který se nám, i přes svou velikost a komplexnost, podařilo dokončit ve velmi krátkém časovém úseku. Je to pro nás důležitým milníkem a zároveň pouze prvním krokem k vybudování všech dalších důležitých systémů v rámci komplexu,“ řekl Stefano Cecconi, CEO společnosti Aruba S.p.A. „Cílem této dvoudenní akce je oslavit dosažení tohoto prvního úspěšného kroku a představit datacentrum obchodní sféře a velkým organizacím a také otevřít dveře datacentra lidem mimo obor a místním obyvatelům, kteří nás nadšeně přijali.

Zajistěte si místo v datacentru pro globální cloud. Spojte se s naším týmem expertů a zeptejte se na více informací prostřednictvím naší oficiální webové stránky www.datacenter.it

 

30.9.2017

Registrace .SK domény nyní bez omezení a až na 10 let; SK.NIC spustil o víkendu nový systém i pravidla registrace

S přechodem na nový registrační systém uvolnil slovenský správce .SK domény také pravidla pro její registraci. Nejvýznamnějšími změnami jsou podle českého registrátora FORPSI zrušení omezení registrace pro subjekty, které neměly sídlo nebo bydliště na Slovensku a možnost zaregistrovat si doménu .SK až na 10 let. U zmíněného registrátora  přitom můžete .SK doménu pořídit již za 180 Kč bez DPH, což je nejnižší cena v rámci desítky největších českých registrátorů. 

Dlouho očekávaný a několikrát odložený nový systém registrace a správy .SK domén přináší od 2. září 2017 řadu pozitivních změn. Pro Českou republiku a obecně země v Evropském hospodářském prostoru je nejpřínosnější ta změna, že s novými pravidly, spojenými s nasazením nového registračního systému, zmizela podmínka registrace .SK domén pouze se slovenským IČ a sídlem (případně bydlištěm u fyzických osob) na Slovensku. 

Pro firmy a fyzické osoby mimo Slovensko se tak mění podstatný fakt, že se s novou registrací stanou skutečnými majiteli .SK domény. Doposud měly pouze dvě možnosti, a sice zřídit si dceřinou společnost nebo organizační složku na Slovensku, nebo využít služeb některého z registrátorů vedeného u SK-NIC, který jim doménu zaregistroval na svůj identifikátor a přenechal k užívání. 

Doména až na 10 let a výrazně jednodušší pravidla

Změny v registraci .SK domény přináší zjednodušení životního cyklu domény, možnost registrace domény až na 10 let a kromě výše zmíněného odstranění omezení asi nejdůležitější nový systém s API pro registrátory. Odpadne nutnost uzavírání smluv a autorizace změn v papírové podobě, nyní je možno potvrdit změny pohodlně elektronickou cestou, což kromě zjednodušení administrativy přináší i finanční úsporu v podobě zrušení administrativního poplatku za změnu registrátora.

SK-NIC nyní spravuje více než 360 000 domén s .SK koncovkou, z toho FORPSI pro své české i slovenské zákazníky registruje přes 18 000 domén. 

Odstávka systému ohlášená definitivně v datech 31. 8. – 2. 9. 2017 znamenala pro majitele domén i registrátory omezení provádění změn, převodu nebo objednávání nových domén. Prodlužování .SK domén, které expirovaly v tomto čase, pak bylo nutné vyřešit s předstihem. 
 

Registrace domény .SK za akčních 180 Kč

Po ohlášeném výpadku při přechodu na nový systém je nyní již možné registrovat nebo prodloužit .SK doménu bez problémů. Aktuálně nejnižší cenu na českém trhu nabízí registrátor FORPSI, u kterého je možné zaregistrovat doménu za 180 Kč bez DPH. Více informací o nabídce domén lze získat na stránkách registrátora https://www.forpsi.com/domain/pricelist/.

 

29.9.2017

Dial Telecom: Kam zabydlet firemní data, když už přerostou přes hlavu?

S rostoucím objemem dat, které musí firemní či výrobní IT infrastruktura zvládnout v souvislosti s rozvojem firmy logicky stoupají také nároky na hardware a související služby. Firmy tak brzy dospějí do stádia, kdy je pro ně výhodnější umístit svou serverovou architekturu do moderně vybavených housingových center. Pojďme se podívat na nejčastější otázky, které je potřeba před přesunem dat vyřešit, tak, jak je uvádí telekomunikační společnost Dial Telecom, provozovatel např. známého pražského housingového centra NAGANO.

Co si lze představit pod pojmem housingové služby, které nyní nabízejí IT provideři?
V klasickém pojetí je to „ubytování“ serverové architektury klienta ve specializovaném housingovém sále. Ten je vybaven profesionálními technologiemi pro napájení, konektivitu i zabezpečení a neustálým odborným dohledem. Klient, který by chtěl své servery provozovat ve stejně komfortních podmínkách svépomocí, by oproti službám housingových center zaplatil mnohonásobně vyšší částky.
 

Jaké jsou hlavní výhody umístění firemní infrastruktury do profesionálního housingu? Jsou mezi nimi i některé na první pohled nečekané benefity?
Zákazník, který své servery do kolokačního centra svěří, nemusí řešit žádné problémy s konektivitou. Ta je škálována dle požadavku klienta v řádech Gigabitů až desítek Gigabitů.

Vybavení datacentra velkokapacitními UPS a záložními agregáty zajistí vykrytí případných výpadků energie v rozvodné síti a tím pádem rovněž 24/7 dostupnost pro firmu klíčových aplikací a systémů.

Třetí kategorií je zabezpečení klientských dat proti zneužití zvenčí a samotné fyzické zabezpečení datového sálu.

Mezi ne tak zřejmé benefity bych zařadil například zabezpečení proti živelným katastrofám, efektivní řešení zálohy dat a zpravidla levnější ceny za traffic do zahraničí. 
 

Jaké jsou hlavní benefity toho, když firma přenese své servery do datacentra? 
Hlavním benefitem housingu jsou jednoznačně úspory za hardware, energie a doplňkové služby, ale i za náklady na vnitrofiremní správu IT. Firmy tak mohou správu IT nezbytnou pro jejich fungování nechat v rukou odborníků a soustředit se na svůj hlavní obor podnikání. Dobrou zprávou také je, že nabídka služeb housingových center je rozmanitá i na našem trhu.


 

Jak ale poznat, komu v rozmanité nabídce lze bezpečně svěřit svá data? Neboli – na co by se měla firma při výběru housingu zaměřit, či jaké hlavní požadavky by měl provider splňovat?
Firmy by měly v první řadě zvážit, jaké klíčové požadavky na poskytovatele housingu mají. Například pokud firma očekává vysoký traffic směrem do internetu, měla by volit providera, který zajistí dostatečnou konektivitu za dobrou cenu. Pokud chce klient na serverech v housingových centrech provozovat klíčové firemní aplikace, měl by vybrat poskytovatele nabízejícího dohled a technickou podporu 24/7, redundantní UPS a vlastní záložní agregát. Společnosti, které spravují citlivá data nebo údaje o zákaznících, by měly volit housingové centrum dle kvality zabezpečení dat před krádežemi nebo DoS útoky. Dodal bych ještě, že ačkoliv se pohybujeme ve světě jedniček a nul, vstřícný přístup, ochota a odbornost zaměstnanců providera by stále měla zůstat jedním z klíčových rozhodovacích faktorů.
 

Je to řešení pro velké společnosti, nebo na něj „dosáhnou“ i menší a střední firmy?
Housing v profesionálním centru je dnes tak dostupný, že na něj dosáhnou i fyzické osoby. Pronajmout si lze od jedné serverové žiletky po desítky racků a k tomu zvolit vhodnou kapacitu napájení, konektivitu a doplňkové služby.
 

Dá se obecně říci, že jsou housingové služby mezi českými firmami oblíbené? Sleduje spíše rostoucí nebo klesající zájem?
Poptávka po klasickém housingu s ohledem na rozšíření virtualizace a poměrně vysokou míru nasycení trhu spíše stagnuje. Proto je nutné nabízet stále lepší a levnější služby než konkurence. A nabídku škálovat tak, aby byla finančně dostupná širokému spektru klientů.
 

V současné IT džungli hrozí riziko ztráty či zneužití dat, zvláště pokud jsou uložena někde mimo firmu. Jaké záruky mají uživatelé těchto služeb, nabízených firmami jako Dial Telecom? Jinými slovy: do jaké míry jsou jejich data uložená u externích společností v bezpečí?
Do zabezpečení klientských dat proti útoku z internetu i bezpečnost infrastruktury v kolokačním centru se investují nemalé prostředky. Ostatně datová bezpečnost je jeden z hlavních motivů, proč klienti tyto služby využívají. Přístup osob do těchto prostor je pečlivě monitorován a logován, racky jsou uzamykatelné. Jak už jsem uvedl, je zde zajištěna nepřetržitá dodávka elektrické energie a data je možno redundantně zálohovat – riziko jejich ztráty tedy prakticky nehrozí. Sály jsou vybaveny také hasicím přístrojem na bázi inertních plynů, který nepoškodí samotné vybavení. Na páteřní optickou sít je sál připojen z jednoho místa. Už na tomto spoji je pečlivě monitorován internetový provoz a díky pokročilým technologiím jsou u v této přední linii spolehlivě odfiltrovány případné hrozby.

 

 

 

 

31.8.2017

MPLS VPN pro bezpečné propojení poboček firmy

Stabilní a zabezpečené datové přenosy jsou jednou z priorit ekonomicky smýšlejících firem, ale i těch, co dbají na důkladné zabezpečení vlastních i zákaznických dat. Mezi velmi využívaná pokročilá datová řešení patří služby VPN pro data, hlas, video i internet (MPLS L3VPN) a IPsec VPN.

Služba MPLS VPN je díky své flexibilitě a rozsahu určena velkým, středním i malým firmám, které si nechtějí lámat hlavu s implementací či nákladným přizpůsobováním své dosavadní IT infrastruktury. Nezbytnou podmínkou jsou alespoň dvě pobočky.

Služba je vhodná k propojení lokálních počítačových sítí, aplikací či hostingových center s možností kombinace datové, hlasové, video i internetové komunikace v rámci jedné přípojky.

Mezi firmami, které už nastoupily na tento trend, jsou například Alza, Vltava Labe Press, Rádio svobodná Evropa a další. V čem spatřují hlavní výhody?

Univerzální řešení pro data, hlas, video i internet

Kombinace výhod virtuálních privátních sítí a rozšířené standardizované technologie založené na protokolu MPLS (Multiprotocol Label Switching), to je servis MPLS L3VPN. MPLS zefektivňuje datové přenosy díky tomu, že jednotlivým datovým packetům přiřazuje štítky (labely). Data jsou pak směřovány podle těchto štítků namísto nutnosti forwardování na základě zkoumání obsahu samotných packetů, forwardování dat je tak násobně rychlejší.

Mezi výhody patří především flexibilita a škálovatelnost přípojek, cenově efektivní řešení a v neposlední řadě i přirozená podpora IP protokolu, který je využíván většinou klientských aplikací v IT.

MPLS L3VPN, kterou v ČR poskytuje operátor Dial Telecom (www.dialtelecom.cz), je díky své jednoduché implementaci do běžného ICT prostředí a širokým možnostem použití vhodná pro pokrytí potřeb hlasové, datové i video komunikace. Využití protokolu MPLS pro datovou komunikaci je pevně etablovaným globálním standardem rozsáhlých komunikačních sítí, což zajišťuje kompatibilitu s nově vyvíjenými IT aplikacemi.

MPLS L3VPN poskytuje "full mesh" topologii (komunikace každý s každým), která umožní snadno a efektivně propojit všechny firemní pobočky do jediné privátní sítě. Ta může výrazně snížit provozní náklady na spolehlivou komunikaci uvnitř firmy. Mezi výhody tohoto způsobu připojení patří také bezpečnost dat. Přístup do internetu je realizován pouze z jednoho bodu, odpadá tak nutnost "hlídat" počítače a zařízení všech zaměstnanců či poboček.

Technologii lze využít v mnoha variantách odlišných zejména kapacitou linky a parametry zařízení, a to na optických, metalických i bezdrátových přenosových technologiích. Velmi často je využíváno řešení zálohovaných linek, kde je jako záložní variantu možné využít například levného ADSL připojení.

Bezpečnostní rozšíření o IPsec VPN

Jedná se o rozšíření standardního IP protokolu založené na přísnější autentizaci a šifrování přenášených dat. IPSEC VPN umožní využít klasické přípojky do internetu na více pobočkách jako plnohodnotnou zabezpečenou privátní síť. Pobočky v rámci této sítě komunikují každá s každou na základě klasického protokolu IP. Pro průchod dat je využita síť internet, data skrze ni proudí šifrovaným tunelem.

Během přenosu tak nemůže dojít k jejich rozluštění ani změnám. Díky technologii IPsec VPN tedy mohou být firemní pobočky plnohodnotně připojeny kdekoliv na světě bez toho, aby IT technici museli řešit jejich zabezpečení.

Dalším využitím protokolu IPsec je možnost vzdáleného přístupu do sítě pro jednotlivé uživatele z jejich počítačů. Na VPN koncentrátoru poskytovatele služby MPLS VPN je možné nakonfigurovat přístup pro jednotlivé uživatele. Ti se do sítě připojí jednoduše tak, že na svém počítači aktivují klienta, který naváže IPsec tunel k VPN koncentrátoru, a potom již mohou pracovat s aplikacemi ve vnitřní síti poskytovatele.

Možnost vzdáleného přístupu přitom může být omezena pouze do definovaných segmentů sítě, aby se snížilo riziko úniku citlivých dat. V praxi to může znamenat třeba to, že se zaměstnanci mohou dostat k firemnímu e-mailu, ale nemohou přistupovat na sdílené disky s důležitými firemními daty.

 

28.8.2017

MIO přichází s chytrými hodinkami MiVia Run 350

Stylové běžecké hodinky MiVia Run 350 od světoznámé značky MIO jsou konečně na světě. Čím si opět Mio hodlá získat svoje fanoušky? Hodinky se spoustou funkcí a přenosem dat přes mobilní aplikaci překvapí zřejmě svojí všestranností a komfortním používáním. Jakmile začnete používat tohoto profesionálního kouče jako svého osobního trenéra a monitor aktivit, jednoduše bez něho nebudete moci běhat ani žít.

Integrovaný optický monitor srdečního tepu zajistí, že budete mít na zápěstí poradce se všemi důležitými daty v reálném čase. Ale skutečnou bombou je funkce Osobního trenéra, který je krok před vámi. Tato jedinečná funkce nezobrazuje pouze informace o vás, ale ve skutečnosti i kombinuje vaši úroveň tělesné kondice, zákonitosti a výsledky z předchozích cvičení, aby vytvořila pro každý den přizpůsobené doporučení cvičení. Takže už se nemusíte zabývat přípravou plánu nebo běžeckého programu; Trenér vše promyslí za vás a jediné co tak potřebujete udělat je pouze sledovat „Dnešní doporučení“ (Today’s Recommendation) a dostanete se do formy!

Osobní Trenér

Hodinky MiVia Run 350 jsou vybavené kombinací odborných programů, které zajistí, že když použijete funkci Osobního trenéra, budete skutečně pracovat s dlouhodobým tréninkovým plánem jasně zaměřeným na výsledky. Kouč bude každý den vybírat ze tří různých osobních tréninků: Tempo Run (tempový běh), Long Slow Distance Run (dlouhý pomalý distanční běh) a Interval Training (intervalový trénink), jejichž cílem je vyvinout odolnost vůči únavě, zlepšit běžecké dovednosti, rozvíjet svalovou hmotu a zvýšit VO2 Max (maximální využití kyslíku). Na základě výsledků cvičení v kombinaci s inteligentními technologiemi VO2 Max Estimation (odhad VO2 Max), Training Effect (tréninkový efekt) a Recovery Advisor (poradce ohledně regenerace) vypočítá kouč vaše vlastní osobní doporučení pro další den. Takže díky kouči a specializované technologii v pozadí budete vždy vědět, jak zvýšit VO2 Max, jaká intenzita tréninku vám přinese požadované výsledky a co je nejdůležitější: kdy se máte hýbat a kdy je čas si odpočinout. Kouč vám tedy pomůže dlouhodobě zvýšit aerobní vytrvalost a úroveň tělesné kondice; budete trénovat jako profesionál!

Snadné použití tréninkových programů

Nicméně pokud se chcete raději držet svého tréninkového plánu, je to také možné. MiVia Run 350 obsahuje také snadno použitelné tréninkové programy na základě vzdálenosti, času, intervalu nebo tempa. Můžete tedy zlepšit svou vytrvalost běháním podle upozornění na tempo, nebo použít intervalový trénink, abyste se dostali mimo svou pohodlnou zónu a zlepšili svoji kondici.

Na obrazovce také vidíte, v jakém pásmu srdečního tepu se aktuálně pohybujete, takže můžete trénovat v preferovaném pásmu srdečního tepu. K dispozici je 5 pásem srdečního tepu, každé s vlastními výsledky pro vaše tělo a úroveň tělesné kondice:

  1. Střední (50 až 60 % maximálního srdečního tepu).
  2. Spalování tuků (60 až 70 % maximálního srdečního tepu).
  3. Aerobní (70 až 80 % maximálního srdečního tepu).
  4. Anaerobní (80 až 90 % maximálního srdečního tepu).
  5. Max. úsilí (90 až 100 % maximálního srdečního tepu).

Konektivita s telefonem

Protože žijeme v době, kdy musíte být neustále dostupní, MiVia Run 350 lze připojit k telefonu. Budete  upozorňováni na příchozí hovory a zprávy. Hodinky jsou kompatibilní s aplikacemi WhatsApp, Facebook Messenger, Skype a Twitter. Takže nikdy nezmeškáte hovor nebo zprávu, ani když běžíte! Samozřejmě, když nechcete být při běhu rušeni, funkci můžete vypnout a soustředit se jen na své cvičení a tělo.

Tracker činností

Kromě toho, že budou vaším společníkem při běhu, fungují hodinky MiVia Run 350 také jako špičkový monitor aktivit. Během dne budou počítat vaše kroky, uraženou vzdálenost a spálené kalorie. V noci budou zaznamenávat váš spánek, například jeho kvalitu, efektivitu a dobu. Data pak můžete analyzovat v aplikaci MiVia a dokonce si můžete vést spánkový deník.

Mio MiVia Run 350 fungují jako váš osobní kouč s Today’s Recommendation (denní doporučení), a díky specializovaným funkcím VO2 Max Estimation (odhad VO2 Max), Recovery Advisor (poradce ohledně regenerace) a Training Effect (tréninkový efekt), v kombinaci s řadou tréninkových programů založených na úrovni vaší tělesné kondice, jsou hodinky MiVia Run 350 jediným společníkem při běhání jakého potřebujete!

Technické specifikace: 

  • Velikost: 44.7 x 37.4 x 15.8 mm
  • Tepová frekvence: Optický senzor tepové frekvence
  • Voděodolnost: 3ATM, vhodné pro plavání a koupání
  • Doba nabíjení: 2.5 hod
  • Váha: 51.5g
  • Vibrační upozornění: ano
  • Paměť: 100 hodin záznamu cvičení
  • Velikost displeje: 1.28"
  • GPS: ano
  • Bluetooth s nízkou spotřebou energie (BLE 4,0)
  • Pokročilá analýza srdečního tepu od Firstbeat

Výdrž baterie:

  • Až 5 týdnů v režimu hodinek
  • Až 10 hodin v GPS módu
  • Až 8 hodin při GPS a OHR

Co umí aplikace MiVia Run? 

Aplikace MiVia™ Run je zdarma a je optimalizována pro použití se zařízením MiVia Run. Umožňuje zaznamenávat a monitorovat váš běh, sledovat aktivity a dodržovat zdravý životní styl, aby vám pomohla dosáhnout vašich cílů cvičení.

Hlavní funkce:

Denní náplň se zobrazením polohy - Na řídicím panelu se zobrazují všechny aspekty vašeho života s každodenními aktivitami a analýzy všech detailů vašeho cvičení se zobrazením polohy.

Sledujte váš pokrok - Aplikace MiVia přesně analyzuje vaše cvičení a poskytuje roční, měsíční a týdenní souhrny. Tento tréninkový deník vás nepřetržitě motivuje, abyste posouvali hranice svých schopností.

Prostřednictvím Personal Coach (osobního trenéra) se přizpůsobí vašemu tělu a kondici - Stačí se řídit pomocí „Dnešního doporučení“ (Daily Recommendation) Personal Coach (osobního trenéra): ten zná intenzitu, jakou potřebujete ke zlepšení vaší kondice. MiVia vás dovede ke splnění osobních cílů v každém cvičení.

Soupeřte s lidmi z celé zeměkoule - Nic vás nenamotivuje lépe než přátelská soutěž. Uložte data z kompatibilních fitness hodinek nebo zařízení a sdílejte je prostřednictvím naší online sítě, abyste mohli s přáteli porovnat své pokroky v týdenním počtu kroků, kalorií nebo uběhnutých vzdáleností.

Inteligentní oznamování příchozích hovorů, rychlých zpráv a aplikací WhatsApp, Line, Facebook, Twitter a Skype z mobilního zařízení do náramku MiVia Run. Samozřejmě, když nechcete být při běhu rušeni, funkci můžete vypnout a soustředit se jen na své cvičení a tělo.

 


Dial Telecom implementoval technologii BGP FlowSpec proti bezpečnostním hrozbám

Dial Telecom, a. s., přední český poskytovatel datových a hlasových služeb, implementoval ve své páteřní síti technologii BGP FlowSpec, umožňující efektivně reagovat na kybernetické bezpečnostní hrozby.

Technologie BGP FlowSpec, definovaná dokumentem "RFC 5575", umožňuje odklánět, omezovat velikost či zcela zahazovat provoz konkrétních, specificky popsaných datových toků (flows), čímž zásadním způsobem zrychluje, zlepšuje a zpřesňuje řízení nežádoucího datového provozu, jako jsou například DDoS útoky, nezávisle na použité platformě, tedy na různých zařízeních různých výrobců.

"V návaznosti na sofistikovaný systém detekce provozních anomálií tak BGP FlowSpec tvoří další krok v bezpečnostní politice naší páteřní sítě, do níž spadá též členství v projektu FENIX a aktivní participace v rámci platformy CSIRT.CZ," říká Zbyněk Pospíchal, člen týmu network managementu ve společnosti Dial Telecom, a.s.


FORPSI Cloud Backup umožňuje vytvářet a konfigurovat automatické zálohy dle vlastních pravidel

Se speciálním instalačním videem k službě Cloud Backup přišel v těchto dnech FORPSI. Služba je zajímavá pro IT manažery, firmy, ale i jednotlivce. Jde o ideální řešení pro ty, kteří chtějí jednoduše a rychle řídit zabezpečení a obnovu svých dat na základě vlastních pravidel disaster recovery, a naopak nechtějí řešit kompatibilitu.

Zálohy pak lze naplánovat po hodinách, denně, týdně nebo podle vlastního výběru. Data jsou uložena a uchovávána v našich datacentrech se zabezpečeným přístupem výhradně k vašemu účtu na platformě FORPSI Cloud.

Bezpečné a automatické zálohování FORPSI Cloud Backup se vyznačuje mj. neomezeným příchozím i odchozím trafficem, vysokou úrovní zabezpečení díky šifrování, kompletním zálohováním virtuálních i fyzických serverů a v neposlední řadě i zálohování každou hodinu, den, týden nebo s individuálně nastavenou frekvencí.

Kompatibilita

Lze vytvářet a spravovat zálohy svých cloudových a fyzických serverů, bez ohledu na to, zda se nacházejí ve FORPSI datacentru, datacentrech jiných poskytovatelů nebo ve vašich vlastních prostorách. Zálohy fyzických serverů je možné vytvářet bez ohledu na využívaný operační systém a verzi, zálohovat můžete celé virtuální servery (cloud servery nebo VPS) na hypervizorech VMware a Hyper-V.

Úspora úložného prostoru

Deduplikační a kompresní metody vám umožní minimalizovat velikost síťových přenosů a zatížení prostředků. Navíc vám také pomohou šetřit úložný prostor potřebný k uchovávání záloh, který je přiřazený k vašemu tarifnímu balíčku. Po prvním zálohování budou následující zálohy obsahovat již pouze nová a upravená data, čímž se výrazně sníží využití prostoru úložiště a náklady a to i v případě několika kopií záloh.

Technické řešení

Infrastruktura Cloud Backup je tvořena sérií úložišť pro zabezpečení a ukládání velkého množství dat. Na každý systém (ať fyzický či virtuální), který chcete zálohovat, se instaluje zálohovací agent. Agenta nastavíte dle vytvořeného účtu FORPSI Cloud Backup a v Backup Control Panelu pak lze vybrat, jaká mission-critical data budete zálohovat. Vytvořené zálohy jsou spravovány z Backup Control Panelu. Je to jednoduché a intuitivní webové rozhraní, přístupné z jakéhokoliv prohlížeče.

Z vybraných dat je možné vytvořit kopie a uložit je v našich datacentrech, v datacentrech jiných poskytovatelů, nebo ve vašich vlastních prostorech. Můžete vytvářet a spravovat i zálohy složitých a distribuovaných systémů několika kliknutími myší. Data mezi vašimi servery a FORPSI Cloud Backup jsou přenášena šifrovaně za použití AES a SSL.

Je využivána deduplikace a komprese zálohovaných dat. Odesílají se tak pouze nová a pozměněná data, což urychluje proces přenosu a šetří nároky na prostor úložiště. Zálohovaná data v úložišti jsou zašifrována a dešifrovat je lze pouze prostřednictvím vašeho účtu.

Technologické a bezpečnostní standardy služby Cloud Backup vám umožní dodržovat ustanovení předpisů o utajení, dostupnosti a zabezpečení uložených dat. Prostřednictvím intuitivního Backup Control Panelu mohou uživatelé snadno nastavit délku období pro uchování dat podle předpisů o povinné délce ukládání informací.

Speciální instruktážní video naleznete na úložišti OneDrive.

 

31.7.2017

Fiber Services ovládla telekomunikační olympiádu

Fiber Services, a.s., sesterská společnost Dial Telecomu, a.s., zaznamenala výrazný úspěch na telekomunikační olympiádě 2017 pořádané firmou Raycom v Brně, když po skvělém výkonu za sebou nechala soutěžní týmy Sitelu I., Optelu (Polsko), Sitelu II a dalších montážních skupin. 

Zástupci společnosti Fiber Services, a.s. uspěli ve všech soutěžních disciplínách a získali tak absolutní prvenství v této prestižní oborové soutěži.

Jednotlivé montážní skupiny měly za úkol na jednotlivých pracovištích provést instalace dle připraveného zadání, kvalitně a rychle. Každé pracoviště bylo zaměřeno na různé typy instalace, při kterých bylo využito materiálu a zařízení v níže uvedených soutěžních oblastech. 

Spektrum bylo poměrně široké: 

SOUTĚŽNÍ OBLASTI

OPTIKA – optické spojky a rozvaděče, FTTH boxy a zásuvky, optické kabely a příslušenství

METALIKA – zářezová technika, teplem smrštitelné produkty, mechanické spojky, ucpávky kabelových prostupů

ZAFUKOVÁNÍ – zafukovačky optických kabelů, mikrokabelů, mikrotrubiček

MOBILNÍ SÍTĚ – koaxiální kabely, konektory atd. CATV – koaxiální kabely a konektory, splittery, odbočovače, rozbočovače, měření

AKTIVNÍ TECHNOLOGIE – RFoG, Point to Point sítě, strukturovaná kabeláž

Soutěžní tým se skládal ze 2-4 členů – zástupců stejné firmy.

Sesterská společnost Fiber Services, a.s. působí na české telekomunikačním trhu od roku 2011 a zaměřuje se na výstavbu a údržbu jak stávajících, tak i nových páteřních, metropolitních a přístupových optických sítí. Zástupci společnosti mají dlouholeté zkušenosti z oboru a řadí se mezi špičkové odborníky v České republice.

 


Porovnání výkonu virtuálních serverů WEDOS a FORPSI

Řadu let jsem uživatelem virtuálních serverů společnosti WEDOS. Podotýkám, že k naprosté spokojenosti. Impulzem k provedení reálných testů pro mě bylo až zřízení virtuálního serveru u FORPSI za 25 Kč bez DPH měsíčně. Bral jsem jej pouze jako kuriozitu nebo vtip. Předpokládal jsem, že výkon bude odpovídat ceně. Při prvním testování jsem, abych měl reálné srovnání, použil VPS server WEDOSu za 220 Kč bez DPH měsíčně, který využívám několik roků. Výsledky byly šokující.

Začnu ale od samotného začátku. Od partnera jsem se někdy na začátku září minulého roku dozvěděl o virtuálních serverech FORPSI (INTERNET CZ, a.s.) za 25 Kč bez DPH měsíčně. První moje reakce byla ze všeho nejvíce pobavená. Ptal jsem se, jestli ten server vůbec funguje, kolik má operační paměti jestli alespoň 128 MB, a vůbec jsem kladl spoustu podobně rýpavých otázek.

Dostal jsem ale odpověď typu: „Ne, server má 1 GB operační paměti, a je použitelný.“

Rozhodl jsem se tedy, že tento server objednám a vyzkouším. Nějakou dobu jsem se ale věnoval úplně jiným úkolům, a skoro jsem na celou věc zapomněl. Až na začátku letošního února jsem potřeboval servery pro testování nového projektu. A proto, místo abych hned objednal nové servery u WEDOSu, jsem začal tuto nabídku od FORPSI hledat. Našel jsem na https://www.forpsicloud.cz/cloud-computing/cenik.aspx a objednal jsem VPS Smart, variantu Small. Za legračních 25 Kč bez DPH měsíčně.

Příprava testů

Pro jeho jednoduché otestování v prostředí Linuxu jsem se rozhodl pro sysbench. Bylo mi jasné, že aby výsledek bylo s čím porovnávat, musím mít alespoň dva testované servery, případně více. Připravil jsem proto několik jednoduchých playbooků v Ansible, které na testovaných serverech instalují potřebný software, a připraví prostředí pro produktivní testování. Playbook main.yml poté instaluje sysbench, nakopíruje skript s vlastními testy, provede je a nazpět zkopíruje záznamy s výsledky testů. Jednoduché.

Jako cílové virtuální servery jsem nejprve nastavil dva servery, nový forpsi01 a už roky používaný wedos01. Tento server mi slouží jako záložní, a testovací server pro preprodukci. První výsledky byly ale natolik překvapivé, že jsem test rozšířil o další server, wedos02.

Testování jsem poté prováděl s třemi virtuálními servery, jejichž základní parametry najdete v následující tabulce:

Název serveru

Operační paměť

Procesorových jader

Diskový prostor

Cena Kč/měsíc bez DPH

         

wedos01

2 GB

1

30 GB

220 Kč

wedos02

2 GB

1

15 GB

122 Kč

forpsi01

1 GB

1

20 GB

25 Kč

K objednávce dalšího serveru wedos02  mě přiměly zejména následující důvody:

  • První výsledky serveru wedos01 byly i o stovky procent horší, než serveru forpsi01
  • Wedos01 provozuji už od roku 2014. Hardware je snad někdy z dubna roku 2013. Není ještě vybaven SSD disky a paměti zřejmě také nepatří ke špičce
  • Wedos02 je z řady VPS SSD, která byla uvedena cca v polovině roku 2014. Běží tedy na modernějším hardware, a měl by být více než rovnocenným soupeřem
  • Wedos01 je preprodukční server, na kterém běží MySQL, Bind a Apache. Při prvním testu jsem to neřešil, ale v  době běhu zaznamenaných a zde publikovaných testů jsem tyto služby musel zastavovat z důvodu maximální objektivity měření

Výsledky testů

Testování jsem prováděl na těchto serverech 4-krát. Snažil jsem se, aby čas, kdy jsem test spouštěl, byl pokud možno různý. Testy byly spouštěny na serverech najednou pomocí playbooku pro Ansible, jak jsem už uvedl. Už v průběhu testů tedy bylo z pořadí, jak servery končily a doby, jakou jim testy zabraly, patrný jednoznačný vítěz testů.

V následující tabulce si prohlédněte výsledek hned prvního testu z 22.4.2017, prováděného v cca 02:30 hod.

   

Wedos01

Wedos02

Forpsi01

   

Typ test, podtyp testu

Popis výsledku testu

     

Poměr výkonu poražený / vítěz

Lepší o %

CPU, 1 vlákno

Výsledný čas testu, menší je lepší

48.50

49.24

30.85

0,63

59,65

CPU, 16 vláken

Výsledný čas testu, menší je lepší

48.46

49.75

30.44

0,61

63,44

I/O, náhodné čtení

IOPS, větší je lepší

124.84

2051.18

2734.67

0,05

2090,54

I/O, náhodný zápis

IOPS, větší je lepší

475.65

468.88

4596.10

0,10

880,23

I/O, náhodné čtení+zápis

IOPS, větší je lepší

1137.52

1661.19

8612.33

0,13

657,11

I/O, sekvenční čtení

IOPS, větší je lepší

7253.24

27093.16

27192.63

0,27

274,90

I/O, sekvenční zápis

IOPS, větší je lepší

9013.61

3937.02

42510.56

0,09

979,76

I/O, sekvenční čtení+zápis

IOPS, větší je lepší

9105.47

3131.20

44824.88

0,07

1331,56

Paměť, čtení sekvenční

Výsledný čas testu, menší je lepší

120.21

48.89

29.65

0,25

305,47

Paměť, zápis sekvenční

Výsledný čas testu, menší je lepší

137.63

67.20

53.86

0,39

155,54

Paměť, čtení náhodné

Výsledný čas testu, menší je lepší

120.25

49.75

31.17

0,26

285,77

Paměť, zápis náhodný

Výsledný čas testu, menší je lepší

123.56

53.08

33.69

0,27

266,74

             
             
 

Vítěz v testu

         
 

Poražený v testu

         

Výsledky dalších testů jsou obdobné. Výsledky všech čtyř testů najdete zpracované v následujících souborech – ve formátu ODS (Calc) a XLS (Excel).

Kdo mě chcete zkontrolovat, stáhněte si výstupy testů programu sysbench. Ty najdete zde. Pokud budete mít někdo zájem o playbooky, a samotný testovací skript pro spouštění testů, pošlu na vyžádání odkaz.

Zhodnocení testů

Výsledky pro mě byly velkým překvapením, a musím také napsat – zklamáním. Server forpsi01 za 25 Kč bez DPH měsíčně zcela jednoznačně zvítězil nad servery znatelně dražšími.

Pouze v jednom měření, při testu sekvenčního čtení, byl server wedos02 nejrychlejší. To je ale velice slabý výsledek. Kromě tohoto jediného případu bylo vítězství forpsi01 naprosto jednoznačné.

Výkon procesoru

Tyto testy server forpsi01 končil za cca 60 % času serverů WEDOS. Mezi servery wedos01 a wedos02 jsou rozdíly ve výkonu procesorů prakticky zanedbatelné. Modernější server wedos02 má ale většinou výsledky dokonce o trochu slabší.

To pro mě bylo dalším zklamáním, protože jsem předpokládal, že v novější řadě serverů WEDOS zákazníkům poskytuje přece jen lepší procesorový výkon, než na staré serverové řadě.

Testy vstupu/výstupu

U těchto testů zvítězil server forpsi01 o desítky až stovky procent, podle typu testu. Pouze v testu sekvenčního čtení byl server wedos02 relativně rovnocenný. Dokonce byl i jednou lepší.

Na těchto testech je viditelná velká diverzita mezi výsledky testů wedos02. U testů sekvenčního zápisu a sekvenčního čtení a zápisu byl rozdíl mezi výsledky testů téměř 300 %. Důvod pro takovéto rozdíly je otázkou. Jde o vadný hardware nebo se mi povedlo trefit se do chvíle, kdy byl fyzický server, případně diskové pole extrémně zatíženy? Nebyl to však jediný extrém, ze 4 byly takto slabé 2 testy.

Ostatní servery takovou míry diverzity nikdy nevykazovaly. Maximální rozdíly byly do cca 20 %.

Testy paměti

V testech paměti opět jednoznačně zvítězil server forpsi01. Oproti nejslabšímu serveru v testech paměti wedos01 byl rozdíl ve stovkách procent. Oproti modernějšímu serveru wedos02 byl rozdíl v rychlosti mezi 30 a 60 %.

Shrnutí výsledků testů

Jednoznačné vítězství serveru forpsi01 mě přimělo pokusit se se o zjištění důvodů, které k tomu vedly.

Nezanedbatelný vliv má zřejmě i špičkový hardware použitý FORPSI, viz. https://www.forpsicloud.cz/proc-zvolit-forpsi.aspx#hardware, body 4 a 5. Jsou to informace, které považuji obvykle za čistě marketingové.

Vždyť kdo věří prohlášení poskytovatele cloudových služeb, že využívají nejlepší hardware a mají nejlepší výsledky výkonnostních testů? Já moc ne. Zde jsem ale nucen uznat, že na tom asi něco bude.

Zejména u testů vstupu/výstupu má použitý hardware rozhodující vliv.

Samozřejmě, procesorový výkon je naopak spíše záležitostí nastavení provozovatele. Toho, jak nastaví alokaci fyzická jádra (nebo HT vlákna) : virtuální procesory. Podle informací od obou poskytovatelů by tento poměr měl být zhruba 1 : 4.

Porovnání výkonu fyzických procesorů (upraveno 6.6.2017)

Na základě připomínek čtenářů jsem poslal dotaz oběma poskytovatelům. Zajímaly mě typy použitých procesorů ve fyzických serverech (hypervizorech).

U serverů WEDOS jsou to jsou procesory Intel XEON E5-2650L. U serverů FORPSI potom procesory Intel XEON E5-2650L v4.

Odstup tří generací procesoru je opravdu hodně znát. Při našem syntetickém testu, výpočtu prvočísel, byl poměr výkonu virtuálních procesorů zhruba 1 : 1,6.

A jak vidíte v následující tabulce, výkon novějšího procesoru při operacích s pevnou řádovou čárkou je více, než dvojnásobný. Při operacích s plovoucí řádovou čárkou je téměř dvojnásobný.

Typ procesoru

SPECfp_rate_base2006

SPECint_rate_base2006

Intel XEON E5-2650L

380

444

Intel XEON E5-2650L v4

756

958

Výrazně slabší výpočetní výkon VPS a VPS SSD WEDOSu je důsledkem použití staršího procesoru. Tím je zodpovězena i otázka, jestli slabý výpočetní výkon VPS WEDOSu je způsoben přetěžováním hypervizorů. Není.

A vzhledem k tabulkovým hodnotám výkonu procesorů si myslím, že ve výpočetním testu mohly VPS WEDOSu dopadnout i hůř.

Závěrem

WEDOS aktuálně testuje novou platformu pro plnohodnotné cloudové služby. Snad se tato nová generace u WEDOSu posune k příznivějšímu poměru cena/výkon.

Autor textu: Leoš Houser

24.7.2017

Speciální akce Mio pro nové i staré zákazníky: Stará za novou aneb jak získat ještě navíc 700 Kč

Nová kombinace produktů z řady Mio MiVue Drive obsahuje špičkovou navigaci do auta, ale také rovnou kameru s vysoce kvalitním záznamem nejen pro případ kolize. Nyní světoznámý výrobce MIO se rozhodl pro letní akci, kdy zákazníkům při koupi MiVue Drive „vykoupí“ staré zařízení (kameru či navigaci) a zákazník tak získá podporu 700 Kč na jeho účet. 


Co je potřeba udělat pro získání bonusu a speciální moderní kombinace kamery se špičkovou navigací, nabitou funkcemi? 

Krok 1:
Zakupte jakýkoliv Mio MiVue Drive produkt u některého ze zapojených prodejců.

Krok 2:
Vyplňte registrační formulář, uložte si jej, vytiskněte a podepište.

Krok 3:
Přejděte na stránky www.remasystem.cz/re-balik vyplňte formulář pro obdržení přepravní etikety ČP.

Krok 4:
Připravte si balíček do kterého vložte staré zařízení, kopii nákupního dokladu a vystřižený kód - sériové číslo produktu z prodejního balení.

Krok 5:
Balíček viditelně opatřete přepravní etiketou a odneste jej na jakoukoliv pobočku České pošty pro bezplatné odeslání zásilky. Do 30 dnů od obdržení zásilky splňující veškeré potřebné náležitosti Vám bude částka 700 Kč vrácena na bankovní účet uvedený v registračním formuláři. Žádost je možné podat nejdříve 14dnů od zakoupení zařízení. 

Kompletní podmínky akce jsou uvedeny na www.miopromoce.cz 

Čím se od sebe jednotlivá zařízení liší? 
Kompletní rozdíly funkcionality najdete na www.miopromoce.cz nebo www.mio.com/CZ, nicméně chcete-li znát základní rozdíly (velikost obrazovky, přítomnost TMC zpravodajství a další), zhlédněte prosím popisky a video.

13.6.2017

Workshop FORPSI Cloud: Od návrhu firemního cloudového řešení až po jeho bezpečnou správu

Červnový workshop FORPSI Cloud pro pokročilejší uživatele předvede zájemcům, jak pomocí vytvořených řešení a CMS snadno zřídit vlastní infrastrukturu v cloudu a zajistit bezpečný chod.

Tematický workshop FORPSI Cloud se tentokrát zaměří na interaktivní tvorbu vlastní infrastruktury v cloudu, zájemci si budou moci na místě vyzkoušet návrh a vytvoření vlastní infrastruktury. Workshop se koná 19. června 2017 od 9. hodiny v Praze a je určen především zájemcům z organizací a profesionálům. Pořadatelem je INTERNET CZ a.s., která působí na českém trhu pod značkami FORPSI a FORPSI Cloud a patří k největším tuzemským poskytovatelům internetových služeb. 

Červnový workshop FORPSI CLOUD je rovněž určen pro webhostery, webdesignery, pracovníky IT oddělení a pro zájemce o nové technologie. 

Workshop Forpsi Cloud povede Lukáš Hampeis, který ve FORPSI pracuje na pozici specialisty cloudových služeb. Zaměří se především na tyto oblasti:  

  • Poslední trendy v oblasti cloudu; 
  • bezpečnost v cloudu a různé druhy cloudů;
  • možnosti FORPSI Cloudu; 
  • jak navrhnout vlastní řešení;
  • interaktivní tvorba vlastní infrastruktury v cloudu (možnost vyzkoušení na místě); 
  • zálohování v cloudu – možnosti a nastavení;
  • snadná správa cloudu;
  • základy hromadné správy serveru;
  • test funkčnosti řešení. 

Kdy a kde? 

Workshop se bude konat v pondělí 19. června 2017 od 9 do 16 hodin (s přestávkami a pozváním na oběd), a to v Praze, v sídle Dobrého webu na ul. Milady Horákové 116/109. Školicí místnost je v 5. patře budovy Hradčanská Office Center (budova A) přímo nad vestibulem stanice metra Hradčanská. 

Workshop je zpoplatněn symbolickou částkou 200 Kč. 

Přihlášky na speciální e-mail

Zájemci mohou zaslat přihlášku na e-mailovou adresu workshop@forpsi.cloud . Stačí uvést jméno a příjmení, název společnosti a e-mailovou adresu. 

 


Nová kamera do auta Mio MiVue 785 automaticky a kvalitně zaznamená nehodu a upozorní na nebezpečí a radary

Kamera do auta MiVue 785 se oproti lacinějším palubním kamerám vyznačuje prvotřídní kvalitou. Je robustní a přitom kompaktní i elegantní. Hodí se tak na palubní desku jakéhokoliv vozu. Navíc je velmi malá a snadno se vejde do odkládací přihrádky. Kvalitou obrazu a nočním viděním zdaleka předčí jiné značky. Vaši polohu i informace o jízdě bude sledovat systém GPS, který je plně integrovaný přímo do kamery. Na palubní desce tak nemusí nepřekážet žádné další přídavné krabičky. 

Exmor senzor od společnosti Sony zaručuje v případě novinky – kamery do auta Mio MiVue 786 - bezchybný obrazový záznam (vysoká světelnost 2.0), který je navíc v Full HD rozlišení a se 140° širokým zorným úhlem. Zaznamená každý detail na silnici, včetně registrační značky, a to i ve tmě. Kamera začne nahrávat, jakmile nastartujete váš vůz. Dokonce ušetříte - některé pojišťovny totiž nabízejí slevu z pojistného, pokud vlastníte jimi schválenou palubní kameru. 

Kamera MiVue je vybavena pokročilými asistenčními systémy pro řidiče (ADAS). 

Maximální klid při jízdě vám zajistí i systém varování při vybočení z jízdního pruhu (LDWS), systém varování před mikrospánkem řidiče (FA) a systém varování před čelním střetem (FCWS). V nouzi vás kamera MiVue 792 nenechá na holičkách. Pokud tříosý G-Sensor zaregistruje náhlou změnu pohybu, uloží ihned soubor chráněný před přepsáním. Kamera MiVue 785 zároveň nabízí bezplatné měsíční aktualizace informací o rychlostních radarech po celou dobu životnosti vašeho zařízení. 

Připojení zadní kamery? A20

Chcete-li přidat zadní kameru, vězte, že MiVue 785 je plně kompatibilní se zadní kamerou MiVue A20. Pokud přidáte externí napájecí zdroj (jako např. Smartbox™), palubní kamera bude nahrávat i v parkovacím režimu. V případě nehody můžete kameru rychle vzít a přepnout do režimu fotoaparátu, abyste mohli zdokumentovat škodu. Snímky obsahují souřadnice GPS, které poslouží jako další důkaz při jednání s pojišťovnou. 

Aktuální databáze radarů zajistí pohodovou jízdu bez pokut. 

Přístroj je vybaven GPS lokátorem, který průběžně sleduje souřadnice automobilu. Díky tomu dokáže kamera odhadnout rychlost jízdy i její směr. MiVue 785 také umí porovnat data o poloze a směru jízdy vozidla s vestavěnou databází radarů. Během cest vás tak přístroj upozorní zvukovým signálem na výskyt radaru a vždy budete vědět, kde jet zvláště opatrně a sundat nohu z plynu. Databáze pro model 785 je navíc po dobu životnosti zařízení bezplatně aktualizována.

Jaké jsou klíčové vlastnosti kamery do auta Mio MiVue 785?

  • Full HD záznam – 1080p při 30 fps
  • H.264 technologie zajišťující vysoce kvalitní video při menší velikosti souboru
  • Skleněná optika F2.0 pro skvělé snímky i v šeru a ve tmě 
  • Exmor senzor od společnosti Sony
  • HUD displej (zobrazuje důležité hodnoty nepřetržitě na displeji)
  • Záznamový úhel 140°
  • 2,7“ dotyková obrazovka
  • GPS čip, zobrazení trasy na Google mapách
  • 3-osý G- senzor
  • AV-OUT (pro jednoduché přehrávání nahrávek např. na TV)
  • Upozornění na rychlostní radary s bezplatnou aktualizací
  • Podpora inteligentního systému ADAS (Advanced Driver Assistance System)
  • Automatické nahrávání a fotografický režim
  • Automatická detekce nehody
  • Malý držák na sklo otočný o 360°
  • Slot pro MicroSD kartu až do kapacity 128 GB (až pro 20 hod. nepřetržitého nahrávaní)
  • Možnost připojení zadní kamery MiVue A20+ (volitelně) pro duální nahrávaní
  • a další funkce. 

Váš očitý svědek při cestování

Kamera MiVue 785 je ideální spolujezdec pro každého řidiče. Velký displej a jednoduché ovládání vám dopřejí nerušený zážitek z cest. Intuitivní senzor nečekaných událostí a vysoká kvalita nahrávání vám pak pomohou při řešení kolizí, dopravních kontrol a dalších zásadních momentů na silnici. Vestavěná GPS navíc poskytne profesionálním i rekreačním cestovatelům jasný přehled o projetých trasách.

Všechny nahrávky nečekaných situací i pěkných vzpomínek na cestu lze jednoduše třídit, analyzovat a archivovat v programu MiVue Manager na počítačích v pohodlí domova. Kromě programu pro správu záznamů a aktualizací zdarma získáte při nákupu kamery MiVue 785 také flexibilní otočný držák a nabíječku do auta. 

 

Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.