Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Prospekt: Adrian Shephard a Half-Life 2 opět v akci
Prospekt: Adrian Shephard a Half-Life 2 opět v akci
autor: Pavel Boček , publikováno 11.4.2018
Seznam kapitol
1. Úvodní představení, balení
2. Herní svět
3. Příběh
4. Nepřátelé, závěr
5. Závěr
6. Galerie
Prospekt: Adrian Shephard a Half-Life 2 opět v akci

Zatímco asi téměř všichni čekáme na Half-Life 3 (a málokdo už asi věří, že bychom se ho někdy mohli dočkat), jeden z fanoušků mezitím sám stvořil hru, která je takovým polo-oficiálním datadiskem pro Half-Life 2. Adrian Shephard se v ní vrací do akce, aby mohl asistovat Gordonu Freemanovi přímo v rozsáhlém sídle zla: věznici Nova Prospekt.


Úvodní představení

Ačkoli rozšíření Half-Life: Opposing Force pro ikonickou střílečku Half-Life vyšlo už v roce 1999, osobně jsem se s desátníkem Adrianem Shephardem setkal až relativně nedávno, když jsem až takto se zpožděním doháněl Opposing Force, a také Blue Shift (vydáno v roce 2001). Obě hry mimochodem stále stojí za to si zahrát. Nicméně, poměrně s radostí jsem uvítal to, když jsem narazil na, tehdá jen pár měsíců vydanou fanouškovskou hru, která se pozicovala v podstatě do pokračování Opposing Force: Prospekt.

Prospekt: Adrian Shephard a Half-Life 2 opět v akci

Prospekt byl v podstatě takovou šou jednoho aktéra, vytvořenou Richardem Seabrookem za rok a půl. Vydán byl už 18. února 2016 na Steamu díky fanouškovské podpoře hlasovním pro hru, nicméně ještě není tak úplně dokončená, je to stále tak trochu early-access. Od vydání už proběhlo pár kompletních předělávek a rozšíření a některé ještě přijdou. Jeden z největších problémů, na který si hráči stěžují, je stále chybějící kapitola Black Forest, byť od počátku propagovaná na stránce hry.

Podle oznámení z minulého roku už Richard nepracuje na Prospektu naplno, zaměřuje se na další hru. Vznikl však malý tým dalších lidí, kteří nyní pokračují v opravách a přidávají další obsah. Snad se tak jednoho dne dočkáme hry rozšířené o Černý les. Mohu však prozradit rovnou, že už teď je to docela dobrá hra, byť jako člověk, který si už prošel Half-Life 2 (a jeho Epizody) víckrát než Fallout 2 – a to je sakra co říct – jsem to zvládl odehrát zhruba za odpoledne. Víc levelů (resp. kapitol) je tak rozhodně něčím, co každý hráč rád uvítá. Obzvlášť pokud mluvíme o Černém lese!

Prospekt: Adrian Shephard a Half-Life 2 opět v akci

Hudba v Prospektu

U hudby není zase až tolik o čem psát, sága Half-Life se na hudbu zase nějak moc nezaměřuje. Mimo zvuků různých alarmů či strojů, zbraní a interakce s objekty se ve hrách nachází jen krátké pasáže s hudbou, hlavně v Half-Life 2, obvykle k prohloubení nějakého silného zážitku – k tomu „přidat grády“. Například když hra nabírá obrátky při drandění pustiny na člunu nebo v bugyně. To je ale většinou tak všechno. S Prospektem je to vlastně stejné. Je v něm pár lokací s nějakou podobnou hudbou k podkreslení intenzivní situace, a tam sedí celkem dobře, ale celkově to v této střílečce prostě není prioritou.

Grafika

Co se týče grafiky, Prospekt používá aktuální Source engine. Zatímco už to samozřejmě dávno není nejlepší engine široko daleko, pokud vezmeme v potaz jeho stáří, stále vypadá velice slušně. Stará sovětská archiktura ve hře vypadá tak akorát, a nový techno-styl Combine je celkově dost lesklý a kombinuje hodně světěl a stínů, což vypadá celkem efektně. Obzvlášť pokud si nezvýšíte jas tak vysoko jako já (protože je to pak malinko jednodušší, jelikož Prospekt zůstává na stejné vlně, jako Half-Life 2 – všechno jsou to dost temné hry; zvlášť na staré Iiyamě HM204DT :D).

Prospekt: Adrian Shephard a Half-Life 2 opět v akci

Prospekt znovuvytváří některé prostory z Half-Life 2, hlavně části starého vězení. Většina už je dost dorasovaná poté, co jimi prošel Gordon Freeman, hlavně místnost s portále, do kterého musíte rychle proběhnout, než bude zcela zničena. Není moc důvod, proč znovu vytvářet celé prostory jinak, než jak vypadaly předtím (jelikož mapy asi Richard od Valve nedostal). Můžete to brát jako pohled z jiného úhlu.

Prospekt: Adrian Shephard a Half-Life 2 opět v akci

Díky použití Prospektu ale nejen že hra stále vypadá celkem světu, zároveň ale má směšné systémové nároky. Richard uvádí něco, co si dešifruji jako minimálně Pentium D s 1 GB RAM (pod XP) a DirectX 9.0c kompatibilní grafikou (se 128 MB dedikované VRAM). Jen trochu žere místo, na disku zabere 12 GB. I tak, tohle zvládne skoro kalkulačka. A pořád to vypadá dobře, jen koukněte na tuto hvězdnou mapu!

Prospekt: Adrian Shephard a Half-Life 2 opět v akci



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
39 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 15.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.