Nvidia oznámila RTX 3000, máme české ceny!
autor: Z. Obermaier , publikováno 1.9.2020

Nvidia oznámila parametry RTX 3090, 3080 a 3070. Ceny jsou nakonec příznivé.

Nvidia oznámila RTX 3000, máme české ceny!

Nvidia dnes oznámila tři grafické karty "Ampere". Jde o vlajkovou loď RTX 3090, herní highend RTX 3080 a střední třídu RTX 3070. Cena RTX 3090 je stanovena na 40 999 Kč, 3080 by měla být za 18 999 Kč a RTX 3070 za 13 999 Kč. Jde samozřejmě o ceny FE edicí na webu Nvidie. Podívejme se na to nejhlavnější:

Nvidia oznámila RTX 3000, máme české ceny!

Nvidia nakonec přeci jen použila 8 nm výrobu u Samsungu a nikoliv 7 nm TSMC. Potvrdila se také zvěst, že Nvidia znásobila počet FP32 výpočetních jednotek na dvojnásobek. Výkon tedy poskočil dvakrát. Tím pádem také nelze počítat CUDA jádra jako dosud.  RTX 3090 má 10496 unifikovaných Shaderů což vypadá skoro hrozivě. To samé platí i pro další grafiky Ampere. Klasické počty shaderů z úniků vynásobte dvakrát. Ampere má také druhou generaci RT Cores, s dvojnásobným výkonem proti první generaci. V případě Tensor Core jde už o generaci třetí. Velkým krokem kupředu je technologie DirectStorage, umožňující brát data z pamětí bez vlivu a omezení CPU. Nvidia technologii nazývá RTX IO.

Hlavní je pak samozřejmě výkon. RTX 3080 je dvakrát tak výkonná jako RTX 2080 za stejnou startovací cenu. RTX 3070 pak výkonem dorovnává RTX 2080 Ti. RTX 3090 pak nemá konkurenci a nabídne až o 50 procent vyšší výkon než RTX 2080 Ti. I když Nvidia tato čísla zcela jistě porovnává v RT a DLSS výkonu, změny v jádru a vyšší počet CUDA jader dává tušit, že i klasický rasterizační výkon Ampere bude brutální. Otázkou zatím zůstává spotřeba, i když Nvidia říká, že efektivita je proti Turingu vyšší.

Nvidia oznámila RTX 3000, máme české ceny!

RTX 3080 je o 80 procent výkonnější než RTX 2080 (bez DLSS a RT)

Dostupnost RTX 2080 by měla být do tří týdnů, stejně tak RTX 3090 na webu Nvidie. RTX 3070 je naplánovaná až na říjen. Do té doby jistě na web zamíří recenze. Ampere se budeme dále věnovat v obsáhlejším článku, tohle bylo jen krátké shrnutí po uvedení.

Zdroj: Nvidia



Tagy: Ampere  RTX 3090  RTX 3080  RTX 3070  RTX IO  cena  výkon  
 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
1.9.2020 18:47:57   89.177.10.xxx 210
Pořád je v tabulce chyba u TDP RTX 3080, jiné zdroje uvádějí 320W.
1.9.2020 19:09:52   89.176.59.xxx 143
Na stránkách nvidie (https://www.nvidia.com/cs-cz/geforce/graphics-cards/30-series/) je TDP pro 3080 uvedeno 320W a pro 3070 220W. Jinak Nvidia označuje RTX 3080 jako vlajkovou loď. 3090 je Titan.
1.9.2020 22:16:59   78.80.106.xxx 59
RTX 3090 Asi Titan nebude, teda pokud by nVidia neslevnila přes 30k na svojem top modelu. Pochybuju že by starší RTX Titan byl dražší než ten nový.
2.9.2020 00:40:39   78.102.129.xxx 71
Tak to potom asi nebyl Hunag kdo to na tom keynote uváděl jako náhradu titan class karty pro velice úzkou cílovou skupinu
2.9.2020 00:42:52   78.102.129.xxx 62
Mimochodem i RTX Titan stál o 500 dolarů méně než Titan V, 3090 tak cutla dalšího litra, ale zase bych se vsadil že nebude 3090Ti, tudíž je to takové, vlk se nažral, koza zůstala celá.

Dost lidí si těch 1500 za top kartu připlatí i když to ekonomicky nedává smysl, takhle místo 80Ti budou kupovat rovnou "titana" a těch co kupuje 80Ti je víc než těch co koupí titana, finančně to ve skutečnosti může přinést víc peněz.
2.9.2020 06:08:12   89.176.157.xxx 90
Samozřejmě, že něco mezi 3080 a 3090 bude, akorát to bude příští rok. Mezitím skásne na 3090 nedočkavce, kteří to nevydrží.
2.9.2020 09:45:22   78.102.129.xxx 53
A proč by mělo být?

Dříve býval problém a titany byly dost bídné, vyšel titan za raketu a pak vyšla levnější 80Ti řada s podobný výkonem, to bylo vyčůrávání zákazníků.

Teď vydají 3090 a nechají tak, nebudou očůrávat ty věrné zákazníky a ty kteří chtějí/potřebují top.

2080Ti se prodávala docela dobře na svou cenu, 3090 stojí jen o 25% víc, to není nějaká tragédie, lidí ochotných to kupovat bude dost, víc než těch co kupovali titany
1.9.2020 20:00:30   89.176.30.xxx 1811
Huang nas teda pekne dobehnul, ty leaky s neskutecnou cenou urcite vypustil on, aby pak oznamil, ze karta s vykonem RTX 2080 Ti bude za 500 dolaru: :-D

Jinak teda cipy bude vyrabet Samsung na 8N procesu. Jestli teda RTX 3070 s vykonem RTX 2080 Ti rovna se 220W proti minulemu TDP 250W, tak opet zvysena efektivita.

Opravdu teda hodne necekane, AMD podle me nema sanci, ikdyz bych si to byval hodne pral.
1.9.2020 20:19:57   89.176.30.xxx 52
Podle webu NVidie ma byt RTX 3090 a RTX 3080 napajena pres 2x 8 pin a RTX 3070 pres 1x 8 pin.

Takze ten 12 pin byl celej taky hoax?
1.9.2020 20:30:56   89.177.10.xxx 70
Ten 12ti pin byl na oficiálním nVidia videu ke konstrukci GF3000, ale bude jen na FE kartách. Karty ostatních výrobců použijí klasické 8mi pony ;)
1.9.2020 20:50:35   84.42.228.xxx 51
U tech karet bude redukce z 2x8 na 1x12
2.9.2020 00:43:42   78.102.129.xxx 51
Ne, u 2x8PINu jej NVIDIA na svých kartách nahradí 12 pinem, mohou to udělat i partneři
1.9.2020 20:37:47   89.177.10.xxx 511
Ten 8nm proces Samsungu se čekal, není tak dobrý, jako 7nm TSMC, což je vidět i na taktech, které oproti 12nm generaci spíš klesly (a to i v připadě podobně vbelkých GPU, viz. GF2080 vs GF3070) ;)
Už proto u AMD očekávám spíš menší GPU, ale díky lepšímu procesu zase výš taktovaný. Tam by neměl být problém přesáhnout 2GHz.
1.9.2020 20:41:02   89.177.10.xxx 47
Tak ten 8nm Samsungu se čekal, není tak dobrý, jako 7nm TSMC, což je ostatně vidět i na taktech, které oproti 12nm generaci spíš klesly. A to i když porovnáme podobně velká GPU jako GF2080 a GF3070 ;)
Proto u AMD čekám spíš menší GPU a výš taktovaný. Tam není se 7nm TSMC problém přesáhnout 2GHz, což je vidět i na APU pro nové konzole ;)
1.9.2020 21:00:31   37.188.146.xxx 315
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
1.9.2020 21:11:36   89.176.59.xxx 150
SLI je podporováno pouze na RTX 3090.
1.9.2020 21:17:52   78.141.99.xxx 16
Huang aj na to myslel, preto to pôjde len na 3090
1.9.2020 21:17:57   37.188.146.xxx 07
Na Nvidia webu..pisou ze podpora pro rady 3000.Kde pisou jen pro 3090
1.9.2020 21:22:23   89.176.59.xxx 40
Koukni přímo do specifikací karet. Výš jsem postoval odkaz na stránku s kartama a někde lehce za půlkou je velký zelený tlačítko "porovnání grafických karet". Když na to klikneš, tak vyjede tabulka s kompletníma specifikace 3090, 3080 a 3070. Přibližně v půlce je řádek NVIDIA NVLink™ (SLI-Ready) a Ano je pouze u 3090, ostatní to mají proškrtnuté. Kromě toho to leaklo už asi před týdnem.
2.9.2020 06:34:49   62.209.192.xxx 60
Vsechny karty krome 3090 ani nemaji ten port kam bys pripojil ten bridge. Sli je jako takove uz mrtve, coz uz plati docela dlouho, ale ted je to tak nejak oficialni. Zminuje to i Jay zde https://www.youtube.com/watch?v=yGDOa5Qbo3E
2.9.2020 10:08:32   78.102.129.xxx 22
To zmiňuje každý, ne jen Jay
3.9.2020 06:56:04   62.209.192.xxx 10
No neke.. A proto tam mam asi napsano "i Jay" a ne "pouze Jay"
2.9.2020 14:08:01   213.226.209.xxx 00
zatím jen 3090, ale mohou se objevit další modely

GeForce® RTX NVLink™ Bridge
(For 30 Series Products​)

A new, smaller connector to link two NVLink SLI​-ready 30 Series graphics cards means you can count on super​-smooth gameplay and better thermal performance at maximum resolutions with the ultimate visual fidelity.
$79.99
Available on September 24th
1.9.2020 21:13:44   212.79.110.xxx 245
Po x letech ignorování brzo kouknu k DDmu. Bude sranda...
1.9.2020 21:17:09   78.141.99.xxx 04
Huang aj na to myslel, preto to pôjde len na 3090
1.9.2020 21:25:12   89.176.30.xxx 80
Ja taky. Ale asi tam moc dlouho nepobudem. :-)
2.9.2020 00:45:12   78.102.129.xxx 83
docela přiznal že se to povedlo, ale AMD vždy může vydat něco božského co to překoná
2.9.2020 06:37:39   62.209.192.xxx 103
Tak mají lepší proces a pokud budou výkonem někde u 3080 a nasadí řekněme 12-16GB Vram, tak můžou slušně zatopit, popřípadě donutit nvidii vydat verze s dvojnasobnou kapacitou vram. Snad to nebude od AMD fail, jinak nvidii nebude nikam spechat.
2.9.2020 09:50:36   78.102.129.xxx 39
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
2.9.2020 14:49:59   213.226.209.xxx 12
- tak to se rovnou můžeme vrátit např. k 1GB VRAM ? (a bude to ještě "levnější")

- závěr je takový, že k využítí plného potenciálu této karty u next-gen her bude potřeba více RAM a velmi rychlé SSD/OPTANE(PCIe 4.0) apod. ..což není úplně levná sranda a to jen proto, že opět odrbali kapacitu VRAM >> opět to zaplatí zákazník a v případě vysokých nároků bude nucen vyměnit HW dříve než přestane stačit výpočetní výkon..

- zajímavé je, že i VII drahá na výrobu(7nm, 16GB VRAM HMB2)se vešla do 20tis.

- víš za kolik se budou prodávat nerefereřní karty ? Věřím, že AMD využije NV a bude s cenou v závěsu a pokud nabídne něco navíc, tak srovná cenu s NV..nebude mít důvod jít na $500 za podobný výkon(leda že by měli nasmlouvanou velmi dobrou cenu a zachovali si i tak vysoké marže >> což při těch objemech a dlouhodobém partnerství není zas tak nereálné)
3.9.2020 19:30:21   88.100.121.xxx 20
Jak můžeš srovnávat konstantní tok paměťového subsystému grafiky s jakoukoliv úložnou technologií? 7GB/s vs. 1 TB/s !?! (Radeon VII)

Rychlost přenosu z úložného prostoru (anebo RAM) je důležitý jen pro načtení DAT do grafiky, pro další zpracování obrazu v reálném čase je hlavně důležitá dostatečná kapacita VRAM a její rychlost.
Takže paměť VRAM bude růst, pokud budou růst nároky na výsledný obraz.

Třeba tvrdý oříšek jsou otevřené světy, tam se naráží na limity tohoto řetězce, proto se mnoho objektů duplikuje, otáčí, zvětšuje, zmenšuje, omezuje dohled... zvedá se tím nárok na výpočetní výkon GPU, ale reguluje nárok na na kapacitu VRAM. S 16GB a výše, můžou otevřené světy vypadat zase o něco více "NextGen". A já jsem klidně i pro 30GB+ VRAM.

Samozřejmě nelze tyhle hry tlačit do RAM/VRAM přes ubohý SATA port, takže PCIexpress je jisté řešení jak nestrávit půlku času herní doby při načítaní samotné Hry.
Také vychytávky jako "DirectStorage" jsou jasným pokrokem jak snížit latence, ale obávám se, že tímto způsobem se doslova omezí hra na kapacitu VRAM a systémová RAM bude je pro základní kód hry. Uvidí se, jak si s tím poradí vývojáři her. (a jiného SW)
2.9.2020 09:37:31   87.163.56.xxx 90
Tam je sranda vzdy. V kazdom clanku o Ampere su dve tretiny o tom, ako je Nvidia zdesena z uzasneho AMD, jenz sa s velkou slavou vracia na poli GPU, ale vsetko skvele utajila, co robi Nvidiu este viac zufalou. ;-) Btw. kto si este pamata, ako pisal o Nvidii v case Pascalu, o ktorom sa dlho nic nevedelo, narozdiel od prehypovaneho Polarisu, sa sklebi este viac.
1.9.2020 22:08:12   78.45.150.xxx 41
"RTX 3080 je dvakrát tak výkonná jako RTX 2080 za stejnou startovací cenu."

to i ve 4K ?
2.9.2020 11:07:12   94.112.142.xxx 62
ano. viz video od DF. https://www.youtube.com/watch?v=cWD01yUQdVA
1.9.2020 22:44:20   78.80.115.xxx 721
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
2.9.2020 00:46:54   78.102.129.xxx 1310
I když AMD dorovná 3080 tak nemá co nabídnout, bude to v lepším případě to samé a aby přesvědčila lidi musela by výkon 3080 prodávat za cenu 3070... To se nestane. Však i ta 2070S se prodává daleko lépe než 5700XT výrazně levnější, ale bez technologií...
2.9.2020 01:27:39   109.81.215.xxx 120
Podle mě může být max. Zajímavější po stránce pamětí. Škoda té GDDR6 u RTX 3070 ale i tak si asi počkám na říjen. Za 14 000,- je to luxusní GPU.
2.9.2020 04:03:01   89.177.10.xxx 137
Jaké technologie myslíš? Navi nabídne i RT, takže pokud AMD nabídne grafiku slušnýho výkonu, spotřeby a ceny, nebude důvod o ní taky neuvažovat ;)
2.9.2020 10:06:50   78.102.129.xxx 44
RT.. a co věci spojené s AI?

DLSS? A ne CAS není DLSS, CAS navíc umí i NVIDIA.

Co ten RTX Broadcast? Myslíš že má AMD technologii i pro tohle? RTX Sound tu už je, ale green screen nebo třeba sledování pohybu objektu kamerou...

Přidej NVENC, který je už v případě Turingu no brainer pro content creatory, streamery.

Kdo chce streamovat si dnes rozhodně nechtěl koupit AMD a to NV nenabízela tolik co bude s Ampere, který streamer si koupí AMD když to mít nebude?

AMD sice bude podporovat RT, ale ne RTX od NVIDIE, RTX hry jsou na trhu a vyvíjí se, například Cyberpunk.

Cyberpunk bude dost zásadní motivace pro NVIDIA kartu pokud ta hra bude trhák jako Witcher 3 a lidi co hráli Witcher 3 a mají dobovou grafiku, tak je to no brainer pro upgrade. Jak Jensen řekl v key note, i pro lidi co mají Pascaly je dobrá doba na upgrade, natož na maxwelu.

Cyberpunk nepodporuje DXR nebo DX12 Ultimate, ale RTX.
2.9.2020 12:03:03   89.177.10.xxx 52
s DSSL je problém, že se musí na každou hru zvlášť "naterénovat" a mnohdy při vydání hry chybí. No a když se po půl roce doplní, hodně lidí u má hru stejně dohranou. CAS funguje jednodušejí ;)
A RTX je součástí DirectX, takže kde jede RTX dnes na nVidii, tam pojede i na AMD.
Dokonce teď nedávno vyšel nový DirectX 12 Feature-level 12_2, který ještě zlepšuje podporu RT a umí ho jak Ampere, tak RDNA2 ;)
2.9.2020 12:33:11   193.9.112.xxx 20
To isté ako CAS máš aj u NV. Ide iba o obyčajný postprocesingový filter. Takže ten máš dostupný aj u NV. Je pravda, že DLSS sa nachádza iba v pár hrách a ešte aj u nich má zmysel iba tam kde je vo verzii 2.0. Na druhej strane pokiaľ hráš niektorú z týchto hier, pomôže ti ak chýba výkon. Ako si napríklad môžeš s RTX 2060 zahrať Death Stranding v 4K a 60FPS. Som zvedavý či sa potvrdia zvesti o DLSS 3.0. Že sa bude dať aplikovať automaticky u každej hry používajúcej TAA.
2.9.2020 15:30:59   213.226.209.xxx 20
"Cyberpunk nepodporuje DXR nebo DX12 Ultimate, ale RTX."

To že tu tlačíš blbosti v celé diskuzi ok(chápu subjektivní postoje), ale tohle mi fakt rozum nebere, že dokážeš vypotit takovou hovadinu

Prosím o zdroj, který potvrdí tvůj blábol děkuji

- btw jaké API má Xbox ?
- součást jakého API je DXR ?
- mrkni na to kdo se podílel na RT rozšíření pro různá API ;)

Opravdu chceš tvrdit, že Cyberpunk poběží např. přes OptiX a nebo Vulkan ?
2.9.2020 22:00:42   78.102.129.xxx 03
"Each of these effects is powered by DirectX 12 Ultimate’s DXR Raytracing API, and are optimized for GeForce RTX graphics GPUs and their dedicated ray tracing cores."

"The RTX platform provides software APIs and SDKs"

Tohle používá snad každá hra s RT kromě BFV, pokud se nepletu.

Opravdu bude NVIDIA pouštět RTX pro HW konkurence? Těžko. RT v současných hrách na AMD kartách nepoběží pokud AMD nezačne podporovat platformu RTX na svém HW.

Nezdá se mi že by hra která fakticky měla být už půl roku venku, sponzorovaná od NVIDIA bude podporovat RT na GPU která ještě nevyšla.

Co DLSS? TO bude taky fungovat v Cyberpunku na AMD grafice? Asi ne, že na to dokonce neexistuje žádný standard, který by to definoval
3.9.2020 16:20:24   213.226.209.xxx 00
- je vidět, že tomu nerozumíš ani PR materály NVIDIE netvrdí to co ty a samotní vývojáři taky tvrdí něco jiného

- btw RT≠RTX

- ta hra bude běžet i na současných konzolích a přímo od vývojářů má přislíbenou plnou podporu i nadcházející generace >> to znamená i RT a to je vše prosím HW od AMD, který už existuje a je dokonce výrazně slabší než očekávaná velká NAVI ;) (jestli udělají správnou implementaci DXR, tak je jedno na jakém HW to poběží, klidně i na Pascalu..akorát to bude bída)

- DLSS neřeším a není to podmínkou pro běh RT
2.9.2020 12:27:10   193.9.112.xxx 71
Citace:
Přece jen AMD má technologicky lépe zvládnuté karty viz Image Sharpening apod. což DLSS stojí za houby.


Vážne? Sharpening je len obyčajný post procesingový efekt, ktorý sa aplikuje už na upscaleovaný obrázok. DLSS predstavuje neurónovú sieť, ktorá ten výsledný obrázok priamo rekonštruuje. Tieto technológie sú každá na niečo iné. Sharpening má samostatne aj NVIDIA. Ten nedokáže produkovať taklé výsledky ako DLSS. AMD použila sharpening len ako barličku proti DLSS, pretože skutočnú konkurenciu k tejto technológii ešte nemá. Odkiaľ si prišiel na to, že je to lepšie zvládnuté? Veď to je z podstaty nezmysel. Pozri si analýzu a rozbor oboch technológií od Digital Foundry v hre DEath Stranding:

https://www.youtube.com/watch?v=ggnvhFSrPGE
2.9.2020 07:57:05   194.213.41.xxx 35
To jsou ceny s DPH včetně marží českých obchodníků, že je tu takový oslavný titulek ?
2.9.2020 08:10:59   89.190.46.xxx 120
To jsou české ceny s DPH za Founders Edition z eshopu Nvidie a doporučená cena s daní.
2.9.2020 09:57:26   78.102.129.xxx 51
Ano jsou to oficiální ceny NV.

U founders edicí to paltí, platilo to třeba u Pascalu kde GTX1080 stála 699, a ve všech velkých CZ PC obchodech byla za 21400, což byla i oficiální cena na NVIDIA.

Nyní jsou NVIDIA ceny:

13999 pro 3070
18999 pro 3080
40999 pro 3090

Ty karty půjde určitě objedna přímo od NV, pokud u nás shop nezatrhne. Pak je v ceně i doprava spediční firmou.

Krámy jako Alza, CZC, TSBohemia.. pokud budou mít karty k dispozici budou ty Founders Edice prodávat přesně za ceny výše.

Nicméně mezigenerační skok je jako mezi Maxwel a Pascal, takže bych tipnul že první várka 3080 bude vyprodané v řádu minut a podobně na tom bude i 3090 a 3070 v říjnu.

Ceny jsou víc než luxusní a to i pro 3090, však je to tisíc dolarů discount proti RTX Titanu
2.9.2020 11:41:07   193.85.7.xxx 20
Musím říct že ceny jsou u RTX 3070 a 3080 nádherné takové jsem nečekal a jestli je RTX 3070 opravdu výkonnější než RTX 2080Ti tak si ji snad pořídím a konečně začnu hrát hry i v 4K i když dohodit 5000,- a mýt pak ještě výkonnější model to bude dilema jenže tam už se mi zdá ta spotřeba pro mne už velká ale ten výkon už se těším na testy až se předvedou co v nich je škoda že ted musíme nejmín 2 měsíce čekat s čím přijde AMD ach jo.
2.9.2020 12:10:09   78.102.129.xxx 22
Výkonnější určitě bude, ty prezentace nekecají, ale je třeba brát v úvahu že to nejspíše bude best case scenario.

Ale ono jestli je to o 5% rychlejší nebo 5% pomalejší, to člověk reálně nepozná, +-5% považuji za stejný výkon a tak vidím i tu 3070.

Tzn cca 40% vyšší výkon než 2070S. Tady je posun malý, ale je třeba myslet na to že se nezvyšuje spotřeba (ok 5W, což je pomalu na úrovni chyby měření)

3080 zvedá spotřebu poměrně výrazně, ale i díky tomu zvedá výrazně výkon. Z Digital foundry videa se dá odhadovat že bude o cca 40-50% rychlejší než 2080Ti, budu tedy počítat worst case - 40% nad 2080Ti, když 3070 má výkon 2080Ti a stojí 500, tak 3080 s výkonem o 40% nad 2080Ti a cenou 700 dolarů stojí o 40% dolarů více.

Poměr cena výkon u 3070 a 3080 tak bude identický při hrubém srovnání, při precizním výpočtu bych tipoval že 3080 bude mít dokonce lepší poměr cena/výkon než 3070 a to je něco co jsme tady neviděli léta, 80 řada byla vždy méně výhodná než 70...
2.9.2020 10:15:29   85.163.239.xxx 31
No ještě pouvažuji, jestli ve 14 denní lhůtě nevrátit AMD RX5700XT a nekoupit tu 3070.

Ale co si teĎ přeji aby vydal někdo na AMD NAVI2 je: Karta s výkonem cca 40% nad RX5700XT, 2 větrákový velmi tichý chladič (3 větrák nedám do PC case pod televizí), příkon ve špičkách maximálně 150W a minimálně 8GB,ale lépe 12GB pamětí. Cena do 10 000CZK. Pokud AMD tvrdí, že efektivita NAVI2 oproti NAVI1 je dvojnásobná, nemuselo by to být takové scifi. A cena je teď díky nVidií hozené rukavici taky nereálná. Ať se to jemnuje RX6600 nebo 6700 je mi jedno, ale ať mi něco takového vyrobí
2.9.2020 11:59:35   78.102.129.xxx 34
1: pokud je NAVI2 dvakrát efektivnější, tak je jen o 5% efektivnější než Ampere.

2: Ampere má spotřebu 220W při výkonu 40% nad 5700XT, pomiňme DLSS nebo RT, kde 5700XT nemá žádný výkon. Pokud je tedy efektivita o 5% lepší, tak NAVI2 by při tom výkonu byla na 210W, daleko od 150W:

3: pokud při té efektivitě bude mít spotřebu 150W, tak bude mít výkon kolem současné 5700XT/2070S, tedy daleko od očekávaného výkonu

4: 12GB proti 8GB = zvýšení ceny cca o 50 dolarů, záleží na použitých pamětech.

5: Cena 10 tisíc bude za karty které mají dnes výkon jako 2070S/5700XT,, jde o typický mezigenerační posun poměru cena/výkon. Při té ceně rozhodně nebude 12GB které samy o sobě posunou cenu o cca 15 stovek, nebo také více nahoru
2.9.2020 18:53:56   212.119.37.xxx 32
Uff... docela rakety karty této řady a i když mi moje ROG RX5700XT slouží dobře, tak proti těmto bude vypadat jako chudý příbuzný. Vidím to na RTX 3080, ale velmi bych si přál úspěch AMD a raději bych koupil něco od nich, přece jenom teď vidí do karet konkurenci a to doslova, tak uvidíme :-)
3.9.2020 04:35:52   31.192.83.xxx 30
Nevite, kdy budou prvni recenze novych karet?

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

70 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 29.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.