Rozdíl mezi virtuálním světem a realitou je minimální, ukázal experiment se hrou Gran Turismo
autor: Mirek Kočí , publikováno 24.2.2020

Japonská automobilka Lexus provedla netypický experiment. S využitím kupé LC 500 naaranžovala scény z počítačové hry Gran Turismo Sport v ulicích Londýna. Cílem bylo ukázat, jak je hranice mezi virtuálním a reálným světem mnohdy takřka neviditelná.

Gran Turismo jako jedna z nejslavnějších závodních her pro herní konzole PlayStation nabízí realistický model jízdy a dokonalé kopie automobilů a světa kolem nich.  Nejnovější verze nazvaná Gran Turismo Sport byla navíc rozšířena o režim Scapes, který umožňuje hráči vyzkoušet si roli sportovního fotografa. Díky němu lze vybrané auto umístit do jednoho z mnoha míst na světě a následně pořídit jeho realisticky vypadající fotografii.

V nabídce je velmi detailní nastavení – proporce a orientace hotové fotografie, expoziční doba i míra otevření clony virtuálního fotoaparátu. Ve hře najdeme řadu automobilů, včetně Lexus LC. Britská pobočka Lexus se proto rozhodla uspořádat zajímavý experiment, tedy pokusit se převést do reálného světa záběry zachycené na konzoli.

Rozdíl mezi virtuálním světem a realitou je minimální, ukázal experiment se hrou Gran Turismo  

Lexus pozval ke spolupráci automobilového fotografa Jaysona Fonga. První část projektu se zaměřila na výběr příslušných lokalit. Z řady míst dostupných ve Velké Británii padla volba na Londýn a jeho místa, která se od chvíle, kdy je tvůrci hry přenesli do virtuálního světa, změnila nejméně. Potom Fong zapnul konzoli a ve vlastním obývacím pokoji pořídil virtuální snímky. Hotové fotografie následně nahrál do chytrého telefonu a přesunul se do terénu. Společně s podpůrným týmem následně odvezl Lexus LC 500 do centra Londýna, aby provedli stejné záběry v reálném světě. Stále porovnával s realitou vzorovou fotografii, kterou vytvořil na konzoli, a snažil se dosáhnout identického záběru. Nastavil dokonce i stejný čas expozice ve svém fotoaparátu, aby byly podmínky dokonale shodné.

Rozdíl mezi virtuálním světem a realitou je minimální, ukázal experiment se hrou Gran Turismo

Jiné snímky vznikaly časně, dokonce ve čtyři hodiny ráno, kdy byl pohyb v ulicích minimální. Problém však představovalo světlo, které se měnilo s postupujícím východem slunce a nutilo fotografa pracovat ve spěchu.

Posledním krokem byla postprodukce fotografií vytvořených v reálném světě. Změny se týkaly především odstranění poznávacích značek (ve hře je totiž kupé od Lexusu nemá) a drobné úpravy světla. Výsledky jsou překvapivě věrné a doslova k nerozeznání. No, uznejte sami.

Rozdíl mezi virtuálním světem a realitou je minimální, ukázal experiment se hrou Gran Turismo



Tagy: Lexus  Gran Turismo Sport  
 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
26.2.2020 07:59:01   194.213.209.xxx 100
Je to trochu srovnání mimo. Protože v režimu scapes jsou v gts klasické fotky, nad kterými je jen dodělán ambientni režim pro správné nasvícení auta. Nejedná se tedy o render 3d prostředí. Tj. Jediné co renderuje reálné ta hra je to auto. Auta samozřejmě vypadají dost dobře, ale z článku to vypadá, že ta hra je tak realistická, že nepoznáte rozdíl ani prostředí.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

51 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 23.1Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.