Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Rimworld – když hratelnost válcuje grafiku
Rimworld – když hratelnost válcuje grafiku
autor: Jan Preclík , publikováno 19.2.2019
Rimworld – když hratelnost válcuje grafiku

Nejlépe hodnocená hra Steamu v roce 2018 opustila po pěti letech v říjnu loňského roku Early Access. Co ale na této jednoduše vzhlížející indie hře vidí jak počítačoví hráči, tak běžní kritici? Tajemství úspěchu projektu jediného vývojáře s vámi rozluštíme v dnešním článku o této poutavé, brutálně propracované postapo strategii.


Úvod

Tynan Sylvester se poprvé zmínil širokému hernímu publiku o své rozpracované hře Rimworld v řijnu 2013 prostřednictvím kickstarterové kampaně. Samotný nápad a popsané herní mechanismy tohoto startupu oslovily bezmála 9500 lidí, kteří dali na tento projekt dohromady 268 tisíc kanadských dolarů, což dělá dle dnešního kurzu něco málo přes 4,5 milionu korun. Díky poměrně štědré podpoře nadšenců mohl najmout grafika, který by mu pomohl dotáhnout vizuální stránku hry, na kterou byl krátký a mohl se též naplno věnovat implementaci nových prvků a odstraňování bugů.

Rimworld – když hratelnost válcuje grafiku

Vývoj téhle geniální, dopodrobna propracované, leč „lacině“ vzhlížející hře, trval celých pět let. Teprve nedávno, 17. řijna 2018 na platformě Steam opustil režim betaverze a s označením 1.0 se stal plnohodnotnou hrou. Vývoj samozřejmě probíhá stále dál, Tynan na fórech steamu naslouchá svým fanouškům, hru dále ladí a implementuje do ní nové prvky.

Vraťme se ovšem zpátky na začátek, abychom pochopili základní koncepci této geniální indie strategie. Tynana v základě inspirovaly ke vzniku svého díla dvě hry. Provařené The Sims zná snad každý, tento titul není třeba představovat. Druhou ingrediencí do polévky jménem Rimworld je nepříliš známý titul Dwarf Fortress, který má sice úzkou, zato velmi věrnou komunitu.

Rimworld – když hratelnost válcuje grafiku 

Dwarf Fortress je strategie, která vznikla v roce 2002 a je dodnes ve vývoji. Jedná se o strategii, která je unikátní (a možná jen úzce populární) kvůli svému grafickému provedení. Její grafiku totiž tvoří pouze ASCII znaky. Celý její svět je generován počítačem, a to včetně herních postav, terénu a historických událostí. Každý scénář hry je tak jedinečný, každý hraný příběh se odehrává jinak. Kromě útoků nájezdníků se hráčovi skřeti mohou stát obětmi upírů a nadpřirozených postav. A právě jedinečnost každé nové hry, unikátní příběhy partičky kolonistů, jsou nosnou zdí tohoto skromně vypadajícího díla.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
49 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 24.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.