Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava ARMA III: Tac-Ops Mission Pack – příspěvek na pivo?
ARMA III: Tac-Ops Mission Pack – příspěvek na pivo?
autor: Jan "Fucida" Schrenk , publikováno 7.12.2017
ARMA III: Tac-Ops Mission Pack – příspěvek na pivo?

Psal se začátek léta 2001. Horký, slunečný den. Já a padesátka dalších studentů prachatického gymnázia jsme vyrazili na prohlídku papírenského gigantu ve Větřní. V baťohu jsem krom proviantu vezl i čerstvě zakoupený výtisk časopisu Level, kterému z obálky nevykukoval lákavý nadpis: Operace Flashpoint. A tak se zrodila legenda.


Flashpoint. Legenda legend všech virtuálních pěšáků. Vzpomínám na texty, které provázely nekonečnou instalaci: „Když uvidíte záblesk, tak je už pozdě.“ Vzpomínám i na citace týkající se válečných událostí a v hlavě mi dodnes utkvěl ten od americké první dámy Barbary Bush: „Válka není pěkná“. Flashpoint na mě i mé spolužáky tehdy působil jako čisté zjevení. To, co jsme v nadšené recenzi četli znělo, tak nějak nepředstavitelně, vlastně snad i neskutečně. Ty vzdálenosti, to pojetí, ta grafika, fyzika, vozidla i vrtulníky, ta v nejlepším slova smyslu ŠÍLENÁ kampaň! Vzpomenete si, jak jste se po přepadení probudili v lese a snažili jste se dostat ke své zoufale ustupující jednotce? Nebo na Hammerův tankový příjezd, při kterém svým Pattonem pokácel část stanového tábora? A co jména jako James Gastowski, nebo generál Guba? Ne, to nečtu z Wikipedie, to nosím pořád v hlavě. A to všechno přišlo ze země, jejíž do té doby druhý nejslavnější titul byl Polda. Jak to s Flashpointem pokračovalo zná asi velká většina starších hráčů. Po nějakém čase dorazil datadisk Resistance s kampaní, po jejímž konci jsem asi nebyl sám, kdo čuměl s hubou otevřenou na tělo Viktora Trosky a oči a snad ani srdce nevěřily, jak to dopadlo. U PC jsem krom Resistance ten samý pocit zažil jen na konci prvního velkého eposu Dana Vávry, Mafie. Vzpomenete na hlas Marka Vašuta? Jak pronáší: „Kdo chce od života moc, může ztratit všechno a kdo chce málo, nemusí dostat vůbec nic“. To byly kampaně, které ve mně, jako v hráči opravdu něco zanechaly, silnou, velmi silnou vzpomínku.

ARMA III: Tac-Ops Mission Pack – příspěvek na pivo?

A jak to bylo dál? Přišla krize v podobě rozkolu vývojářů z Bohemia Interactive (BI) s vydavatelem Codemasters, vydání nevýrazného datadisku Red Hammer (už pod hlavičkou Codemasters) a rozdělení série na Flashpoint a taky Flashpoint. Zatímco Codemasters původní značku změnili a po nějakém čase zabili, tak chlapci z BI oprášili svůj engine, udělali pár vylepšení a změn a narodila se hra jménem ARMA: Armed Assault. A dále ARMA II. A dále ARMA III. Jistě, doba pokročila. Pokud se původní Flashpoint online zase až tak moc neprosazoval a jeho nosná linie zůstávala offline, tak u pokračovatele ARMA už můžeme vidět posun právě směrem k internetu. A to jak z hlediska hraní samotného, tak z hlediska rozšiřitelného obsahu.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
28 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 9.2Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.