AMD oficiálně představilo procesory Ryzen 9 3900 a Ryzen 5 3500X
autor: Mirek Kočí , publikováno 9.10.2019

AMD obohatilo nabídku desktopových procesorů  Ryzen třetí generace o dva nové modely. V prodeji se tak v dohledné době objeví čipy Ryzen 9 3900 a Ryzen 5 3500X. První má dvanáct jader a je schopný zpracovat dvacet čtyři vláken, zatímco druhý je pouze šestijádrový bez SMT. O obou procesorech se toho v uplynulých týdnech napsalo docela dost, přesto si je pojďme krátce připomenout.

Ryzen 9 3900 je mírně osekaný model 3900X s nižší nominální frekvencí, nižším turbem a mnohem přívětivější spotřebou. V základu čip při zatížení všech jader tiká na taktu 3,1 GHz a maximální turbo je 4,3 GHz, kdežto 3900X nabízí vyšší hodnoty 3,8 GHz/4,6 GHz. TDP Ryzenu 9 3900 je pouze 65 W oproti 105 W u Ryzenu 3900X. Ostatní specifikace už jsou naprosto stejné jako v případě Ryzenu 9 3900X

Druhým novým procesorem bude Ryzen 5 3500X. Tento čip má stejnou základní frekvenci jako populární Ryzen 5 3600, tedy 3,6 GHz. Nižší je ovšem hodnota u turba, ale ne o mnoho. Ryzen 5 3500X je obdařen maximálním taktem 4,1 GHz, zatímco Ryzen 5 3600 přináší frekvenci 4,2 GHz. Dalším rozdílem mezi oběma je, že zatímco Ryzen 5 3600 podporuje SMT, tak 3500X nikoli.

Ryzen 5 3500X v evropských obchodech zatím nenajdeme. Společnost AMD čip nabízí zatím pouze OEM výrobcům v Číně. Cena se má pohybovat kolem 190 dolarů za kus, uvádí TechPowerUp! O ceně Ryzenu 9 3900 nejsou zatím dostupné žádné informace.

AMD oficiálně představilo procesory Ryzen 9 3900 a Ryzen 5 3500X

Zdroj



Tagy: AMD  Ryzen  Ryzen 9 3900  Ryzen 5 3500X  
 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
9.10.2019 13:46:28   109.201.133.xxx 728
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
9.10.2019 14:13:46   46.135.106.xxx 273
Pokud bude výhodnější než intel, nevidím důvod k tomu co tu říkáš Někomu 6 jader stačí a nepotřebuje ani SMT, zákazníky si to v pohodě najde.
9.10.2019 15:03:28   185.220.102.xxx 526
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
9.10.2019 15:30:49   89.24.125.xxx 173
A přesně to vidíme v retail segmentu - jak je lidem "majoritní podpora Intelu" u zadnice a raději koupí Ryzena, viz statistiky Amazonu a nebo Midfactory.
Prober se
9.10.2019 16:07:11   35.0.127.xxx 426
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
9.10.2019 17:50:29   213.226.209.xxx 80
- i v OEM segmentu se začínají ve velkém valit "G" zen ;)

- když neberu v potaz X570, tak výběr pro AMD je naprosto dostačující i s dobrou cenou a s přimhouřeným okem už i vč. malých formátů desek

- OEM výrobci kancl sestav mají vlastní desky šité na míru a tam je nějaká nabídka v retailu vůbec nepálí ..
9.10.2019 19:46:54   185.220.102.xxx 114
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
9.10.2019 20:08:41   213.226.209.xxx 81
co takový kancl stroj postavený na koleně potřebuje ? (i když takové případy jsou spíše raritou)

na AMD stroje nenaisntaluješ OS a jiné potřebné app ? nedokážu si představit situaci kde se projeví ta 3x podpora Intelu u obyčejného kancl stroje
9.10.2019 20:22:54   158.174.122.xxx 010
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
9.10.2019 21:41:54   213.226.209.xxx 70
To vse je na trhu nejaky dalsi problem ? a porad cekam na tu 3x vetsi podporu treba je ta podpora v tom ze nedokazi uspokojit OEM partnery protoze nestihaji dodavat nasmlovame objemy?
10.10.2019 12:44:07   185.44.76.xxx 04
Na tuhle jsem otázku jsem právě odpověděl, jenže ty nerozumíš česky (podpora výrobců OEM sestav je podpora, šířka a různost výběru při jednotlivých formátech).
10.10.2019 13:23:26   37.48.35.xxx 30
A ty nechapes ze OEM vyrobci si vetsinou vyvijeji nebo nechaji vyvijet vlastni format mimo bezne specifikace ..a vyrobi se konkretne to co potrebuji pro sve produkty a plati to pro obe platformy AMD/Intel btw mam pocit zes nikdy nevidel HW od DELLu, HP apod. ..
10.10.2019 13:35:57   77.247.181.xxx 05
Ne, tohle totiž naprosto chápu, ale je to mimo kontext věci svědčící o tvém narůstajícím zoufalství. Jen ti vysvětluju, že vlastní formáty mimo běžné specifikace při jednotlivých formátech vyvíjejí a vyrábějí 3x více pro Intel (zejména v tomto segmentu).
10.10.2019 13:40:51   77.247.181.xxx 05
Polopatě, šířka a různost výběru (podpora) u výrobců OEM při srovnání platforem Intel a AMD odpovídá poměru dostupných desek na retail trhu. Tedy jsou tvoje kecy úplně o hvnu.
10.10.2019 14:19:18   37.48.35.xxx 60
Takze kdyz si vyrobce necha vyrabet dve rozmerove identicke desky(vetsinou atyp) do jedne osazuje Intel a do druhe AMD tak ma AMD mensi podporu ...promin ty h*vna tu meles akorat ty

Jaky format s AMD je nekoupitelny a ma ho jen Intel(mimo compute sticku do HDMI)?
10.10.2019 14:23:52   199.249.230.xxx 05
Polopatěji, pro Intel mám v segmentu mATX dostupné tři desky na výběr (různí výrobci, různá výbava, detaily), pro AMD jednu. Totéž platí pro jednotlivá řešení v segmentu OEM sestav.

Fakt nečekám, že uznáš můj argument, to by ti nebylo podobné, nezažil jsem to za celých pět let, co tu jsem. Ale je fajn vyložit to jako, že nerozumíš česky, obvzláště v kontextu tvého machrování při nedávném srovnání úrovně maturit dřívějších a současných.
10.10.2019 15:07:15   23.129.64.xxx 04
Míněno uznat argument v naší vzájemné konfrontaci, je mi totiž jasné, že jinak vypadneš z obrazu a budeš se cítit ukřivděný.
10.10.2019 15:16:03   185.220.101.xxx 04
Já jsem totiž citlivá duše a s nekritickými fanoušky AMD hluboce soucitím. RIP :*
10.10.2019 18:02:01   213.226.209.xxx 20
no vidíš, tak si se zase vyblinkal a můžes spokojeně spinkat
10.10.2019 19:42:52   109.70.100.xxx 03
Je mi jasné, že jsi sám se sebou spokojený, ty neber to osobně, anonyme.
10.10.2019 19:46:29   77.247.181.xxx 02
Určitě jsi nadšený, jakou přesilovku tak rozpoutáváš, jakou strašnou mocí oplýváš, že mě znáš a já ne tebe, dopřeju ti to, na víc nemáš.
10.10.2019 19:47:46   77.247.181.xxx 02
Kéž bych věděl, kdo jsi, ty ubožáku, kéž bys měl na to, konfrontovat mě.
10.10.2019 20:43:58   213.226.209.xxx 50
- Xcute ty se utlučeš sám a žádnou další konfrontaci nepotřebuješ
- jestli je Xcute tvé pravé civilní jméno a přijmení v jednom tak se předem omlouvám, ale jako anonym řešíš druhé za anonymitu a podporuješ to siláckými proslovy ?
- co by se stalo kdybych nebyl anonymní a jak si takovou konfrontaci představuješ ?(snad ne fyzickou)
- máš pravdu;) na víc nemám náladu stačí mi to touhle formou
- jestli si myslíš, že jiné diskutéry navádím, aby ti dávali mínusy a diskutovali s tebou k tvé nelibosti, tak se ošklivě mýlíš a měl bys vyhledat odbornou pomoc, protože trpíš duševní chorobou (to nemyslím nijak zle a snažím se ti pomoci)
10.10.2019 21:08:16   162.247.74.xxx 12
Užij si tu převahu mezi svými. Konfrontaci si představuju tak, že z ní nebudeš připosraný víc, než ti, po kterých se vozíš; a že nemáš náladu? Ou, jak nečekané! Ne, já nemyslím diskutéry za které se teď snažíš schovat a útočit ještě osobněji. Ubožáku!
10.10.2019 21:39:57   213.226.209.xxx 51
ty ses vyautoval sám viz. citace:
"což Ryzen vyoutuje z kancelářských strojů podobně jako slabý výběr desek pro jejich zajímavější apu."

- to co jsi napsal je jednodue mimo, protože
1) jsi si jist že kohokoliv a to obzvlášť při stavbě levného kancelářského PC zajímá celkový počet modelů od různých retail výrobců M/B. v různých barvičkách a s blikátky v xté variaci téhož?
2) v OEM to je tuplem blbost protože tam se na nějaké xATX/ITX hraje velmi zřídka a i tak si podle potřeb dořeší dodávky správného materiálu

ok uznávám že je více modelů od Intelu(ač stejných rozměrů), protože OEM výrobci musí vyrábět 5 generací současně, aby měli co prodávat jen díky Intelu, který nestíhá dodávat nasmlouvané objemy nové generace .. ale pokud porovnáme aktuální generace, tak tam je to velmi vyrovnané (AiO, SFF )
10.10.2019 21:48:26   192.42.116.xxx 03
A jakoby náhodou sis spletl vyústění vlákna, viď? Nene, ty nejsi blbý, blbec nebývá zákeřný.

1) zjednodušuješ to na blikátka, ale mezi provedeními mohou být rozdíly ve výbavě a servisu a zvnějšku nepozorovatelné rozdíly jakými jsou hlučnost, kvalita chlazení - tudíž je mnohem pravděpodobnější, že s Intelem nalezneš vhodné zařízení (modelově mohou posloužit neslavná nereferenční provedení Radeonu, která rozrůzněním oproti konkurenci velmi trpí)

že Intel nestíhá dodávat nasmlouvané objemy (pokud vím primárně do Retailu v důsledku koncentrace právě na OEM) je úplně mimo kontext.
10.10.2019 21:53:16   185.248.160.xxx 03
Vůbec ti nepomůže pomáhat si paterem a nejnovější generací, když v úvahu prostě padají 14nm a menší konkurenčně srovnatelná řešení (připomínám diskutuje se 6v6 jader).
10.10.2019 22:07:42   178.17.170.xxx 03
Jo a mimochodem zapomněl jsi na nějaké své ryze jakože náhodou osobní výpady.
10.10.2019 22:11:08   178.17.170.xxx 03
Ukaž mi sílu úpadku společnosti v níž padají ve známost okolnosti takovýchto útoků, nenech se pobízet!
11.10.2019 14:33:24   89.24.125.xxx 20
@Xcute: Bože můj, ty jsi opravdu nemocnej člověk, měl by ses jít léčit. Jestli to tady nedáváš, tak prostě nepiš kraviny a bude to OK, věř mi.
11.10.2019 18:01:12   213.226.209.xxx 10
- zjednodušuji to hele když si nebudeš vytrhávat z kontextu co se ti hodí, tak si všimneš, že nepíšu jen o tom ;)

- mohou být, ale nejsou vzhledem k tomu, že v OEM se používají vesměs stejné komponenty vč. chlazení pro obě platformy (s kombinací s úspornějším AMD je výsledek celkem jasný)a v reatailu je široká nabídka samozřejmostí taky pro obě platformy .. dej nějaký konkretní případ kde by AMD nemělo kvalitativní či výkonnostní alternativu >> rozrůznění v nereferenci je problém výrobců nereferencí a pro kancl stroje nevidím žádný problém (a konkureční nereference, taky nejsou vždy taková sláva jak se tu snažíš naznačit)

- no je vidět, že nevíš a tím bych to i uzavřel bavíme se o podpoře a trojnásobku variant, kterou Intel nabízí, takže je to velmi relevatní (přeci nebudeme kupovat "papírové" draky )
10.10.2019 18:01:34   213.226.209.xxx 20
- začni psát rozumně a uvidíš jak otočím a nepiš o věcech kterým nerozumíš ;)
- přestaň si vymýšlet, protože jsi mimo
- jak to probůh může platit pro OEM výrobce, který jede několik typů PC škříní a do nich ty osazuje rozměrově identické M/Batyp) pro obě značky
- fakt je že ty tvé výcucy ze zadku nemohu nikdy akceptovat a očividně nejsem sám ;)
10.10.2019 19:40:45   109.70.100.xxx 02
může platit pro OEM výrobce, který jede několik typů PC škříní a do nich ty osazuje rozměrově identické M/Batyp) pro obě značky a právě v poměru cca 3:1 pro Intel
10.10.2019 20:33:48   213.226.209.xxx 30
Xcute ty jsi fakt mimo
objednáš si Intel dostaneš Intel
objednáš si AMD dostaneš AMD v naprosto stejném "těle" akorát s odlišným polepením

desky si nechávájí OEM výrobci vyrábět většinou u ne-retailových výrobců a nemají potřebu se soustředit na standardní formáty retail produkce xATX/ITX atd. a výběr formátu je čistě na OEM výrobci a do tvaru a počtu vyrobenýcgh kusů jim AMD ani Intel nekecá

jestli kvantitu produkce považuješ za druh podpory, tak bys měl vědět, že AMD dodá 100% nasmlouvaných objemů a Intel tohle aktuálně nezvládá a vznikají, tak znatelné ztráty pro OEM výrobce, takže má Intel fakticky horší podporu, ale pokud ti jde čistě o objem vyrobených CPU, tak ano Intel jich vyrobí logicky víc ..
10.10.2019 21:03:54   162.247.74.xxx 01
Říkám šířka a různost výběru (stačí si vyfiltrovat si šířku nabídky řešení v diskutovaném segmentu na AMD a Intelu) a ty meleš kvantita... A já mám mít dost, být mimo, bAH!
10.10.2019 21:04:38   162.247.74.xxx 21
Mi je jasné, že necheš rozumět a argument nepřipustíš, protože jsi prostě jaký jsi.
10.10.2019 21:51:16   213.226.209.xxx 30
jelikož reaguješ sám na sebe, tak to chápu tak, že popisuješ docela trefně sám sebe ..

a opět ti připomenu tvůj blábol
"což Ryzen vyoutuje z kancelářských strojů podobně jako slabý výběr desek pro jejich zajímavější apu."

- na jakých retail deskách nefunguje jejich "G/GE" řada APU a dokonce je větší pravděpodobnost, že bude mít lepší výbavu i funkce než stejná alternativa od Intelu ;)
- ohledně OEM segmentu není tvůj argument validní
10.10.2019 21:57:53   178.17.170.xxx 03
a dokonce je větší pravděpodobnost, že bude mít lepší výbavu i funkce než stejná alternativa od Intelu to sis právě vycucal z palce, protože lepší výbavu a funkce bude mít přinejmenším srovatelnou, navíc doplněnou o širší možnost vybrat si preferovanou kvalitu (chlazení, návrh), značku, podmínky servisu, vzhled a tedy celkově individualizovanější řešení.
11.10.2019 18:18:24   213.226.209.xxx 20
- jasně přesně tohle hledá zákazník pro levné kancelářské PC, které bude mít většinu svého provozu zátěž podobnou iddle
v OEM tohle nemá smysl řešit(to už jsme si vysvětlili) a v retailu nabízí výrobci M/B: všechny standardizované rozměry pro obě platformy a nevím co se ti nelíbí na kvalitě AMD desek pro kancl. sestavu, když desky pro Intel v té nejnižší kategorii nabízí úplné s****y, ale i tak pro dané nasazení doslova předimenzované
- plno všeobecných keců, ale dej např. nějaké konkrétní případy kdy si při retail řešení nemůžeš desku stejného formátu nacpat do designově stejné "bedny" a nacpeš tam jen Intel
9.10.2019 20:12:17   23.129.64.xxx 07
Nicméně je to decentně mimo kontext. 3500X je prostě vůči konkurenci doposud nejméně, tedy diskutabilně, výhodný model kopírující segmentaci, marketing Intelu, nutící tě mířit o segment výše. V kontextu první generace 1500(X) Ryzen jde o mírný úkrok stranou vyvolávající rozčarování, které by 8c jistě nevyvolávalo.
9.10.2019 17:55:57   89.102.3.xxx 151
Tento ryzen není tak úplně k upgrade. Kdo má 1600 nebo 2600 tak ho tento cpu zajímat nebude. Bude to cpu spíš pro nová PC, u kterého budeš mít možnost kdykoli upgradovat na 12 nebo 16 jádro. To je důvod, proč s 1151 je teď poněkud nezajímavej.
9.10.2019 19:44:04   23.129.64.xxx 114
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
9.10.2019 20:00:41   89.102.3.xxx 131
však nové 12jádro podporuje i deska za 1500kč. Uvědom si, že nové ryzeny nejsou vyráběné zastaralým 14nm procesem a žerou míň :-). Já ted kupovat nový pc, tak jdu jednoznačně do AM4, když zanedbám bezpečností bugy v intelech, tak je tu prostě lepší možnost upgrade do budoucna. Nebo myslíš, že nám intel na s1151 nabídne nějaké 16jádro? I kdyby nějaké vydal, určitě by tomu dal novej socket a lidi s 1151 by ostrouhaly.

http://www.gigabyte.cz/products/page/mb/b450m_s2h#support-cpu
9.10.2019 20:18:17   158.174.122.xxx 218
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
9.10.2019 20:28:58   51.77.167.xxx 312
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
9.10.2019 20:40:25   198.98.52.xxx 512
Ještě Eurocase 400W zdroj za 20USD a malujeme na hnědo, viď?
10.10.2019 05:43:03   89.102.3.xxx 50
Ne, zdroj doporučuju kvalitní nezávisle na platformě intel/amd.
10.10.2019 05:42:05   89.102.3.xxx 60
Na desku máš záruku 3 roky. Takže tak.
10.10.2019 12:36:30   46.165.245.xxx 06
Jasně, a poženeš k soudu, že škoda nevznikla běžným opotřebením.
10.10.2019 12:39:40   109.70.100.xxx 08
Každopádně máš o zábavu při práci postaráno, jen nevím kolik času na práci ti tak zbyde.
11.10.2019 10:06:39   178.17.1.xxx 60
Píšeš nesmysly.
10.10.2019 18:56:42   188.167.253.xxx 00
to je jedno, ze mas zaruku, ty potrebujes dat klientovi (alebo sebe) nieco co vydrzi 5+ rokov 7/24/365 a to doska za 60€ s najvacsim CPU co do toho pasuje nieje. Ja pod 100€ dosky nekupujem vobec a aktualne hned teraz by som pod 3700x/vyssi asi kupoval TUF X570-PLUS GAMING 220€. Tie 60€ su do kancelPC kde je napaty rozpocet a parovat max s 2*00G alebo 3*00G.
11.10.2019 10:06:21   178.17.1.xxx 60
Je to přesně naopak, čím dražší a vybavenější modely desek, tím mnohem větší problémy a reklamovatelnost.
11.10.2019 10:26:54   185.44.76.xxx 17
Když už teda píšu nesmysly, a) reklamovanost není reklamovatelnost, b) nelze takto soudit ze statistiky postavené na řádových rozdílech v počtech prodaných kusů
11.10.2019 10:31:50   185.44.76.xxx 06
Jinak taky, pro lacinou desku si uhánět zdraví při důsledném řešení reklamačního řízení chce jen málokdo.
11.10.2019 18:21:36   213.226.209.xxx 10
a pro drahou desku to neplatí ? (tam by mě to "sralo" ještě víc, že jsem se plácl přes kapsu a musím ještě investovat "energii" do reklamace)
10.10.2019 19:00:54   188.167.253.xxx 00
dobra a relativne lacna je ASUS ROG STRIX B450-F (124€), vyborna je asus PRIME X470-PRO 175€ a uplne najlacnejsiu na svete co by som si dovolil niekomu odporucit je ASUS TUF B450M-PLUS GAMING 85€. Nic ine by som dnes nekupoval.
9.10.2019 18:54:06   188.167.253.xxx 100
1.do kancelarskych strojov je G
2. aj u intelu sa musia davat F procesory, lebo tie s grafikou niesu skladom pripadne su drahe jak maria. Aktualne 9100F je jasna volba ked chces kancelpc od intelu.. Teraz sa objavilo par kusov i3 8100, ale stoji 172€; 9100f+R5 230 1GB 132€.
9.10.2019 16:54:30   46.135.106.xxx 102
Dement no
9.10.2019 21:14:46   89.103.88.xxx 190
Někdy se člověk opravdu podivuje stran obsahu komentářů přispěvatele Xcute...
11.10.2019 08:20:52   62.245.97.xxx 100
taksi rikam ze to bude plodna diskuse a ono je znich 30 vyplod choreho mozku xcute a jeho bezmocne kopani a plivani kolem sebe

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

16 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 7.2Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.