Analýza Cyberpunk 2077: Bez DLSS ve 4K ani ránu! |
autor: Z. Obermaier , publikováno 12.12.2020 |
V rychlosti jsem se podíval na fps v Cyberpunku 2077, ve 4K nelze hru bez DLSS vůbec hrát!
Chystáme pro Vás samostatný článek na téma hry, kvůli které jsou už dva měsíce vyprodané všechny grafiky, procesory, konzole, počítačové zdroje 1000W+ a monitory. Sedm let čekání je ale u konce a celá planeta drtí Night City. Podívejme se na rychlé srovnání fps ve 4K.
- Testoval jsem na Core i9-10900K (full core OC 5,2 GHz), 64 GB paměti DDR4-4000 MHz CL18, GeForce RTX 3090 FE a SSD NVMe disk Corsair.
- Nastavení hry ve 4K: Vše na max, pouze Motion Blur a Film Grain jsem vypnul.
- K testu jsem jen tak pobíhal vždy stejnou trasu v komplexu, kde postava bydlí. Jde o interiéry spíš než exteriér.
Nejprve se podívejme na čistý rendering rasterizací, bez RT a DLSS. Průměrná fps jsou 33,6 a zátěž procesoru je v průměru nějakých 35 procent. Hra je sice hratelná, ale není to dobré, je cítit input lag a nízká fps.
Druhý scénář ukazuje hru se zapnutým RT na Ultra. Průměrná fps klesla na 24,1. Zátěž procesoru se ale znatelně snížila, je v průměru 20 procent. Hratelnost je peklo, což dokládá i koláč "plynulosti".
Poslední scénář je hra se zapnutým RT na Ultra a DLSS Quality. Jak vidíte, průměrná fps jsou nejvyšší 45,2. Zátěž procesoru je ale opět vyšší. Ze všech tří scénářů jde ale o nejlépe hratelné hodnoty fps. I když to také není žádná sláva. Pokud chcete 60+ fps je nutné snížit některé detaily. Bohužel i na RTX 3090.
Osobně nejsem nijak velký fanda RT, ale Cyberpunk by bez něj byl úplně jiná hra. Tohle město plné světel, neonů je přímo vystavěné pro RT. Když ho ve hře nemáte nebo vypnete, je zážitek znatelně horší. Co se týká herního zážitku, není to špatné ale hrál jsem (pro mne) zábavnější hry. Jsem teprve ve druhém ACTu, tedy v podstatě na začátku, první ACT je celý takový úvod do hry. Na finální zhodnocení je tedy ještě čas.
Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz
No zpět do reality. tahle hra je opravdu graficky hodně nenasytná, ale na druhou stranu je to i vizuálně vidět.
Ale je jasný, že pro jeho ovce to zase dal do těch správných souvislostí.
Nejspíš tím, že je to pořád modnutý engine co je z W3 a už má nějaký ten pátek..
Pro RT a poslední DX je lepší stavět engine rovnou od základu.
Az onehda jsem se dozvedel, ze jeho zpusob obzivy je, ze pise kladne recenze periferii, ktere dostava od distributoru a pak je prodava na aukru.
Ted uz rozumim tomu, proc me vyrazil, vtirat se mu tam rozhodne nehodlam.
Teď tam má headset od Datartu, takže už vím, jakému obchodu se vyhnout. Kdo chce kam, pomožme mu tam.
Po pár hodinách som už dané vlákno nevedel nájsť, čo som zobral ako varovanie. Beztak si stále myslím, že uvádzať v grafoch "off-record" namerané výsledky nie je práve najprofesionálnejší prístup.
technicka recenzia,rozbor techmologií a fps co kde zere
Nejhorší je jízda městem z pohledu za autem, tam to dropuje i pod 30 fps.
JO uz pise u bratru Slovaku (hwcooling).
U EHW se divím že neměli vlastní železo, vždyť ten server by nebyl nějak moc zatěžovaný aby potřeboval nějakou extra konektivitu...
Všichni nakoupili grafiky a kvůli tomu i zdroje jen kvůli téhle hře.
Překupníci všechno kupují jen kvůli téhle hře.
A NV prodala grafiky těžařům taky jen kvůli téhle hře.
Dál jsem to nečetl, protože ten začátek mi stačil
Tady jde o ruzne RT efekty, ktere ten rasterizacni zaklad dokazi vylepsit a i tady narazime na omezeni vykonu. Bud jsi stary a skleroticky nebo mlady a nepamatujes to, ale jiz v roce 2004 vyslo Far Cry, ktere si nikdo na vysoke detaily nebyl schopne zahrat. Tenkrat jsme cekali na hardware stejne jako cekame dnes, tak to proste je. Do 3 let hraju Cyberpunk ve 4K s RT na 60FPS.
kazdopadne tovoje obhajovani ze za 3 roky si cyberpunk zahrajes 4k na 60 fps s rt me prijde trochu smutne to je jako si koupit auto se slapkama a cekat 3 roky na to nez do nej bude motor
P.S. To že se dá úroveň RT efektů i snížit Vám nikdo ještě neřekl?
https://overclock3d.net/reviews/software/cyberpunk_2077_performance_review_and_optimisation_guide/1
Aby to lépe běželo bez nějakého znatelného zhoršení kvality, tak stačí dát RT na medium a DLSS na balanced, Color precision na medium a Volumetric Fog quality na medium + upravit Crowd Density....